memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Saarikoski
    R.I.P.
    • Feb 2005
    • 726
    • KOKKOLA

    #46
    Ei oo säädinpanelissa ainakaan rusk/valkoista johtoa jonka oman järjen mukaan pitäis lykätä virtaa tuolle ventiilille.

    Eli siis säädinpanelilta lähtee kuitenkin vasten peto sun kuvaas jonkuvärinen johto jonnekin joka syöttää tuolle vesiventtiilille virtaa. ??? suoraan säädinpanelilta vesiventtiilille ei siis pitäs olla virtapiuhaa ellei väri vaihdu matkalla.

    Piipparilla en löytäny yhtään johtoa niin säädinpaneelin liittimistä kuin hanskalokeron sulakkeistakaan jotka olisivat olleet yhteydessä tuohon vesiventtiilin virtajohtoon. ??

    Eli minne hittoon tuo rusk/valkoinen piuha menee. ?

    Tosin ajattelin tuota jo aikasemmin, koska ottaa kuitenkin ampeerin/venttiili virtaa kiinni-asennossa, että kätevän iso virta on tuolta kierrätetty
    Last edited by Saarikoski; 07-08-2016, 18:42.

    Comment

    • Saarikoski
      R.I.P.
      • Feb 2005
      • 726
      • KOKKOLA

      #47
      Lisään vielä, että en tiedä. En jaksa uskoa tuon jalkatilassa olevan antirinkaan olevan niin rikki, että halvaannuttaa koko systeemin noin.

      Tää ois kyllä ihan nasta saada kuntoon, oon valmis ropaamaan, vaikka vähän maksamaan vaan eipä tunnu auttavan.

      Edit: kattelin lisää ja autosta on ilmeisesti poistettu alkup. vebasto.
      Onko tuolla jokin johto joka on yhteydessä säädinpaneeliin tai vesiventtiiliin siten, että aiheuttaa tällasta.
      Vebaston paikalla on nyt vaan 2liitintä. Toisessa paksummat (+ ja -)
      Sekä toisessa valko/punainen/kelt, joka menee säädinpanelille ja toinen musta/pun.

      alkup. Kytkentä on varmasti vesiventtiilin välissä erilainen jos alkup vebasto??
      Last edited by Saarikoski; 07-08-2016, 19:21.

      Comment

      • Klarion
        Bimmer Rookie
        • Mar 2014
        • 42
        • Kangasala

        #48
        Osaako joku sanoa, että miten E39:n (sedan, vm 03) peili on kiinni? Itselläni on sellainen ongelma, että kuskinpuoleinen peili heiluu hieman ja kun lyö esim. oven kiinni, niin se kolisee hieman. Peilin lasi ei ole irti, vaan se koko peili pääsee heilumaan sen akselin ympärillä mistä se taittuu.

        Samaten toinen ongelma on, että se peilin lasi on mennyt tumman kellertäväksi. Nämä on automaattisesti himmentyvät peilit. Ilmeisesti peilin lasin voi vaihtaa erikseen?

        Comment

        • Roito
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2009
          • 3921
          • Tavastila/Kotka

          #49
          Originally posted by Klarion View Post
          Osaako joku sanoa, että miten E39:n (sedan, vm 03) peili on kiinni? Itselläni on sellainen ongelma, että kuskinpuoleinen peili heiluu hieman ja kun lyö esim. oven kiinni, niin se kolisee hieman. Peilin lasi ei ole irti, vaan se koko peili pääsee heilumaan sen akselin ympärillä mistä se taittuu.

          Samaten toinen ongelma on, että se peilin lasi on mennyt tumman kellertäväksi. Nämä on automaattisesti himmentyvät peilit. Ilmeisesti peilin lasin voi vaihtaa erikseen?
          Pelkän lasin voi vaihtaa juu erikseen.

