Mst-Wiesmann "523"

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tecro
    replied
    Kaikin puolin mielenkiintoien topikki:think
    Löysin tällaista turhaa tietoa:
    • 6.10.2011 – 8.6.2012

      Vaurioituneena poisto
    • 17.6.2013 – 28.6.2013

      Tavallinen poisto
    • 27.3.2014 – 12.4.2014

      Tavallinen poisto
    • 13.2.2007 Muutoskatsastus

    • 26.8.2005 –
      LOI-836
    • 14.9.2005 –
      FGU-659
    • 8.6.2012 –
      FS-1815
    • 9.6.2012 –
      FKR-868



    Autossa ollut näemmä useampaa kilpeä, sekä käyty myös vakutusyhtiön omistamana avk:lla.

    Leave a comment:


  • 528-Mst
    replied
    Mst

    Te foorumilaiset jotka asutte oulussa tai tosi lähellä niin kiinnostaisiko teitä nähdä tuota livenä?Samalla näette paperit(mun sähköpostista) jos en saa niitä tänne siirrettyä.Sehän on totta että sisältä tuo on melkoinen kaatopaikka mutta voin mä sitä vähän siistiä jos jotakuta kiinnostaa.Kahvit ja mietiskelyä?

    Leave a comment:


  • 528-Mst
    replied
    Originally posted by Oodi View Post
    MST-528i mallissa ei tuota samaa lippaa näytä olevan kuin MST-540i mallissa ja siinäkin näyttää olevan lisävaruste jos saksaa ymmärsin oikein. Puskuri näyttää täysin orkkispuskimelta ilman mitään muutoksia. Varmasti saat vaihdettua ihan päikseen prefacelift puskurin omalla m-sport tarvikkeella (Jos muovinen). Toki maalaus maksaa. Nuo orkkismerkit myös saa todella pienellä investoinnilla.
    Joo muovia se on.Tuttuja maalareita on...
    Tässä on nyt vaan semmonen ongelma että tulee viesti invalid file kun yritän ladata tänne niitä papereiden kuvia.On hienoa luettavaa.....
    Yritän jotenki järjestää

    Leave a comment:


  • Oodi
    replied
    Originally posted by 528-Mst View Post
    Ihan totta puhut,joku edellisistä omistajista vaan yrittäny "tuunata".Se on sitte eri asia että löytyykö alkuperäistä puskuria/lippaa ja jos löytyy niin hinta......
    joku siitä moottorista kirjoitti,ja se on totta että siitä 2.5:sesta saa 3.0 liikkuvien osien vaihdolla ja että Wiesmann alunperin virittänyt juuri niitä.Sitä en tiedä mistä tuo tieto kaivettu.Todennäköisemmin kai tuo on se 2.8 tekniikka.
    MST-528i mallissa ei tuota samaa lippaa näytä olevan kuin MST-540i mallissa ja siinäkin näyttää olevan lisävaruste jos saksaa ymmärsin oikein. Puskuri näyttää täysin orkkispuskimelta ilman mitään muutoksia. Varmasti saat vaihdettua ihan päikseen prefacelift puskurin omalla m-sport tarvikkeella (Jos muovinen). Toki maalaus maksaa. Nuo orkkismerkit myös saa todella pienellä investoinnilla.

    Leave a comment:


  • 528-Mst
    replied
    Originally posted by Risto113 View Post
    Tuolla linkin MST-"dynolapulla" voi pyyhkiä persettä, 2 syystä.

    330nm vääntöä 2.8L koneesta, tuohon aikaan vielä, on v*tunmoinen suoritus, oikeastaan mahdotonta.
    Toisekseen, tuo 232hv tulee muka vielä alempaa (n. 5-600 rpm) kuin Hartgen 3.0L koneessa.
    A:Siinä artikkelissa lukee Mst:n kohdalla 310nm/232hp vakio imusarja.
    B:Hartgessa 300nm/230hp ja m50:sen imusatsilla

    Eli kannattaa lukea tarkemmin ja pyyhkiä perseensä jollain edes hieman pehmeämmällä materiaalilla.(Paitsi jos tykkää)

    Leave a comment:


  • Risto113
    replied
    Tuolla linkin MST-"dynolapulla" voi pyyhkiä persettä, 2 syystä.

    330nm vääntöä 2.8L koneesta, tuohon aikaan vielä, on v*tunmoinen suoritus, oikeastaan mahdotonta.
    Toisekseen, tuo 232hv tulee muka vielä alempaa (n. 5-600 rpm) kuin Hartgen 3.0L koneessa.

