E39 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• TJJ
    replied
    Originally posted by apche View Post
    Nyt on kun ollut pakkasia tyyliin -20 ja enemmän, on e39:n ohjaus jumittanut alkuun kylmänä. Oireilut loppuu kun 2-3 käännöstä tehty. Onko tuo ihan normaalia? Vasta vaihdettu uusi tehostimen pumppu ja nesteet, ohjausvaihde lienee vielä alkuperäinen.
    Miten pahasti jumittunut? Mikä neste sinne laitettiin? Normaali ATF voi olla aika kankea alussa, täyssynteettinen ATF on parempi ja CHF11S vielä parempi (mutta vaatii huuhtelun ennen vaihtoa siihen).
    Tuota synteettistä olen käyttänyt:http://www.motonet.fi/fi/tuote/59021...automaattioljy

Minulla oli CHF-nestettä yhdessä vaiheessa ja hammastangon stefat alkoi narisemaan. En ole enää sitä laittanut, ei ole huvittannut testata onko se tuon aineen ominaisuus vai oliko peruskorjatussa hammastangossa kiina-stefat jotka oli sille yliherkät. Toki tuo neste on vakiona käytössä monissa BMW:eissä, joten pitäisihän sen toimia.

Leave a comment:

• Zoui
    replied
    Originally posted by apche View Post
    Nyt on kun ollut pakkasia tyyliin -20 ja enemmän, on e39:n ohjaus jumittanut alkuun kylmänä. Oireilut loppuu kun 2-3 käännöstä tehty. Onko tuo ihan normaalia? Vasta vaihdettu uusi tehostimen pumppu ja nesteet, ohjausvaihde lienee vielä alkuperäinen.
    Iskarin yläpäät, rattiakselin nivel juuri ennen ohjausvaihdetta, nuo temppuili itsellä.

Leave a comment:

• apche
    replied

Leave a comment:

• illu^^
    replied
    Originally posted by arpuC View Post
    Syyskuussa vaihdoin ulkoilman lämpömittarin. Tähän saakka toimi kunnes pari kertaa akku tyhjentynyt autosta. Nyt tuo mittari näyttää jokaisella käynnistyksellä -40c ja hilaa pikkuhiljaa alaspäin melko lähelle oikeaa lukemaa. Virrat pois ja takasin, niin taas lähtölaskenta aloitetaan samasta lukemasta. Kerran teki myös ajon aikana niin, että meni taas tuohon -40c lukemaan josta alkoi laskemaan. Miksi lukema alkaa aina alusta?

Samalla on myös tuo Motorolan autopuhelin täysin mykkä. Puhelimen näyttöön ei tule mitään eloa.
    Lämpöanturi viittaisi kosketus häiriöön, jos piuha on poikki tai kontakti huono niin näyttää -40 ja jos piuhan päät lyö yhteen menee +50. Ja kestää tosiaan puoli päivää ennen kun lukema hakeutuu oikeaksi tuolta miinukselta sen jälkeen kun piiri on ollut poikki.

Katoppa löytyykö sille puhelimelle oma sulake...

Leave a comment:

• arpuC
    replied
    Syyskuussa vaihdoin ulkoilman lämpömittarin. Tähän saakka toimi kunnes pari kertaa akku tyhjentynyt autosta. Nyt tuo mittari näyttää jokaisella käynnistyksellä -40c ja hilaa pikkuhiljaa alaspäin melko lähelle oikeaa lukemaa. Virrat pois ja takasin, niin taas lähtölaskenta aloitetaan samasta lukemasta. Kerran teki myös ajon aikana niin, että meni taas tuohon -40c lukemaan josta alkoi laskemaan. Miksi lukema alkaa aina alusta?

Samalla on myös tuo Motorolan autopuhelin täysin mykkä. Puhelimen näyttöön ei tule mitään eloa.

Leave a comment:

• Zoui
    replied
    Originally posted by Fahrenheit View Post
    Tällä hetkellä 2000 vuoden 528i:ssä nelipuolainen ratti monitoimi nappuloilla ja kysymys kuuluukin, että pystyykö tuohon vaihtamaan kolmipuolaisen M-sport ratin kuinka helposti? Onko nappuloiden osalta ns plug and play vai onko erilaiset liittimet?
    Oikea kolmipuolainen M-sport ratti menee ihan plug&play

Leave a comment:

• Fahrenheit
    replied
    Tällä hetkellä 2000 vuoden 528i:ssä nelipuolainen ratti monitoimi nappuloilla ja kysymys kuuluukin, että pystyykö tuohon vaihtamaan kolmipuolaisen M-sport ratin kuinka helposti? Onko nappuloiden osalta ns plug and play vai onko erilaiset liittimet?
    Last edited by Fahrenheit; 24-01-2015, 00:03.

Leave a comment:

• Zoui
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Mikä tässä nyt on niin vaikeaa ymmärtää? E39:ssä ne on kaikissa malleissa tuolla. Mä oon sanonu tuon sulle jo 3 kertaa, ellet usko niin multa loppuu kyllä jo rautalanka kesken. Se on tuolla, ei mitään muttakun. Ellet saa aikaiseksi edes tarkistaa mitä siinä päällä lukee niin ehkä on viisaampi jättää se lastu sinne hanskalokeroon.
    Mulla ei ole, mulla on hanskalokeron alla.

Leave a comment:

• Hebbu ///M3
    replied
    Onko se sitte se iki-ihana evry-modi.

Leave a comment:

• tonnizi
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Mikä tässä nyt on niin vaikeaa ymmärtää? E39:ssä ne on kaikissa malleissa tuolla. Mä oon sanonu tuon sulle jo 3 kertaa, ellet usko niin multa loppuu kyllä jo rautalanka kesken. Se on tuolla, ei mitään muttakun. Ellet saa aikaiseksi edes tarkistaa mitä siinä päällä lukee niin ehkä on viisaampi jättää se lastu sinne hanskalokeroon.
    Tarkistettu ja katottu, tinatavat siel ois, mutta tää lastu mikä tos hanskalokeros on ja mikä ollu kiinni niin on mallia ei tinatava

Leave a comment:

• janke
    replied
    Originally posted by TareJR View Post
    Tollanen siel on, mutta boksi näytää sille että on ygest kulmast taltapääl yritetty kampeemal saada kanta irti, mutta ei oo saatu, eli ei oo avattu.

Mutta täs mun autos on ollu lastu kiinni kyl.
    Älä vain mene itse laittaan mitään lastua/boxia kiinni. Voi loppua matka siihen.

Leave a comment:

• HTK12
    replied
    Tollanen siel on, mutta boksi näytää sille että on ygest kulmast taltapääl yritetty kampeemal saada kanta irti, mutta ei oo saatu, eli ei oo avattu.

Leave a comment:

• Haatainen
    replied

Jospa se on lastun asentanut kaveri keksinyt ensin vähän kammettuaan, mitenkä se purkki oikeasti avataan. Tai sitten jos lastu onkin ollut kiinni vaikka jesarilla takaikkunassa (sehän sano,ettei ollut mainittavaa hyötyä)

Tuossa se moottorinohjain kuitenkin on.

Leave a comment:

• tonnizi
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Tossa:

Leave a comment:

• Muurahainen
    replied
    Täs ny mietin mis se ecu on, ku aparin puolel raitisilman suodatimen all on yks boksi, mutta se näytää että sitä oo ees avattu
    Tossa:

Leave a comment:

Working...
X