E39 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jiiseppi
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Ei tyhjene.
    Tuo alaputki on ehkä mennyt juuri nyt rikki, jos yläputki on ollut sen verran tukossa tai jäässä, että imusarja on imeny lämpöset ölpät tikun juuresta ylös, anyone?

    Yläputken separaattorin päästä putos nappi kovaa karstaa, eli voi olla jopa mahdollista, että yläputki on ollut tukossa. Separaattorin pohjalla on painon perusteella lisää paskaa.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by jiiseppi View Post
    Kokemukset lähinnä kiinnostaa, arvauksia osaan tehdä itsekin. Tyhjeneekö öljypohja tuon rikkinäisen huohottimen alaputken kautta?
    Ei tyhjene.

    Leave a comment:


  • jiiseppi
    replied
    Kokemukset lähinnä kiinnostaa, arvauksia osaan tehdä itsekin. Tyhjeneekö öljypohja tuon rikkinäisen huohottimen alaputken kautta?
    Last edited by jiiseppi; 17-01-2015, 16:42.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by jiiseppi View Post
    -96 523iA alkoi torstaina vatkaamaan holtittomasti, edellisellä kerralla kun näin kävi, korjaava toimenpide oli vajaa litra öljyä lisää, pieni testilenkki ja käynnin tasaantuessa muutama rykäsy kierroksia koneeseen.

    Nytkin lisäsin litran, mutta vatkaus ei hävinnyt tyhjäkäyntikierroksilla. Lisäsin toisen ja uskalsin seuraavana aamuna heittää emännän duuniin. 40km jälkeen alko jo säksättään kone ja taas tietysti äkkiä lisää öljyä koneeseen ja auto kotipihaan. Kotipihaan tullessa pienessä ylämäessä vilahti punainen öljykannun kuva taulussa.

    Muita oireita; öljy käryää pakosarjan päällä, venakopan tiivisteistä puskee ainakin osan öljyä pihalle. Nyt otin CCV:n irti putkineen ja totesin yläletkun ehjäksi, oli karstainen muttei tukossa. Siinä ei tuoretta öljyä ollut. Majoneesistä ei merkkiäkään. CCV meni paskaksi kun aloin uteliaisuuttani purkamaan, näytti tuo kalvo niin huonolta ja uusi on tilauksessa. Alaputki oli puhki. Selittyykö öljynkulutus tuolla alaputken rikolla, öljynhän ei ole tarkoitus varsinaisesti kiertää tuolta? Öljyä on tullut nyt muutamassa päivässä litratolkulla pihalle koneesta, ilmeisesti viimeksi lisäämäni öljy on nyt tuossa kotipihan asfalttilla.

    Moottorin vikavaloa ei ole vilkutellut missään vaiheessa, punaista öljykannuakin ohimennen, lämmöt on aina näyttäneet johdonmukaiselta, mutta palanut öljy on silloin tällöin tuoksunut ja putkesta tuprutellut paksulti savua. Öljykorkin alta tullut savua nyt kun sitä olen availlut. Kulutus on ollut järkevä tasan kymmenen 75% kaupunkiajolla. 165hv Audi A6 C5 verrattuna tehot on olleet oikein kivasti tallessa. Nyt oli nekin selvästi hukassa kun perjantaina ajoin viimeisen reissun tuolla.

    Öljykorkin irrotus vaikutti kierroksiin.

    Ennenkun autoa seuraavan kerran käynnistellään niin vaihdan venttiilikopan tiivisteet, CCV:n putkineen, muuta?

    mittarilukema 357tkm, huolto- ja omistushistoria vimpanpäälle, eli ei kiertopalkinto.





    https://www.dropbox.com/s/j6apz63x69..._9129.JPG?dl=0
    Siinä vaiheessa kun öljynmäärä alkaa vaikuttamaan moottorin käyntiin niin alkaa se öljyn lisääminen olla jo myöhäistä.. Tuolla kulutuksella öljyn täytyy kyllä jo tulla ihan valumalla ulos koneesta, joten luulisi vuodon paikallistamisen olevan helppoa.

    Originally posted by jiiseppi View Post
    Vissiin liian ohkasta öljyä oon tuohon laittanut, 0W40? paska lähteny liikkeelle ja öljynkierto jumissa?
    Ei ole liian ohutta öljyä, kyllä m52 toimii ihan hyvin 0w40. Paska on voinut lähteä liikkeelle, jos aikaisemmin on laiminlyöty öljynvaihtoja tai sitten ajeltu mineraaleilla.

