Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mst-Wiesmann "523"

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 528-Mst
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2014
    • 323
    • suomi

    Originally posted by Pretoriaani View Post
    Tarkasta puolien fyysinen kunto. Onko kuori halki tai muuta epäilyttävää?
    Noin entisenä eletroniikka-asentajana tiedän että puolien "mittaaminen" on ihan tuurista kiinni ja suuntaa antavaa.Viimeksi kun tulpat vaihdoin niin ainakaan ei mikään pistänyt silmään.Pitää varmaan uusia ne puolien ja tulppien väliin tulevat tötsät ja samalla tarkistaa ne puolat.

    Comment

    • 528-Mst
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2014
      • 323
      • suomi

      Originally posted by Hemi View Post
      Imuvuotoa?
      Just äsken vaihdettu huohotinletku m54:sen lämmitettyyn versioon ja tarkisteltu muita paikkoja.Epätodennäköistä mutta mahdollista..Toisaalta se venakopan tiiviste vuotaa hiukkasen öljyä(oikeasti vähän) niin kai sekin voi periaatteessa vaikuttaa.

      Comment

      • jumbo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 6603
        • Lappeenranta



        Ja

        M550d

        Comment

        • BeamR
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 13363
          • Espoon takametsät

          on kyllä niin sekava ketju ettei tästä oikein ota selvää että onko tuota MST/Wiesmann -asiaa jo saatu maalin, mutta:

          BMW Wiesmann on ollut saksalainen BMW dealeri, jonka nimi on muuttunut AHAG Dulmeniksi
          -> http://www.ahag-group.de/ahag-duelme...g-duelmen.html
          melko hauskat fanisivut:https://www.facebook.com/ahag.bmw.mini?fref=photo
          BMW Wiesmann on sitten väännellyt omia viriversioitaan eri bemareista/mineistä tyyliin 80-luvun Stockmann-turbo Sierrat, tässä heidän mainosvideo vuodelta 2011: https://www.facebook.com/video.php?v...042&permPage=1

          Ja MST Wiesmann on samaa puulaakia Wiesmannin kanssa (se autovalmistaja) http://www.handwerk-und-industrie.de/firma/97754
          Eli tekee viripalikoita noihin bemaripohjaisiin härveleihin. mikä tämän Wiesmannin ja tuon dealeri Wiesmannin yhteys on, on mulle hämärän peitossa. Ei välttämättä mitään yhteyttä.

          ja sitten vielä loppuun 528:sta vertailu 90-luvulta; vakio vs Hartge vs MST.


          Mitä kaikki tämä tarkoittaa? topicin autoa ei välttämättä ole myyty tuolta BMW Wiesmannilta, eikä siinä välttämättä ole mitään muuta MST Wiesmannia kuin merkit sisustassa. Tottakai siinä voi olla softa ja nokat ja vaikka mitä, mutta se on toissijaista tässä kohtaa. Mielenkiintoisempaa on, että ko auto on oikeasti 523, mutta 170kW merkinnöillä ja (ilmeisesti) 2.8 lohkolla. Eli suomeksi: tekniikanvaihto. Tekisikö ALPINAN moottori 320i E36:sta aidon ALPINAn?

          Sitten siihen laitteen erikoisuuteen. Hartgella on kilpaurheilutausta, ja se on jokseenkin tunnettu virimerkki. ALPINAlla on todella pitkä ja kunniakas kilpaurheilutausta, ja sen tuntee kaikki. MST: jo tämä topic kertoo että kukaan ei tunne sitä lainkaan, joten voidaanko sitä pitää mitenkään kovin erikoisena asiana (Joku jo mainitsikin verrokiksi vaikka Puukan kyhäelmät ysärillä)? Kait joo, jos ko auto olisi samaan tyyliin alkuperäinen ALPINA tms, mutta kun todennäköisesti kyseessä on parhaimmillaankin tekniikanvaihto, ja huonoimmillaan pelkät merkit sisustassa, niin en nyt olis kovin innoissani tästä. Dynolaput olisi mielenkiintoinen nähdä.

          Toki, melko erikoinen case kyllä, mutta en maksaisi yhtään ekstraa tuollaisesta erikoisuudesta.
          F46 Gran Tourer -20
          Boxster 2.5 -97

          Comment

          • Zoui
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 6350
            • Tampere

            Artikkelin nähtyäni voin jo olla 100% varma aikaisemmin mainitsemastani asiasta puskurin ja valojen suhteen... mutta onkohan laitettu kone siinä samalla keulamällin yhteydessä(?)
            Elämä on pihakivestä.

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Palaan tässä vielä hieman välitys asiaan.

