E39 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • KimmoKoo
    replied
    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
    Tekee aika nopsaan parkkipaikallakin.
    Kattoo vaan että tulee samaan asentoon kuin vanhakin, olettaen että se on siinä asennossa, jossa tukivarsi on, kun auto on renkaillaan paino päällä. Ettei jää pusla jännitykseen. Ei se kait ihan millin tarkkaa ole kuitenkaan... Hankalaa saada kiristettyä enää sitten kun on kaikki paikallaan, 4-pilarinosturilla ehkä onnistuisi.
    Takaiskaria tais joutua irroittamaan toisesta päästä (alhaalta riittää), että sai bumerangin pultin pois.

    Tunnissa tekee kun rauhallisesti tussaa muttei hölmöile.
    Jep, näinhän se homma onnisti. Ei loppuunsa hankala homma, tunti meni kun huolellisesti teki

    Leave a comment:


  • jiiseppi
    replied
    Originally posted by jiiseppi View Post
    -96 523iA alkoi torstaina vatkaamaan holtittomasti, edellisellä kerralla kun näin kävi, korjaava toimenpide oli vajaa litra öljyä lisää, pieni testilenkki ja käynnin tasaantuessa muutama rykäsy kierroksia koneeseen.

    Nytkin lisäsin litran, mutta vatkaus ei hävinnyt tyhjäkäyntikierroksilla. Lisäsin toisen ja uskalsin seuraavana aamuna heittää emännän duuniin. 40km jälkeen alko jo säksättään kone ja taas tietysti äkkiä lisää öljyä koneeseen ja auto kotipihaan. Kotipihaan tullessa pienessä ylämäessä vilahti punainen öljykannun kuva taulussa.

    Muita oireita; öljy käryää pakosarjan päällä, venakopan tiivisteistä puskee ainakin osan öljyä pihalle. Nyt otin CCV:n irti putkineen ja totesin yläletkun ehjäksi, oli karstainen muttei tukossa. Siinä ei tuoretta öljyä ollut. Majoneesistä ei merkkiäkään. CCV meni paskaksi kun aloin uteliaisuuttani purkamaan, näytti tuo kalvo niin huonolta ja uusi on tilauksessa. Alaputki oli puhki. Selittyykö öljynkulutus tuolla alaputken rikolla, öljynhän ei ole tarkoitus varsinaisesti kiertää tuolta? Öljyä on tullut nyt muutamassa päivässä litratolkulla pihalle koneesta, ilmeisesti viimeksi lisäämäni öljy on nyt tuossa kotipihan asfalttilla.

    Moottorin vikavaloa ei ole vilkutellut missään vaiheessa, punaista öljykannuakin ohimennen, lämmöt on aina näyttäneet johdonmukaiselta, mutta palanut öljy on silloin tällöin tuoksunut ja putkesta tuprutellut paksulti savua. Öljykorkin alta tullut savua nyt kun sitä olen availlut. Kulutus on ollut järkevä tasan kymmenen 75% kaupunkiajolla. 165hv Audi A6 C5 verrattuna tehot on olleet oikein kivasti tallessa. Nyt oli nekin selvästi hukassa kun perjantaina ajoin viimeisen reissun tuolla.

    Öljykorkin irrotus vaikutti kierroksiin.

    Ennenkun autoa seuraavan kerran käynnistellään niin vaihdan venttiilikopan tiivisteet, CCV:n putkineen, muuta?

    mittarilukema 357tkm, huolto- ja omistushistoria vimpanpäälle, eli ei kiertopalkinto.





    https://www.dropbox.com/s/j6apz63x69..._9129.JPG?dl=0
    Nyt on venakopan tiiviste vaihdettu, huohotin putkineen vaihdettu, öljynsuodatin myös ja suodattimen koteloon kolme tiivisterengasta myös. Vanha venakopan tiiviste oli kovettunut mutta lähti yhtenä osana. Tulpanreijän tiivistekumit irtosi hiustenkuivaajan avulla. 4 ja 5 tulpankoloihin oli päässyt öljyä yläkautta.

