E39 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HTK12
    replied
    Originally posted by DannyBoy View Post
    tänään vilastu, korvake poikki. uus pumppu lähti tilaukseen, sitä saakin odotella:think
    Mistäs tilasit? Mulle tarjosivat 39 vrk toimitusaikaa ja yli tonnin hintaan niin oli aika selvä, että Suomesta en ostanut.

    Leave a comment:


  • DannyBoy
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Jos se rulla on vinossa niin meinaa sitä, että pumppu ei ole enää kunnolla kiinni. Pultit joko irronneet tai korvakko revennyt. Siinä kunnossa ei sitten kanata enää hirveästi ajella, nimittäin jos pettää kokonaan niin meinaa sitä, että vesipumppu ei pyöri -> kansipahvit palaa.

    Nm. oma 540 odottaa uutta pumppua..
    tänään vilastu, korvake poikki. uus pumppu lähti tilaukseen, sitä saakin odotella:think

    Leave a comment:


  • Kiwes
    replied
    Originally posted by BreeZi View Post
    Joo unitilassa tuo mA määrä oli. Mikäli kulutus suurempi, niin ei muuta kuin sulaketta yksi kerrallaan irti.

    Itelläni se oli tuo kännykkä mikä aiheutti vuotovirtaa. Puhelimen akku oli huono ja ei latautunut täyteen->auto yritti kokoajan ladata luuria->vuotovirtaa. Kesti muuten hivenen aikaa kun selvisi
    Sellasen tuossa huomasin ettei puhelin enää lähe päälle (vaihoin akut sinne tuossa kesällä) joten voi hyvin olla tuokin... viikonlopulla pääsee selvittää... nyt ei taas oo ollu mitään huolia kun joka päivä ollu ajoo, et ei siellä kovin suurta kulutusta ainakaan ole

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Suppilovahvero View Post
    Kiitos vastauksista! Jotakin on tehtävä. Eilen lämmön nousu ilmeni viimeisissä liikennevaloissa ennen kotipihaa, joten en sen enempää ehtinyt miettimään. Nyt ajoin n. 20km, ja liikennevaloissa aina temppuilil lämpö, kerran myös ajaessa. En oikein ymmärtänyt millä logiikalla se hyppi. Nyt parkkipaikalla katoin salavalikosta lämmöt, 106-107. Liikaa tiedän. Mihin viittaisi?
    Kannattaa lukea näitä vanhoja keskusteluja jos jotain oleellista tietoa niistä selviäisi. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=186546

    Leave a comment:


  • BreeZi
    replied
    Originally posted by Kiwes View Post
    Kuullostaa sen verran pieneltä, että vissiin "nukkumassa" tuo vuotovirta? ei tuolla pakkasessa kiinnosta kovin pitkään kykkiä, ni ois ihan jees tietää ees suuntaa vuotovirtaan ennen lepotilaa = akun kenkä irti ja mittari väliin, ni millä hehtaareilla suunilleen liikutaan... jossei muu auta ni sit tarttee ootella et menee nukkuu.

    Kiitoksia vinkistä, tarttee mittailla ja sit ottaa pois käytöstä ja mitata uuvestaa ni näkee oliko siinä jotai...

    ps. on muute tuo kärri ollu sun huollettavana jokusen kerran

    e. eipä mitöäään... löyty jo
    Joo unitilassa tuo mA määrä oli. Mikäli kulutus suurempi, niin ei muuta kuin sulaketta yksi kerrallaan irti.

    Itelläni se oli tuo kännykkä mikä aiheutti vuotovirtaa. Puhelimen akku oli huono ja ei latautunut täyteen->auto yritti kokoajan ladata luuria->vuotovirtaa. Kesti muuten hivenen aikaa kun selvisi

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by DannyBoy View Post
    Onko millainen homma vaihtaa ohjaustehostiminen pumppu tai jalka. ylhäältäpäin kun katsoo, niin pumpun ohjausrulla on ihan mutkalla. mikähän tuosta pettää? moniurahihnasta on jo kulunut pari mm pois kyseessä m62.
    Jos se rulla on vinossa niin meinaa sitä, että pumppu ei ole enää kunnolla kiinni. Pultit joko irronneet tai korvakko revennyt. Siinä kunnossa ei sitten kanata enää hirveästi ajella, nimittäin jos pettää kokonaan niin meinaa sitä, että vesipumppu ei pyöri -> kansipahvit palaa.

    Nm. oma 540 odottaa uutta pumppua..