    Leave a comment:


  • jiiseppi
    replied
    Vissiin liian ohkasta öljyä oon tuohon laittanut, 0W40? paska lähteny liikkeelle ja öljynkierto jumissa?

    Leave a comment:


  • Fastpiksu
    replied
    Originally posted by jiiseppi View Post
    ...Kotipihaan tullessa pienessä ylämäessä vilahti punainen öljykannun kuva...
    Käyppä pajalla mittauttaa öljynpaineet. Eikös e39:ssä pitäisi olla jo uudempien tapaan että kun kannu palaa keltaisena on öljyn taso liian alhainen ja punainen meinaa öljynpainetta? Jos mitään moottoreista älyää niin tietääkin ettei oikein terveellistä ole kun öljynpaineen valo syttyy ajossa.
    Samalla kun oot siellä pajalla niin voisivat vikakoodit lukasta.
    Selvittele nyt mihin se noin helevetisti vuotaa/hävittää sitä öljyä.

    Leave a comment:


  • Jolli
    replied
    E39 M62 Facelift: polttoainetankin tyhjennys, muuta keskustelua puolelta löytyi idea että konehuoneesta tuleva polttoaineletku irti ja jatkoletkulla kanisteriin tavara. Onko muita ideoita? Ainakaan PFL ei saa letkua työnnettyä tankkausputkea pitkin.

    Leave a comment:


  • jiiseppi
    replied
    -96 523iA alkoi torstaina vatkaamaan holtittomasti, edellisellä kerralla kun näin kävi, korjaava toimenpide oli vajaa litra öljyä lisää, pieni testilenkki ja käynnin tasaantuessa muutama rykäsy kierroksia koneeseen.

    Nytkin lisäsin litran, mutta vatkaus ei hävinnyt tyhjäkäyntikierroksilla. Lisäsin toisen ja uskalsin seuraavana aamuna heittää emännän duuniin. 40km jälkeen alko jo säksättään kone ja taas tietysti äkkiä lisää öljyä koneeseen ja auto kotipihaan. Kotipihaan tullessa pienessä ylämäessä vilahti punainen öljykannun kuva taulussa.

    Muita oireita; öljy käryää pakosarjan päällä, venakopan tiivisteistä puskee ainakin osan öljyä pihalle. Nyt otin CCV:n irti putkineen ja totesin yläletkun ehjäksi, oli karstainen muttei tukossa. Siinä ei tuoretta öljyä ollut. Majoneesistä ei merkkiäkään. CCV meni paskaksi kun aloin uteliaisuuttani purkamaan, näytti tuo kalvo niin huonolta ja uusi on tilauksessa. Alaputki oli puhki. Selittyykö öljynkulutus tuolla alaputken rikolla, öljynhän ei ole tarkoitus varsinaisesti kiertää tuolta? Öljyä on tullut nyt muutamassa päivässä litratolkulla pihalle koneesta, ilmeisesti viimeksi lisäämäni öljy on nyt tuossa kotipihan asfalttilla.

    Moottorin vikavaloa ei ole vilkutellut missään vaiheessa, punaista öljykannuakin ohimennen, lämmöt on aina näyttäneet johdonmukaiselta, mutta palanut öljy on silloin tällöin tuoksunut ja putkesta tuprutellut paksulti savua. Öljykorkin alta tullut savua nyt kun sitä olen availlut. Kulutus on ollut järkevä tasan kymmenen 75% kaupunkiajolla. 165hv Audi A6 C5 verrattuna tehot on olleet oikein kivasti tallessa. Nyt oli nekin selvästi hukassa kun perjantaina ajoin viimeisen reissun tuolla.

    Öljykorkin irrotus vaikutti kierroksiin.

    Ennenkun autoa seuraavan kerran käynnistellään niin vaihdan venttiilikopan tiivisteet, CCV:n putkineen, muuta?

    mittarilukema 357tkm, huolto- ja omistushistoria vimpanpäälle, eli ei kiertopalkinto.





    Last edited by jiiseppi; 17-01-2015, 13:58.

    Leave a comment:


  • Oxtar_
    replied
    -99 e39 528 touring

    Professional hifit DSP:llä välillä kuskin puolen diskantti ikäänkuin feidaa/himmenee/hiljenee.

    Ei katkea kuin seinään vaan hitaammin. Sitten palaa kuitenkin normaaliksi vähän ajan päästä..