              Eikö sitä välityksen pituutta pitäisi verrata saman auton vakio malliin eikä kokonaan eri merkkiin?

              Comment

              • 528-Mst
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2014
                • 323
                • suomi

                Originally posted by Muurahainen View Post
                Palaan tässä vielä hieman välitys asiaan.

                Eikö sitä välityksen pituutta pitäisi verrata saman auton vakio malliin eikä kokonaan eri merkkiin?
                Anteeksi

                Comment

                • 528-Mst
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2014
                  • 323
                  • suomi

                  Originally posted by BeamR View Post
                  on kyllä niin sekava ketju ettei tästä oikein ota selvää että onko tuota MST/Wiesmann -asiaa jo saatu maalin, mutta:

                  BMW Wiesmann on ollut saksalainen BMW dealeri, jonka nimi on muuttunut AHAG Dulmeniksi
                  -> http://www.ahag-group.de/ahag-duelme...g-duelmen.html
                  melko hauskat fanisivut:https://www.facebook.com/ahag.bmw.mini?fref=photo
                  BMW Wiesmann on sitten väännellyt omia viriversioitaan eri bemareista/mineistä tyyliin 80-luvun Stockmann-turbo Sierrat, tässä heidän mainosvideo vuodelta 2011: https://www.facebook.com/video.php?v...042&permPage=1

                  Ja MST Wiesmann on samaa puulaakia Wiesmannin kanssa (se autovalmistaja) http://www.handwerk-und-industrie.de/firma/97754
                  Eli tekee viripalikoita noihin bemaripohjaisiin härveleihin. mikä tämän Wiesmannin ja tuon dealeri Wiesmannin yhteys on, on mulle hämärän peitossa. Ei välttämättä mitään yhteyttä.

                  ja sitten vielä loppuun 528:sta vertailu 90-luvulta; vakio vs Hartge vs MST.


                  Mitä kaikki tämä tarkoittaa? topicin autoa ei välttämättä ole myyty tuolta BMW Wiesmannilta, eikä siinä välttämättä ole mitään muuta MST Wiesmannia kuin merkit sisustassa. Tottakai siinä voi olla softa ja nokat ja vaikka mitä, mutta se on toissijaista tässä kohtaa. Mielenkiintoisempaa on, että ko auto on oikeasti 523, mutta 170kW merkinnöillä ja (ilmeisesti) 2.8 lohkolla. Eli suomeksi: tekniikanvaihto. Tekisikö ALPINAN moottori 320i E36:sta aidon ALPINAn?

                  Sitten siihen laitteen erikoisuuteen. Hartgella on kilpaurheilutausta, ja se on jokseenkin tunnettu virimerkki. ALPINAlla on todella pitkä ja kunniakas kilpaurheilutausta, ja sen tuntee kaikki. MST: jo tämä topic kertoo että kukaan ei tunne sitä lainkaan, joten voidaanko sitä pitää mitenkään kovin erikoisena asiana (Joku jo mainitsikin verrokiksi vaikka Puukan kyhäelmät ysärillä)? Kait joo, jos ko auto olisi samaan tyyliin alkuperäinen ALPINA tms, mutta kun todennäköisesti kyseessä on parhaimmillaankin tekniikanvaihto, ja huonoimmillaan pelkät merkit sisustassa, niin en nyt olis kovin innoissani tästä. Dynolaput olisi mielenkiintoinen nähdä.

                  Toki, melko erikoinen case kyllä, mutta en maksaisi yhtään ekstraa tuollaisesta erikoisuudesta.
                  Tunnut tietävän asioista,niin kerro miten se voisi olla pelkästään 523 johon vaihdettu sisusta?
                  Minun ymmärtämykseni mukaan 523:sessa on 2.5-litrainen moottori
                  Ja jos nokalla olevassa moottorissa on merkintä 2.8,niin se ei varmaan ole silloin 2.5?
                  Ei ole vielä tullut vastaan 2.8 lohkoa joka rakennettu jotakuta huijatakseen jotenkin 2.5-litraiseksi...Taitaa yleensä olla toisinpäin.

                  Ei alpinan virittämä moottori tee mistään autosta alpinaa..
                  Jotain tuollaista olen tässä odotellut.Kiitti linkistä ja mielipiteestä.Ja jos se huolettaa niin en minäkään siitä ole mitään extraa maksanut että on "Mst".Kuten varmaan myynti-ilmoituksesta voi tarkistaa.
                  Last edited by 528-Mst; 24-11-2014, 20:31.

