Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juu50
    Bimmer Fanatic
    • May 2012
    • 300
    • Kouvola

    Jännitteensäädin rikki.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      Originally posted by Ivl View Post
      Moi,

      Eilen kauppareissulla kotio päin tullessa reilumpi kiihdytys valoista 530ia 2002:lla ja 90kmh vauhdissa syttyi melkein kaikki varoitusvalot, pl airbäkki.

      Linkutusmoodilla 3 vaihteella kotio, abs ja luistonesto sammui matkalla, mutta latausvalo jäi. Luulin ensin, että remmi katkes, mutta ei. Laatikko toimii normaalista, vikakoodin poiston jälkeen ajettu pikkulenkki, ei vikakoodeja.

      Inpalla luin koodit, oli laatikossa high voltage tjs, oli 93kmh nopeudessa ladannut 15,97, sen jälkeen lopetti lataamisen kokonaan.

      Eipä ole koskaan ennen noin äkäseen laturi kyrvähtänyt. Nyt inpa näyttää 10.96 eli varmaan akussa olevaa virtaa.

      Mikähän tuommoisen aiheuttaa? Ylilataus poltti laturin?

      T Jukka
      No sen ylilatauksen voi aiheuttaa ainoastaan laturi itse, joten vika on laturissa. Tarkemmin ottaen jännitteensäätimessä, kuten tuossa edellä jo todettiin. Riippuen kilometreistä kannattaa kyllä harkita jo laturin vaihtoa/kunnostamista.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Ivl
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 216
        • Oulunsalo

        laturi

        Originally posted by Juu50 View Post
        Jännitteensäädin rikki.
        Saakos Bossilaiseen erikseen vaihdettua? Autolla ajettu 178tkm.
        Bmw X5 2011
        Vw caddy 2019

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          Originally posted by Benzi87 View Post
          Onko kellään kokemuksia noista "halpis" tukivarsi ja pusla seteistä, mitä saa ebayn kautta? :think
          Toki ei voi odottaa, että kymmentä vuotta kestää.
          Edessä joku siis kolisee ja ajattelin nyt samantien pistää kerralla kaikki uusiks.



          http://m.ebay.co.uk/itm/Suspension-A....c100408.m2460
          Huonoja kokemuksia noita halpis osista löytää tältä foorumilta paljon. Mikäli pitää päästä halvalla, niin etsi mikä osa on väljä ja vaihda vain se. Tuollaisen kun vaihdat niin ei välttämättä mene pitkään kun alustasta kuuluu kolinaa vähän sieltä ja täältä..
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8257
            • Järvikylä (Nakkila)

            Originally posted by Benzi87 View Post
            Onko kellään kokemuksia noista "halpis" tukivarsi ja pusla seteistä, mitä saa ebayn kautta? :think
            Toki ei voi odottaa, että kymmentä vuotta kestää.
            Edessä joku siis kolisee ja ajattelin nyt samantien pistää kerralla kaikki uusiks.



            http://m.ebay.co.uk/itm/Suspension-A....c100408.m2460
            Originally posted by HTK12 View Post
            Huonoja kokemuksia noita halpis osista löytää tältä foorumilta paljon. Mikäli pitää päästä halvalla, niin etsi mikä osa on väljä ja vaihda vain se. Tuollaisen kun vaihdat niin ei välttämättä mene pitkään kun alustasta kuuluu kolinaa vähän sieltä ja täältä..
            Samaa mietin, vaihda mieluummin vain rikkinäinen laatuosaan (ja sen pari toiselta puolelta) kuin että vaihtaisit kaikki kasaan paskaa. :think
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • jj5
              BTCF Member
              • Aug 2012
              • 1332
              • pks

              Originally posted by Benzi87 View Post
              Onko kellään kokemuksia noista "halpis" tukivarsi ja pusla seteistä, mitä saa ebayn kautta? :think
              Toki ei voi odottaa, että kymmentä vuotta kestää.
              Edessä joku siis kolisee ja ajattelin nyt samantien pistää kerralla kaikki uusiks.



              http://m.ebay.co.uk/itm/Suspension-A....c100408.m2460
              Parilta päivältä on kokemusta. Omaani juuri vaihdatin etupäähän reaktiotangot, tukivarret, raidetangonpäät ja koiranluut. Kaikki viat korjaantuivat, eli etupään kolina loppui, ohjauksen välykset hävisivät ja tärinät jarrutuksessa loppuivat.

