E39 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Funki
    replied
    Suomentakaapas hölmölle, kun tuli käytyä tarjoamas sigun peliä leimalle tuli seuraavaa.

    Alatukivarren taka helat välykselliset (ulommat) vas./oik.
    tähän osaan jos saisi suoraa linkkiä

    Ja sitten oli ne päästöt hc tyhjäkäynnillä 199 ja co kierroksilla 0.54
    Vaihdettu noin 6kk sitten uusi katti ja äskettäin öljyt + tulpat. Mistä lähtisi vikaa paikallistamaan?

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by ezaa View Post
    Onko kukaan vaihtanut facelift umpioon pelkkiä laseja? Onko kuinka työläs homma? Kuskin puolen umpion lasissa halkeama kiven iskusta, eikä innostaisi koko umpiota uusia.

    Olen vaihtanut, eikä ole kummoinenkaan homma jos ei aiemmin ole tehty ja vääränlaisella liimalla kasattu.

    Umpio pois ja uuniin lämpiämään joksikin aikaa ja sitten lähtee "lasi" irti ihan vetämällä...hieman voi meisselillä joutua avittamaan.

    Samalla muuten kun tuon tekee niin kannattaa ne säätönippelit vaihtaa myös ettei sitten joudu heti uudestaan avaushommiin jos sattuvat hajoamaan. Niitähän saa myös alumiinisina jolloin toista kertaa ei tarvitse avata!

    Tähän kellään mitään ajatuksia?:
    Originally posted by TheRipper View Post
    On tässä jo jonkin aikaa tuntunut siltä että ottaa kierroksia hieman laiskanlaisesti, varsinkin kiihdytyksessä.

    Tuntuu melkein siltä että kaasuvaijeri olisi venynyt, mutta eihän se voi pitää paikkansa kun eikös näissä jo pitänyt olla sähkökaasu?

    Ilmamassamittari tuli mieleen, mutta kulutus ei ole lisääntynyt...mutta onhan se vielä alkuperäinen ja sentään jo reippaat 216tkm mittarissa...

    Leave a comment:


  • intfreak
    replied
    Originally posted by ezaa View Post
    Onko kukaan vaihtanut facelift umpioon pelkkiä laseja? Onko kuinka työläs homma? Kuskin puolen umpion lasissa halkeama kiven iskusta, eikä innostaisi koko umpiota uusia.

    Leave a comment:


  • ezaa
    replied
    Onko kukaan vaihtanut facelift umpioon pelkkiä laseja? Onko kuinka työläs homma? Kuskin puolen umpion lasissa halkeama kiven iskusta, eikä innostaisi koko umpiota uusia.

    Leave a comment:


  • Gedd
    replied
    Originally posted by Tappokinnas View Post
    Varmasti kysytty miljoonaan kertaan, mutta sopiiko vm.96 "kiinteillä" takapenkeillä varustettuun autoon m-sport penkit kippaavalla takapenkillä? Muistaisin, että ei..
    Eivät sovi ristiin, kiinnitys erilainen ja eri kokoiset.

    Leave a comment:


  • kalevik
    replied
    Originally posted by Masamba View Post
    Kiitos vastauksesta!
    Pitääpä tässä rustata itekkin valot paikalleen. Ostin perus rekisterikilven taaksen ruuvattavan lisävalotelineen. Pitää katsoa sitten kuinka valot heiluvat ja miten lisätukiraudat laittaa kun maskiin niitä ei voi ruuvata niinkuin monessa muussa autossa.
    Itse laitoin bi-xenonit:



    Jotain asennuskuvia:



    Umpiot ovat hellan original prefacelift xenonit, joista lyhyiden heijastimet paskana. Polttimot 35w 6000k d2s halpamallia. Ballastien merkkiä en muista, jotkut tarvikkeet, mutta sopivat alkup kiinnikkeisiin.

