E39 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Kiwes View Post
    Kuullostaa sen verran pieneltä, että vissiin "nukkumassa" tuo vuotovirta? ei tuolla pakkasessa kiinnosta kovin pitkään kykkiä, ni ois ihan jees tietää ees suuntaa vuotovirtaan ennen lepotilaa = akun kenkä irti ja mittari väliin, ni millä hehtaareilla suunilleen liikutaan... jossei muu auta ni sit tarttee ootella et menee nukkuu.

    Kiitoksia vinkistä, tarttee mittailla ja sit ottaa pois käytöstä ja mitata uuvestaa ni näkee oliko siinä jotai...

    ps. on muute tuo kärri ollu sun huollettavana jokusen kerran

    e. eipä mitöäään... löyty jo
    Ei tuota voi mitata järkevästi kuin lepotilassa.
    Ei löydy virtaa vievät vekottimet muuten.
    Last edited by Muurahainen; 13-01-2015, 16:00.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Ebaysta philipsit. Muistaakseni n. puoleen hintaan sai mitä suomesta.
    Siellä kuulemma aikas paljon feikkejä myynnissä...ja vaikea vissiin erottaa paitsi siitä että hajoavat alle parissa vuodessa.

    Löytyisikö luotettavan kauppiaan linkkiä sattumalta?

    Leave a comment:


  • Kiwes
    replied
    Originally posted by BreeZi View Post
    Mikäli auto on varustettu puhelimella, niin nappaappas sen sulake irti. Vuotovirta pitäisi olla noin ~20mA ehjänä.
    Kuullostaa sen verran pieneltä, että vissiin "nukkumassa" tuo vuotovirta? ei tuolla pakkasessa kiinnosta kovin pitkään kykkiä, ni ois ihan jees tietää ees suuntaa vuotovirtaan ennen lepotilaa = akun kenkä irti ja mittari väliin, ni millä hehtaareilla suunilleen liikutaan... jossei muu auta ni sit tarttee ootella et menee nukkuu.

    Kiitoksia vinkistä, tarttee mittailla ja sit ottaa pois käytöstä ja mitata uuvestaa ni näkee oliko siinä jotai...

    ps. on muute tuo kärri ollu sun huollettavana jokusen kerran

    e. eipä mitöäään... löyty jo
    Last edited by Kiwes; 13-01-2015, 13:00. Reason: eee

    Leave a comment:


  • BreeZi
    replied
    Originally posted by Kiwes View Post
    Asiaa varmaan sata kertaa täällä käyty läpi mutta en jaksa ruveta kahlaamaan kaikkia topikkeja läpi... Millasta luokkaa pitäs olla vuotovirrat tuossa sigun pulkassa (530DA-02,on navit ja ceedeepoksit jne...)? sekä lepotilassa, että suoriltaan mitattuna? Kiitoksia paljon taasen.

    Tarttee koittaa selvittää et onko sitä akkukauppaan lähettävä... lauantaina viimeks ajettu autolla ja nippanappa sai käyntiin tuossa aamusta, pakkasta ei ollu ku about 10 astetta. ei tosiaan ollu vepasto päällä, ni ei sekään oo akkua syöny.
    Mikäli auto on varustettu puhelimella, niin nappaappas sen sulake irti. Vuotovirta pitäisi olla noin ~20mA ehjänä.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Tuossa aamusella kun ajelin yön työrupeaman jälkeen kotio niin rupesi tuntumaan että uusia xenon-polttimoita taitaa kaivata, tuntuu valoteho olevan laskenut jonkin verran...

    Minkäs merkkisiä ja mistä ostettuna porukka on käyttänyt?

    Nuo nykyiset on Philipsit...(kuten edellisetkin) neljä vuotta on niillä nyt menty...edelliset olivat paikalla jo aikaisemman omistajan toimesta, mutta menivät minulla sen nelisen vuotta...tämä taitaa siis olla aikas tyypillinen ikä näille?
    Ebaysta philipsit. Muistaakseni n. puoleen hintaan sai mitä suomesta.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Tuossa aamusella kun ajelin yön työrupeaman jälkeen kotio niin rupesi tuntumaan että uusia xenon-polttimoita taitaa kaivata, tuntuu valoteho olevan laskenut jonkin verran...

    Minkäs merkkisiä ja mistä ostettuna porukka on käyttänyt?

    Nuo nykyiset on Philipsit...(kuten edellisetkin) neljä vuotta on niillä nyt menty...edelliset olivat paikalla jo aikaisemman omistajan toimesta, mutta menivät minulla sen nelisen vuotta...tämä taitaa siis olla aikas tyypillinen ikä näille?

