Originally posted by Jamppa81
View Post
E39 kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Originally posted by PetKe View Post-99 vuosimallin 523:ssa pyyhkijät lopettavat välillä toiminnan, kun pitää siinä tihku/sadetunnistin asenossa. Lähtevät pelaamaan, kun auton sammuttaa, tai odottaa jonkun aikaa. Onko jollain muulla ollut samanlaista vikaa? Onko joku ohjainboksi menossa rikki?
Leave a comment:
-
-99 vuosimallin 523:ssa pyyhkijät lopettavat välillä toiminnan, kun pitää siinä tihku/sadetunnistin asenossa. Lähtevät pelaamaan, kun auton sammuttaa, tai odottaa jonkun aikaa. Onko jollain muulla ollut samanlaista vikaa? Onko joku ohjainboksi menossa rikki?
Leave a comment:
-
Originally posted by Janna View PostLohko/letku/säteilylämmitin -03:seen.
Kokemuksia tai suosituksia?
Letkulämmittimistä itsellä huonohkoja kokemuksia, joskin calixin sitä suosittelevat (asennettuna rapia 400e).
Millaisia kokemuksia aiheeseen liittyen löytyy?
Autossa on toimiva webasto, mutta pätkäajossa sen käyttö ei houkuttele pidemmän päälle.
Leave a comment:
-
Lohko/letku/säteilylämmitin -03:seen.
Kokemuksia tai suosituksia?
Letkulämmittimistä itsellä huonohkoja kokemuksia, joskin calixin sitä suosittelevat (asennettuna rapia 400e).
Millaisia kokemuksia aiheeseen liittyen löytyy?
Autossa on toimiva webasto, mutta pätkäajossa sen käyttö ei houkuttele pidemmän päälle.
Leave a comment:
-
Originally posted by MGT View PostOsaakos joku sannoo soppiik facelift m-sport ratti vanhempaan malliin?
Leave a comment:
-
Minkä kokoisia ovat sisähalkaisijaltaan turbon alipaineletkut allekirjoituksen autossa? Tarkoitus on ostaa metrikaupalla letkua ja vaihtaa kaikki uuteen. Mitä letkua suosittelette? Vai löytyisikö jopa jotain valmista letkusarjaa?
Leave a comment:
-
e39 525tds
Mitä anturitietoja moottorinohjaus käyttää näissä toimiakseen?
Kaasupolkimen asento, kierrosnopeus, lämpötila? Ahtopaine?
Aikaisemmin oli ongelmana täydellinen voiman puute, joka parantui ainakin osittain nappaamalla ilmamassamittarin johdon irti. Pienillä kierroksilla auto on ollut aika hengetön, mutta yli 2k rpm on ollut ihan siedettävästi voimaa.
Nyt sama ongelma ilmaantui uudelleen, kun pesin autosta moottoritilan. Ilmeisesti moottorinohjaus ei anna syöttää polttoainetta juuri laisinkaan, kaasun asennolla ei ole juurikaan merkitystä ja auto jaksaa hädintuskin liikkua eteenpäin. Jo 1 ja2 vaihteella kierrosten nousu ja auton kiihtyminen on todella tahmeaa.
Aivan pienillä kierroksilla 800rpm-1300rpm tuntuu toimivan yhtä hyvin/ laiskasti, kuin normaalistikin.
Olen itse siinä uskossa että tämä johtuu nyt siitä, että joku anturi on saanut vettä ja ei siksi anna oikeaa tietoa...?
Toisena kysymyksenä, onko muilla m51d25 hyvin laiska alle 2krpm? Niin, että tässä kierrosluvussa tapahtuu selvä kasvu tehossa. Vai johtuuko tämä nyt siitä, että olen ajellut ilman tuota MAF:ia.
Leave a comment:
-
Originally posted by eiskalt View PostNiin tuo TJJ:n vaihdettu laturi oli joku erilainen(tarvike vai?) uusi?
Kaikissa mittaamissani e39:ssä on ollut 13.8-13.9 välillä hyvinkin tasasesti kierroksista riippumatta.
TIS sanoo 13,5 - 14,1V, 1500rpm, sähkölaitteet pois päältä, säädin 30-60C.
Leave a comment:
-
Niin tuo TJJ:n vaihdettu laturi oli joku erilainen(tarvike vai?) uusi?
Kaikissa mittaamissani e39:ssä on ollut 13.8-13.9 välillä hyvinkin tasasesti kierroksista riippumatta. Jos tuo vaihtamasi on ollu joku tarvike, sehän selittäisi eri jännitteen hyvin. Luulisi vaan, että jos olisi kulumisen aiheuttavaa tuo "alhainen" jännite, niin olisi paljon enemmän eroja eri autojen välillä.(kuitenkin eri ajomäärät ja joihinkin lähivuosien aikana vaihdettukkin laturi.) Senverran tasasta, että luulen tuon olevan ihan oikea jännite näille vehkeille... (Muistelen myös jotain tälläsiä jännitteitä löytäneeni TISsistäkin? Ainakin joku hatara muistikuva.)
Leave a comment:
-
Olisiko tietoa sopiiko facelift mallin ulkolistat prefaceliftiin? Lähinnä puskurien listojen kiinnityskohdat mietityttää.
Leave a comment:
Leave a comment: