E39 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• tonnizi
    replied
    Originally posted by Tome View Post
    No jos kerta ideaali niin miks kylmän ilmaston maissa näissä on 92 asteinen termari ja kuumemmissa maissa 88 asteinen termari? Taitaa tuo korkeampi lämpötila olla noissa m54-koneisissa
    Itel on ainakin 88 asteinen termari omassa E39 525td:ssä, ja suiurempaa tai pienempää en löytäny mistään, schieldmann:iltäkin sai vaan tähän vehkeseen 88 asteisen.

Originally posted by Muurahainen View Post
    Ei varmasti ole sama lastu 530d:ssä ja 525d:ssä.

On niissä niin paljon uudempaa tekniikkaa ettei mitenkään voi toimia samalla ohjelmalla.
    sori kävi pien kirjoitus virhe, parin sivuston mukaan tuota lastua on käytetty td ja tds koneisessa, mutta en sit tiedä, jos näin on niin eikös ton lastun pitäis tuoda mulle sit samat hp ku mitä tds:Sässä on, eli 104kW ja 141-143 hp(jos nyt en väärin muista tds kW ja hp määrää)

Muuten: Käykö E39 530D Sedanin alustasarja E39 525td sedaniin, alusta olis sashin
    Last edited by tonnizi; 21-01-2015, 01:35.

Leave a comment:

• Muurahainen
    replied
    Originally posted by TareJR View Post
    Oli se kuulema sen verran muuttanu että pirteemäks oli tullu, mutta kulutuksessa ei ollu huomannu mmmitään merkitävää.

Ja kattelin googlesta tuola numerolla sitä lastua, niin tuota lastua on käytetty mm. 530d, 525d, 525tds:Sässä.
    Ei varmasti ole sama lastu 530d:ssä ja 525d:ssä.

On niissä niin paljon uudempaa tekniikkaa ettei mitenkään voi toimia samalla ohjelmalla.

Leave a comment:

• Tome
    replied
    Originally posted by tetapi View Post
    Mikäli oikein olen ymmärtänyt, niin 97 astetta taitaa olla aika lailla ideaali näissä (m52). Voin toki muistaa vääriin ja joku voinee korjata erheen. Ittellä oli alkuperäinenkin termari wahler ja samanmoinen meni takasin vaikkei behr/wahler nyt eroa teekkään.
    No jos kerta ideaali niin miks kylmän ilmaston maissa näissä on 92 asteinen termari ja kuumemmissa maissa 88 asteinen termari? Taitaa tuo korkeampi lämpötila olla noissa m54-koneisissa

Leave a comment:

• Tome
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Selvisikö tämä termostaattikeissi?
    Selvis kyllä. Testasin kattilassa jossa digilämpömittari tuon wahlerin niin aukeenaan alko siinä 98 asteessa mutta kiinni meni vasta kun jäähty 81 asteeseen. Verrokkina uusi behr joka alko aukeemaan heti 92 asteessa ja sulkeutu heti kun lämpö laski 92 asteen alle. Seuras viiveettä lämpötilaa. Behrissä oli ainakin erilaiset jouset ja muutenkin pikkasen erilainen. Eli wahler osoittautui siis susikappaleeksi. Täytyy palauttaa takas laakkoselle. Behr tarvikkeena fixukselta 28 euroa sisältäen o-renkaan ja orkkis 42+tiivisteet.
    Niin ja nyt on ajaessa lämmöt kokoajan 93 astetta.
    Last edited by Tome; 20-01-2015, 21:59.

Leave a comment:

• tonnizi
    replied
    Tuo numero ei kyllä äkkiä kerro mitään. Ei ole ilmeisesti bmw:n numero.

Jos ei edelliselläkään tuntunut mitään hyötyä niin tuskin se sen ihmeemmin sinullakaan muuttaa autoa.
    Oli se kuulema sen verran muuttanu että pirteemäks oli tullu, mutta kulutuksessa ei ollu huomannu mmmitään merkitävää.

Ja kattelin googlesta tuola numerolla sitä lastua, niin tuota lastua on käytetty mm. 530d, 525d, 525tds:Sässä.
    Last edited by tonnizi; 20-01-2015, 17:56.

Leave a comment:

• Muurahainen
    replied
    Juu katsoin itekin jo tuon 525td näytäis olevan, eli tähän on toi välijäähy jälkeenpäin asennettu, täs on 85kW.

Entäs sit:
    löyty tälläinen lastu 1 267 335 573, takapuolella lukee hp 39, mikä lastu tämä on ja käykö tämä minulle?

Meinnasin jos tuo laitais kiinni takasin, ku entinen omistaja sano että ollut kiinni kuulema, mutta otanut pois kun ei huomannu mitään eroa oikee tuol, sanokaa te.
    Tuo numero ei kyllä äkkiä kerro mitään. Ei ole ilmeisesti bmw:n numero.

