Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mst-Wiesmann "523"

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Spiddu
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 3564
    • Nla

    Originally posted by 528-Mst View Post
    Ei pidä paikkaansa.Ulkomainen rekisteritunnus löytyy,sitten löytyy väliaikainen suomalainen ja nykyinen.Ainakin rekisteriotteen mukaan.
    Mikä on väliaikainen suomalainen?
    Tässä autossa on ollut seuraavat kilvet kiinni

    LOI-836
    FGU-659
    FS-1815?
    FKR-868

    16.10.2011 poistettu liikenteestä vaurioituneena.
    BMW F30 330e 2017

    Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
    e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

    Comment

    • 528-Mst
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2014
      • 323
      • suomi

      Originally posted by Spiddu View Post
      Mikä on väliaikainen suomalainen?
      Tässä autossa on ollut seuraavat kilvet kiinni

      LOI-836
      FGU-659
      FS-1815?
      FKR-868

      16.10.2011 poistettu liikenteestä vaurioituneena.
      LOI-836=Väliaikaiset kilvet
      FGU-659=Ensimmäinen oikea suomalainen rekisteritunnus
      FS-1815=Siirtokilvet mälläyksen jälkeen.Olleet päivän voimassa
      FKR-868=Nykyinen

      Veikkaisin että kertakorvauksena otettu aikanaan koska sama omistaja ennen ja jälkeen vakuutusyhtiön?

      Konttorilla sanoivat että kun tuodaan suomeen niin sakut haluavat omansa (kilven) heti takaisin.Ja sitten pitää laittaa väliaikainen rekisterikilpi.Jotenkin noin se meni.Outoa että ei ole rekisteriotteeseen merkitty noita tunnuksia.
      Last edited by 528-Mst; 22-11-2014, 20:17.

      Comment

      • Zoui
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 6350
        • Tampere

        Originally posted by Spiddu View Post
        16.10.2011 poistettu liikenteestä vaurioituneena.
        Näin kun on päässyt käymään, niin korjauksen jälkeen kun uudelleen rekisteröidään tulee nuo prosentit vaihdetuista osista kyllä otteeseen.

        Mutta eipä tuossa ole puskurista tai tolpistakaan prosentteja merkitty.
        Elämä on pihakivestä.

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          Originally posted by Bmw Master View Post
          EDIT: Kannattaa etsiä Auto und motor sport 7/97 lehti.
          Taitaa olla tuossa:


          edit. näköjään tuo olikin jo täällä...
          Last edited by TJJ; 22-11-2014, 19:38.
          E39 528iA

          Comment

          • 528-Mst
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2014
            • 323
            • suomi

            Originally posted by Zoui View Post
            Näin kun on päässyt käymään, niin korjauksen jälkeen kun uudelleen rekisteröidään tulee nuo prosentit vaihdetuista osista kyllä otteeseen.

            Mutta eipä tuossa ole puskurista tai tolpistakaan prosentteja merkitty.
            Siis tuollainen puskuri on laitettu aikanaan Mst:llä

            Sinä tunnut tietävän näistä asioista niin kerro mielipiteesi.Sen minä tiesin pelkästään tutkimalla että johonkin tuo on rymäytetty joskus

            Comment

            • Zoui
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 6350
              • Tampere

              Originally posted by 528-Mst View Post
              Siis tuollainen puskuri on laitettu aikanaan Mst:llä

              Sinä tunnut tietävän näistä asioista niin kerro mielipiteesi.Sen minä tiesin pelkästään tutkimalla että johonkin tuo on rymäytetty joskus
              Ei kyllä tuo puskuri on halpa kopio bemarin omasta m-puskurista, mikä laitettu keulalle samaan aikaan kuin nuo tunning-ajovalot, siis mitä nyt noista sysimustista kuvista näkee.
              Elämä on pihakivestä.