                  Comment

                  • 528-Mst
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2014
                    • 323
                    • suomi

                    Originally posted by Zoui View Post
                    Artikkelin nähtyäni voin jo olla 100% varma aikaisemmin mainitsemastani asiasta puskurin ja valojen suhteen... mutta onkohan laitettu kone siinä samalla keulamällin yhteydessä(?)
                    Sen kun tietäisi.Pitää yrittää numeroita tarkistella.

                    Comment

                    • 528-Mst
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2014
                      • 323
                      • suomi

                      M-50 imusatsi

                      Ja tuossa artikkelissa selvisi sitten sekin että Hartge on näköjään käyttänyt sitä paljon puhuttua m:50:sen imusarjaa ja hävinnyt sekä tehossa että väännössä ja tuolla vakio imusarjalla käyräkin parempi.

                      Comment

                      • ritariässä
                        BTCF Member
                        • Jan 2006
                        • 3599
                        • Raisio

                        Mutta jos lehtivertailussa vastakkain hartge ja MST, ei voitane puhua aivan nollapajasta. Täällä suomessa kaikki on harvinaista.

                        Jos tää on keulamällätty tekniikanvaihdos, missä vaiheessa otteeseen tullut merkintä isommista tehoista, ilmeisesti jo tuontivaiheessa saksan reksiteriotteesta?

                        Jotta tää juttu etenee ja jos ei muuten, auto penkkiin ja kolehti kasaan jos MSTn omistajan kassa tyhjä
                        G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                        Comment

                        • 528-Mst
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2014
                          • 323
                          • suomi

                          Originally posted by ritariässä View Post
                          Mutta jos lehtivertailussa vastakkain hartge ja MST, ei voitane puhua aivan nollapajasta. Täällä suomessa kaikki on harvinaista.

                          Jos tää on keulamällätty tekniikanvaihdos, missä vaiheessa otteeseen tullut merkintä isommista tehoista, ilmeisesti jo tuontivaiheessa saksan reksiteriotteesta?

                          Jotta tää juttu etenee ja jos ei muuten, auto penkkiin ja kolehti kasaan jos MSTn omistajan kassa tyhjä
                          Ei voida ei.


                          Täytyy myöntää että vituttaa yllättävän lievästi.Toisaalta tietääpähän että kun tuo ei ole likimainkaan alkuperäinen missään suhteessa niin sitten se ei ole mikään pyhäinhäväistys kutitella sitä lisää...Ja nyt minä varmaan olen saanut vastauksen siihen miksi topicin aloitin.Eli kiitos kaikille osallistuneille.
                          Josko sitä kolehtia ei tarvitsisi kerätä,vaikka jalo ajatus onkin...

                          Comment

                          • bemmeri
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4181

                            Jos se perävälitys vaivoo mieltä tai muuten kiinnostaa. Niin nosta auton perä ylös ja kato oisko takakannen kiinnityspultin alla se lätkä tallessa jossa välitys sanotaan (myöskin samasta lätkässä näkyy "S" jos olisi se lukko). Semmoinen metallilipare johon stanssattu numerot.
                            Jos ei lätkää enää ole, niin pyöritä kardaania ja laske/katso montako kierrosta kardaania pitää pyörittää että pyörät pyörii täyden kierroksen. Parin kympin tarkkuuteen pääset tuolla pyörittäselläkin, tarkemminkin jos huolellisesti tekee.
                            EVERYTHING | WORKS

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              Originally posted by bemmeri View Post
                              kato oisko takakannen kiinnityspultin alla se lätkä tallessa jossa välitys sanotaan (myöskin samasta lätkässä näkyy "S" jos olisi se lukko).
                              Ei ole e39:ssä, perän päällä on viivakooditarra jossa välitys lukee.

                              Comment

                              • 528-Mst
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2014
                                • 323
                                • suomi

                                Originally posted by bemmeri View Post
                                Jos se perävälitys vaivoo mieltä tai muuten kiinnostaa. Niin nosta auton perä ylös ja kato oisko takakannen kiinnityspultin alla se lätkä tallessa jossa välitys sanotaan (myöskin samasta lätkässä näkyy "S" jos olisi se lukko). Semmoinen metallilipare johon stanssattu numerot.
                                Jos ei lätkää enää ole, niin pyöritä kardaania ja laske/katso montako kierrosta kardaania pitää pyörittää että pyörät pyörii täyden kierroksen. Parin kympin tarkkuuteen pääset tuolla pyörittäselläkin, tarkemminkin jos huolellisesti tekee.
                                Pitääpä tarkistaa kun pääsee nosturille.Siis että onko sellaista tarraa,en mä pyörittelemään viitsi alkaa,ei niin paljon häiritse...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