Originally posted by jj5
View Post
E39 Kysymyksiä ja vastauksia X
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
No juu, siinähän se ero melkeen tulikin ja kun ottaa huomioon kahvi ja tupakkitauot niin menee varmaan hyvinkin kohdalleen.. :thinkF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
-
Originally posted by jj5 View PostNiin tosiaan, nähtäväksi jää kauanko nuo kestää ja oliko kannattavaa laittaa halvinta laatua. Kuitenkin kun vaihtaa kaikki, niin silloin voi olettaa että kaikki on kunnossa ainakin hetken. Kannattaa myös sitäkin miettiä, paljonko rahaa viitsii sijoittaa tällaiseen parin tonnin vekottimeen ja paljonko sillä on käyttöikää jäljellä. Toki yleensä köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa mutta katsotaan kuinka ajan kanssa käy
Ja noista työajoista:
Tässä esimerkkinä pelkkä reaktiotankojen vaihto minkä meinasin ensin tehdä vs. Kaikkien romujen vaihto.
Molemmissa täytyy tolpan alapäät saada irti olka-akselista, jotta tukivarsien pallonivelet mahtuvat pois paikaltaan, joissa ainakin itselläni pultit olivat jumissa. Tolpan irrotuksesta alapäästään seuraa se että koiranluut pitää irrottaa ja ne tuskin lähtevät ehjänä jnejnejne..


Työajassa siis karkeasti 30% ero... Jos molemmissa tapauksissa tahtoo vielä kulmat säätää niin suhteellinen ero pienenee entisestään.
Ainiin, kutosessa oli ne pallonivelet toisinpäin vs kasi. Kasissa riittää kun irroittaa mutterin ja lyö murtohaarukalla pallonivelen irti. Ei siis tarvitse koskea tolppaan eikä koiranluuhun. Tosin kyllä ne koiranluut lähtee melko kivuttomasti irti pulttimopolla (olettaen, että on sellaiset, mistä saa pidetty kiinni lenkkiavaimella).
Niin toki kannattaa sitä miettiä, että mitä sijoittaa, mutta toisaalta arvostan omaa aikaani sen verran, että mitään halvinta kiinalaista osaa en viitsi alkaa asentamaan.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Vaihdoin omaan e39:siin viikonloppuna öljynsuodattimen jalan tiivisteen. Vaihdoin tiivisteen ja kasasin osia takaisin. Rupesin kiinnittämään suodattimelta tulevaa letkua vanoksen päähän, mutta vanokselta sattui korkkaamaan kierteet. Koitettiin autoa käyntiin eikä vanoksen pää pidä enää öljyä. Onko muilla sattunut tämmöistä? Mitähän tässä auttaisi tehdä? Onko kukaan korjannut kierteitä vanoksen päähän? Ei kehtaisi uutta vanosta hankkia tämän takia.
Comment
-
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Originally posted by ezaa View PostVaihdoin omaan e39:siin viikonloppuna öljynsuodattimen jalan tiivisteen. Vaihdoin tiivisteen ja kasasin osia takaisin. Rupesin kiinnittämään suodattimelta tulevaa letkua vanoksen päähän, mutta vanokselta sattui korkkaamaan kierteet. Koitettiin autoa käyntiin eikä vanoksen pää pidä enää öljyä. Onko muilla sattunut tämmöistä? Mitähän tässä auttaisi tehdä? Onko kukaan korjannut kierteitä vanoksen päähän? Ei kehtaisi uutta vanosta hankkia tämän takia.
Vanos irti kannesta ja helicoil kierteeseen!
Comment
-
Miten nuo e39 munuaiset menee, kun on ilmeisesti eri koko faceliftissä?
Itsellä on pre-facelift M5, jossa ilmeisesti on kuitenkin eri koko kuin normaalissa pre-facelift e39:ssä.