              Comment

              • 528-Mst
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2014
                • 323
                • suomi

                Originally posted by Kuqi View Post
                Sen verran vielä sorrun offtopiciin tässä että kerron mikä oli syynä tuohon aiempaan kommenttiini:

                -topikin perustajan ylimielinen asenne
                -topikin tuoma sisältö -> pääasiassa vänkäämistä ja mutua
                -ei yhtään selkeää kuvaa autosta, autossa olevista wiesman merkeistä tai mistään
                -autosta on penkitetty kova määrä kilowatteja mutta missä todisteet?

                summa summarum, paljon puhetta, vähän näyttöä. on näitä henkseleitten paukuttelijoita ollut täällä ennenkin, harva on lyönyt jauhot suuhun ja todistanut asioita. on tyyppejä jotka vuosikaudet kauppaa autoaan aitona m-sporttina eikä suostuta hyväksymään faktoja että auto on perus noku-malli missä on vaan jälkiasenteiset puskurit, tai että vuosikaudet pidetään topikkia super-turbo e34:sta josta saa joskus 2 vuoden välein yhden kuvan/videon jossa pimeässä näkyy vaan valot.

                taatusti on sulle tärkeä ja sulle harvinainen auto, mutta ei tämä oikein palvele yleisöä. ajattele itsesi jonkun muun rooliin, joku uusi postaaja foorumilla tulee henkselit paukkuen selittämään että nyt on ultraharvinainen liki 200kw 523 alla, ja se pitäisi vaan uskoa? kannattaa lähteä nyt sillä ajatuksella että

                a) autossa on vikoja jotka korjata ja niiden apuun löytyy taatusti asiantuntevaa apua täältä

                b) mutufaktat ja myyjän puheet yli 170kw tehoista kannattaa unohtaa siihen asti että ne on faktoja

                c) osa postaajista kyllä kirjottaa täällä huumorillakin tekstejä, käyttämättä hymiöitä, kuten minä tuon aiemman postaukseni kirjoitin.

                oma asiallisuus vaikuttaa hyvin pitkälle asiallisiin vastauksiinkin.


                EDIT: korjaan! viimeisen kurkkaamiseni jälkeen nämä sisustan wiesmann merkit oli ilmestyneet albumiin, mutta kuvien perusteella en kyllä tietäisi mitä niissä lukee jos en tietäisi. ja kilowattimäärä lukee otteessa mutta toki kiinnostaisi fakta, mistä tuo teho on repäisty ja onko oikeasti penkitetty.
                Okei,pahoittelen kommenttiani...
                Kyllä ne dynolaput vielä tulee kunhan ehtii,varmaanki keväällä ku saa kesätossut alle.Sanoisin että tuo 171kW ei ole mahdoton määrä,koska kuitenkin löytyy Wiesmannin tekeleitä joissa samat tehot.Se vähä tieto mitä minulla tuosta autosta on vaan kovalla työllä kaivettu netistä ja saksalaisilta yrityksiltä....Ja niin se mettä vastaa kun sinne huudetaan,olen luonteeltani ihminen joka ei pelkää kertoa mielipidettään suoraan jos siihen annetaan aihetta.Se harvinaisuus on vieläki selvittämättä,siis tarkat määrät mutta pitäisi ihmisten se tajuta että ei noita tule joka päivä vastaan kun suurin osa ei ollut koskaan edes kuullut koko pajasta ja täällä sentään pitäisi olla niitä jotka tietää....Kuten aikaisemmin todettu,ensi kesänä kalajoella nähdään.(Jos auto ja minä selvitään talven yli ehyenä).Siellä sitten voidaan ihmetellä laitosta.
                Btw:Ei ole tulossa myyntiin...Ainakaan yhtenä kappaleena

                Comment

                • 528-Mst
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2014
                  • 323
                  • suomi

                  Originally posted by TJJ View Post
                  Taitaa olla tuossa:


                  edit. näköjään tuo olikin jo täällä...
                  Oli joo,mutta harva on tainnut edes katsoa.

