Jännitteensäädin rikki.
E39 Kysymyksiä ja vastauksia X
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
No sen ylilatauksen voi aiheuttaa ainoastaan laturi itse, joten vika on laturissa. Tarkemmin ottaen jännitteensäätimessä, kuten tuossa edellä jo todettiin. Riippuen kilometreistä kannattaa kyllä harkita jo laturin vaihtoa/kunnostamista.Originally posted by Ivl View PostMoi,
Eilen kauppareissulla kotio päin tullessa reilumpi kiihdytys valoista 530ia 2002:lla ja 90kmh vauhdissa syttyi melkein kaikki varoitusvalot, pl airbäkki.
Linkutusmoodilla 3 vaihteella kotio, abs ja luistonesto sammui matkalla, mutta latausvalo jäi. Luulin ensin, että remmi katkes, mutta ei. Laatikko toimii normaalista, vikakoodin poiston jälkeen ajettu pikkulenkki, ei vikakoodeja.
Inpalla luin koodit, oli laatikossa high voltage tjs, oli 93kmh nopeudessa ladannut 15,97, sen jälkeen lopetti lataamisen kokonaan.
Eipä ole koskaan ennen noin äkäseen laturi kyrvähtänyt. Nyt inpa näyttää 10.96 eli varmaan akussa olevaa virtaa.
Mikähän tuommoisen aiheuttaa? Ylilataus poltti laturin?
T Jukkae39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Huonoja kokemuksia noita halpis osista löytää tältä foorumilta paljon. Mikäli pitää päästä halvalla, niin etsi mikä osa on väljä ja vaihda vain se. Tuollaisen kun vaihdat niin ei välttämättä mene pitkään kun alustasta kuuluu kolinaa vähän sieltä ja täältä..Originally posted by Benzi87 View PostOnko kellään kokemuksia noista "halpis" tukivarsi ja pusla seteistä, mitä saa ebayn kautta? :think
Toki ei voi odottaa, että kymmentä vuotta kestää.
Edessä joku siis kolisee ja ajattelin nyt samantien pistää kerralla kaikki uusiks.
http://m.ebay.co.uk/itm/Suspension-A....c100408.m2460e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Originally posted by Benzi87 View PostOnko kellään kokemuksia noista "halpis" tukivarsi ja pusla seteistä, mitä saa ebayn kautta? :think
Toki ei voi odottaa, että kymmentä vuotta kestää.
Edessä joku siis kolisee ja ajattelin nyt samantien pistää kerralla kaikki uusiks.
http://m.ebay.co.uk/itm/Suspension-A....c100408.m2460Samaa mietin, vaihda mieluummin vain rikkinäinen laatuosaan (ja sen pari toiselta puolelta) kuin että vaihtaisit kaikki kasaan paskaa. :thinkOriginally posted by HTK12 View PostHuonoja kokemuksia noita halpis osista löytää tältä foorumilta paljon. Mikäli pitää päästä halvalla, niin etsi mikä osa on väljä ja vaihda vain se. Tuollaisen kun vaihdat niin ei välttämättä mene pitkään kun alustasta kuuluu kolinaa vähän sieltä ja täältä..F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Parilta päivältä on kokemusta. Omaani juuri vaihdatin etupäähän reaktiotangot, tukivarret, raidetangonpäät ja koiranluut. Kaikki viat korjaantuivat, eli etupään kolina loppui, ohjauksen välykset hävisivät ja tärinät jarrutuksessa loppuivat.Originally posted by Benzi87 View PostOnko kellään kokemuksia noista "halpis" tukivarsi ja pusla seteistä, mitä saa ebayn kautta? :think
Toki ei voi odottaa, että kymmentä vuotta kestää.
Edessä joku siis kolisee ja ajattelin nyt samantien pistää kerralla kaikki uusiks.
http://m.ebay.co.uk/itm/Suspension-A....c100408.m2460
Näiden kestosta en voi sanoa muuta, kuin että varmasti on vähän tuurista kiinni, aika näyttää. Eiköhön nämä samaa paskaa ole kuin esim motonetin tarvikkeet. :think Osat ovat halvinta mitä rahalla saa.. Oman näkemykseni mukaan ei ole ehkä järkevää vaihtaa yksi kerrallaan, kun vaihtamalla kaikki työtä on suhteessa vähemmän.
Comment
-
Tämähän nyt on täysin päivänselvää,että välykset ja kolinat sekä vetelyt häviää (ainakin hetkeksi) uusilla osilla.Vaikka mitä kuraa sinne laittaisikin.Mutta jos ja kun osien vaihdon jälkeen vielä käyttää auton nelipyörä suuntauksessa,niin tulee osille kyllä hintaa.Kun halpiksia joutuu useammin vaihtelemaan.Joissain halpisosissa voi myös olla sellaita fibaa,että osien mittavirheiden takia kulmia ei saada säädettyä kohdillen.Originally posted by jj5 View PostParilta päivältä on kokemusta. Omaani juuri vaihdatin etupäähän reaktiotangot, tukivarret, raidetangonpäät ja koiranluut. Kaikki viat korjaantuivat, eli etupään kolina loppui, ohjauksen välykset hävisivät ja tärinät jarrutuksessa loppuivat.