Kun niissä on se kromireunus aika kulahtanut, niin pitäisi hankkia uudet, mutta en tiedä mitä pitäisi etsiä.E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
Tähän voin kertoa että avaruuteen ammuttavista härveleistä jokaikinen pultti on helicoililla kiinni. Kestävät sen röykytyksen niin kestää ne normiautoilussakin.Originally posted by ezaa View PostOnko kokemusta tällaisesta kierteen korjaamisesta? Kuinka pitää?Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
kertokaas viisaamat mikä mahtaa olla vikana m52b25 koneessa (-97) kun kerää painetta järjestelmään ja alavesiletku on kylmä. uusittuja osia: termostaatti, vesipumppu, termostaattikotelo, paisuntasäiliö paisuntasäiliön korkki. ilmattu on monella eritavalla. ilmaamis vaiheessa neste kiertää koneessa, letkut lämpiää ja lämmintä tulee eikä nostele lämpöjä. sitten kun käy koeajamassa, lämmintä tulee sisälle, lämmöt ei nostele mutta alavesiletku on kylmä ja painetta järjestelmässä.
Comment
-
Jäähdyttimen tehtävä on jäähdyttää jäähdytinnestettä ja alavesiletkun kautta tulee kylmä neste takaisin koneeseen. paikallaan käyttäessä ei ole ajoviimaa joka jäähdyttäisi nestettä kunnolla joten silloin alavesiletkukin lämpenee. BMW:n jäähdytysjärjestelmät ovat olleet iän kaiken suljettuja jolloin järjestelmässä kuuluu olla paine ja korkki toimii ylipaineventtiilinä, bensakoneisten E39:n korkki alkaa päästämään painetta pois 2bar kohdalla.Originally posted by bowowow View Postkertokaas viisaamat mikä mahtaa olla vikana m52b25 koneessa (-97) kun kerää painetta järjestelmään ja alavesiletku on kylmä. uusittuja osia: termostaatti, vesipumppu, termostaattikotelo, paisuntasäiliö paisuntasäiliön korkki. ilmattu on monella eritavalla. ilmaamis vaiheessa neste kiertää koneessa, letkut lämpiää ja lämmintä tulee eikä nostele lämpöjä. sitten kun käy koeajamassa, lämmintä tulee sisälle, lämmöt ei nostele mutta alavesiletku on kylmä ja painetta järjestelmässä.
Last edited by peto2; 14-03-2016, 22:52.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
E34:ssä tuollaisten vastaavien kiinanpaska nivelten kumit kesti noin 1000km. Reaktiotankojen pallot noin 2000km, sitten kolisi jo kunnolla.. Älä laita halpiksia.Originally posted by Benzi87 View PostOnko kellään kokemuksia noista "halpis" tukivarsi ja pusla seteistä, mitä saa ebayn kautta? :think
Toki ei voi odottaa, että kymmentä vuotta kestää.
Edessä joku siis kolisee ja ajattelin nyt samantien pistää kerralla kaikki uusiks.
http://m.ebay.co.uk/itm/Suspension-A....c100408.m2460DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
Kuten peto2 jo totesi, niin järjestelmä on suunniteltu toimimaan juuri noin.. Aivan sama minkä kohtuu nykyaikaisen auton valitset, niin samat tulokset saa.. Hieman auton perustekniikka hukassa.Originally posted by bowowow View Postkertokaas viisaamat mikä mahtaa olla vikana m52b25 koneessa (-97) kun kerää painetta järjestelmään ja alavesiletku on kylmä. uusittuja osia: termostaatti, vesipumppu, termostaattikotelo, paisuntasäiliö paisuntasäiliön korkki. ilmattu on monella eritavalla. ilmaamis vaiheessa neste kiertää koneessa, letkut lämpiää ja lämmintä tulee eikä nostele lämpöjä. sitten kun käy koeajamassa, lämmintä tulee sisälle, lämmöt ei nostele mutta alavesiletku on kylmä ja painetta järjestelmässä.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Tietääkö kukaan hyvää paikkaa?Originally posted by JasuTuossa yksi päivä sitten, vaihdoin alipaineletkun ja huomasin että parissa suutinpoterossa on öljyä. Ei hajuakaan mikä vuotaa.
Itsellä kun tuo selkä ei enää kestä, niin kysynkin täältä neuvoa.
Löytyykö Pori-Seinäjoki akselilta hyvää paikkaa, joka tuon tarkistaisi ja fiksaisi odottaessa?
Comment
Comment