    Leave a comment:


  • DannyBoy
    replied
    Onko millainen homma vaihtaa ohjaustehostiminen pumppu tai jalka. ylhäältäpäin kun katsoo, niin pumpun ohjausrulla on ihan mutkalla. mikähän tuosta pettää? moniurahihnasta on jo kulunut pari mm pois kyseessä m62.

    Leave a comment:


  • Suppilovahvero
    replied
    528 -96

    Kiitos vastauksista! Jotakin on tehtävä. Eilen lämmön nousu ilmeni viimeisissä liikennevaloissa ennen kotipihaa, joten en sen enempää ehtinyt miettimään. Nyt ajoin n. 20km, ja liikennevaloissa aina temppuilil lämpö, kerran myös ajaessa. En oikein ymmärtänyt millä logiikalla se hyppi. Nyt parkkipaikalla katoin salavalikosta lämmöt, 106-107. Liikaa tiedän. Mihin viittaisi?

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Suppilovahvero View Post
    Moi! Mulla on ollu -96 528 nyt parisen kuukautta, eikä tähän asti oo ollu lämpöjen kanssa mitään ongelmia. Nyt ne yhtäkkiä liikennevaloissa nousi bout puolenvälin ja punasen välimaastoon, ja n. 10sec päästä palas takas puoleenväliin. Tod näk ihan perus vanhan auton käyttäytymistä mut ajattelin nyt ajankuluks kysästä et pitäskö huolestua ja mahdollisesti jopa ennaltaehkäistä jotain?
    Kannattaa tehdä ne perus toimenpiteet, eli uusi termari+kotelo,paisuntasäiliön korkki ja vesipumppu jos ei ole tietoa koska vaihdettu ja ei ole tietoa millä osilla? Letkut kannattaa käydä samalla läpi ja syyläri mahdollisilta vuodoilta. Joskus kannattaa myös huuhdella koko jäähdytin järjestelmä.

    Leave a comment:


  • Axum
    replied
    Originally posted by Suppilovahvero View Post
    Moi! Mulla on ollu -96 528 nyt parisen kuukautta, eikä tähän asti oo ollu lämpöjen kanssa mitään ongelmia. Nyt ne yhtäkkiä liikennevaloissa nousi bout puolenvälin ja punasen välimaastoon, ja n. 10sec päästä palas takas puoleenväliin. Tod näk ihan perus vanhan auton käyttäytymistä mut ajattelin nyt ajankuluks kysästä et pitäskö huolestua ja mahdollisesti jopa ennaltaehkäistä jotain?
    Mahtaakohan autossa olla vielä MUOVIsiipinen vesipumppu?

    Leave a comment:


  • Suppilovahvero
    replied
    Pitääkö huolestua?

    Moi! Mulla on ollu -96 528 nyt parisen kuukautta, eikä tähän asti oo ollu lämpöjen kanssa mitään ongelmia. Nyt ne yhtäkkiä liikennevaloissa nousi bout puolenvälin ja punasen välimaastoon, ja n. 10sec päästä palas takas puoleenväliin. Tod näk ihan perus vanhan auton käyttäytymistä mut ajattelin nyt ajankuluks kysästä et pitäskö huolestua ja mahdollisesti jopa ennaltaehkäistä jotain?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Kaasupoljin aika jäykkä ja uusi vaijeri ei auttanut tilannetta, vaikka vanha oli aika ruoteinen. Mitäs sitten tutkitaan?
    Koita vuorotellen paikkoja läpi kun irroitat vaijerin.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Kaasupoljin aika jäykkä ja uusi vaijeri ei auttanut tilannetta, vaikka vanha oli aika ruoteinen. Mitäs sitten tutkitaan?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Kiwes View Post
    ookoo... Eli kontti ja apparin ovi auki n.20min? vai tartteeko jollain tapaa hämätä et ois kiinni? jostain luin et pitäs mennä nukkuu ihan iteksiään mut tiiä sitte...
    Menee unille ihan itsekseen. 16min kestää.

    Herää sitten heti takaisin jos avaat jonkin luukun. Sitten pitää odottaa taas 16min.
    Ja jos ei nukahda on syy siinä.

    Leave a comment:


  • Kiwes
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Ei tuota voi mitata järkeväst kuin lepotilassa.
    Ei löydy virtaa vievät vekottimet muuten.
    ookoo... Eli kontti ja apparin ovi auki n.20min? vai tartteeko jollain tapaa hämätä et ois kiinni? jostain luin et pitäs mennä nukkuu ihan iteksiään mut tiiä sitte...

    Leave a comment:

Working...
X