    Ongelmaksi jäi vatkaus ja syy on 4. pytyn sytkäys. Vaihdoin puolan 3. ja 4. kesken ja nelonen pysyi pimeänä. Vaihdoin nelosen tulpan uuteen ja pysyy pimeänä. Sytytyksen tarkisitin irrottamalla puolasta johdon ja seurasin tyhjäkäynnin muutosta. Suihkasin nelospytyn puolan liittimeen myös anti-oxcidizeria, ei vaikutusta. Mitäs seuraavaksi? Koeajolenkin pituus 2 x 3km + tyhjäkäyntiä yhteensä 30 minuuttia, tarviiko hartaampaa herättelyä? Olen varonut kiusaamista ja pitänyt kierrokset toistaseksi alle 3000rpm.
    Last edited by jiiseppi; 04-02-2015, 12:56.

    Leave a comment:


  • buksin-1
    replied
    Ei lähde, yhtä osaa.

    Leave a comment:


  • zeniitti
    replied
    Lähteekös takaluukun "takalippa" pois vai kuuluuko siihen kehykseen?
    Last edited by zeniitti; 04-02-2015, 15:04.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Yvyvffyvig View Post
    Luin kyllä vikakoodit ja ehdotti viaksi kolmospytyn sytytysvikaa ja ilmamassamittari vikaa. Tyhjäkäynti on myös aika alhainen sekä kylmänä(+ravistus) että lämpimänä noin 500rpm. Ajossa ei ilmene ongelmia, käyttäytyy normaalisti. Löysin ongelmasta myös videon: https://www.youtube.com/watch?v=Kb3XRyLizrE
    Tarkista imuvuodot. Vaihda kolmosen puola jonkun muun pytyn kanssa ja lue uudestaan koodit. Jos vika seuraa puolaa niin tiedät ongelman olevan siinä. Kuten muurahainen sanoi niin katso ettei tulpankoloissa ole öljyä. Onko tulpat milloin vaihdettu?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Yvyvffyvig View Post
    Luin kyllä vikakoodit ja ehdotti viaksi kolmospytyn sytytysvikaa ja ilmamassamittari vikaa. Tyhjäkäynti on myös aika alhainen sekä kylmänä(+ravistus) että lämpimänä noin 500rpm. Ajossa ei ilmene ongelmia, käyttäytyy normaalisti. Löysin ongelmasta myös videon: https://www.youtube.com/watch?v=Kb3XRyLizrE
    Katso tulpankoloihin onko täynnä öljyä

    Leave a comment:


  • Yvyvffyvig
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Koodit pitäisi lukea ensi. Koitappa lukea tuosta, vaikka taisi olla vanhemmasta motista juttua:http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=153230

    Reilusti vain googeliin kirjoitat hakusanaksi "bmw e39 plaap,plaap" niin pitäisi löytyä juttuja!
    Luin kyllä vikakoodit ja ehdotti viaksi kolmospytyn sytytysvikaa ja ilmamassamittari vikaa. Tyhjäkäynti on myös aika alhainen sekä kylmänä(+ravistus) että lämpimänä noin 500rpm. Ajossa ei ilmene ongelmia, käyttäytyy normaalisti. Löysin ongelmasta myös videon: https://www.youtube.com/watch?v=Kb3XRyLizrE
    Last edited by Yvyvffyvig; 03-02-2015, 21:21.

    Leave a comment:


  • Suppilovahvero
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Erona luultavasti valmistaja. Jos et ihan heti ole paaliin laittamassa niin harkitsisin vähän laadukkaamman syylärin hankintaa. Noissa kun ei ilmoiteta edes valmistajaa niin laatu voi olla ihan mitä tahansa. Takuukin on vaa 6kk.. Ei tarvitse hirveitä lisää sijoittaa niin saa Behr syylärin saksasta.
    Allright, katotaan mitä keksitään. Kiitos!

