E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 523i
    replied
    Ehkä väärä alue, mutta kysyn: Paljonko on tuommoisen e39 -97 300.000km bensa automaatin, kohtalaisen hyvin varusteltu ja hyvin huollettu realistinen myynti hinta? Nettiautossa vaihtelee aika rajusti 1000€-5000€.

    Leave a comment:


  • mie
    replied
    Tietääkös joku mihin pinniin tai minkä väriseen johtoon pitää mid yhdistää peräkontissa radion pistokkeessa että sais kellon tähän laitteeseen? On jälkeenpäin laitettu navi pienellä obc:lla joka ei kylläkään toimi nii ei oo kelloa.

    e39 530d -99

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by _racing_ View Post
    Millanenkohan savotta on laittaa m51 tekniikan tilalle m57? Korin johtosarjoissa eroa?
    Moottorinohjaus jne uusiksi. On siis melkoinen askare kun lähes kaikki auton sähköt pitää vaihtaa .

    Leave a comment:


  • _racing_
    replied
    E39 525tds tekniikan tilalle 530d tekniikka

    Millanenkohan savotta on laittaa m51 tekniikan tilalle m57? Korin johtosarjoissa eroa?

    Leave a comment:


  • 523i
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Miltä roughness näyttää?
    Tuolle 5 sylinterille edelleen korkeampia arvoja, vaatiiko vaan ajoa että karsta/ylimääräinen bensa palaa? Pitänee suihkia tuota jarru cleaneriä uudestaan imusarjaan nyt kun 5:s puolakin sytyttää (eihän ne kierrokset nouse cleaneristä jos sytystä ei ole tapahtunut )

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by 523i View Post
    DME laatikon transistori on nyt vaihdettu ja puola alkoi sytyttää (poltti ylimääräisen bensan sylinteristä.) Putkesta kuuluu silti tämä putputus ja INPA näyttää Muffler flap vika koodia. e39:ssä ei pitäisi tätä läppää olla? Voiko putki tukkeutua niin osittain että auto kiihtyy normaalisti mutta tyhjäkäynnillä pakokaasu tulee putputtamalla?
    Miltä roughness näyttää?

    Leave a comment:


  • 523i
    replied
    DME laatikon transistori on nyt vaihdettu ja puola alkoi sytyttää (poltti ylimääräisen bensan sylinteristä.) Putkesta kuuluu silti tämä putputus ja INPA näyttää Muffler flap vika koodia. e39:ssä ei pitäisi tätä läppää olla? Voiko putki tukkeutua niin osittain että auto kiihtyy normaalisti mutta tyhjäkäynnillä pakokaasu tulee putputtamalla?

    Leave a comment:


  • zoonas
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Ei kun valittaako sinulla se lambdan lämmityksistä?

    Luin niin hätäisesti että katsoin geneeriseksi lambda herjaksi. Sellaisen saa aikaan molempiin lambdoihin esim. juuri tuolla imuvuodolla. Lämmitys herjaa se ei tee.

    Juu. Lämmitykseen viittaa... :think

    Leave a comment:


  • Hezman
    replied
    Originally posted by Koikkaa View Post
    Jos se oli lukema siinä live-datassa rail pressuren yläpuolella niin tasainen 3,7 koko ajan.
    Koneella vois kattoo vielä rail-paineensäätimen toiminta prosentit sekä virrat.
    Myös täyskaasu kiihdyksen aikana toteutuneet rail-paineet seurantaan.

    Mahdollisia oireen aiheuttajia:
    - Paineensäätimen tiivisterenkaat
    - Paineanturin liitinpinnit/johtovika.
    - KP-pumppu
    - Suutin/suuttimet

    Leave a comment:


  • Koikkaa
    replied
    Originally posted by jaykayarel View Post
    Katoitteko mitä tukkia edeltävät pumput tankilta eteenpäin antaa?
    Jos se oli lukema siinä live-datassa rail pressuren yläpuolella niin tasainen 3,7 koko ajan.

    Leave a comment:


  • Jii_Koo
    replied
    Originally posted by Koikkaa View Post
    Moi.

    530D vm.2002
    Ajossa tuntuu kevyttä nykimistä ja rykimistä, jota en ole suoraan laittanyt moottorin piikkiin. Vaihdettiin rättinivel ja rasvattiin vakionopeusnivel.
    Eivät tuoneet helpotusta. Tuntui kuin jokin ahdistaa? Moottori vetää kumminkin ihan ok loppuun asti.

    Carsoftilla tutkaillessa löytyi vikakoodi "1190 - Rail pressure regulation"

    Samalla softalla apukuski seuraili tuossa työmatkalla raili paineen pyyntöä ja saantia..
    Juuri tuossa tasaisella ajossa arvot saannissa heittelevät seuraavasti, Pyynti 580 niin toteutuma heiluu 400-700 välillä.

    Mutta jos hieman nostaa kuormitusta ja pyynti nousee niin arvo pysyy kiltisti mukana ja tarkasti pyynnin kanssa samoissa.
    Samoin jos kaasun nostaa niin sama homma.

    Arvauksia ongelmasta?
    -Anturi saanut "normaali" ajon paineista tarpeekseen?
    -Liitin vikaa?
    -Pumpu paskana?

    e39 -- Tutina syö miestä.. topikin alle kuuluisi
    Katoitteko mitä tukkia edeltävät pumput tankilta eteenpäin antaa?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by zoonas View Post
    Mitä meinaat?

    Tänään yritin starttipilottia suihkii joka paikkaan ja katsoa josko jotain tapahtuis. Mut ei mitään....
    Ei kun valittaako sinulla se lambdan lämmityksistä?

    Luin niin hätäisesti että katsoin geneeriseksi lambda herjaksi. Sellaisen saa aikaan molempiin lambdoihin esim. juuri tuolla imuvuodolla. Lämmitys herjaa se ei tee.

    Leave a comment:


  • zoonas
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Voi mutta veikataan ennemmin vaikka imuvuotoa.
    Mitä meinaat?

    Tänään yritin starttipilottia suihkii joka paikkaan ja katsoa josko jotain tapahtuis. Mut ei mitään....

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by zoonas View Post
    Sitten tämmöstä.

    Oxsygen-heater before cat.conv bank 1 ja 2.

    Voiko molemmat lambdat olla rikki?
    Voi mutta veikataan ennemmin vaikka imuvuotoa.

    Leave a comment:


  • Tuoppo
    replied
    Onkohan facelift e39 530d ja 525d vetoakselit yhteensopivia? Realoem antaa eri varaosanumerot, mutta näyttäisi, eroa on vain vetoakselin paksuudessa?

    525D
    33211229749 Rmfd. output shaft LK=94MM/D=38MM

    530D
    33201229377 Rmfd. output shaft LK=94MM/D=31MM

    Leave a comment:

Working...
X