    Leave a comment:


  • Haatainen
    replied
    Originally posted by zeniitti View Post
    Voisko joku osoittaa sopivaan threadiin. 2003 530dA farkku, ajellaan vakkarilla motarilla vasenta kaistaa, tulee hitaampi eteen, napautetaan vakkari pois, odotellaan pintakaasulla, että tulee tilaa, vakkarilla resume ja auto kelaa takaisin aiempaan nopeuteen. Kun ei tarvitse vaihtaa pienempää pykälää, niin jotenkin perästä tärisee tai jyrisee. Kaupunkikiihdytyksissä ei mitään ihmeellistä. Eikä varmaan maantielläkään kun vähän enemmän polkaisee.
    Tuossa tilanteessa laatikossa on turbiini lukossa, jolloin mekaaniset äänet tulee paremmin läpi. Pienen eron äänessä/tuntumassa huomaa normaalistikin, mutta jos oikeen jyristelee, niin kannattanee kattella kardaanin nivelet ja kumilimppu. Turbiinin luistaessa (kick down tai kaupunkinopeudet) turbiinin luisto hävittää pienet värinät aika hyvin.

    Leave a comment:


  • zeniitti
    replied
    Voisko joku osoittaa sopivaan threadiin. 2003 530dA farkku, ajellaan vakkarilla motarilla vasenta kaistaa, tulee hitaampi eteen, napautetaan vakkari pois, odotellaan pintakaasulla, että tulee tilaa, vakkarilla resume ja auto kelaa takaisin aiempaan nopeuteen. Kun ei tarvitse vaihtaa pienempää pykälää, niin jotenkin perästä tärisee tai jyrisee. Kaupunkikiihdytyksissä ei mitään ihmeellistä. Eikä varmaan maantielläkään kun vähän enemmän polkaisee.

    Leave a comment:


  • Kiwes
    replied
    Asiaa varmaan sata kertaa täällä käyty läpi mutta en jaksa ruveta kahlaamaan kaikkia topikkeja läpi... Millasta luokkaa pitäs olla vuotovirrat tuossa sigun pulkassa (530DA-02,on navit ja ceedeepoksit jne...)? sekä lepotilassa, että suoriltaan mitattuna? Kiitoksia paljon taasen.

    Tarttee koittaa selvittää et onko sitä akkukauppaan lähettävä... lauantaina viimeks ajettu autolla ja nippanappa sai käyntiin tuossa aamusta, pakkasta ei ollu ku about 10 astetta. ei tosiaan ollu vepasto päällä, ni ei sekään oo akkua syöny.

    Leave a comment:


  • Zoui
    replied
    Viallinen anturi teki tuota itsellä, heitti tappiin ja vedin tien sivuun... Pellin alta ei mitään kuumaa löytynyt, ajattelin jatkaa matkaa ja samalla huomasin että näyttää normaali lämpöä. Eli eihän se kone mihinkään ehdi minuutissa jäähtyä, jos se neula ees taas säntäilee, uusi anturi ja homma ok.

    Leave a comment:


  • Jakuza
    replied
    Originally posted by Hhenkkka View Post
    Mikähän on hajalla/hajalle menossa; tuossa viikonloppuna normaalissa ajossa taajama alueella yhtäkkiä moottorin lämmöt kohosi punarajalle, mutta laskivat melkein heti kun satuin juuri pysähtymään liikennevaloihin. Reilun kilometrin jälkeen lämmöt nousi taas ja pysäytin auton tienvereen, hetken aikaa ihmettelin että mikä kumma nyt on ja lähdin sitten hiljaa hiipimään eteenpäin(sen verran huono paikka pysähtyä pientareelle), kunnes lämpöviisari laski jälleen normaaliin kohtaan. Ajoin pari kilmoteriä ja muutama sata metriä ennen kotiovea taas nousi, jälleen ihmeteltiin tien vieressä. Päätin sitten ottaa riskin ja hiljaa valua himaan(viisari koko ajan punarajalla). Pihassa auto oli n. 20 min sammuksissa, laitoin virrat päälle ja moottorin lämpötila näytti normaalia. Tämän jälkeen lähdin heittämään muutaman kilometrin lenkin kauppaan eikä mitään normaalista poikkeavaa, kuin myös tämän jälkeisillä 5-10km ajopätkillä.

