Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Suppilovahvero
    Newbiemmer
    • Jan 2015
    • 12
    • Helsinki

    Originally posted by HTK12 View Post
    Siellä on ilmaa tai sitten termari jumissa. Ohjeita ilmaamiseen löytyy paljonkin foorumilta. Kannattaa harkita pullopatenttia. Mittari toimii kuten kuuluukin.

    Termari vaihdettiin vikaa miettiessä joten tuskin se.. Pullopatentilla ilmattiin joten ei ilmeisesti tarpeeksi.. Toi lämpömäärä on siis vielä liikaa?

    Comment

    • mika_z
      Bimmer Rookie
      • Mar 2009
      • 56
      • Kokkola

      Originally posted by Suppilovahvero View Post
      Termari vaihdettiin vikaa miettiessä joten tuskin se.. Pullopatentilla ilmattiin joten ei ilmeisesti tarpeeksi.. Toi lämpömäärä on siis vielä liikaa?
      Voi olla myös anturi sökö. Samassa mötikässä on 2 anturia, joista toinen vie tiedon moottorinohjaukselle ja toinen mittarille. Onko lämpöjä seurattu vain mittarista vai onko esim inpalla katottu kans?
      Anturi löytyy imusarjan juuresta
      http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...er_head_vanos/
      Osa 14
      Yhden tuollaisen vaihdoin, kun ilmausyrityksistä huolimatta mittari eli ihan omaa elämäänsä. Anturin vaihdolla rauhottui.
      Vikakoodien luku ja nollaus INPA/DIS

      Comment

      • Suppilovahvero
        Newbiemmer
        • Jan 2015
        • 12
        • Helsinki

        Originally posted by mika_z View Post
        Voi olla myös anturi sökö. Samassa mötikässä on 2 anturia, joista toinen vie tiedon moottorinohjaukselle ja toinen mittarille. Onko lämpöjä seurattu vain mittarista vai onko esim inpalla katottu kans?
        Anturi löytyy imusarjan juuresta
        http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...er_head_vanos/
        Osa 14
        Yhden tuollaisen vaihdoin, kun ilmausyrityksistä huolimatta mittari eli ihan omaa elämäänsä. Anturin vaihdolla rauhottui.
        Pelkästään mittaria seurattu. Joten vilastaas siis tuota. Ehkä sillä nyt uskaltaa ajella pakolliset ajot kuhan ei lähe nousemaan mittari:think

        Comment

        • Ridermtb79
          Newbiemmer
          • Sep 2012
          • 16
          • Uusimaa

          E39 525 -03

          Moro, pitkästä aikaa

          Parin vuoden hiljaiselo päättyi kun vanha auto meni ja tilalle tuli tuoreempi bemari, edellisen 520 E39 jättämistä ikuisista traumoista huolimatta. Ja onhan bemarilla helvetin lysti ajaa. Se on fakta. Noh asiaan, voisiko joku ystävällinen valaista vähän 525 touringin bensakoneen sielunelämää. Ilmeisesti tuo vuoden -03 motti on aika luotettavan koneen maineessa ja vielä kun autolla on vasta ajettukin 201t km. Kyseessä on suomiauto täydellisellä huoltohistorialla. Jotain sinne mottiin on jo tehtykin mutta onko odotettavissa tuon klassisen 200t km jälkeen jotain isompaa menoerää? Aluksi kun auto oli seissyt liikkeen sisällä koneesta kuului jotain omituista kolinaa, tai ei välttämättä itse koneesta vaan oliskohan ollut apulaitteista, mutta kaikki toimii ja auto "hyrrää" kuin unelma. Eikä tiputtele nesteitä. Ainoat miinukset ovat talvialupallojen keskiöiden pölysuojan puuttuminen ja takalasin pyyhkijän toimimattomuus. Nuo viat ovat siis pieniä, mutta vittumaisia. Onko muuten tietoa oliko näissä suomiautoissa tuossa ikäluokassa tasonsäätöä? Mielestäni tuossa autossa ei ole ilmajousitusta vaikka sitä yritin tarkistaa. En ole vielä kerennyt nostaa autoa ylös asti..

          Kiitos jo etukäteen vastauksista..

