Originally posted by eebens
View Post
E39 kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
On siinä startin irroituksessa ja kiinnityksessä sen verran vaivaa että kannattaa varmaan vaihtaa suosiolla.
-
Elikkäs rupesi 520i:stä ääntämään startti suht karheasti näin pakkasten aikaan, onko muilla kokemuksia samasta oireesta?
Kannattaako yrittää korjata vanhaa vai ostanko uuden? Ja mitä merkkiä suosittelette?
Samalla myös ohjaustehostin vonkuu varmaan viimeisiään joten sekin pitäisi uusia.
Joten auttakaa avutonta!
Leave a comment:
-
Onko valomoduulissa jotain asetusta xenon-valoille?
Tahtoo hyvin usein valot sammahtaa, kun moottorin käynnistää. Joskus toinen, joskus molemmat. Kondensaattorit ei auta asiaan.
Tässä oli muistaakseni LCM II.
Leave a comment:
-
Ei siihen muuta tarvittu, kuin suodatinjalan tiiviste ja vanoksen öljyputken tiivisteet.Originally posted by Antti O View PostTarviiko siihen muuta varata kun toi öljynsuodatinjalan tiiviste ja banjotiivisteet vanoksen öljyputkeen.. uudet hihnat.
Tuttu homma sinänsä e46 suhteen, ajattelin tekeekö e39 jotain eroa tohon.
Leave a comment:
-
Eeeeii, lämpöjä seurasin salavalikosta. Mittarin neulahan on keskellä jos lämmöt 75-110 vai oliko 115 en muista. Luulin muuten saavani behrin termarin orkkiksena mutta wahler tuli. Taitaa olla tuurissaan saako toimivan. No mutta onneks ei ollu tallilta tuon pitempi matka kotio, ois voinu jossain vaiheessa rueta jänskättämään jos lämmöt ois vaan jatkanu nousuaan.Originally posted by Antti O View PostLähtikö se lämpömittari myös nousuun yli keskikohdan? Tai miten noin tarkkaan tutkit nesteen lämpöä.. inpalla?Last edited by Tome; 18-01-2015, 20:32.
Leave a comment:
-
Lähtikö se lämpömittari myös nousuun yli keskikohdan? Tai miten noin tarkkaan tutkit nesteen lämpöä.. inpalla?Originally posted by Tome View PostLämmöt nousi normaalilla tavalla lineaarisesti ja hyttiin tuli tulikuumaa ilmaa. Ja toimivalla termarilla ois pitäny lämpöjen nousun pysähtyä siihen 92 asteeseen maantieajossa. Ja nestettä tottakai paisari täys. Sain järkättyä huomiseks kyydit joten huomenna illalla uutta tilalle. Olis pitäny keittää ennen asennusta..
Leave a comment:
-
Varmaankin lähtisin tutkimaan takaluukun johtosarjaa siitä saranan kupeelta. En muista kulkiko johtoja vasemmalla mutta ainakin oikealla puolella kulkee.Originally posted by opTA View PostKuinka työläs homma on lähteä (prefacelift) toukasta selvittämään vikaa kun takaluukun lisäjarruvalo (se ledipaneeli) ei toimi/pala ollenkaan..? Muut valot toimivat kuten pitääkin.
Katsastuksessa huomasin ettei toimi ja samaa sanoi katsuri, ei hylännyt vaan antoi korjauskehoituksen.
Leave a comment:
-
Lämmöt nousi normaalilla tavalla lineaarisesti ja hyttiin tuli tulikuumaa ilmaa. Ja toimivalla termarilla ois pitäny lämpöjen nousun pysähtyä siihen 92 asteeseen maantieajossa. Ja nestettä tottakai paisari täys. Sain järkättyä huomiseks kyydit joten huomenna illalla uutta tilalle. Olis pitäny keittää ennen asennusta..Originally posted by HTK12 View PostTulee kabiiniin lämmintä? Onko paisarissa riittävästi nestettä? Jos olet varma, että ei ole ilmaa niin termarin avautumisen voi testata kiehuvalla vedellä. Joutuu toki purkamaan taas, mutta eipä siinä nyt hirveästi oli vaihtoehtoja, jos meinasin sen huomiseksi saada ajoon. :think
Leave a comment:
-
Kuinka työläs homma on lähteä (prefacelift) toukasta selvittämään vikaa kun takaluukun lisäjarruvalo (se ledipaneeli) ei toimi/pala ollenkaan..? Muut valot toimivat kuten pitääkin.
