E39 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by eebens View Post
    Elikkäs rupesi 520i:stä ääntämään startti suht karheasti näin pakkasten aikaan, onko muilla kokemuksia samasta oireesta?
    Kannattaako yrittää korjata vanhaa vai ostanko uuden? Ja mitä merkkiä suosittelette?

    Samalla myös ohjaustehostin vonkuu varmaan viimeisiään joten sekin pitäisi uusia.

    Joten auttakaa avutonta!
    On siinä startin irroituksessa ja kiinnityksessä sen verran vaivaa että kannattaa varmaan vaihtaa suosiolla.

    Leave a comment:


  • eebens
    replied
    Elikkäs rupesi 520i:stä ääntämään startti suht karheasti näin pakkasten aikaan, onko muilla kokemuksia samasta oireesta?
    Kannattaako yrittää korjata vanhaa vai ostanko uuden? Ja mitä merkkiä suosittelette?

    Samalla myös ohjaustehostin vonkuu varmaan viimeisiään joten sekin pitäisi uusia.

    Joten auttakaa avutonta!

    Leave a comment:


  • eiskalt
    replied
    Onko valomoduulissa jotain asetusta xenon-valoille?
    Tahtoo hyvin usein valot sammahtaa, kun moottorin käynnistää. Joskus toinen, joskus molemmat. Kondensaattorit ei auta asiaan.
    Tässä oli muistaakseni LCM II.

    Leave a comment:


  • tmth
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Tarviiko siihen muuta varata kun toi öljynsuodatinjalan tiiviste ja banjotiivisteet vanoksen öljyputkeen.. uudet hihnat.
    Tuttu homma sinänsä e46 suhteen, ajattelin tekeekö e39 jotain eroa tohon.
    Ei siihen muuta tarvittu, kuin suodatinjalan tiiviste ja vanoksen öljyputken tiivisteet.

    Leave a comment:


  • Tome
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Lähtikö se lämpömittari myös nousuun yli keskikohdan? Tai miten noin tarkkaan tutkit nesteen lämpöä.. inpalla?
    Eeeeii, lämpöjä seurasin salavalikosta. Mittarin neulahan on keskellä jos lämmöt 75-110 vai oliko 115 en muista. Luulin muuten saavani behrin termarin orkkiksena mutta wahler tuli. Taitaa olla tuurissaan saako toimivan. No mutta onneks ei ollu tallilta tuon pitempi matka kotio, ois voinu jossain vaiheessa rueta jänskättämään jos lämmöt ois vaan jatkanu nousuaan.
    Last edited by Tome; 18-01-2015, 20:32.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Originally posted by Tome View Post
    Lämmöt nousi normaalilla tavalla lineaarisesti ja hyttiin tuli tulikuumaa ilmaa. Ja toimivalla termarilla ois pitäny lämpöjen nousun pysähtyä siihen 92 asteeseen maantieajossa. Ja nestettä tottakai paisari täys. Sain järkättyä huomiseks kyydit joten huomenna illalla uutta tilalle. Olis pitäny keittää ennen asennusta..
    Lähtikö se lämpömittari myös nousuun yli keskikohdan? Tai miten noin tarkkaan tutkit nesteen lämpöä.. inpalla?

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by opTA View Post
    Kuinka työläs homma on lähteä (prefacelift) toukasta selvittämään vikaa kun takaluukun lisäjarruvalo (se ledipaneeli) ei toimi/pala ollenkaan..? Muut valot toimivat kuten pitääkin.
    Katsastuksessa huomasin ettei toimi ja samaa sanoi katsuri, ei hylännyt vaan antoi korjauskehoituksen.
    Varmaankin lähtisin tutkimaan takaluukun johtosarjaa siitä saranan kupeelta. En muista kulkiko johtoja vasemmalla mutta ainakin oikealla puolella kulkee.

    Leave a comment:


  • Tome
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Tulee kabiiniin lämmintä? Onko paisarissa riittävästi nestettä? Jos olet varma, että ei ole ilmaa niin termarin avautumisen voi testata kiehuvalla vedellä. Joutuu toki purkamaan taas, mutta eipä siinä nyt hirveästi oli vaihtoehtoja, jos meinasin sen huomiseksi saada ajoon. :think
    Lämmöt nousi normaalilla tavalla lineaarisesti ja hyttiin tuli tulikuumaa ilmaa. Ja toimivalla termarilla ois pitäny lämpöjen nousun pysähtyä siihen 92 asteeseen maantieajossa. Ja nestettä tottakai paisari täys. Sain järkättyä huomiseks kyydit joten huomenna illalla uutta tilalle. Olis pitäny keittää ennen asennusta..