Jos ei edelliselläkään tuntunut mitään hyötyä niin tuskin se sen ihmeemmin sinullakaan muuttaa autoa.

Leave a comment:

• tonnizi
    replied
    Jos kerrot valmistenumeron 7 viimeistä niin kerron onko tuo td vai tds.
    Samalla saat kilowatit.
    Juu katsoin itekin jo tuon 525td näytäis olevan, eli tähän on toi välijäähy jälkeenpäin asennettu, täs on 85kW.

Entäs sit:
    löyty tälläinen lastu 1 267 335 573, takapuolella lukee hp 39, mikä lastu tämä on ja käykö tämä minulle?

Meinnasin jos tuo laitais kiinni takasin, ku entinen omistaja sano että ollut kiinni kuulema, mutta otanut pois kun ei huomannu mitään eroa oikee tuol, sanokaa te.

Leave a comment:

• janke
    replied
    Originally posted by tetapi View Post
    Mikäli oikein olen ymmärtänyt, niin 97 astetta taitaa olla aika lailla ideaali näissä (m52). Voin toki muistaa vääriin ja joku voinee korjata erheen. Ittellä oli alkuperäinenkin termari wahler ja samanmoinen meni takasin vaikkei behr/wahler nyt eroa teekkään.
    Laitoin viimeksi 92-asteisen behrin ja silloin ilmailessa salavalikon mukaan termari aukesi jossain 95-asteen paikkeilla. Tästähän joskus kirjoitinkin, kun en saanut/saa ilmattua tuota autoani, ellei termari aukee kokonaan ja sen jälkeen alkaa pullopantentilla tulla ilmaa oikein asenteella. Mutta minultahan löytyy se latentti, joten ilmaamien on aina parintunnin keissi.

Leave a comment:

• tetapi
    replied
    Last edited by tetapi; 20-01-2015, 12:10.

Leave a comment:

• Antti O
    replied
    Originally posted by Tome View Post
    Eeeeii, lämpöjä seurasin salavalikosta. Mittarin neulahan on keskellä jos lämmöt 75-110 vai oliko 115 en muista. Luulin muuten saavani behrin termarin orkkiksena mutta wahler tuli. Taitaa olla tuurissaan saako toimivan. No mutta onneks ei ollu tallilta tuon pitempi matka kotio, ois voinu jossain vaiheessa rueta jänskättämään jos lämmöt ois vaan jatkanu nousuaan.
    Selvisikö tämä termostaattikeissi?

Leave a comment:

• Muurahainen
    replied
    Juu, Entä nää Kilowatit(kW) eli onko td:ssä 85kW ja TDS sit vähän päälle 100 kW?

Ainakin pari sivustoa niin sanoo, ja sit että rekisteri ote sanoo että mun auto olis TD vaik kyl myyjä sano että olis TDS

Ja samalla näihin haen vastausta.
    Mun E39 525td/tds:sästä hanskalokerosta löyty tälläinen lastu 1 267 335 573, takapuolella lukee hp 39, mikä lastu tämä on ja käykö tämä minulle?

Missä on E39 525td/tds:säs tuo boksi mihin tuo lastu pitää laittaa?
    Jos kerrot valmistenumeron 7 viimeistä niin kerron onko tuo td vai tds.
    Samalla saat kilowatit.

Leave a comment:

• tonnizi
    replied
    TDS:ssä on välijäähdytin.
    Juu, Entä nää Kilowatit(kW) eli onko td:ssä 85kW ja TDS sit vähän päälle 100 kW?

Ainakin pari sivustoa niin sanoo, ja sit että rekisteri ote sanoo että mun auto olis TD vaik kyl myyjä sano että olis TDS

Ja samalla näihin haen vastausta.
    Mun E39 525td/tds:sästä hanskalokerosta löyty tälläinen lastu 1 267 335 573, takapuolella lukee hp 39, mikä lastu tämä on ja käykö tämä minulle?

Leave a comment:

• Muurahainen
    replied

Sit missä siaitsee kiertovesipumppun sulakke ja rele?

Näin BTW: mitä eroa on 525td ja 525tds:säs?
    TDS:ssä on välijäähdytin.

Leave a comment:

• tonnizi
    replied

Sit missä siaitsee kiertovesipumppun sulakke ja rele?

Näin BTW: mitä eroa on 525td ja 525tds:säs?
    Last edited by tonnizi; 19-01-2015, 23:29.

Leave a comment:

• Byge
    replied
    Samanlainen vekotin.
    Tehostin piti kamalaa ääntä pakkasilla kun pisti käyntiin, vaihdoin tehostimeen uudet ATFfät niin jo hiljeni. Veikkaisin että vettä päässyt öljyjen sekaan. Startti on kyllä sen verran makiassa paikassa että sama vaihtaa kun sen kerran irroittaa.

Leave a comment:

Working...
X