          Make

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            Originally posted by Ridermtb79 View Post
            Moro, pitkästä aikaa

            Parin vuoden hiljaiselo päättyi kun vanha auto meni ja tilalle tuli tuoreempi bemari, edellisen 520 E39 jättämistä ikuisista traumoista huolimatta. Ja onhan bemarilla helvetin lysti ajaa. Se on fakta. Noh asiaan, voisiko joku ystävällinen valaista vähän 525 touringin bensakoneen sielunelämää. Ilmeisesti tuo vuoden -03 motti on aika luotettavan koneen maineessa ja vielä kun autolla on vasta ajettukin 201t km. Kyseessä on suomiauto täydellisellä huoltohistorialla. Jotain sinne mottiin on jo tehtykin mutta onko odotettavissa tuon klassisen 200t km jälkeen jotain isompaa menoerää? Aluksi kun auto oli seissyt liikkeen sisällä koneesta kuului jotain omituista kolinaa, tai ei välttämättä itse koneesta vaan oliskohan ollut apulaitteista, mutta kaikki toimii ja auto "hyrrää" kuin unelma. Eikä tiputtele nesteitä. Ainoat miinukset ovat talvialupallojen keskiöiden pölysuojan puuttuminen ja takalasin pyyhkijän toimimattomuus. Nuo viat ovat siis pieniä, mutta vittumaisia. Onko muuten tietoa oliko näissä suomiautoissa tuossa ikäluokassa tasonsäätöä? Mielestäni tuossa autossa ei ole ilmajousitusta vaikka sitä yritin tarkistaa. En ole vielä kerennyt nostaa autoa ylös asti..

            Kiitos jo etukäteen vastauksista..

            Make
            Luotettava kone, ei pitäisi mitään ihmeitä olla luvassa, jos on öljyt muistettu vaihtaa ajallaan. Noilla kilometreillä voi alkaa olla alustaremonttia edessä. Ellei kolinaa kuulu ja auto kulkee kuten kuuluukin niin turha on siitäkään murehtia. On saanut tasonsäädöllä ja ilman, varustelistasta selviää, jos ei viitsi auton alle vilkaista.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • timant
              Bimmer Rookie
              • Apr 2014
              • 58
              • Helsinki

              Originally posted by Ridermtb79 View Post
              Moro, pitkästä aikaa

              Parin vuoden hiljaiselo päättyi kun vanha auto meni ja tilalle tuli tuoreempi bemari, edellisen 520 E39 jättämistä ikuisista traumoista huolimatta. Ja onhan bemarilla helvetin lysti ajaa. Se on fakta. Noh asiaan, voisiko joku ystävällinen valaista vähän 525 touringin bensakoneen sielunelämää. Ilmeisesti tuo vuoden -03 motti on aika luotettavan koneen maineessa ja vielä kun autolla on vasta ajettukin 201t km. Kyseessä on suomiauto täydellisellä huoltohistorialla. Jotain sinne mottiin on jo tehtykin mutta onko odotettavissa tuon klassisen 200t km jälkeen jotain isompaa menoerää? Aluksi kun auto oli seissyt liikkeen sisällä koneesta kuului jotain omituista kolinaa, tai ei välttämättä itse koneesta vaan oliskohan ollut apulaitteista, mutta kaikki toimii ja auto "hyrrää" kuin unelma. Eikä tiputtele nesteitä. Ainoat miinukset ovat talvialupallojen keskiöiden pölysuojan puuttuminen ja takalasin pyyhkijän toimimattomuus. Nuo viat ovat siis pieniä, mutta vittumaisia. Onko muuten tietoa oliko näissä suomiautoissa tuossa ikäluokassa tasonsäätöä? Mielestäni tuossa autossa ei ole ilmajousitusta vaikka sitä yritin tarkistaa. En ole vielä kerennyt nostaa autoa ylös asti..

              Kiitos jo etukäteen vastauksista..

              Make
              Tuo sigun auto saman verran rullattu, venakopan- ja vanoksen tiivisteet oli jo koppuraa sekä "haitariputkessa" peukalon mentävä reikä aiheuttamassa imuvuotoa. Ilmeisen yleistä ja tarkastamisen arvoista näissä, itselläkin Laakkosen leimoja huoltokirja täynnä joka nyt sinänsä ole tae mistään
              Jeep ZJ 5.9 ex e39 525 touring vm-02

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8972
                • Kellokoski

                Jos on tasonsäätö niin löytyyhän sille merkkivalo mittaristosta ja kompurakin hyrrää hetken kun virrat laittaa päälle :think

                Imuvuotoja, vesipumppu ja konehuoneen kumiosat eli huohotinletkut sun muuthan noissa vaatii tarkkailua. Samoin alusta nielaisee touhutonnin silloin tällöin :think
                ABS-bokseissa on myös ollut vikoja, hyvässä lykyssä se on jo vaihdettu tai korjattu..
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • Hhenkkka
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2012
                  • 46
                  • Espoo

                  Tuli taas tutkittua autoa lähemmin ja löytyi tämmöinen johtojen pää keskikonsolin kyynärnojan alla olevasta lokerosta, tuolta reiästä. Osaako joku sanoa onko tässä ollut jokin lisävaruste kiinni vai kuuluisiko johtojen päättyä jonnekin aivan muualle. Itselle tuli ensimmäisenä mieleen, että olisi ollut autopuhelin joskus kiinni mutta vaihdettu normaliin kyynärnojaan. Autohan on siis ostettu aikoinaan avk :lta eikä olisi yllätys että siellä on kylmästi pistetty piuhat poikki ja myyty liittimineen jokin koje tästä.

