E39 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HTK12
    replied
    Originally posted by JSTbmw View Post
    Tästä ei ollut hyötyä. Vaijeri tuntuu selvästi liikkuvan, mutta ovi ei vieläkään aukea. Huomasin myös kojetaulussa palavan valon jonka mukaan ovi olisi auki? Kokeilin myös lämmittämistä, mutta siitä ei ainakaan vielä ole ollut apua. Ei tuo auto vielä niinkuin sauna ole, mutta lämpimäksi voi kyllä jo sanoa.

    Vieläkö olisi ideoita?

    EDIT: myös väkivaltaa kokeiltu. Ei tulosta.
    Ajat auton lämmitettyyn parkkihalliin pariksi tunniksi ja menet itse kauppaan. Takaisin tullessa ovi aukeaa, jos se jäätymisestä johtuu.

    Leave a comment:


  • JSTbmw
    replied
    Originally posted by Risto113 View Post
    Purkaisin sisäkahvan irti, ja vetäisin suoraan vaijerista.
    Voi olla pompannut pois paikoiltaan, venynyt tai vaijeriohjuri murtunut.
    Tästä ei ollut hyötyä. Vaijeri tuntuu selvästi liikkuvan, mutta ovi ei vieläkään aukea. Huomasin myös kojetaulussa palavan valon jonka mukaan ovi olisi auki? Kokeilin myös lämmittämistä, mutta siitä ei ainakaan vielä ole ollut apua. Ei tuo auto vielä niinkuin sauna ole, mutta lämpimäksi voi kyllä jo sanoa.

    Vieläkö olisi ideoita?

    EDIT: myös väkivaltaa kokeiltu. Ei tulosta.
    Last edited by JSTbmw; 12-01-2015, 16:39.

    Leave a comment:


  • Zoui
    replied
    Originally posted by Janna View Post
    Josta tulikin mieleeni,
    Haku ehkä auttaisi, mutta...
    Kellään kokemusta lasisen kattoräppänän kiskojen vaihtamisesta?
    Loppukesästä kun toinen puoli rapsahti sijoiltaan (rikki tai pois paikaltaan, ei tietoa kun ei ole avattu).
    Varuiksi hommaan kyllä uudet kiskot hiluineen, mutta työn määrä hirvittää

    Joskin näillä lakeuksilla tuolla luukulla kyllä mitään tee..
    Kattoverhous pois edestä ja koko luukku härveli lähtee irti 6(?) pultin irroituksen jälkeen, tai vedenpoistoletkut kulmista kanssa nypätä irti.

    Koko kompleksi kun on auton ulkopuolella, sitä on sitten jo todella helppo fiksailla.

    Leave a comment:


  • jannnu78
    replied
    Originally posted by mika_z View Post
    Juurikin samaiset misfire herjat tuli itellä polttoainepuolelta. Joko suodatin on tukossa tai bensapumppu on huono. Ite vaihoin molemmat ja ongelmat katosi. Toki kannattaa ensin tarkistaa ettei ole imuvuotoja.
    kiitos vinkistä , tarkoitat ilmeisesti polttoainesuodatinta mikä on kuskin kohdalla auton alla , ei ole vaihdettu juu hetkeen... bensapumppu on lähes uusi .

    Leave a comment:


  • mika_z
    replied
    Originally posted by jannnu78 View Post
    mikähän voisi olla vikana kun testeri antaa ajonesto laitteesta vikakoodia , avaimet ei ole kuluneet eikä muutenkaan ole ollut siihen viittaavia vikoja , noita ei meinaa ainakaan tolla testerillä saaa nollattua pois .

    koodin lukuun piti lähteä vanhan vaivan takia ,eli kylmän koneen kun käynnistää ja jos ei kikkaa tiedä, että antaa sille kylmänä itse kaasua niin alkaa hetken päästä vatkaamaan ja sytyttyy moottirivalon , mamma ei tätä muistanut niin tässä taas ollaan toi palamis katkoksia tulee aina siitä syystä millo on 5 pytyssä millo on 3 pytyssä , tästähän on vaikka kuinka paljon kirjotuksia foorumilla , nokka-anturia moni veikannu, tai kampianturia , enpä ole jaksanu selvitellä kun kevättä päin mennään ja oireet häviää lämpimillä keleillä

    pitääkö nuo kaikki koodit saada nollattua ennen kun auto pelaa normisti , vaikka nollasin niin tuntus että koodit ei olis nollaantunu , meinaa kulutusmittari humppailee ihan omaa elämää samoin at aski vaihtelee oman fiiliksen mukaan , mitä ei tapahdu normaalisti.

    Edit: johtusko tuo käynnistyksen esto vikakoodi , jotenkin siihen ,että ajoin autoa eilen avaimella mitä ei ole käytetty varmaan 1/2 vuoteen ?
    Juurikin samaiset misfire herjat tuli itellä polttoainepuolelta. Joko suodatin on tukossa tai bensapumppu on huono. Ite vaihoin molemmat ja ongelmat katosi. Toki kannattaa ensin tarkistaa ettei ole imuvuotoja.