              Näiden kestosta en voi sanoa muuta, kuin että varmasti on vähän tuurista kiinni, aika näyttää. Eiköhön nämä samaa paskaa ole kuin esim motonetin tarvikkeet. :think Osat ovat halvinta mitä rahalla saa.. Oman näkemykseni mukaan ei ole ehkä järkevää vaihtaa yksi kerrallaan, kun vaihtamalla kaikki työtä on suhteessa vähemmän.
              sigpic

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 9990
                • KVLA

                Originally posted by jj5 View Post
                Parilta päivältä on kokemusta. Omaani juuri vaihdatin etupäähän reaktiotangot, tukivarret, raidetangonpäät ja koiranluut. Kaikki viat korjaantuivat, eli etupään kolina loppui, ohjauksen välykset hävisivät ja tärinät jarrutuksessa loppuivat.
                Tämähän nyt on täysin päivänselvää,että välykset ja kolinat sekä vetelyt häviää (ainakin hetkeksi) uusilla osilla.Vaikka mitä kuraa sinne laittaisikin.Mutta jos ja kun osien vaihdon jälkeen vielä käyttää auton nelipyörä suuntauksessa,niin tulee osille kyllä hintaa.Kun halpiksia joutuu useammin vaihtelemaan.Joissain halpisosissa voi myös olla sellaita fibaa,että osien mittavirheiden takia kulmia ei saada säädettyä kohdillen.

                Jos itse ei osaa/pysty osia vaihtamaan,niin korjaamot kyllä ottaa työpalkat aina,kun nitä sinne vaihdellaan.Ja halvoissa aina useammin.Jopa kahdesti-kolmasti oem-osiin tai niitä vastaaviin verrattuna.Ja joka vaihdossa alustan suuntaus vielä lisä kuluna.Siihen se säästö sitten häviääkin.
                Last edited by Heguli 31; 12-03-2016, 20:55.

                Comment

                • Juu50
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2012
                  • 300
                  • Kouvola

                  Originally posted by Ivl View Post
                  Saakos Bossilaiseen erikseen vaihdettua? Autolla ajettu 178tkm.
                  Saa vaihdettua erikseen, tuossa tulee uudet hiilet mukana joten nekin vaihtuu samalla. Kunnollinen putsaus laturille ja innokas asentajahan sinne vaihtaa laakeritkin samalla, ei toki pakollista mikäli eivät rohise tms.

                  Tästä topikista löytyy tarvittavat lisätiedot operaatioon.

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10949
                    • Joensuu

                    Originally posted by jj5 View Post
                    Parilta päivältä on kokemusta. Omaani juuri vaihdatin etupäähän reaktiotangot, tukivarret, raidetangonpäät ja koiranluut. Kaikki viat korjaantuivat, eli etupään kolina loppui, ohjauksen välykset hävisivät ja tärinät jarrutuksessa loppuivat.

                    Näiden kestosta en voi sanoa muuta, kuin että varmasti on vähän tuurista kiinni, aika näyttää. Eiköhön nämä samaa paskaa ole kuin esim motonetin tarvikkeet. :think Osat ovat halvinta mitä rahalla saa.. Oman näkemykseni mukaan ei ole ehkä järkevää vaihtaa yksi kerrallaan, kun vaihtamalla kaikki työtä on suhteessa vähemmän.
                    No mikäs niiden osien vaihdon järkevyys on, jos siellä osat on vaihtokunnossa jo alle vuodessa? Monille ei ole mennyt edes 10tkm. kun on alkanut uudestaan kolista.. Tehtiin taas paljon turhaa työtä. Sitten kun vaihdoit kaikki osat kerralla pitää auto suunnata, josta tulee äkkiä se ~100-200€ lasku. Itse omaan vaihtaneena en kyllä näe miten siinä paljon säästäisi työaikaa vaihtamalla kerralla? Jokaisen varren saa kuitenkin yhtä helposti/vaikeasti irti, ellei tiputa sitten koko apurunkoa. Toki siinä nyt säästää sen, että auto ajetaan vain kerran nosturille ja työkalut haetaan kerran.

