Originally posted by Haju69
View Post
E39 kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
2 kertaa käyttänyt tuon auton koneellisessa pesussa. Molemmilla kerroilla on melko runsaasti tullut pesun aikana oikealle puolelle takajalkotilaan vettä. Johtuuko tuommoinen huonosta tiivisteestä oviaukossa vai?
Leave a comment:
-
Kuinka tympeä homma on vaihtaa farkkuun taakse "bumerangi" ? Elikkä se takimmainen ylätukivarsi..
Leave a comment:
-
Itsellä Fordissa myös ristinivel limpun tilalla ja on kestänyt paikat (periä ei lasketa) useamman kymmenen tuhatta km. Eikä aina ihan nätisti ajettuna (kuten levinneistä peristä arvaa).Originally posted by Zoui View PostJuu aivan, ei tuo nivel tietysti moottoria paikalleen lukitse, mutta antaa akselille mahdollisuuden myötäillä kulmaa. Normaalisti e39:ssä tuossa olisi se kumilimppu.
Tosin tuossa on liuku yoke.
Leave a comment:
-
Pientä vinkkiä voisin ottaa vikakoodiin M52B28 E39 9/96
Ilmoittaa "fuel trim limit bank 2".
Adaptaatioita ei ole bank 2:een tullut ollenkaan, näyttävät pelkkää nollaa joten lambda ei taida säätää yhtään mitään.
Täysin virraton ei lambda ole kun voltteja tulee INPA:lla se 4.8V virrat päällä.
En ole kuumana katsonut että rupeeko sahaa voltteja, epäilen koska ei adaptaatiot ole muuttunut bank 2:ssa 0-sta mihinkään.
Eli lähdenkö suoraan vaihtamaan lambdaa vai millä voisin tsekata mistä päin vikaa voisi etsiä.Last edited by Jax_KiBez; 30-01-2015, 14:33.
Leave a comment:
-
Jotenkin tälläinen ajatus siinä nyt olisi.Originally posted by TJJ View PostE39 on täynnä tuollaisia "turhia" kumivaimennuksia. Kaikki voi toki poistaa ja riippuen kuskin mieltymyksistä auto on sitten joko kelvoton täryjyrä tai tosi makea ja tarkka ajettava.
Kulmavirheitä ei kai tule kun limpun tilalla on nyt tavallinen nivel, eli ei ole yhtä puuta.Originally posted by kalevik View PostItse asiassa vaimennus on vasta sijalla n. Oikeasti se kumikiekko suojaa vaihdelaatikon lähtöakselin laakerointia kardaanin kulmavirheitä vastaan. Kovempitehoissa peleissä vastaava rakenne tehty teräsliuskoilla.
Ja kulmavirhettä tulee kun et kuitenkaan ole korvannut esim. moottorin kumityynyjä metallisilla.
Leave a comment:
-
Itse asiassa vaimennus on vasta sijalla n. Oikeasti se kumikiekko suojaa vaihdelaatikon lähtöakselin laakerointia kardaanin kulmavirheitä vastaan. Kovempitehoissa peleissä vastaava rakenne tehty teräsliuskoilla.Originally posted by Zoui View PostDa wat da fuq...
Jutut vähän kuin lehmän päästä, juu ymmärretään että sillä vaimennetaan, mutta ilman kyseistä osaa ei kuitenkaan männät ja kardaaninpalat lentele pitkin mäkiä. Mihin kasvanut "värähtely" vaikuttaa, mitä osaa siinä rasitetaan sitten enemmän ja puhutaanko sellaisista tasoista että sillä on ylipäätään mitään merkitystä harrasteautossa.
Mitään ajoon vaikuttavaa tai ihmisen aisteilla havaittavaa ongelmaa en ole osan poistamisella huomannut olevan.
Ja kulmavirhettä tulee kun et kuitenkaan ole korvannut esim. moottorin kumityynyjä metallisilla.
Leave a comment:
-
E39 on täynnä tuollaisia "turhia" kumivaimennuksia. Kaikki voi toki poistaa ja riippuen kuskin mieltymyksistä auto on sitten joko kelvoton täryjyrä tai tosi makea ja tarkka ajettava.Originally posted by Zoui View PostMitään ajoon vaikuttavaa tai ihmisen aisteilla havaittavaa ongelmaa en ole osan poistamisella huomannut olevan.
Leave a comment:
-
Da wat da fuq...Originally posted by Clavurion View PostEikö samalla kannattaisi laittaa kiinteä vauhtipyörä, jousittamaton kytkinlevy ja myös kampiakselin hihnapyörä kiinteäksi. Vaihtoehtoisesti vaihdat sen mäntämoottorin tilalle sähkömoottorin, joka käy vähän tasaisemmin.
Jutut vähän kuin lehmän päästä, juu ymmärretään että sillä vaimennetaan, mutta ilman kyseistä osaa ei kuitenkaan männät ja kardaaninpalat lentele pitkin mäkiä. Mihin kasvanut "värähtely" vaikuttaa, mitä osaa siinä rasitetaan sitten enemmän ja puhutaanko sellaisista tasoista että sillä on ylipäätään mitään merkitystä harrasteautossa.
Mitään ajoon vaikuttavaa tai ihmisen aisteilla havaittavaa ongelmaa en ole osan poistamisella huomannut olevan.Last edited by Zoui; 30-01-2015, 01:46.
Leave a comment:
-
Eikö samalla kannattaisi laittaa kiinteä vauhtipyörä, jousittamaton kytkinlevy ja myös kampiakselin hihnapyörä kiinteäksi. Vaihtoehtoisesti vaihdat sen mäntämoottorin tilalle sähkömoottorin, joka käy vähän tasaisemmin.Originally posted by Zoui View PostÄlä vaan multa kysy kun ei tietoa edes mikä on vääntövärähtely, taikka mikä virka moisen poistamisella käytännössä on
Leave a comment:
-
Mistä lähtien vakionopeusnivel vaimentaa vääntövärähtelyä?Originally posted by Zoui View PostEli joku hifistely osa kuitenkin pääasiassa, voi hyvin sen heittää pysyvästi kuikkaan jos siltä tuntuu. Akselissa on tuon lisäksi vielä peräpään vakionopeusnivel, mikä hoitelee tuossa linkissä mainittujen hommien vaimentamista. (Pyörintänopeuden tasausta ja kolahtelujen vaimennusta yms)
Leave a comment:
-
Eli joku hifistely osa kuitenkin pääasiassa, voi hyvin sen heittää pysyvästi kuikkaan jos siltä tuntuu. Akselissa on tuon lisäksi vielä peräpään vakionopeusnivel, mikä hoitelee tuossa linkissä mainittujen hommien vaimentamista. (Pyörintänopeuden tasausta ja kolahtelujen vaimennusta yms)Originally posted by Muurahainen View Post
Leave a comment:

Leave a comment: