523i alkoi vähä jälkeen kytkinremontin täristään vaihdekepistä, kierrosten mukaan tärinä/värinä muuttuu :think Veto päällä ei eroa mitenkään, kaksoismassa ei kolahda sammuttaessa :think Remontin yhteydessä uusittiin neulalaakeri muttei vauhtipyörää. Mistähän tärinä mahtaa johtua, ehdotuksia?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by janke View PostItse laitoin taakse H&R jouset ja Boge-iskarit. Jos tavallisia jousipuristimia käyttää, niin täytyy ottaa sisälokarit taakaa irti, että saa tilaa touhata. Voi olla erikoisia jousipuristimia jossain, jolloin ei tarvitse sisälokareita irroittaa. Hattuhylly ja kaiutinkotelot takaa pois että pääsee käsiksi tukilaakeriin. Tukilaakeritkin kannattaa uusia samalla jos uudet iskarit laitat.
Iskareiden malleista en tiedä mitkä hyviä, mutta Sachs ja Boge on ollut suosittuja e39:ssä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by zeniitti View PostIhan ookoo asentui. Voi olla, että pakkasella asentaminen olisi johtanut totaaliseen hajomiseen. Niin osan kuin asentajankin Saa nähdä miten pakkasessa kestävät. Jos nyt enää kovia pakkasia on tulossa.
Konepelti aukeaa ihan hyvin, ei sen kaltaista ongelmaa. Pikkuisen väänsin sitä salpaa, että tulee oikeasta kolosesta ulos. Ei munuaiset "nuole" ihan jokaista pellin muotoa, mutta se nyt oli vähän odotettavissakin. Markalla saa markan tavaran
[img/img]
Pakattu ne oli ainakin asiallisesti. Ensin muoviin, sitten kuplamuoviin ja sitten pahviin. Ja toimitus lähetystunnuksella varustettu
[img/img]
sitte seuraava kyssäri...
mistähän ois näppärin vetää sisähaara kabiinin puolelle?Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
INPA, BMW Scanner 1.4.0
Nykynen:E39 530dA tourinki -02
EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta
Comment
-
-
Muistaakseni hanskalokeron takana oli läpivienti joka tulpattu. Tais tulla konehuoneeseen sinne moottorin- ja automaattilaatikon boxin taakkeBBS's are just like tits, no matter how many sets you see, you will always look at them and get excited
F25 30d M-Sport
VW T5 GP R-Line
E46 330d M-Sport II
Comment
-
-
Uutena automaatti 525tds -97 omistaneena olen alkanut hämmästelemään tuota kulutusta. sekalaisessa ajossa 12.5l/100km, on vähän liiän härski... auto vetää kuitenki tasaisesti eikä tunge ylimääräsiä putkesta. myös sitä olen hämmästellyt kuinka nopeasti auto mukamas lämpenee. pelkästään töpselissä kiinni niin lämmöt mittarissa noussut lähes puoleen väliin, kylmänä jos lähtee ajamaan niin 5min tai jopa alle ja mittari tapittaa puoltaväliä. coolerin nurkissa pientä öljyä havaittavissa(syy korkeaan kulutukseen?).NYT
f31 320d - 15.
e30 325 M-look m50 - 83.
EX
e36 325i - 93.
e30 318i - 89.
e39 525d - 98.
Comment
-
-
Originally posted by Bemsu View PostMuistaakseni hanskalokeron takana oli läpivienti joka tulpattu. Tais tulla konehuoneeseen sinne moottorin- ja automaattilaatikon boxin taakkeVikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
INPA, BMW Scanner 1.4.0
Nykynen:E39 530dA tourinki -02
EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta
Comment
-
-
Originally posted by Jontteri View Post523i alkoi vähä jälkeen kytkinremontin täristään vaihdekepistä, kierrosten mukaan tärinä/värinä muuttuu :think Veto päällä ei eroa mitenkään, kaksoismassa ei kolahda sammuttaessa :think Remontin yhteydessä uusittiin neulalaakeri muttei vauhtipyörää. Mistähän tärinä mahtaa johtua, ehdotuksia?
Katoitko missä kunnossa oli "rätti" ettei ois vaan nyt revennyt?Last edited by Benzi87; 27-01-2015, 22:09.
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostJos purkaa sisälokarit niin saako iskarin pois ilman tukivarsien irroitusta? Onnistuuko homma ihan perus motonet/biltema tms. jousipuristimilla vai tarvitseeko hankkia paremmat?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostTuossahan se vastaus tulikin jo, eli koiranluut irti. Kaksi tavallista jousipuristinta tarvii ja paineilmapyssy on ehdoton kaveri.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostPulttipyssyn tarve olikin jo tiedossa ja valmiiksi löytyy bilteman sähköinen pyssy, jolla varmaan aukaisu hoituu (on ollut ihan näppärä renkaiden vaihdossa ja muutomassa muussa rempassa). Kysyin noista puristimista kun jotkut väittävät, ettei niillä tee mitään. Paremmat näyttää maksavankin ~300€ ja siitä ylöspäin, jolloin itse tekemisessä nyt ei hirveästi enää ole mieltä. Aikaisemmin on tullut käytettyä vaan parempia jousipuristimia, joten oli ihan kiva kuulla, että noilla halvoillakin homman saa tehtyä.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostKyllä noilla halvoillakin puristimeilla saa ihan harrastus mielessä, mutta ammatti käyttöön niistä ei ole. Kaverilla on noita halppiksia ja ovat venyneet ja vanuneet joka suuntaan, mutta onhan niillä monet jouset puristettu.
Näin harrastekäytössä niihin todella harvoin tarvittaviin työkaluihin kun ei vaan viitsi omaisuuksia sijoittaa. Hylsysarjaan jne. usein tarvittaviin tietenkin tulee enemmän sijoitettua, että ei heti hajoa. Bilteman 150-osoinen työkalusarja onkin osoittautunut hyväksi harrastekäyttöön.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Onkos e39ssä 1 vai 2 antennivahvistinta? 01 e39 520i. C pilareissa molemminpuolin mokkulat, ja vasemmasta jos nyppää piuhan niin mykistyy kokonaan radio ja oikeanpuoleinen on täysin mykkä.
Radio ei löydä kanavia ja aiemmin tallennetut kanavat kuuluu volat kaakossa hiljasella.M62B44 E32 740iM -macaoblau V8 + S3.64 =sigpic
E36 PANDEM - M50B28+HX40
+muut vartin hommat
Ex. Läjäpäin e34&e32, e36 ja pari e39
Comment
-
-
Originally posted by zeniitti View Post
Pakattu ne oli ainakin asiallisesti. Ensin muoviin, sitten kuplamuoviin ja sitten pahviin. Ja toimitus lähetystunnuksella varustettuVikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
INPA, BMW Scanner 1.4.0
Nykynen:E39 530dA tourinki -02
EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta
Comment
-
Comment