                  Comment

                  • nullzwei
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 11056
                    • ?

                    Lehden E39 oli 540i.



                    Sinne hukkuu....

                    Comment

                    • MNi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2008
                      • 3143
                      • Tampere

                      Ko. lehdestä pikakäännös avustetuna googlekäännöksenä:

                      "BMW dealers Wiesmann, for the further technical development to the services of MST uses is content with comparatively modest interventions. MST Chef Karl-Otto Noelle, formerly technical head at Alpina, provides a modified muffler and modifications before the electronic engine management. As a result, the performance of the otherwise pristine 4.4-liter V8 rises from 286 to 315 hp. The ten percent performance boost is achieved by a much shorter final-drive ratio (3.15 instead of 2.81), which increases the rpm level and thus the engine responds better on the gas pedal. The sixth running gear of the transmission is thus not an overdrive anymore, but allows the eight-cylinder, to achieve its rated speed."

                      Eli DME:hen muutoksia tai huijausboksi (ei ihan pysty sanomaan), rev limitteriä hiukan ylöspäin ja lyhyempi perä.

                      Comment

                      • 528-Mst
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2014
                        • 323
                        • suomi

                        Originally posted by MNi View Post
                        Ko. lehdestä pikakäännös avustetuna googlekäännöksenä:

                        "BMW dealers Wiesmann, for the further technical development to the services of MST uses is content with comparatively modest interventions. MST Chef Karl-Otto Noelle, formerly technical head at Alpina, provides a modified muffler and modifications before the electronic engine management. As a result, the performance of the otherwise pristine 4.4-liter V8 rises from 286 to 315 hp. The ten percent performance boost is achieved by a much shorter final-drive ratio (3.15 instead of 2.81), which increases the rpm level and thus the engine responds better on the gas pedal. The sixth running gear of the transmission is thus not an overdrive anymore, but allows the eight-cylinder, to achieve its rated speed."

                        Eli DME:hen muutoksia tai huijausboksi (ei ihan pysty sanomaan), rev limitteriä hiukan ylöspäin ja lyhyempi perä.
                        Niin,V8:sissa.Mullahan on vissiin suora 6?Eikä mulla ainakaan kovin tiheä perävälitys ole jos 80km/h nopeudessa on n.1850rpm
                        Last edited by 528-Mst; 23-11-2014, 10:09.

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          Originally posted by 528-Mst View Post
                          Niin,V8:sissa.Mullahan on vissiin suora 6?Eikä mulla ainakaan kovin tiheä perävälitys ole jos 80km/h nopeudessa on n.1850rpm
                          Taitaa tuo hieman tiheämpi olla.

                          Itsellä taisi olla 523ia:ssa 1500rpm 80km/h vauhdissa.
                          Nyt mennään kyllä taas muistin varassa mutta muistelisin että noin.

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            Originally posted by Muurahainen View Post
                            Taitaa tuo hieman tiheämpi olla.

                            Itsellä taisi olla 523ia:ssa 1500rpm 80km/h vauhdissa.
                            Nyt mennään kyllä taas muistin varassa mutta muistelisin että noin.
                            Automaatissa vitonen on ylivaihde, manuaalissa suora.

                            Comment

                            • Muurahainen
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              Automaatissa vitonen on ylivaihde, manuaalissa suora.
                              Ja manuaalissa pidempi perä.

                              Edit: onkin sama 3.15 alkupään laitteissa.9.98 -> vaihtuu vasta manuaalissa pidempään.
                              Last edited by Muurahainen; 23-11-2014, 12:01.

                              Comment

                              • peeämwee
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2006
                                • 1824
                                • I sink hell

                                Originally posted by 528-Mst View Post
                                Niin,V8:sissa.Mullahan on vissiin suora 6?
                                Käyttis 2022 330e xDrive M sport
                                Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
                                A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
                                http://velkakello.fi/

                                Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
                                https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