    Leave a comment:


  • eiskalt
    replied
    Originally posted by tmth View Post
    Mahtaako E39:ssä enään olla vilkkurelettä? Olisin veikannut LCM:n hoitavan vilkutkin.
    Joskus täällä ainakin väitettiin, että rele on siellä vaan pitämässä ääntä, ts. se lakisääteinen napsuminen. Ja muuten vilkku olisikin LCM:n kautta, kuten sanoit, siinä rinnan kytkettynä vaan releen käämi.

    Leave a comment:


  • tmth
    replied
    Originally posted by eebens View Post
    Annat auton sulaa kunnolla ja sit vaan käyt paineilman kans sulakerasiat läpi. Jos ei auta niin uutta vilkkurelettä.
    Mahtaako E39:ssä enään olla vilkkurelettä? Olisin veikannut LCM:n hoitavan vilkutkin.

    Leave a comment:


  • eebens
    replied
    Originally posted by anza(kla) View Post
    Osaakos kukaan heittää tähän veikkausta mistä kannattais vikaa lähtee hakemaan kun e39:ssä oikea etu ja takavilkku sykkii koko ajan.?

    Toissa päivänä kun autolla viimeks ajettu pelas hienosti,mut nyt aamulla lähdin töihin niin panin auton käyntiin niin vilkut sykki.
    Hassua on se että kylkivilkku ei syki.



    Viiksen kun pökkää vasemmalle niin vilkuttaa vasemmalle,ja kun vilkun vapauttaa niin alkaa oikea puoli etu ja taka sykkiä ja kun viiksen laittaa oikealle niin taas vilkuttaa vasemmalle.

    Just nyt tähän hätään ei oo mahollista lukee koodeja.

    Aika jännää ajella töihin kun vilkku sykkii koko ajan ja ihmiset "ajaa alle" koko ajan.

    Auto on tällä hetkellä sulamassa lämpimässä tallissa,josko ois kosteutta mahollisesti jossain,mut luulen että vika ei kyllä poistu sulattamalla auto.
    Annat auton sulaa kunnolla ja sit vaan käyt paineilman kans sulakerasiat läpi. Jos ei auta niin uutta vilkkurelettä.

    Leave a comment:


  • Masamba
    replied
    Kiitos vastauksesta!
    Pitääpä tässä rustata itekkin valot paikalleen. Ostin perus rekisterikilven taaksen ruuvattavan lisävalotelineen. Pitää katsoa sitten kuinka valot heiluvat ja miten lisätukiraudat laittaa kun maskiin niitä ei voi ruuvata niinkuin monessa muussa autossa.

    Leave a comment:


  • anza(kla)
    replied
    Originally posted by Masamba View Post
    Terve!

    Pitäisi asentaa e39:iin lisävalot. Entisestä autosta otin luminalights led-lisäpitkät irti ja ostin luminalightsin relesarjan. Syöttövirran voi varmaanki ottaa konehuoneen +-navasta ja heräte auton omilta pitkiltä?. Onko kenelläkään ollut ongelmia asennuksessa. Haulla löytyi muutama joilla lisävalot olivat alkaneet vilkkua johtuen järjestelmän polttimoiden testaussysteemistä.

    Pitääköhän autossa olla erillinen can-väyläisiin autoihin tarkoitettu relesarja vai kelpaako tuo normaali? Eihän se rele ota muutakuin herätteen omilta pitkiltä.

    Itse hain vaimon autoon valotehoa halvalla (köyhä kun olen) ja ratkaisu oli tämmönen:

    Biltemasta 9" kirkaslasiset halogeeni pitkät ja rekisterikilpi asennus telineen ja relesarjan. N~70€

    Ebaystä huusin 55w xenon H7 (digi-ballasteilla) 20€:lla.

    Ballastit sun muut mahtu umpion sisään hyvin ja ei muutaku tosiaan sähköö releelle konehuoneen + navasta ja miinus jostain nyt mistä sen sai helpoiten ja heräte releelle vaan kuskin pitkästä.