    Leave a comment:


  • opTA
    replied
    Kuinka työläs homma on lähteä (prefacelift) toukasta selvittämään vikaa kun takaluukun lisäjarruvalo (se ledipaneeli) ei toimi/pala ollenkaan..? Muut valot toimivat kuten pitääkin.
    Katsastuksessa huomasin ettei toimi ja samaa sanoi katsuri, ei hylännyt vaan antoi korjauskehoituksen.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Originally posted by tmth View Post
    En itse irroittanut ylävesiletkua, eikä se kummemmin tuntunut tiellä olevankaan.
    Tarviiko siihen muuta varata kun toi öljynsuodatinjalan tiiviste ja banjotiivisteet vanoksen öljyputkeen.. uudet hihnat.
    Tuttu homma sinänsä e46 suhteen, ajattelin tekeekö e39 jotain eroa tohon.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Tome View Post
    Vaihdoin äsken marmorilta hommatun uuden termostaatin ja tuo ei näköjään aukee ollenkaan. Lämmöt nousi maantieajossa 98 asteeseen 20 kilsan matkalla ja sitten löin auton parkkiin. Tässä siis M52 ja 92 asteinen termari. Alavesiletku kylmä. Ilmattu on tehtaan ohjeen mukaan kuten aina ennenkin eikä tähän asti ole ongelmia sen suhteen ollut. Voiko olla niin paska tuuri että sattu viallinen termari? Vai ilmataanko vielä pullolla? Ja auton pitäs olla huomenna jo ajossa.. kyllä syö miestä taas
    Tulee kabiiniin lämmintä? Onko paisarissa riittävästi nestettä? Jos olet varma, että ei ole ilmaa niin termarin avautumisen voi testata kiehuvalla vedellä. Joutuu toki purkamaan taas, mutta eipä siinä nyt hirveästi oli vaihtoehtoja, jos meinasin sen huomiseksi saada ajoon. :think

    Leave a comment:


  • tmth
    replied
    llllllllllllllll

    Leave a comment:


  • Tome
    replied
    Vaihdoin äsken marmorilta hommatun uuden termostaatin ja tuo ei näköjään aukee ollenkaan. Lämmöt nousi maantieajossa 98 asteeseen 20 kilsan matkalla ja sitten löin auton parkkiin. Tässä siis M52 ja 92 asteinen termari. Alavesiletku kylmä. Ilmattu on tehtaan ohjeen mukaan kuten aina ennenkin eikä tähän asti ole ongelmia sen suhteen ollut. Voiko olla niin paska tuuri että sattu viallinen termari? Vai ilmataanko vielä pullolla? Ja auton pitäs olla huomenna jo ajossa.. kyllä syö miestä taas

    Leave a comment:


  • tmth
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Pitäisi vaihtaa yhteen E39 520i touringiin öljynsuodatinjalan tiiviste (M54). Onko tuossa projektissa mitä tarvikkeita syytä hankkia? Jalan tiiviste sekä vanoksen öljyputken tiivisteet löytyy jo hyllystä. Hihnat varmaan kannattaisi ainakin samalla uusia? Luin jostain ohjeesta että ylävesiletku kannattaisi irroittaa että olisi paremmin tilaa tehdä..?
    Oliko jossain hyviä taulukoita noille eri pulttien tiukkuuksille E39 / M54 olemassa?
    En itse irroittanut ylävesiletkua, eikä se kummemmin tuntunut tiellä olevankaan.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Pitäisi vaihtaa yhteen E39 520i touringiin öljynsuodatinjalan tiiviste (M54). Onko tuossa projektissa mitä tarvikkeita syytä hankkia? Jalan tiiviste sekä vanoksen öljyputken tiivisteet löytyy jo hyllystä. Hihnat varmaan kannattaisi ainakin samalla uusia? Luin jostain ohjeesta että ylävesiletku kannattaisi irroittaa että olisi paremmin tilaa tehdä..?
    Oliko jossain hyviä taulukoita noille eri pulttien tiukkuuksille E39 / M54 olemassa?

    Leave a comment:

Working...
X