E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Heguli 31
    replied
    Jotkuthan ovat noita säätötankoja vaihdelleet takakautta.Dremelillä lampun "runkoon" aukko oikeaan kohtaan ja asennus sitä kautta.Sitten sikaliimalla pala takaisin paikoilleen.Jos ei huvita käydä pleksiä irroittelemaan.

    PS. Pitkälle yli tuhat viestiä ketjussa...

    Leave a comment:


  • Janna
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Aikamoista säätämistä tuo on...huhuh. Noh toki jos viitsimystä ja näppäryyttä löytyy niin mikäs siinä.

    Eipä näyttänyt noita alumiisia tankoja enään löytyvän ebaysta! Taisin hyvään rakoseen ne ostaa!
    Aattelin tilata heti pussillisen noita, veikkaan että usiampi menee rikki jo asennusvaiheessa..

    Tää ei silti muuta alkuperäistä ongelmaa, mutta siihen palataan myöhemmin..

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by schwarze View Post
    Aikamoista säätämistä tuo on...huhuh. Noh toki jos viitsimystä ja näppäryyttä löytyy niin mikäs siinä.

    Eipä näyttänyt noita alumiisia tankoja enään löytyvän ebaysta! Taisin hyvään rakoseen ne ostaa!

    Leave a comment:


  • schwarze
    replied
    17€ posteineen ja vaihto tietysti polttimoiden aukosta

    Leave a comment:


  • Janna
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Joo, 2 säätötankoa/umpio ja molemmat kyllä kannattaa vaihtaa jos toinen jo rikki. Esim MTT-Tradingilta saa suht nopeasti jos tavaraa hyllyssä. Onpahan itselläkin yhdet uudet prefacelift säätötangot jemmassa jos hätä eikä muualta keksi hankkia. En vaan päässyt jyvälle oliko nyt kyse prefacelft vai facelift umpioista..?
    Pareittain tarkoitin että myydäänköhän nuo läjänä molemman puolen umpioihin yhtäaikaa, en ajatellut että tankoja on kaksi per umpio
    Ensimmäisessä viestissä missä asiaa pähkäilin mainitsin "e39 -03 530d".

    Pitääpä tutkailla tuota nettikauppaa, äkkivilkaisulla ei naistenlogiikalla ainakaan löytynyt, mutta jatketaan..
    (E: jos on pienet valkoiset muoviset eikä maksa juuri mitään, niin taisi löytyä)
    Last edited by Janna; 28-10-2015, 08:20.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Missähän lämpötiloissa alkaa tuossa sigun autossa lämpeemään noi pissapojan suuttimet? Meinaan vain, että saattaisko tuossa autossa olla joku piirillä, kun eilen illalla oli auto jäässä tuossa pihassa ja huomasin että suuttimien ympäristö oli sulana? Autolla oli kuiteskin ajettu aamupäivällä viimeksi.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Janna View Post
    No jos tämä valojen häviäminen jatkuu aiemmalla tiheydellä, niin odottelen seuraavan kerran tapahtuvaksi ehkä marraskuussa.

    Hassu tyhmä kysymys, mistäpä tähän hätään korkeudensäätötanko?
    Tai tietenkin noita saa vain pareittain.
    Joo, 2 säätötankoa/umpio ja molemmat kyllä kannattaa vaihtaa jos toinen jo rikki. Esim MTT-Tradingilta saa suht nopeasti jos tavaraa hyllyssä. Onpahan itselläkin yhdet uudet prefacelift säätötangot jemmassa jos hätä eikä muualta keksi hankkia. En vaan päässyt jyvälle oliko nyt kyse prefacelft vai facelift umpioista..?

    Leave a comment:


  • Janna
    replied
    No jos tämä valojen häviäminen jatkuu aiemmalla tiheydellä, niin odottelen seuraavan kerran tapahtuvaksi ehkä marraskuussa.

    Hassu tyhmä kysymys, mistäpä tähän hätään korkeudensäätötanko?
    Tai tietenkin noita saa vain pareittain.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by Janna View Post
    Polttimot olivat kunnolla kiinni, mutta ne on vaihdettu nyt päittäin.
    Vasen puoli on se mikä on oireillut, se oli ok,
    sen sijaan oikean lampun sisuskalut heiluvat ikäänkuin sivusuunnassa, pitää avata ja purkaa jos siellä on jotain rikki. Korkeudensäätö toimii eikä hehkut liiku ylös-alas suunnassa.

