E39 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • zener
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    2 kertaa käyttänyt tuon auton koneellisessa pesussa. Molemmilla kerroilla on melko runsaasti tullut pesun aikana oikealle puolelle takajalkotilaan vettä. Johtuuko tuommoinen huonosta tiivisteestä oviaukossa vai?
    Kattoluukun poistoletkut irti/kutistunu?

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    2 kertaa käyttänyt tuon auton koneellisessa pesussa. Molemmilla kerroilla on melko runsaasti tullut pesun aikana oikealle puolelle takajalkotilaan vettä. Johtuuko tuommoinen huonosta tiivisteestä oviaukossa vai?

    Leave a comment:


  • KimmoKoo
    replied
    Kuinka tympeä homma on vaihtaa farkkuun taakse "bumerangi" ? Elikkä se takimmainen ylätukivarsi..

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Zoui View Post
    Juu aivan, ei tuo nivel tietysti moottoria paikalleen lukitse, mutta antaa akselille mahdollisuuden myötäillä kulmaa. Normaalisti e39:ssä tuossa olisi se kumilimppu.
    Itsellä Fordissa myös ristinivel limpun tilalla ja on kestänyt paikat (periä ei lasketa) useamman kymmenen tuhatta km. Eikä aina ihan nätisti ajettuna (kuten levinneistä peristä arvaa).
    Tosin tuossa on liuku yoke.

    Leave a comment:


  • Jax_KiBez
    replied
    Pientä vinkkiä voisin ottaa vikakoodiin M52B28 E39 9/96
    Ilmoittaa "fuel trim limit bank 2".
    Adaptaatioita ei ole bank 2:een tullut ollenkaan, näyttävät pelkkää nollaa joten lambda ei taida säätää yhtään mitään.
    Täysin virraton ei lambda ole kun voltteja tulee INPA:lla se 4.8V virrat päällä.
    En ole kuumana katsonut että rupeeko sahaa voltteja, epäilen koska ei adaptaatiot ole muuttunut bank 2:ssa 0-sta mihinkään.

    Eli lähdenkö suoraan vaihtamaan lambdaa vai millä voisin tsekata mistä päin vikaa voisi etsiä.
    Last edited by Jax_KiBez; 30-01-2015, 14:33.

    Leave a comment:


  • Zoui
    replied
    Originally posted by kalevik View Post
    Tulee, mutta ei haittaa.
    Juu aivan, ei tuo nivel tietysti moottoria paikalleen lukitse, mutta antaa akselille mahdollisuuden myötäillä kulmaa. Normaalisti e39:ssä tuossa olisi se kumilimppu.

    Leave a comment:


  • kalevik
    replied
    Originally posted by Zoui View Post
    Kulmavirheitä ei kai tule kun limpun tilalla on nyt tavallinen nivel, eli ei ole yhtä puuta.
    Tulee, mutta ei haittaa.

    Leave a comment:


  • Zoui
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    E39 on täynnä tuollaisia "turhia" kumivaimennuksia. Kaikki voi toki poistaa ja riippuen kuskin mieltymyksistä auto on sitten joko kelvoton täryjyrä tai tosi makea ja tarkka ajettava.
    Jotenkin tälläinen ajatus siinä nyt olisi.

    Originally posted by kalevik View Post
    Itse asiassa vaimennus on vasta sijalla n. Oikeasti se kumikiekko suojaa vaihdelaatikon lähtöakselin laakerointia kardaanin kulmavirheitä vastaan. Kovempitehoissa peleissä vastaava rakenne tehty teräsliuskoilla.

    Ja kulmavirhettä tulee kun et kuitenkaan ole korvannut esim. moottorin kumityynyjä metallisilla.
    Kulmavirheitä ei kai tule kun limpun tilalla on nyt tavallinen nivel, eli ei ole yhtä puuta.

    Leave a comment:


  • kalevik
    replied
    Originally posted by Zoui View Post
    Da wat da fuq...