Katsastuksessa huomasin ettei toimi ja samaa sanoi katsuri, ei hylännyt vaan antoi korjauskehoituksen.
Leave a comment:
-
Tarviiko siihen muuta varata kun toi öljynsuodatinjalan tiiviste ja banjotiivisteet vanoksen öljyputkeen.. uudet hihnat.Originally posted by tmth View PostEn itse irroittanut ylävesiletkua, eikä se kummemmin tuntunut tiellä olevankaan.
Tuttu homma sinänsä e46 suhteen, ajattelin tekeekö e39 jotain eroa tohon.
Leave a comment:
-
Tulee kabiiniin lämmintä? Onko paisarissa riittävästi nestettä? Jos olet varma, että ei ole ilmaa niin termarin avautumisen voi testata kiehuvalla vedellä. Joutuu toki purkamaan taas, mutta eipä siinä nyt hirveästi oli vaihtoehtoja, jos meinasin sen huomiseksi saada ajoon. :thinkOriginally posted by Tome View PostVaihdoin äsken marmorilta hommatun uuden termostaatin ja tuo ei näköjään aukee ollenkaan. Lämmöt nousi maantieajossa 98 asteeseen 20 kilsan matkalla ja sitten löin auton parkkiin. Tässä siis M52 ja 92 asteinen termari. Alavesiletku kylmä. Ilmattu on tehtaan ohjeen mukaan kuten aina ennenkin eikä tähän asti ole ongelmia sen suhteen ollut. Voiko olla niin paska tuuri että sattu viallinen termari? Vai ilmataanko vielä pullolla? Ja auton pitäs olla huomenna jo ajossa.. kyllä syö miestä taas
Leave a comment:
-
Vaihdoin äsken marmorilta hommatun uuden termostaatin ja tuo ei näköjään aukee ollenkaan. Lämmöt nousi maantieajossa 98 asteeseen 20 kilsan matkalla ja sitten löin auton parkkiin. Tässä siis M52 ja 92 asteinen termari. Alavesiletku kylmä. Ilmattu on tehtaan ohjeen mukaan kuten aina ennenkin eikä tähän asti ole ongelmia sen suhteen ollut. Voiko olla niin paska tuuri että sattu viallinen termari? Vai ilmataanko vielä pullolla? Ja auton pitäs olla huomenna jo ajossa.. kyllä syö miestä taas
Leave a comment:
-
En itse irroittanut ylävesiletkua, eikä se kummemmin tuntunut tiellä olevankaan.Originally posted by Antti O View PostPitäisi vaihtaa yhteen E39 520i touringiin öljynsuodatinjalan tiiviste (M54). Onko tuossa projektissa mitä tarvikkeita syytä hankkia? Jalan tiiviste sekä vanoksen öljyputken tiivisteet löytyy jo hyllystä. Hihnat varmaan kannattaisi ainakin samalla uusia? Luin jostain ohjeesta että ylävesiletku kannattaisi irroittaa että olisi paremmin tilaa tehdä..?
Oliko jossain hyviä taulukoita noille eri pulttien tiukkuuksille E39 / M54 olemassa?
Leave a comment:
-
Pitäisi vaihtaa yhteen E39 520i touringiin öljynsuodatinjalan tiiviste (M54). Onko tuossa projektissa mitä tarvikkeita syytä hankkia? Jalan tiiviste sekä vanoksen öljyputken tiivisteet löytyy jo hyllystä. Hihnat varmaan kannattaisi ainakin samalla uusia? Luin jostain ohjeesta että ylävesiletku kannattaisi irroittaa että olisi paremmin tilaa tehdä..?
Oliko jossain hyviä taulukoita noille eri pulttien tiukkuuksille E39 / M54 olemassa?
Leave a comment:
Leave a comment: