Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jontteri
    Bimmer Rookie
    • Nov 2010
    • 97
    • Oulu

    523i alkoi vähä jälkeen kytkinremontin täristään vaihdekepistä, kierrosten mukaan tärinä/värinä muuttuu :think Veto päällä ei eroa mitenkään, kaksoismassa ei kolahda sammuttaessa :think Remontin yhteydessä uusittiin neulalaakeri muttei vauhtipyörää. Mistähän tärinä mahtaa johtua, ehdotuksia?
    BMW E91 320D m-sport '06

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      Originally posted by janke View Post
      Itse laitoin taakse H&R jouset ja Boge-iskarit. Jos tavallisia jousipuristimia käyttää, niin täytyy ottaa sisälokarit taakaa irti, että saa tilaa touhata. Voi olla erikoisia jousipuristimia jossain, jolloin ei tarvitse sisälokareita irroittaa. Hattuhylly ja kaiutinkotelot takaa pois että pääsee käsiksi tukilaakeriin. Tukilaakeritkin kannattaa uusia samalla jos uudet iskarit laitat.

      Iskareiden malleista en tiedä mitkä hyviä, mutta Sachs ja Boge on ollut suosittuja e39:ssä.
      Jos purkaa sisälokarit niin saako iskarin pois ilman tukivarsien irroitusta? Onnistuuko homma ihan perus motonet/biltema tms. jousipuristimilla vai tarvitseeko hankkia paremmat?
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • comanche
        Bimmer Rookie
        • Dec 2012
        • 131
        • Tuusula

        Ei muutakun koiranluut täytyy irroittaa niin saa iskarin ulos.

        Ja juu onnistuu marketti jousipuristimilla.

        Comment

        • Kiwes
          BTCF Member
          • Nov 2010
          • 707
          • JKL

          Originally posted by zeniitti View Post
          Ihan ookoo asentui. Voi olla, että pakkasella asentaminen olisi johtanut totaaliseen hajomiseen. Niin osan kuin asentajankin Saa nähdä miten pakkasessa kestävät. Jos nyt enää kovia pakkasia on tulossa.


          Konepelti aukeaa ihan hyvin, ei sen kaltaista ongelmaa. Pikkuisen väänsin sitä salpaa, että tulee oikeasta kolosesta ulos. Ei munuaiset "nuole" ihan jokaista pellin muotoa, mutta se nyt oli vähän odotettavissakin. Markalla saa markan tavaran

          [img/img]

          Pakattu ne oli ainakin asiallisesti. Ensin muoviin, sitten kuplamuoviin ja sitten pahviin. Ja toimitus lähetystunnuksella varustettu

          [img/img]
          Nonni.. nyt ois laitettu tilaukseen yks pari. sit vaan ootellaan

          sitte seuraava kyssäri...

          mistähän ois näppärin vetää sisähaara kabiinin puolelle?
          Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
          INPA, BMW Scanner 1.4.0

          Nykynen:E39 530dA tourinki -02
          EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

          Comment

          • Bemsu
            Bimmer Rookie
            • Dec 2011
            • 183
            • Hyvinkää

            Muistaakseni hanskalokeron takana oli läpivienti joka tulpattu. Tais tulla konehuoneeseen sinne moottorin- ja automaattilaatikon boxin taakke
            BBS's are just like tits, no matter how many sets you see, you will always look at them and get excited

            F25 30d M-Sport
            VW T5 GP R-Line
            E46 330d M-Sport II

            Comment

            • Bimmerniko
              Bimmer Rookie
              • May 2012
              • 107
              • Lappeenranta

              Uutena automaatti 525tds -97 omistaneena olen alkanut hämmästelemään tuota kulutusta. sekalaisessa ajossa 12.5l/100km, on vähän liiän härski... auto vetää kuitenki tasaisesti eikä tunge ylimääräsiä putkesta. myös sitä olen hämmästellyt kuinka nopeasti auto mukamas lämpenee. pelkästään töpselissä kiinni niin lämmöt mittarissa noussut lähes puoleen väliin, kylmänä jos lähtee ajamaan niin 5min tai jopa alle ja mittari tapittaa puoltaväliä. coolerin nurkissa pientä öljyä havaittavissa(syy korkeaan kulutukseen?).
              NYT
              f31 320d - 15.
              e30 325 M-look m50 - 83.

              EX
              e36 325i - 93.
              e30 318i - 89.
              e39 525d - 98.

              Comment

              • Kiwes
                BTCF Member
                • Nov 2010
                • 707
                • JKL

                Originally posted by Bemsu View Post
                Muistaakseni hanskalokeron takana oli läpivienti joka tulpattu. Tais tulla konehuoneeseen sinne moottorin- ja automaattilaatikon boxin taakke
                Kiitänks! takakontissa ois johtosarja jo oottamassa ja postipate toivottavasti torstaina/perjantaina tuo laturin
                Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
                INPA, BMW Scanner 1.4.0

                Nykynen:E39 530dA tourinki -02
                EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

                Comment

                • Benzi87
                  BTCF Member
                  • Feb 2011
                  • 1106
                  • Oulu

                  Originally posted by Jontteri View Post
                  523i alkoi vähä jälkeen kytkinremontin täristään vaihdekepistä, kierrosten mukaan tärinä/värinä muuttuu :think Veto päällä ei eroa mitenkään, kaksoismassa ei kolahda sammuttaessa :think Remontin yhteydessä uusittiin neulalaakeri muttei vauhtipyörää. Mistähän tärinä mahtaa johtua, ehdotuksia?
                  Muistitko laittaa kardaanin tukilaakerille esijännityksen?
                  Katoitko missä kunnossa oli "rätti" ettei ois vaan nyt revennyt?
                  Last edited by Benzi87; 27-01-2015, 22:09.

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3667
                    • seinäjoki

                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Jos purkaa sisälokarit niin saako iskarin pois ilman tukivarsien irroitusta? Onnistuuko homma ihan perus motonet/biltema tms. jousipuristimilla vai tarvitseeko hankkia paremmat?
                    Tuossahan se vastaus tulikin jo, eli koiranluut irti. Kaksi tavallista jousipuristinta tarvii ja paineilmapyssy on ehdoton kaveri.
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      Originally posted by janke View Post
                      Tuossahan se vastaus tulikin jo, eli koiranluut irti. Kaksi tavallista jousipuristinta tarvii ja paineilmapyssy on ehdoton kaveri.
                      Pulttipyssyn tarve olikin jo tiedossa ja valmiiksi löytyy bilteman sähköinen pyssy, jolla varmaan aukaisu hoituu (on ollut ihan näppärä renkaiden vaihdossa ja muutomassa muussa rempassa). Kysyin noista puristimista kun jotkut väittävät, ettei niillä tee mitään. Paremmat näyttää maksavankin ~300€ ja siitä ylöspäin, jolloin itse tekemisessä nyt ei hirveästi enää ole mieltä. Aikaisemmin on tullut käytettyä vaan parempia jousipuristimia, joten oli ihan kiva kuulla, että noilla halvoillakin homman saa tehtyä.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • janke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 3667
                        • seinäjoki

                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Pulttipyssyn tarve olikin jo tiedossa ja valmiiksi löytyy bilteman sähköinen pyssy, jolla varmaan aukaisu hoituu (on ollut ihan näppärä renkaiden vaihdossa ja muutomassa muussa rempassa). Kysyin noista puristimista kun jotkut väittävät, ettei niillä tee mitään. Paremmat näyttää maksavankin ~300€ ja siitä ylöspäin, jolloin itse tekemisessä nyt ei hirveästi enää ole mieltä. Aikaisemmin on tullut käytettyä vaan parempia jousipuristimia, joten oli ihan kiva kuulla, että noilla halvoillakin homman saa tehtyä.
                        Kyllä noilla halvoillakin puristimeilla saa ihan harrastus mielessä, mutta ammatti käyttöön niistä ei ole. Kaverilla on noita halppiksia ja ovat venyneet ja vanuneet joka suuntaan, mutta onhan niillä monet jouset puristettu.
                        Bmw 316 E30 -88

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          Originally posted by janke View Post
                          Kyllä noilla halvoillakin puristimeilla saa ihan harrastus mielessä, mutta ammatti käyttöön niistä ei ole. Kaverilla on noita halppiksia ja ovat venyneet ja vanuneet joka suuntaan, mutta onhan niillä monet jouset puristettu.
                          Näihän se monien työkalujen kanssa menee, että muutoman kerran niillä halvoillakin voi tehdä, mutta ammattikäyttöön niistä ei tietenkää ole. Poikkeuksen tuohon kyllä tekee Finbullet työkalut, jotka ovat kyllä aivan täyttä paskaa. Niillä ei yksinkertaisesti tee yhtään mitään.

                          Näin harrastekäytössä niihin todella harvoin tarvittaviin työkaluihin kun ei vaan viitsi omaisuuksia sijoittaa. Hylsysarjaan jne. usein tarvittaviin tietenkin tulee enemmän sijoitettua, että ei heti hajoa. Bilteman 150-osoinen työkalusarja onkin osoittautunut hyväksi harrastekäyttöön.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • BMW_Harrastaja
                            BTCF Member
                            • Dec 2012
                            • 819
                            • Oulu area

                            Halvoilla puristimilla voi olla vaikeuksia vakioetujousten kanssa. Muuten onnistuu.
                            BMW driver and owner since 2000.

                            Comment

                            • -Sipe-
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 416
                              • Tampere.

                              Onkos e39ssä 1 vai 2 antennivahvistinta? 01 e39 520i. C pilareissa molemminpuolin mokkulat, ja vasemmasta jos nyppää piuhan niin mykistyy kokonaan radio ja oikeanpuoleinen on täysin mykkä.

                              Radio ei löydä kanavia ja aiemmin tallennetut kanavat kuuluu volat kaakossa hiljasella.
                              M62B44 E32 740iM -macaoblau V8 + S3.64 =sigpic
                              E36 PANDEM - M50B28+HX40

                              +muut vartin hommat

                              Ex. Läjäpäin e34&e32, e36 ja pari e39

                              Comment

                              • Kiwes
                                BTCF Member
                                • Nov 2010
                                • 707
                                • JKL

                                Originally posted by zeniitti View Post

                                Pakattu ne oli ainakin asiallisesti. Ensin muoviin, sitten kuplamuoviin ja sitten pahviin. Ja toimitus lähetystunnuksella varustettu
                                Tänään läks liikkeelle ebayn mukaan mut ei sieltä mulle koodia ainakaan tullu, niin nyt sit vaan tarttee ootella, et millon saapuu perille
                                Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
                                INPA, BMW Scanner 1.4.0

                                Nykynen:E39 530dA tourinki -02
                                EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