    Leave a comment:


  • buksin-1
    replied
    Originally posted by puuki View Post
    Lämpöä ovelle,riittää varmaan kun auton lämmityslaitteella sisätilat
    lämpimäksi

    Kuten jo todettu ovi on yksinkertaisesti jäässä. Repimällä kylmällä saa kyllä rikki.

    Leave a comment:


  • puuki
    replied
    Lämpöä ovelle,riittää varmaan kun auton lämmityslaitteella sisätilat
    lämpimäksi

    Leave a comment:


  • Risto113
    replied
    Purkaisin sisäkahvan irti, ja vetäisin suoraan vaijerista.
    Voi olla pompannut pois paikoiltaan, venynyt tai vaijeriohjuri murtunut.

    Leave a comment:


  • JSTbmw
    replied
    Olisko viisaammilla ideoita miten saadaan E39 toukasta kuskin ovi avattua. Tilanne on tämä: ei avaudu kummastakaan sisä- eikä ulkokahvasta. Kahvasta kuitenkin tuntee että mekanismi oven sisällä liikkuu. Ennen jumiutumistaan ovi ei suostunut tarttumaan kiinni, joten se on nyt suljettu menetelmällä: ovi kiinni ja keskikonsolista lukkoon. Lukko tuntuu toimivan oikein sekä kaukosäätimellä, että avaimella. Mutta ovi vain ei aukea. :think

    Leave a comment:


  • jannnu78
    replied
    tuttu vaiva uusilla kujeilla

    mikähän voisi olla vikana kun testeri antaa ajonesto laitteesta vikakoodia , avaimet ei ole kuluneet eikä muutenkaan ole ollut siihen viittaavia vikoja , noita ei meinaa ainakaan tolla testerillä saaa nollattua pois .

    koodin lukuun piti lähteä vanhan vaivan takia ,eli kylmän koneen kun käynnistää ja jos ei kikkaa tiedä, että antaa sille kylmänä itse kaasua niin alkaa hetken päästä vatkaamaan ja sytyttyy moottirivalon , mamma ei tätä muistanut niin tässä taas ollaan toi palamis katkoksia tulee aina siitä syystä millo on 5 pytyssä millo on 3 pytyssä , tästähän on vaikka kuinka paljon kirjotuksia foorumilla , nokka-anturia moni veikannu, tai kampianturia , enpä ole jaksanu selvitellä kun kevättä päin mennään ja oireet häviää lämpimillä keleillä

    pitääkö nuo kaikki koodit saada nollattua ennen kun auto pelaa normisti , vaikka nollasin niin tuntus että koodit ei olis nollaantunu , meinaa kulutusmittari humppailee ihan omaa elämää samoin at aski vaihtelee oman fiiliksen mukaan , mitä ei tapahdu normaalisti.

    Edit: johtusko tuo käynnistyksen esto vikakoodi , jotenkin siihen ,että ajoin autoa eilen avaimella mitä ei ole käytetty varmaan 1/2 vuoteen ?
    Attached Files
    Last edited by jannnu78; 12-01-2015, 12:17.

    Leave a comment:


  • Janna
    replied
    Originally posted by Zoui View Post
    kattoluukku on kätevä
    Josta tulikin mieleeni,
    Haku ehkä auttaisi, mutta...
    Kellään kokemusta lasisen kattoräppänän kiskojen vaihtamisesta?
    Loppukesästä kun toinen puoli rapsahti sijoiltaan (rikki tai pois paikaltaan, ei tietoa kun ei ole avattu).
    Varuiksi hommaan kyllä uudet kiskot hiluineen, mutta työn määrä hirvittää

    Joskin näillä lakeuksilla tuolla luukulla kyllä mitään tee..

    Leave a comment:


  • BMW_Harrastaja
    replied
    Originally posted by Axum View Post
    Entäs jos pyyhkii tiivisteet raa'alla jäähdytin nesteellä?
    En ota toimivuuteen kantaa, mutta se raaka jäätyy aiemmin, kuin sekoitettu.

    Leave a comment:


  • Axum
    replied
    Entäs jos pyyhkii tiivisteet raa'alla jäähdytin nesteellä?

    Leave a comment:


  • Zoui
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Se tosin ei auta ikkunaan mitenkään muuten paitsi pesun tiheyteen.
    Joskus muinoin wd40 putelista rättiin ja tahkosi sillä lasin alareunan ulkopuoleisen tiivisteen, vesi ei jotenkaan sitten tarttunut siihen tiivisteeseen... oikein pahassa kohtaa bonuskortilla joutui sen lasin alareunan skannaamaan myös auki. Se oli tosin karmiton lasi muuten (ei e39)

    Edit: kattoluukku on kätevä

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Arnolds View Post
    Lopeta käryyttely
    Se tosin ei auta ikkunaan mitenkään muuten paitsi pesun tiheyteen.

    Leave a comment:

Working...
X