    Hyvin on toiminu sen pari kk,eikä mitään herjoja tule ajotietokoneeseen palaneista valoista tai muistakaan.

    Autossa orkkis lyhyet+pitkät perus halogeenit (LCM III purkki).

    Laittomathan nuo on kaikilla tapaa(ja ennen kaikkea perkeleen rumat)mutta mulle on tärkeetä silti se että kun vaimo ajelee pienen lapsen kanssa niin pitäähän sen nähdä eteensä.
    (Ja näillä sitten näkee!!!)

    Katsastukseen keväällä otan koko paskan irti (n.10min homma kaikkiaan: 2 ruuvia,3 pulttia ja kaksi mutteria irti ja kasaus takas) ja mistään et näe purkamatta listoja,jne... että talvisin on lisävalot keulalla.

    Listat kun purkas keulalta pois niin puskurissa oli jo valmiit reiät (niihin prässäsin vain M8 niittimutterit) ja telineestä pirrasin kiinnitys reiät 2mm sivuille molempia reikiä ja sai ihan komian asennuksen noin.

    Mulla ei valot räpi tai muutakaan,ainut että yksi haaste on vielä edessä päin ja se on umpioden tukeminen (siististi) ylhäältä ettei värise kun ajelee monttusilla teillä.

    Joten täällä suunnalla ei ainakaan ole ollut ongelmia.

    Leave a comment:


  • Masamba
    replied
    E39 530d vm03 lisävalot

    Terve!

    Pitäisi asentaa e39:iin lisävalot. Entisestä autosta otin luminalights led-lisäpitkät irti ja ostin luminalightsin relesarjan. Syöttövirran voi varmaanki ottaa konehuoneen +-navasta ja heräte auton omilta pitkiltä?. Onko kenelläkään ollut ongelmia asennuksessa. Haulla löytyi muutama joilla lisävalot olivat alkaneet vilkkua johtuen järjestelmän polttimoiden testaussysteemistä.

    Pitääköhän autossa olla erillinen can-väyläisiin autoihin tarkoitettu relesarja vai kelpaako tuo normaali? Eihän se rele ota muutakuin herätteen omilta pitkiltä.

    Leave a comment:


  • Tappokinnas
    replied
    Varmasti kysytty miljoonaan kertaan, mutta sopiiko vm.96 "kiinteillä" takapenkeillä varustettuun autoon m-sport penkit kippaavalla takapenkillä? Muistaisin, että ei..

    Leave a comment:


  • _Bäri_
    replied
    Hommasin pari viikkoa sitten 530D -00. Rekkarissa lukee 184hp ja marmoritiskin varustelistassa lukee 193hp. Kumpi näistä pitää paikkaansa? Ja onko varaosissa jotain eroa?

    Leave a comment:


  • anza(kla)
    replied
    Osaakos kukaan heittää tähän veikkausta mistä kannattais vikaa lähtee hakemaan kun e39:ssä oikea etu ja takavilkku sykkii koko ajan.?

    Toissa päivänä kun autolla viimeks ajettu pelas hienosti,mut nyt aamulla lähdin töihin niin panin auton käyntiin niin vilkut sykki.
    Hassua on se että kylkivilkku ei syki.

    Viiksen kun pökkää vasemmalle niin vilkuttaa vasemmalle,ja kun vilkun vapauttaa niin alkaa oikea puoli etu ja taka sykkiä ja kun viiksen laittaa oikealle niin taas vilkuttaa vasemmalle.

    Just nyt tähän hätään ei oo mahollista lukee koodeja.

    Aika jännää ajella töihin kun vilkku sykkii koko ajan ja ihmiset "ajaa alle" koko ajan.

    Auto on tällä hetkellä sulamassa lämpimässä tallissa,josko ois kosteutta mahollisesti jossain,mut luulen että vika ei kyllä poistu sulattamalla auto.

    Leave a comment:

Working...
X