    Jutut vähän kuin lehmän päästä, juu ymmärretään että sillä vaimennetaan, mutta ilman kyseistä osaa ei kuitenkaan männät ja kardaaninpalat lentele pitkin mäkiä. Mihin kasvanut "värähtely" vaikuttaa, mitä osaa siinä rasitetaan sitten enemmän ja puhutaanko sellaisista tasoista että sillä on ylipäätään mitään merkitystä harrasteautossa.

    Mitään ajoon vaikuttavaa tai ihmisen aisteilla havaittavaa ongelmaa en ole osan poistamisella huomannut olevan.
    Itse asiassa vaimennus on vasta sijalla n. Oikeasti se kumikiekko suojaa vaihdelaatikon lähtöakselin laakerointia kardaanin kulmavirheitä vastaan. Kovempitehoissa peleissä vastaava rakenne tehty teräsliuskoilla.

    Ja kulmavirhettä tulee kun et kuitenkaan ole korvannut esim. moottorin kumityynyjä metallisilla.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Zoui View Post
    Mitään ajoon vaikuttavaa tai ihmisen aisteilla havaittavaa ongelmaa en ole osan poistamisella huomannut olevan.
    E39 on täynnä tuollaisia "turhia" kumivaimennuksia. Kaikki voi toki poistaa ja riippuen kuskin mieltymyksistä auto on sitten joko kelvoton täryjyrä tai tosi makea ja tarkka ajettava.

    Leave a comment:


  • Zoui
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Eikö samalla kannattaisi laittaa kiinteä vauhtipyörä, jousittamaton kytkinlevy ja myös kampiakselin hihnapyörä kiinteäksi. Vaihtoehtoisesti vaihdat sen mäntämoottorin tilalle sähkömoottorin, joka käy vähän tasaisemmin.
    Da wat da fuq...

    Jutut vähän kuin lehmän päästä, juu ymmärretään että sillä vaimennetaan, mutta ilman kyseistä osaa ei kuitenkaan männät ja kardaaninpalat lentele pitkin mäkiä. Mihin kasvanut "värähtely" vaikuttaa, mitä osaa siinä rasitetaan sitten enemmän ja puhutaanko sellaisista tasoista että sillä on ylipäätään mitään merkitystä harrasteautossa.

    Mitään ajoon vaikuttavaa tai ihmisen aisteilla havaittavaa ongelmaa en ole osan poistamisella huomannut olevan.
    Last edited by Zoui; 30-01-2015, 01:46.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Zoui View Post
    Älä vaan multa kysy kun ei tietoa edes mikä on vääntövärähtely, taikka mikä virka moisen poistamisella käytännössä on
    Eikö samalla kannattaisi laittaa kiinteä vauhtipyörä, jousittamaton kytkinlevy ja myös kampiakselin hihnapyörä kiinteäksi. Vaihtoehtoisesti vaihdat sen mäntämoottorin tilalle sähkömoottorin, joka käy vähän tasaisemmin.

    Leave a comment:


  • Zoui
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Mistä lähtien vakionopeusnivel vaimentaa vääntövärähtelyä?
    Älä vaan multa kysy kun ei tietoa edes mikä on vääntövärähtely, taikka mikä virka moisen poistamisella käytännössä on

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Zoui View Post
    Eli joku hifistely osa kuitenkin pääasiassa, voi hyvin sen heittää pysyvästi kuikkaan jos siltä tuntuu. Akselissa on tuon lisäksi vielä peräpään vakionopeusnivel, mikä hoitelee tuossa linkissä mainittujen hommien vaimentamista. (Pyörintänopeuden tasausta ja kolahtelujen vaimennusta yms)
    Mistä lähtien vakionopeusnivel vaimentaa vääntövärähtelyä?

    Leave a comment:


  • Zoui
    replied
    Eli joku hifistely osa kuitenkin pääasiassa, voi hyvin sen heittää pysyvästi kuikkaan jos siltä tuntuu. Akselissa on tuon lisäksi vielä peräpään vakionopeusnivel, mikä hoitelee tuossa linkissä mainittujen hommien vaimentamista. (Pyörintänopeuden tasausta ja kolahtelujen vaimennusta yms)

    Leave a comment:

Working...
X