Jos itse ei osaa/pysty osia vaihtamaan,niin korjaamot kyllä ottaa työpalkat aina,kun nitä sinne vaihdellaan.Ja halvoissa aina useammin.Jopa kahdesti-kolmasti oem-osiin tai niitä vastaaviin verrattuna.Ja joka vaihdossa alustan suuntaus vielä lisä kuluna.Siihen se säästö sitten häviääkin.Last edited by Heguli 31; 12-03-2016, 20:55.
Comment
-
Saa vaihdettua erikseen, tuossa tulee uudet hiilet mukana joten nekin vaihtuu samalla. Kunnollinen putsaus laturille ja innokas asentajahan sinne vaihtaa laakeritkin samalla, ei toki pakollista mikäli eivät rohise tms.Originally posted by Ivl View PostSaakos Bossilaiseen erikseen vaihdettua? Autolla ajettu 178tkm.
Tästä topikista löytyy tarvittavat lisätiedot operaatioon.
Comment
-
No mikäs niiden osien vaihdon järkevyys on, jos siellä osat on vaihtokunnossa jo alle vuodessa? Monille ei ole mennyt edes 10tkm. kun on alkanut uudestaan kolista.. Tehtiin taas paljon turhaa työtä. Sitten kun vaihdoit kaikki osat kerralla pitää auto suunnata, josta tulee äkkiä se ~100-200€ lasku. Itse omaan vaihtaneena en kyllä näe miten siinä paljon säästäisi työaikaa vaihtamalla kerralla? Jokaisen varren saa kuitenkin yhtä helposti/vaikeasti irti, ellei tiputa sitten koko apurunkoa. Toki siinä nyt säästää sen, että auto ajetaan vain kerran nosturille ja työkalut haetaan kerran.Originally posted by jj5 View PostParilta päivältä on kokemusta. Omaani juuri vaihdatin etupäähän reaktiotangot, tukivarret, raidetangonpäät ja koiranluut. Kaikki viat korjaantuivat, eli etupään kolina loppui, ohjauksen välykset hävisivät ja tärinät jarrutuksessa loppuivat.
Näiden kestosta en voi sanoa muuta, kuin että varmasti on vähän tuurista kiinni, aika näyttää. Eiköhön nämä samaa paskaa ole kuin esim motonetin tarvikkeet. :think Osat ovat halvinta mitä rahalla saa.. Oman näkemykseni mukaan ei ole ehkä järkevää vaihtaa yksi kerrallaan, kun vaihtamalla kaikki työtä on suhteessa vähemmän.
Itse veikkaisin, että ovat vielä paskempia osia mitä ne motonetin tarvikkeet, koska siellä ne on nykyisin sentään yleensä jonkun valmistajan laatikossa. Nuo nyt on ihan noname osaa, jolloin sieltä voi saada ihan mitä vaan. Jokainen toki tekee miten haluaa, mutta itse en kyllä noita laittaisi, jos asentamisesta pitäisi jollekkin maksaa, tulee äkkiä kalliit osat.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
alustaremppaa halpisosilla..
Niin tosiaan, nähtäväksi jää kauanko nuo kestää ja oliko kannattavaa laittaa halvinta laatua. Kuitenkin kun vaihtaa kaikki, niin silloin voi olettaa että kaikki on kunnossa ainakin hetken. Kannattaa myös sitäkin miettiä, paljonko rahaa viitsii sijoittaa tällaiseen parin tonnin vekottimeen ja paljonko sillä on käyttöikää jäljellä. Toki yleensä köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa mutta katsotaan kuinka ajan kanssa käy
Ja noista työajoista:
Tässä esimerkkinä pelkkä reaktiotankojen vaihto minkä meinasin ensin tehdä vs. Kaikkien romujen vaihto.
Molemmissa täytyy tolpan alapäät saada irti olka-akselista, jotta tukivarsien pallonivelet mahtuvat pois paikaltaan, joissa ainakin itselläni pultit olivat jumissa. Tolpan irrotuksesta alapäästään seuraa se että koiranluut pitää irrottaa ja ne tuskin lähtevät ehjänä jnejnejne..


Työajassa siis karkeasti 30% ero... Jos molemmissa tapauksissa tahtoo vielä kulmat säätää niin suhteellinen ero pienenee entisestään.Last edited by jj5; 13-03-2016, 21:07.
Comment
-
Noin siis kerran tehtynä.. mutta halvoilla osilla ei jää siihen kertaan
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Sitä mietin että mistä ohjelmasta tai missä yksikössä nuo aika-arviot on? jos ovat minuuteissa niin aika tarkkaan puolet liikaa jos käsityökaluilla tekee :thinkOriginally posted by jj5 View PostJep tuo työaika niinkään osien laatuun liittymättä, vaan siihen että mielestäni on perusteltua tällaisessa vanhassa romussa vaihtaa kerralla kaikki, niin ei jää vanhoja tikittävia aikapommeja sinne alustaan. (kiinalaiset osat kun laittaa niin on sitten uudet aikapommit) :think
Mun mielestä noi halpikset ei kelpaa kuin jobbarien myyntilaittoihin. Jos ei halua kauheasti sijoittaa niin vain rikkinäiset vaihtoon...F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
Comment