    Ihmetys on suuri, kun vikaa löytyy toiselta puolelta kuin mistä valo häviää.
    Joo umpion korkeudensäätötangot poikki. Tyyppivika näissä. Näihin saa nykyään alumiinista tehtyjä jollaiset kannattaa sinne sitten laittaa kun avaamaan rupeaa.

    Noh jos onglema ei puolta vaihtanut niin sittenhän on aika selvää että ballasti on kypsynyt. Ebay on niitä pullollaan ja vaihto helppoa.

    Leave a comment:


  • Kojontti
    replied
    Säätötanko varmaankin poikki. Ne tuntuu toisinaan olevan kuin lasia, vähän heikompia vaan...

    Noissa xenoneissa on ihan merkkivalmistajillakin melkoisia laatuheittoja, työn puolesta tullut huomattua että joku yksilö menee tuhatkin tuntia valotehon hirveästi muuttumatta, toiset taas alkaa punoittamaan ihan pariin sataan tuntiin. Helppo seurata kun niitä parikymmentä oli yhtä aikaa käytössä.

    Leave a comment:


  • Janna
    replied
    Polttimot olivat kunnolla kiinni, mutta ne on vaihdettu nyt päittäin.
    Vasen puoli on se mikä on oireillut, se oli ok,
    sen sijaan oikean lampun sisuskalut heiluvat ikäänkuin sivusuunnassa, pitää avata ja purkaa jos siellä on jotain rikki. Korkeudensäätö toimii eikä hehkut liiku ylös-alas suunnassa.

    Ihmetys on suuri, kun vikaa löytyy toiselta puolelta kuin mistä valo häviää.

    Leave a comment:


  • Jii_Koo
    replied
    ^aloitapa juurikin näistä perustason asioista, kuten piuhan tarkistus ja polttimon vaihto toiselle puolelle, kuten täällä on neuvottu. Turha lähteä mutufiiliksellä ensimmäisenä hakemaan vikaa kovin kaukaa, vai mitä?

    Leave a comment:


  • BMW_Harrastaja
    replied
    Vaikka meneekin aika perustason asioihin, niin kannattaa nyt vielä varmistaa, että edes se johto polttimolle on kierretty paikalleen, eikä ole vain huulilla.

    Leave a comment:


  • penari
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Xenonilla enemmän vaikuttaa sytytysten määrä kuin ikä. Eli jos kokoajan valoja päälle pois niin nopeammin lopahtavat. Mutta kyllä nyt teoriassa normaalissa käytössä nelisen vuotta vähintään pitäisi mennä. Mutta äkkiähän se aika lyhenee jos useita kertoja päälle kytketään...



    Tämähän se helpoin tapa testata, näissä kun vielä polttimon vaihtokin onnistuu parissa minuutissa ilman mitään puskureiden irroitushäslinkejä!
    Edit. Ei mitää

    Leave a comment:


  • Janna
    replied
    Uskallan väittää, että ihan normiajossa on, tuskinpa vielä on polttimoilla tullut tunnit täyteen.

    Erikoiseksi tuon tekee se, että valo häviää tosiaan kesken ajon ja saattaa myös kesken ajon palata. Aivan kuin olisi joku kosketushäiriö.

    Polttimoiden vaihtaminen puolelta toiselle ei houkuta, tämä oire kun on tullut esiin eilen (kahdesti) ja edellisen kerran joskus syyskuussa.
    Ei siis jatkuvasti, ehtii unohtua edellinen kerta seuraavaa odotellessa.
    Jääkö tuosta herjasta "tarkista ajovalot" jotain vikakoodia muistiin?


    E: voiko olla joku yhteys asiassa, kun antoi koodinluvun yhteydessä vikakoodia ajovalonsäätimelle? Säätö kyllä toimii, vikakoodista huolimatta (joka nollattiin kyllä).
    Last edited by Janna; 27-10-2015, 09:23.

    Leave a comment:

Working...
X