    Leave a comment:


  • 528-Mst
    replied
    Originally posted by Oodi View Post
    Mistä oilet saanut päähäsi että tässä pitäisi olla 3 litran tilavuudella oleva moottori? Aikaisemmin linkitetyssä artikkelissa MST 528i moottorin tilavuus on 2793 cm3. Luulisi sinun nimenomaan tutustuneen tarkasti tähän artikkeliin koska yhtään muuta artikkelia ei MST 528i:stä ole tullut esille.

    Lisäksi artikkelista pari huomiota. Kyseisessä MST-528i autossa merkit edessä ja takana ovat alkuperäiset bmw merkit. Etupuskuri on alkuperäinen e39 prefacelift. Sisältä MST näyttää tosiaan varsin vaatimattomasti varustellulta, monitoimirattia esim ei ole. Muutenkin sisänäkymä vastaa mielestäni todella hyvin autoasi.

    Mielestäni autosi voi kyllä olla MST:n pajalta lähtöisin. Jos moottori paljastuu MST:n virittämäksi mielestäni kannattaa harkita auton palauttamista alkuperäiseen kuosiinsa. MST 528i on mielestäni harvinainen erikoismalli, mutta arvo(stus) ei ainakaan nouse lisäämällä m-sport puskuri ja ylimääräisiä merkkejä.

    Laitan linkin toiseen kertaan: http://www.tuningarchive.ru/scans/0139s.html
    Ihan totta puhut,joku edellisistä omistajista vaan yrittäny "tuunata".Se on sitte eri asia että löytyykö alkuperäistä puskuria/lippaa ja jos löytyy niin hinta......
    joku siitä moottorista kirjoitti,ja se on totta että siitä 2.5:sesta saa 3.0 liikkuvien osien vaihdolla ja että Wiesmann alunperin virittänyt juuri niitä.Sitä en tiedä mistä tuo tieto kaivettu.Todennäköisemmin kai tuo on se 2.8 tekniikka.

    Leave a comment:


  • Oodi
    replied
    Originally posted by 528-Mst View Post
    No niin.Kiitos jälleen kerran.Sehän olisi vain bonusta ja plussaa jos kone olisi "alkuperäinen" eli Mst:n 3.0
    Mistä oilet saanut päähäsi että tässä pitäisi olla 3 litran tilavuudella oleva moottori? Aikaisemmin linkitetyssä artikkelissa MST 528i moottorin tilavuus on 2793 cm3. Luulisi sinun nimenomaan tutustuneen tarkasti tähän artikkeliin koska yhtään muuta artikkelia ei MST 528i:stä ole tullut esille.

    Lisäksi artikkelista pari huomiota. Kyseisessä MST-528i autossa merkit edessä ja takana ovat alkuperäiset bmw merkit. Etupuskuri on alkuperäinen e39 prefacelift. Sisältä MST näyttää tosiaan varsin vaatimattomasti varustellulta, monitoimirattia esim ei ole. Muutenkin sisänäkymä vastaa mielestäni todella hyvin autoasi.

    Mielestäni autosi voi kyllä olla MST:n pajalta lähtöisin. Jos moottori paljastuu MST:n virittämäksi mielestäni kannattaa harkita auton palauttamista alkuperäiseen kuosiinsa. MST 528i on mielestäni harvinainen erikoismalli, mutta arvo(stus) ei ainakaan nouse lisäämällä m-sport puskuri ja ylimääräisiä merkkejä.

    Laitan linkin toiseen kertaan: http://www.tuningarchive.ru/scans/0139s.html

    Leave a comment:


  • BMWE39
    replied
    Originally posted by 528-Mst View Post
    NO NIIN!Inssi soitti ja sanoi löytäneensä alkuperäiset saksalaiset paperit ja aikoi lähettää ne mulle sähköpostiin.Sanoi että moottorin malliksi merkattu Mst-m52.Ja tehot oikein.Laitan kuvia heti kun tulevat.
    Hienoa.

    Juuri kaipaamiani uusia todisteita odotellessa kauppakirjan leimojen mukaan aitoja wiesmann:eja suoraan kaupasta: http://home.mobile.de/AH-WIESMANN#ses

    Leave a comment:


  • 528-Mst
    replied
    Originally posted by BMWE39 View Post
    Juu, en olekaan koko aikana uskonut, saati sitten väittänyt, että tuossa olisi jokin muu perusmoottori kuin 523i:n alkuperäinen.
    NO NIIN!Inssi soitti ja sanoi löytäneensä alkuperäiset saksalaiset paperit ja aikoi lähettää ne mulle sähköpostiin.Sanoi että moottorin malliksi merkattu Mst-m52.Ja tehot oikein.Laitan kuvia heti kun tulevat.

    Leave a comment:


  • BMWE39
    replied
    Originally posted by 528-Mst View Post
    Autoon on vaihdettu takakontin kansi ja ilmeisesti takapuskuri,siitä pari prosenttia,alustasta 1.Ei jää enää moottorille sitä 14:sta....
    Juu, en olekaan koko aikana uskonut, saati sitten väittänyt, että tuossa olisi jokin muu perusmoottori kuin 523i:n alkuperäinen.