    Onko siis vain elementti tulossa tiensä päähän vai kenties muuta vikaa esim. vahvistimessa tai muualla?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by aae30 View Post
    Mistäs tuo huohotinkannu pitäisi löytyä?
    Bmwfans.infoa selailemalla näytti siihen liittyvän ihan sähköinen venttiilikin?
    Ja joku kenties systeemin ohittamiseen liittyvä vastuskin listattuna :think

    Kai se on otettava auto tarkemman tutkinnan alle, jos ei kannusta tukosta löydy
    Konepellin alta löytyy venttiilit ja kannu.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by DannyBoy View Post
    tonni on kyllä jo pohjat ebay sta olin tilaamassa. Mut päädyin lopulta käytettyyyn. Pakko saada auto ens viikolla ajoon.

    Jännä homma. Miten noi pumput on hakusessa. noihin kasikoneisiin. Joka paikassa melkein toimitusaika yli kuukaus. kuutospyttysiin, on pumppuja hyllyt täynnä.
    No joo AD 1030€ tms. fixus 1090€, että siitä voi repiä huumoria. Molemmilla vielä tuo 39pv toimitusaika. Joo harvassa ovat, kun kaseista on aika monilla ne korvakot hajonneet. Marmorilla olisi ollut reilut 700€.

    Leave a comment:


  • DannyBoy
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Mistäs tilasit? Mulle tarjosivat 39 vrk toimitusaikaa ja yli tonnin hintaan niin oli aika selvä, että Suomesta en ostanut.
    tonni on kyllä jo pohjat ebay sta olin tilaamassa. Mut päädyin lopulta käytettyyyn. Pakko saada auto ens viikolla ajoon.

    Jännä homma. Miten noi pumput on hakusessa. noihin kasikoneisiin. Joka paikassa melkein toimitusaika yli kuukaus. kuutospyttysiin, on pumppuja hyllyt täynnä.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Huohotin kannu tukossa.

    No onhan sillä hommaa pumpata se alipaine sinne tankkiin.
    Mistäs tuo huohotinkannu pitäisi löytyä?
    Bmwfans.infoa selailemalla näytti siihen liittyvän ihan sähköinen venttiilikin?
    Ja joku kenties systeemin ohittamiseen liittyvä vastuskin listattuna :think

    Kai se on otettava auto tarkemman tutkinnan alle, jos ei kannusta tukosta löydy

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by aae30 View Post
    E39 540iA tekee toisinaan(ei aina) kovankin oloisen alipaineen tankkiin, mikä näissä mahtaa olla yleisin syy moiseen?
    Ja mahtaako toi tyhjiön luomisen yritys käydä bensapumpun päälle?

    Sillä kyselen, että tuli jo todettua one-touch-startin ihanuus, kun auto jätti tiensivuun ollessani yksin liikkeellä,
    ja vika paikallistui bensapumppuun jättämällä auto sahaamaan, ja koputtelemalla kaikkea bensaan liittyvää,
    kunnes oikeanpuolen tankin pohjaa kopauttamalla hörähti käyntiin onneksi oli hyvä akku.
    Pitää vielä tutkia vaihtamaani pumppua, että oliko johdoissa vai itse pumpussa vika, mutta autolla jo sen verran kilometrejä etten usko pumpun alkuperäinen enää olleen,
    eli jos toi alipaine syö pumppua niin pakkohan tankin hengitys on korjata.
    Huohotin kannu tukossa.

    No onhan sillä hommaa pumpata se alipaine sinne tankkiin.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    E39 540iA tekee toisinaan(ei aina) kovankin oloisen alipaineen tankkiin, mikä näissä mahtaa olla yleisin syy moiseen?
    Ja mahtaako toi tyhjiön luomisen yritys käydä bensapumpun päälle?

    Sillä kyselen, että tuli jo todettua one-touch-startin ihanuus, kun auto jätti tiensivuun ollessani yksin liikkeellä,
    ja vika paikallistui bensapumppuun jättämällä auto sahaamaan, ja koputtelemalla kaikkea bensaan liittyvää,
    kunnes oikeanpuolen tankin pohjaa kopauttamalla hörähti käyntiin onneksi oli hyvä akku.
    Pitää vielä tutkia vaihtamaani pumppua, että oliko johdoissa vai itse pumpussa vika, mutta autolla jo sen verran kilometrejä etten usko pumpun alkuperäinen enää olleen,
    eli jos toi alipaine syö pumppua niin pakkohan tankin hengitys on korjata.

    Leave a comment:

Working...
X