Ite pistin elämän jännäks ja tilasin Puolasta http://www.ebay.ie/itm/190804385166 Kotiin kannettuna pikkusen reilu 22e. Tänään pitäis tulla perille, raportoidaan "laatu" sitten.
Pitää sen aikaa ootella, et saat soviteltua
Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu. INPA, BMW Scanner 1.4.0
Itsellä ainakin on Zeniitin linkin kaltaisten munuaisten kanssa ongelmana konepellin avaus. Munuainen on sen verran paksu, että se estää pellin avauskahvaa liikkumasta riittävästi. On ne muutenkin vähän halvan oloset, ei kaareudu ihan konepellin myötäsesti, joten vähän irvistää, kun tarkasti katsoo.
Toki eri myyjä, joten varmaankin hieman eri tuotekkin. (tai sitten ei, mistäpä sitä tietää.)
Tarkoitus asentaa navin johto kiinteästi ikkunalla olevalle naville.
Yritys ujuttaa rautalankaa aurinkotunnistimen alareunasta koelaudan sisään epäonnistui. Jos onnistuu/mahdollista tarkoitus olisi laittaa erillinen katkaisija naville.
Onkohan edes mahdollista toteuttaa ilman koelaudan irroitusta, johon en halua ryhtyä?
Autossa jälkiasenteinen kaukosäätö lukitus -> http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=28 ,joka herkesi toimimasta ajat sitten. Boksi on kuitenkin vielä paikallaan takakontissa ja johdot kiinni. Hankala purkaa koska kaikki liitokset on tehty rosvoliittimillä ja muilla sokeripala tyyppisillä ratkaisuilla.
-Keskikonsolin keskuslukitus napista ovet lukkiutuvat pl. kuskin ovi. Jos joku ovi on auki, ei napista tapahdu mitään. Ennen toimi niin että jonkun oven ollessa auki ovet kävivät lukossa ja saman tien aukesivat.
-Kuskin ovesta avaimella kääntäen ei tapahdu mitään.
-Apukuskin ovesta avaimella kääntäen ovet lukkiutuvat, pl. kuskin ovi.
-Jokaisen oven sähköikkuna toimii oven omalla kytkimellä.
-Kuskin ovessa toimii kaiuttimet, kuskin peilin säätö ja kuskin ikkunan säätö sekä kytkinpaneelin valot palavat. Muiden ikkunoiden sekä apparin peilin säätö ei toimi kuskin oven paneelista.
Oon ihan pihalla. Kuskin ovipahvi on irti ja kaikki johdot näyttää päällisinpuolin ehjiltä. Sulakkeet on käyty läpi. Laitoin myös oven "scart" liittimeen contact sprayta mutta ei vaikutusta.
No mitäs vinkkiä tuolta olisi pitänyt löytyä? Minulla oli kaksi jumittavaa termaria joissa vika? Lämmöt ei heittelehtineet ja pysyivät alle sadassa kokoajan kun vaan piti lämmityslaitteella tehoja päällä. Eli moottorin jäähdytys tapahtui lämmityslaitteen kennon kautta kun termostaatti esti kierron syyläriltä. Sisälle on puhaltanut kokoajan kuumaa ja kiertovesipumppu toimii. Termaria kun vaihtelin niin aina tuli saman verran nestettä ulos ja samanverran meni sisälle. Ilmattu TIS:n ohjeen mukaan. Tosin ilmasin myös ylimääräisen kerran pullopatentilla luiskassa melkein tunnin ajan (silloin oli paikallaan tuo behr) mutta eipä siellä ilmaa ollut eikä mennyt lisää nestettä. Pari vuotta sitten uusittu kaikki jäähdytysjärjestelmän osat eli jäähdytin (orkkis behr) syylärin korkki, vesipumppu valeo, orkkis visko (alkoi tarraamaan jatkuvasti) ja termarikotelo+termari sekä vesiletkut ja kunnolliset klemmarit niihin. Koskaan aiemmin ei ole ollut lämpöjen kanssa ongelmaa, ei edes silloin kun jäähdytin ja termarikotelo ovat vuotaneet.
No kunhan yritin vain miettiä tuota sinunkin ongelmaa, mutta ehkä sinulle on sattunut sitten kaksi viallista termaria jos kerran vanha toimii.
Touringin CC herjailee olemattomia valovikoja ja muija sanoi että tänään oli hätävilkut mennyt itsestään päälle eikä saanut pois. Ilmeisesti valomoduuli syypää? Osaako joku sanoa minkä malliset moduulit tuohon nyt menee, auto on 3/2000 528i xenoneilla. Nykyiseen on koodattu automaattivalot (eli katkaisija saa olla valoasennossa jatkuvasti), olisi kiva jos sen ominaisuuden saisi tulevaankin.
Touringin CC herjailee olemattomia valovikoja ja muija sanoi että tänään oli hätävilkut mennyt itsestään päälle eikä saanut pois. Ilmeisesti valomoduuli syypää? Osaako joku sanoa minkä malliset moduulit tuohon nyt menee, auto on 3/2000 528i xenoneilla. Nykyiseen on koodattu automaattivalot (eli katkaisija saa olla valoasennossa jatkuvasti), olisi kiva jos sen ominaisuuden saisi tulevaankin.