    Oudolta tässä vaikutti se että lämpömittari nousi/laski yllättävän nopeasti. Samaa vauhtia kun laittaisi lämpimänä olevan moottorin virrat päälle.
    Termostaatti on vaihdettu. Voiko esim. viallinen anturi sekoilla tuolla tavalla vai onko jotain isompaa?
    Mun mielestä kuullostaisi ennemminkin vialliselta anturilta/johtohäikältä, jos viisari hyppii noin äkkiä. Jos saat vian päälle niin kato salavalikosta koneen lämpötila-anturin arvo kun se viisari hyppii. Eli jos sekin hyppii esim 70->150 sekunnin sisällä niin pakko olla anturi/johtohäikkää.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Hhenkkka View Post
    Mikähän on hajalla/hajalle menossa; tuossa viikonloppuna normaalissa ajossa taajama alueella yhtäkkiä moottorin lämmöt kohosi punarajalle, mutta laskivat melkein heti kun satuin juuri pysähtymään liikennevaloihin. Reilun kilometrin jälkeen lämmöt nousi taas ja pysäytin auton tienvereen, hetken aikaa ihmettelin että mikä kumma nyt on ja lähdin sitten hiljaa hiipimään eteenpäin(sen verran huono paikka pysähtyä pientareelle), kunnes lämpöviisari laski jälleen normaaliin kohtaan. Ajoin pari kilmoteriä ja muutama sata metriä ennen kotiovea taas nousi, jälleen ihmeteltiin tien vieressä. Päätin sitten ottaa riskin ja hiljaa valua himaan(viisari koko ajan punarajalla). Pihassa auto oli n. 20 min sammuksissa, laitoin virrat päälle ja moottorin lämpötila näytti normaalia. Tämän jälkeen lähdin heittämään muutaman kilometrin lenkin kauppaan eikä mitään normaalista poikkeavaa, kuin myös tämän jälkeisillä 5-10km ajopätkillä.

    Oudolta tässä vaikutti se että lämpömittari nousi/laski yllättävän nopeasti. Samaa vauhtia kun laittaisi lämpimänä olevan moottorin virrat päälle.
    Termostaatti on vaihdettu. Voiko esim. viallinen anturi sekoilla tuolla tavalla vai onko jotain isompaa?
    Ilmaa kierrossa, vesipumppu hajoamassa jne.

    Leave a comment:


  • Hhenkkka
    replied
    Mikähän on hajalla/hajalle menossa; tuossa viikonloppuna normaalissa ajossa taajama alueella yhtäkkiä moottorin lämmöt kohosi punarajalle, mutta laskivat melkein heti kun satuin juuri pysähtymään liikennevaloihin. Reilun kilometrin jälkeen lämmöt nousi taas ja pysäytin auton tienvereen, hetken aikaa ihmettelin että mikä kumma nyt on ja lähdin sitten hiljaa hiipimään eteenpäin(sen verran huono paikka pysähtyä pientareelle), kunnes lämpöviisari laski jälleen normaaliin kohtaan. Ajoin pari kilmoteriä ja muutama sata metriä ennen kotiovea taas nousi, jälleen ihmeteltiin tien vieressä. Päätin sitten ottaa riskin ja hiljaa valua himaan(viisari koko ajan punarajalla). Pihassa auto oli n. 20 min sammuksissa, laitoin virrat päälle ja moottorin lämpötila näytti normaalia. Tämän jälkeen lähdin heittämään muutaman kilometrin lenkin kauppaan eikä mitään normaalista poikkeavaa, kuin myös tämän jälkeisillä 5-10km ajopätkillä.

    Oudolta tässä vaikutti se että lämpömittari nousi/laski yllättävän nopeasti. Samaa vauhtia kun laittaisi lämpimänä olevan moottorin virrat päälle.
    Termostaatti on vaihdettu. Voiko esim. viallinen anturi sekoilla tuolla tavalla vai onko jotain isompaa?

    Leave a comment:


  • mika_z
    replied
    Originally posted by jannnu78 View Post
    kiitos vinkistä , tarkoitat ilmeisesti polttoainesuodatinta mikä on kuskin kohdalla auton alla , ei ole vaihdettu juu hetkeen... bensapumppu on lähes uusi .
    Juurikin sitä.

    Leave a comment:


  • JSTbmw
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Ajat auton lämmitettyyn parkkihalliin pariksi tunniksi ja menet itse kauppaan. Takaisin tullessa ovi aukeaa, jos se jäätymisestä johtuu.
    En siis oikeastaan usko että jäätymisen kanssa taistellaan. Se ovi kun ei auennut HETI sen jälkeen kun se keskikonsolista painettiin lukkoon. :think

    Leave a comment:

Working...
X