          Peili lähtee pois purkamalla sisäpuolelta peilikolmion irti ja sen alla on sitten torxi pultit (3kpl per puoli) joilla peili on kiinni.
          BMW E70 X5 käyttismöhkö
          MB W639 Kummisetä

          Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

          Comment

          • Purtsi123
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2008
            • 1011
            • Kuopio

            #50
            Jos vaihtaa radiomodulin toiseen tarvitsee ilmeisesti uuden radion koodin? Jos ei tallessa, saako mistään?

            Ja jos vaihdan bm24 -> bm54 niin eikö tämä ole oikea adapterikaapeli? Klik

            MK4 navi ja puhelin löytyy jos on merkitystä.
            E61 525xda -08

            Comment

            • Bringer00
              Bimmer Rookie
              • Sep 2012
              • 132
              • Siikalatva

              #51
              Tarviiko kardaani tasapainottaa jos vaihdan vakionopeusnivelen?

              Comment

              • Zoui
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 6350
                • Tampere

                #52
                Originally posted by Bringer00 View Post
                Tarviiko kardaani tasapainottaa jos vaihdan vakionopeusnivelen?
                Ei tarvitse.
                Elämä on pihakivestä.

                Comment

                • Bringer00
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2012
                  • 132
                  • Siikalatva

                  #53
                  Originally posted by Zoui View Post
                  Ei tarvitse.
                  Ok

                  Comment

                  • -TSM-
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2016
                    • 98
                    • Pirkanmaa

                    #54
                    Olisi seuraavanlainen ongelma:

                    Auto on -97 vuoden m52b28 moottorilla oleva e39. Maffilta imusarjalle menevä haitariputki on halkeillut useasta kohtaa.

                    Tilasin autokeskukselta uuden osan rekisteritunnuksen perusteella. Äsken sitä piti alkaa vaihtamaan, niin huomasin että imusarjan puoleinen pää pitäisi olla paljon isompi halkaisijaltaan. Myös alla oleva lähtö on ihan väärässä kohdassa. Osa on myös pidempi kuin kuuluisi.

                    Eli Autokeskukselta tuli ilmeisesti tämän kuvan mukainen osa nro 3 http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=13_0410

                    Osan kuitenkin pitäisi varmaan olla tämän kuvan osa numero 9 http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=13_0409

                    En nyt keksi mikä ero noissa on? Osanumero on kuitenkin eri ja hintakin on toisessa kaksinkertainen.
                    Voisiko viitata siihen onko auto ilmastoitu..?
                    Last edited by -TSM-; 09-08-2016, 17:45. Reason: Osat löytyikin realoemista

                    Comment

                    • JIPSKI
                      BTCF Member
                      • Feb 2003
                      • 1009
                      • Vaasa

                      #55
                      Originally posted by -TSM- View Post
                      Olisi seuraavanlainen ongelma:

                      Auto on -97 vuoden m52b28 moottorilla oleva e39. Maffilta imusarjalle menevä haitariputki on halkeillut useasta kohtaa.

                      Tilasin autokeskukselta uuden osan rekisteritunnuksen perusteella. Äsken sitä piti alkaa vaihtamaan, niin huomasin että imusarjan puoleinen pää pitäisi olla paljon isompi halkaisijaltaan. Myös alla oleva lähtö on ihan väärässä kohdassa. Osa on myös pidempi kuin kuuluisi.

                      Eli Autokeskukselta tuli ilmeisesti tämän kuvan mukainen osa nro 3 http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=13_0410

                      Osan kuitenkin pitäisi varmaan olla tämän kuvan osa numero 9 http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=13_0409

                      En nyt keksi mikä ero noissa on? Osanumero on kuitenkin eri ja hintakin on toisessa kaksinkertainen.
                      Voisiko viitata siihen onko auto ilmastoitu..?
                      Toisessa on luistonesto ja toisessa ei.
                      exät:e61 530xd LCI M-sport, e30 325i cabriolet M-tech2, e39 530d Touring, e92 320d, e36 318i Touring, e36 320i Touring, e39 540i Touring, e38 725TDS ,e30 325i Touring M-tech2, e30 316i, e39 V8, M5 Touring, e36 328i Touring, e30 325i cabrio, e30 325iX, e32 735iA, e30 325i, e34 525i Touring, e30 325i, e34 520i

                      Comment

                      • -TSM-
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2016
                        • 98
                        • Pirkanmaa

                        #56
                        Originally posted by JIPSKI View Post
                        Toisessa on luistonesto ja toisessa ei.
                        No niinhän siinä näköjään lukikin. Kiitos!