    Leave a comment:


  • 528-Mst
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Missä vaiheessa tuo asia todettiin varmaksi? Vai jäikö minulta joku viesti lukematta?
    Originally posted by BMWE39 View Post
    Onhan sen oltava, kun keulassa on sellainen merkki ja jakkaroissa logoja?
    Papereiden ja muiden esitettyjen faktojen valossa auto on 523i, johon on joku laittanut logoja, vaihtanut pakosarjan, putkiston ja kenties softan + jotain muuta ja auto on rekisteriotteeseen LTJ:n mukaisesti merkitty vastaamaan 525i:tä kasvaneiden tehojen takia ja merkitty muutosprosentit.

    Muuta kokolailla aukotonta faktaa omistajan väitteiden lisäksi ei ole näkynyt, tai ainakaan omiin silmiin sattunut.
    Autoon on vaihdettu takakontin kansi ja ilmeisesti takapuskuri,siitä pari prosenttia,alustasta 1.Ei jää enää moottorille sitä 14:sta....

    Leave a comment:


  • Jesper
    replied
    Hieno auto. Mulla on joskus kanssa ollut E39, mutta se ei ollu mikään viripeli.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • BMWE39
    replied
    Originally posted by 528-Mst View Post
    Edelleen nykyisten todisteiden,papereiden yms valossa pidän tuota koria ainakin alkuperäisenä Mst:nä.
    Samoihin todisteisiin nojaten pidän tuota kyllä ihan alkuperäisenä BMW:nä. Jos joku on tuota matkanvarrella modannut, niin se on toki mahdollista.

    Originally posted by 528-Mst View Post
    Sitä odotellessa joku voisi yrittää todistaa faktatiedolla jotain muuta.
    Ja olen äärimmäisen yllättynyt, jos perusmoottori on jotain muuta, kuin mitä tehtaalla on siihen valmistuksen yhteydessä kiinni laitettu.

    Miksiköhän muuten tuli edes alunperin tähän ketjuun sotkeuduttua. Josko jäisi syrjään odottelemaan jotain veret seisauttavaa ja suut tukkivaa uutta informaatiota.

    Originally posted by 528-Mst View Post
    Ei ehkä aukotonta,mutta kuten papereista näkyy (saksan) niin myyty Auto-Wiesmannilta,
    Ymmärräthän, että teutooneilla on aikas monta autoliikettä ja niistä aika monen nimi on Auto-sitäjatätä, ml tuon liikkeen, jolla ei ole todennäköisesti mitään tekemistä MST-Wiesmann:in kanssa?
    Last edited by BMWE39; 26-11-2014, 12:57.

    Leave a comment:


  • 528-Mst
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Missä vaiheessa tuo asia todettiin varmaksi? Vai jäikö minulta joku viesti lukematta?
    Originally posted by BMWE39 View Post
    Onhan sen oltava, kun keulassa on sellainen merkki ja jakkaroissa logoja?
    Papereiden ja muiden esitettyjen faktojen valossa auto on 523i, johon on joku laittanut logoja, vaihtanut pakosarjan, putkiston ja kenties softan + jotain muuta ja auto on rekisteriotteeseen LTJ:n mukaisesti merkitty vastaamaan 525i:tä kasvaneiden tehojen takia ja merkitty muutosprosentit.

    Muuta kokolailla aukotonta faktaa omistajan väitteiden lisäksi ei ole näkynyt, tai ainakaan omiin silmiin sattunut.
    Originally posted by Pretoriaani View Post
    Tässä topicissa ei oo kyllä montaakaan arvelua/mutua ammuttu alas.
    Originally posted by peto2 View Post
    Jos otteessa on prosentteja moottorin vaihdosta, tarkoittaa se että moottori on vaihdettu verottamisen jälkeen SUOMESSA. ts. jos siinä joskus on ollut mst:n virittämä kone niin ei ole enää.
    Originally posted by 528-Mst View Post
    Siinä taas sitä mutua..
    Ei ehkä aukotonta,mutta kuten papereista näkyy (saksan) niin myyty Auto-Wiesmannilta,tehot oikein,vin oikea,huollettu useasti kyseisessä paikassa.Tämä on työn alla koko ajan kun sairaslomalla ei paljon muuta ole kuin aikaa.Ehkä minä en voi VIELÄ todistaa sitä aidoksi Mst:ksi mutta kukaan ei pysty todistamaan mitään muutakaan.Paitsi jos siihen joku mulkku on ahneuksissaan vaihtanut moottorin niin se kaveri tietää,mutta tuskin uskaltaa kertoa....

    Leave a comment:

Working...
X