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Suppilovahvero View Post
    Osaako joku fiksumpi kertoa mitä eroa näillä kahdella muka on?

    http://alvadi.ee/fi/kataloog/varuosa/231228/11059
    http://alvadi.ee/fi/kataloog/varuosa/50274/11059
    Erona luultavasti valmistaja. Jos et ihan heti ole paaliin laittamassa niin harkitsisin vähän laadukkaamman syylärin hankintaa. Noissa kun ei ilmoiteta edes valmistajaa niin laatu voi olla ihan mitä tahansa. Takuukin on vaa 6kk.. Ei tarvitse hirveitä lisää sijoittaa niin saa Behr syylärin saksasta.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Yvyvffyvig View Post
    Mikähän mahtaisi olla vuoden 2002 2.2l 520i:ssä kun tyhjäkäynti kylmänä huono, ravistaa vähän koko autoa, lämpimänä kuitenkin ihan hyvä ja toimii normaalisti muutenkin ajettaessa. Heittää moottorin vikavaloa herjaten 3cyl puolaa ja ilmamassamittaria. Nollaus kuitenkin sammutti valon.
    Koodit pitäisi lukea ensi. Koitappa lukea tuosta, vaikka taisi olla vanhemmasta motista juttua:http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=153230

    Reilusti vain googeliin kirjoitat hakusanaksi "bmw e39 plaap,plaap" niin pitäisi löytyä juttuja!

    Leave a comment:


  • Suppilovahvero
    replied
    Osaako joku fiksumpi kertoa mitä eroa näillä kahdella muka on?

    http://alvadi.ee/fi/kataloog/varuosa/231228/11059
    http://alvadi.ee/fi/kataloog/varuosa/50274/11059

    Leave a comment:


  • Yvyvffyvig
    replied
    Bmw

    Mikähän mahtaisi olla vuoden 2002 2.2l 520i:ssä kun tyhjäkäynti kylmänä huono, ravistaa vähän koko autoa, lämpimänä kuitenkin ihan hyvä ja toimii normaalisti muutenkin ajettaessa. Heittää moottorin vikavaloa herjaten 3cyl puolaa ja ilmamassamittaria. Nollaus kuitenkin sammutti valon.
    Last edited by Yvyvffyvig; 03-02-2015, 19:49.

    Leave a comment:


  • zeneg
    replied
    Mikä purkki ohjaa sigun katiskassa keskuslukituksen vilkkuja? Entäpä mikä ohjaa muistivirran mittaristolle ja mid:lle?

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Muutosjohdon saa ainakin merkkiliikkeestä. Pieni pistoke on antennin diversity-toimintoa varten, sen voi jättää irti. Radio-osa on joka tapauksessa huonompi kuin vanhassa.
    Ebaysta varmaankin halvemmalla kuin merkkarilta:

    Leave a comment:


  • Bmw Dreamer
    replied
    Originally posted by KimmoKoo View Post
    Kuinka tympeä homma on vaihtaa farkkuun taakse "bumerangi" ? Elikkä se takimmainen ylätukivarsi..
    Tekee aika nopsaan parkkipaikallakin.
    Kattoo vaan että tulee samaan asentoon kuin vanhakin, olettaen että se on siinä asennossa, jossa tukivarsi on, kun auto on renkaillaan paino päällä. Ettei jää pusla jännitykseen. Ei se kait ihan millin tarkkaa ole kuitenkaan... Hankalaa saada kiristettyä enää sitten kun on kaikki paikallaan, 4-pilarinosturilla ehkä onnistuisi.
    Takaiskaria tais joutua irroittamaan toisesta päästä (alhaalta riittää), että sai bumerangin pultin pois.

    Tunnissa tekee kun rauhallisesti tussaa muttei hölmöile.

    Leave a comment:

Working...
X