                  Comment

                  • buksin-1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 4592
                    • Keski-Pohjanmaa

                    Originally posted by Hhenkkka View Post
                    Tuli taas tutkittua autoa lähemmin ja löytyi tämmöinen johtojen pää keskikonsolin kyynärnojan alla olevasta lokerosta, tuolta reiästä. Osaako joku sanoa onko tässä ollut jokin lisävaruste kiinni vai kuuluisiko johtojen päättyä jonnekin aivan muualle. Itselle tuli ensimmäisenä mieleen, että olisi ollut autopuhelin joskus kiinni mutta vaihdettu normaliin kyynärnojaan. Autohan on siis ostettu aikoinaan avk :lta eikä olisi yllätys että siellä on kylmästi pistetty piuhat poikki ja myyty liittimineen jokin koje tästä.

                    http://postimg.org/image/bzah07usn/

                    Siinä on ollut tehtaan puhelinvalmius kyynärnojassa, joka on vain katkaistu kylmästi pois. Tuohon saa oem lokeron, jolla saa piiloon tuon pohjan. Laita pm, jos tarve.
                    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                    SISUSTAT modaukset

                    Comment

                    • Peksa93
                      Newbiemmer
                      • Dec 2011
                      • 16
                      • Oulu

                      M-Sport puskuri

                      Sattuisko kenelläkään olemaan kohtuu tuoreita kokemuksia jonkun tietyn kaupan tarvike M-sportti etupuskurin paikalleen sovittamisesta?
                      Kiinnostaa myös jos joku tietää mistä sais nimenomaan tuolla oikealla sportti ristikolla olevaa. Tuntuu olevan kaikki noita M5-lookkeja ja huonolla tuurilla vielä huonosti sopivia.
                      E39 528i "M-Sport" -99
                      Ex: E36 316i Compact -94

                      Comment

                      • Axum
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 4416
                        • Kuopio

                        Käyttöohjekirja ei vastannut kysymykseen.

                        Muistaako kukaan mikä kanta on ovien alavaloissa, rekisterikilven- ja etuparkkien valoissa??
                        - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                        - E39 528ia
                        - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                        Puretaan 520ia -97
                        https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14440
                          • Oulu

                          Originally posted by Axum View Post
                          Käyttöohjekirja ei vastannut kysymykseen.

                          Muistaako kukaan mikä kanta on ovien alavaloissa, rekisterikilven- ja etuparkkien valoissa??
                          Oven alavaloissa ja rekisterikilvenvaloissa putki polttimot. Oveen muistaakseni 36mm ja rekisterikilpeen 39mm. Etuparkit bax9s, jos xenonit ja t10 jos halogeeni ajovalot.
                          Last edited by zener; 12-02-2015, 18:24.
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA (2.8l) '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • Löwen
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2010
                            • 385
                            • Finnland

                            Originally posted by Peksa93 View Post
                            Sattuisko kenelläkään olemaan kohtuu tuoreita kokemuksia jonkun tietyn kaupan tarvike M-sportti etupuskurin paikalleen sovittamisesta?
                            Kiinnostaa myös jos joku tietää mistä sais nimenomaan tuolla oikealla sportti ristikolla olevaa. Tuntuu olevan kaikki noita M5-lookkeja ja huonolla tuurilla vielä huonosti sopivia.
                            No mulla on toinen kopio M5 puskuri nyt menossa ja onhan nää tämmösiä vänkyröitä. Sumuvalojen kiinnitykset vähän huonot jne. Hiukan saattaa joutua käyttämään mielikuvitusta niin kyllä kopionkin saa mielestäni istumaan tosi hyvin, että harva huomaa eron aitoon. Puhun nyt siis muovipuskureista.
                            MB E220CDI '10 Braun

                            Comment

                            • Juize
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2010
                              • 231
                              • Joensuu

                              Originally posted by zener View Post
                              ...Etuparkit ba9s, jos xenonit ja...
                              Etuparkit on tarkemmin BAX9s kannalla, H6W kanta toinen nimitys tuolle.
                              G31 530e -21 M/// -Sport , Phythonic Blue Metallic
                              ex G31 520D -18 M/// -Sport , Blue Stone Metallic
                              ex F11 530D -14, Jatoba Metallic
                              ex E39 530iA -03, M/// Sport individual Orinoco Metallic

                              Comment

                              • zener
                                Moderator
                                • Oct 2004
                                • 14440
                                • Oulu

                                Originally posted by Juize View Post
                                Etuparkit on tarkemmin BAX9s kannalla, H6W kanta toinen nimitys tuolle.
                                Niinhän se olikin, ba9s ei käy kun täpät vastakkain x:ssä ne on epäsymmetrisesti. Hyvä tarkennus.
                                E65 730dA '04 klick
                                F10 520dA '11 klick
                                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                                Instagram


                                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