                    Itse veikkaisin, että ovat vielä paskempia osia mitä ne motonetin tarvikkeet, koska siellä ne on nykyisin sentään yleensä jonkun valmistajan laatikossa. Nuo nyt on ihan noname osaa, jolloin sieltä voi saada ihan mitä vaan. Jokainen toki tekee miten haluaa, mutta itse en kyllä noita laittaisi, jos asentamisesta pitäisi jollekkin maksaa, tulee äkkiä kalliit osat.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • jj5
                      BTCF Member
                      • Aug 2012
                      • 1332
                      • pks

                      alustaremppaa halpisosilla..

                      Niin tosiaan, nähtäväksi jää kauanko nuo kestää ja oliko kannattavaa laittaa halvinta laatua. Kuitenkin kun vaihtaa kaikki, niin silloin voi olettaa että kaikki on kunnossa ainakin hetken. Kannattaa myös sitäkin miettiä, paljonko rahaa viitsii sijoittaa tällaiseen parin tonnin vekottimeen ja paljonko sillä on käyttöikää jäljellä. Toki yleensä köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa mutta katsotaan kuinka ajan kanssa käy


                      Ja noista työajoista:

                      Tässä esimerkkinä pelkkä reaktiotankojen vaihto minkä meinasin ensin tehdä vs. Kaikkien romujen vaihto.

                      Molemmissa täytyy tolpan alapäät saada irti olka-akselista, jotta tukivarsien pallonivelet mahtuvat pois paikaltaan, joissa ainakin itselläni pultit olivat jumissa. Tolpan irrotuksesta alapäästään seuraa se että koiranluut pitää irrottaa ja ne tuskin lähtevät ehjänä jnejnejne..






                      Työajassa siis karkeasti 30% ero... Jos molemmissa tapauksissa tahtoo vielä kulmat säätää niin suhteellinen ero pienenee entisestään.
                      Last edited by jj5; 13-03-2016, 21:07.
                      sigpic

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8257
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Noin siis kerran tehtynä.. mutta halvoilla osilla ei jää siihen kertaan
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • jj5
                          BTCF Member
                          • Aug 2012
                          • 1332
                          • pks

                          Jep tuo työaika niinkään osien laatuun liittymättä, vaan siihen että mielestäni on perusteltua tällaisessa vanhassa romussa vaihtaa kerralla kaikki, niin ei jää vanhoja tikittävia aikapommeja sinne alustaan. (kiinalaiset osat kun laittaa niin on sitten uudet aikapommit) :think
                          sigpic

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8257
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            Originally posted by jj5 View Post
                            Jep tuo työaika niinkään osien laatuun liittymättä, vaan siihen että mielestäni on perusteltua tällaisessa vanhassa romussa vaihtaa kerralla kaikki, niin ei jää vanhoja tikittävia aikapommeja sinne alustaan. (kiinalaiset osat kun laittaa niin on sitten uudet aikapommit) :think
                            Sitä mietin että mistä ohjelmasta tai missä yksikössä nuo aika-arviot on? jos ovat minuuteissa niin aika tarkkaan puolet liikaa jos käsityökaluilla tekee :think

                            Mun mielestä noi halpikset ei kelpaa kuin jobbarien myyntilaittoihin. Jos ei halua kauheasti sijoittaa niin vain rikkinäiset vaihtoon...
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • jj5
                              BTCF Member
                              • Aug 2012
                              • 1332
                              • pks

                              Cabas

                              Tunnin sadasosia ne ovat, aika hyvin pitäisi keskimäärin pitää paikkansa. Ja tässä minusta vaikuttavat oikein järjellisiltä. :think

                              Kai kunnon keikkamies nopeamminkin vääntää.
                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