Ettei olis ihan akku vikaa? Itellä hälytin ja hätävilkut sekoili omiaan, nyt on ollut akun vaihdon jälkeen hiljaista
Tämä nyt takaa vielä akun kuntoa.On niitä hajonnut nopeamminkin.
Voi olla. Mutta en usko että akussa on ongelmaa. Vanha akku oli paljon heikompi eikä sen kanssa ollut mitään ongelmaa (paitsi ettei lähtenyt käyntiin aina). Nämä ongelmat on alkanut pikku hiljaa. Ensimmäiseksi cc herjasi välillä öljyntasoa ja sitten alkoi tulla valojen vikailmoituksia, viimeisimpänä tuo hätävilkkujen vilkuttelu.
Osaisiko joku sanoa mitkä lcm mallit tuohon käy että voin laittaa ebaysta oikeanlaisen tilaukseen?
Ihan ookoo asentui. Voi olla, että pakkasella asentaminen olisi johtanut totaaliseen hajomiseen. Niin osan kuin asentajankin Saa nähdä miten pakkasessa kestävät. Jos nyt enää kovia pakkasia on tulossa.
Itsellä ainakin on Zeniitin linkin kaltaisten munuaisten kanssa ongelmana konepellin avaus. Munuainen on sen verran paksu, että se estää pellin avauskahvaa liikkumasta riittävästi. On ne muutenkin vähän halvan oloset, ei kaareudu ihan konepellin myötäsesti, joten vähän irvistää, kun tarkasti katsoo.
Toki eri myyjä, joten varmaankin hieman eri tuotekkin. (tai sitten ei, mistäpä sitä tietää.)
Konepelti aukeaa ihan hyvin, ei sen kaltaista ongelmaa. Pikkuisen väänsin sitä salpaa, että tulee oikeasta kolosesta ulos. Ei munuaiset "nuole" ihan jokaista pellin muotoa, mutta se nyt oli vähän odotettavissakin. Markalla saa markan tavaran
Pakattu ne oli ainakin asiallisesti. Ensin muoviin, sitten kuplamuoviin ja sitten pahviin. Ja toimitus lähetystunnuksella varustettu
On muuten pakkausta myöten ihan samanlainen setti. Ei sillä, en mitään huippulaatua odottanukkaan. Sai vaan aika tavalla muokata salpaa, että yleensäkkään saa peltiä auki ilman munuaisen irrotusta. (Onneksi lähtee melko helposti irti tarpeen tullen)
Moottorissa ei pysy öljyt sisällä, vuotaa ainakin öljynsuodattimen jalasta ja tuosta vanokselle tulevasta letkusta. Toi vanoksen letku vuotaa siitä banjo liitoksesta, pitääkö vaihtaa koko letku vai saako tohon jonkun korjaus sarjan?
Jaahas eipä tullut leimaa konttorilta. Kuskintakajousi juuresta poikki. Miten tarkkaa se noiden jousien kanssa on kun BMW varaosaluettelon mukaan pitäisi varusteiden perusteella laskea oikea jousi? Mistäs olette jousia & iskareita ostaneet? Tarkoitus olisi pitää vakio korkeus tai sitten vaihtaa M-sport jouset taakse. Auto on 540ia -99 vakio alustalla. Meinasin vaihtaa kyllä iskaritkin, jos nyt jostain järkevällä hinnalla löytyy. Taitaa käsittääkseni olla melko työläs homma vaihtaa takaiskarit sedanissa. :think
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Jaahas eipä tullut leimaa konttorilta. Kuskintakajousi juuresta poikki. Miten tarkkaa se noiden jousien kanssa on kun BMW varaosaluettelon mukaan pitäisi varusteiden perusteella laskea oikea jousi? Mistäs olette jousia & iskareita ostaneet? Tarkoitus olisi pitää vakio korkeus tai sitten vaihtaa M-sport jouset taakse. Auto on 540ia -99 vakio alustalla. Meinasin vaihtaa kyllä iskaritkin, jos nyt jostain järkevällä hinnalla löytyy. Taitaa käsittääkseni olla melko työläs homma vaihtaa takaiskarit sedanissa. :think
Itse laitoin taakse H&R jouset ja Boge-iskarit. Jos tavallisia jousipuristimia käyttää, niin täytyy ottaa sisälokarit taakaa irti, että saa tilaa touhata. Voi olla erikoisia jousipuristimia jossain, jolloin ei tarvitse sisälokareita irroittaa. Hattuhylly ja kaiutinkotelot takaa pois että pääsee käsiksi tukilaakeriin. Tukilaakeritkin kannattaa uusia samalla jos uudet iskarit laitat.
Iskareiden malleista en tiedä mitkä hyviä, mutta Sachs ja Boge on ollut suosittuja e39:ssä.
Comment