                        Liittyykö tuo toinen sitten autoon johon on otettu lisävarusteena ajonvakautus? Kun muistelin, että kaikissa e39 olisi ollut luistonesto vakiona.

                        Comment

                        • e30_M-tech1
                          BTCF Member
                          • Jan 2011
                          • 340
                          • Tampere

                          #57
                          Valojen sähköissä bropleemia?

                          Valo-ongelmia ilmeni jo koeajossa, tällasia:
                          Vilkut ei joka kerta raksuta mittaristossa. Ympäri autoa vilkuttaa aina, mutta mittaristossa harvoin.
                          Toinen valohärö: Pakki palaa kokoajan, ei sammu vaikka valot sammuttaa (siis virrat jättäessä päälle.)
                          Tämä pakinpalaminen poistui ainakin hetkellisesti kun heitti lenkin autolla, valojen sammuttelulla,
                          eikä moottorin sammuttelulla ei vaikutusta, kun auto päätti että pakki palaa nyt!
                          Onko noilla valoilla joku yhteinen sähköpiuha joka ei vorkki vai mistä lähtis etsiin vikaa?:think

                          Auto: e39 530i -01 manuaali sedan.

                          Vastaan ittelleni: Heikomman angel eyen polttimo oli laitettu huonosti kiinni, valohäröilyt loppui kun
                          laitoin tämän kiinni! Tulipahan myyjälle haukuttua erikoisia sähkövikoja...
                          Last edited by e30_M-tech1; 19-08-2016, 10:54. Reason: edittiä
                          Nykyiset:e39 530i & e36 325
                          ---------------------------------------------------
                          Exät:
                          vw golffi
                          e46 328 -00
                          e30 320 -87
                          e30 325 -83
                          e36 325 -91
                          e36 328 -98
                          e30 325 M-tech1 -87

                          Comment

                          • darknezz
                            BTCF Member
                            • Apr 2013
                            • 54
                            • Åbo

                            #58
                            Surullisen kuuluisa 528i e39.ni päätti heittää glygolit sylinteriin 5. Pahvi tai kansi siis mennyt. Varastosta löytyy b25 koko tekniikka josta alakerta sökö. Passaako kansi b28 tekniikkaan jos siis siitä on kansi halki? Ja samalla löytyykö joltain vs alueelta lukitustyökalut? :think
                            E36 Cabriolet
                            E30 fakeTeck2 2d sedan

                            Comment

                            • Grapes
                              BTCF Member
                              • Jul 2008
                              • 608
                              • Hämeenlinna

                              #59
                              Pitäisi vaihtaa termostaatti nyt viikonloppuna e39 m5:een, jos en ehdi hommaamaan uutta veden lämpötila-anturia niin eikös sen voi vaihtaa myöhemminkin suht helposti?

                              edit:
                              sain hommattua lämpötilatunnistimen mutta unohdin ostaa kupariprikat eli osa numero kolme. Voiko nuo vanhat kupariprikat käyttää uudelleen vai kannattaako pitääkö laittaa uudet??



                              edit II: no saitahan noita kupariprikkoja motonetistä. Ja onneks saikin, heti pompsahti yks prikka ties minne eikä mitään toivoo että olisi löytynyt.
                              Last edited by Grapes; 14-08-2016, 19:15.
                              F11 M550d -13

                              ex:
                              E60 535d -08 405/800
                              E39 M5 -99
                              E60 530dA -03 302/660
                              E39 523iA -98
                              Lada 1600 -91
                              Ford Escort Sport -72

                              Comment

                              • Bringer00
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2012
                                • 132
                                • Siikalatva

                                #60
                                Onko kenelläkään kokemusta tarvikkeena myytävistä etulokasuojista? Miten istuu paikoilleen?

                                Comment

                                Working...
                                X