Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Roito
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2009
    • 3921
    • Tavastila/Kotka

    #76
    Keltainen tarra: MTF-LT-1 (olevinaan ikiöljy, myöhemmin tämän korvannut MTF-LT2).. tähän käyp esimerkiksi redlinen MT-90.. jotkut vannoo sen nimeen että marmorilta hakea tuota MTF-LT2 että mikään muu ei käy

    Oranssi tarra: ATF
    Last edited by Roito; 17-08-2016, 22:51.
    BMW E70 X5 käyttismöhkö
    MB W639 Kummisetä

    Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

    Comment

    • Jondis
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 698
      • Tuusula

      #77
      Originally posted by Roito View Post
      Keltainen tarra: MTF-LT-1 (olevinaan ikiöljy, myöhemmin tämän korvannut MTF-LT2).. tähän käyp esimerkiksi redlinen MT-90.. jotkut vannoo sen nimeen että marmorilta hakea tuota MTF-LT2 että mikään muu ei käy

      Oranssi tarra: ATF
      Eli oranssilla tarralla tuota redlinen d4 atf ja muuten mt-90?
      MB E55 AMG -05
      E36 318TiA -96
      E34 535i -89 imolarot
      Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

      Comment

      • Illusmare
        Bimmer Rookie
        • Jul 2012
        • 65
        • Porvoo

        #78
        540iA laatikko sekoilee

        Kuuluisiko 540i automaatin vaihtaa heti isommalle kun kaasua höllää?
        Kiihdytin mottoritielle kickdownia käyttäen (laatikko D:ssä) ja oli noin 5000 kierrosta/min kun hölläsin. Noh siin sitten melkein kilometrin verran ajelin tolla 5000 kierrosta/ min kunnes huomasin ja vaihdoin manuaali-tilaan ja vaihdoin ite 5:lle.
        Normaalia? Tehnyt sitä muutaman kerran. Laatikko myös ujeltaa (ujeltanut siitä asti kun vuodenvaihteessa vaihdettiin autooni edellisen hajottua). Kuitenkin toiminut nyt 6tkm.
        Nykyinen: BMW 540i E39 '97
        Ex: BMW 523i E39 '96, Nissan 200SX S13 '90, Escort 1.6 GT '88, Escort 1.6 CL '87, Escort 1.4 CL '86, Escort 1.3 C '86 jne.

        Comment

        • hander
          Bimmer Rookie
          • Sep 2013
          • 152
          • Mylly

          #79
          Originally posted by Illusmare View Post
          Kuuluisiko 540i automaatin vaihtaa heti isommalle kun kaasua höllää?
          Kiihdytin mottoritielle kickdownia käyttäen (laatikko D:ssä) ja oli noin 5000 kierrosta/min kun hölläsin. Noh siin sitten melkein kilometrin verran ajelin tolla 5000 kierrosta/ min kunnes huomasin ja vaihdoin manuaali-tilaan ja vaihdoin ite 5:lle.
          Normaalia? Tehnyt sitä muutaman kerran. Laatikko myös ujeltaa (ujeltanut siitä asti kun vuodenvaihteessa vaihdettiin autooni edellisen hajottua). Kuitenkin toiminut nyt 6tkm.
          Kyllä hyvinkin pian vaihtaa toimivalla laatikolla.
          - vw

          Menneet:
          e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
          vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.

          Comment

          • Zuppe
            Bimmer Rookie
            • Jun 2006
            • 60
            • Ireland

            #80
            Originally posted by Illusmare View Post
            Kuuluisiko 540i automaatin vaihtaa heti isommalle kun kaasua höllää?
            Kiihdytin mottoritielle kickdownia käyttäen (laatikko D:ssä) ja oli noin 5000 kierrosta/min kun hölläsin. Noh siin sitten melkein kilometrin verran ajelin tolla 5000 kierrosta/ min kunnes huomasin ja vaihdoin manuaali-tilaan ja vaihdoin ite 5:lle.
            Normaalia? Tehnyt sitä muutaman kerran. Laatikko myös ujeltaa (ujeltanut siitä asti kun vuodenvaihteessa vaihdettiin autooni edellisen hajottua). Kuitenkin toiminut nyt 6tkm.
            Myös kohta hajoamassa oleva ABS anturi aiheuttaa vastaavia oireita.

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              #81
              Originally posted by Zuppe View Post
              Myös kohta hajoamassa oleva ABS anturi aiheuttaa vastaavia oireita.
              Tai väärän kokoiset renkaat.

              Comment

              • e30_M-tech1
                BTCF Member
                • Jan 2011
                • 340
                • Tampere

                #82
                e39 öljyvuodot?

                Mistä voisi öljyvuotoa tulla jos venttiilikopan tiiviste ei vuoda, öljyä tipahtelee lattialle öljypohjan kohalta, ja öljyssä on ilmastointihihnan seutu enemmän repsikanpuolelta kun kuskin? Eli ei öljynsuodattimen jalka, vai:think??


                Ohjaustehostin on öljyssä ja varmaan vuotaa ,mutta voikos se toone hihna seudulle vaikuttaa??
                Ja potilashan on: e39 530i sedan -01

                Toinen spooky juttu on miten ikkunat laskee (kaikki 4kpl) n. 15cm alas?samalla kun tunkkaan autoa ylös tai ryömin auton avain taskussa lattialla. En tarkkaan tiedä missä välissä
                Kiitos muurahainen! Onneks ei mikään sähkövika =)
                Last edited by e30_M-tech1; 19-08-2016, 21:42. Reason: kuvat oikeelle riville
                Nykyiset:e39 530i & e36 325
                ---------------------------------------------------
                Exät:
                vw golffi
                e46 328 -00
                e30 320 -87
                e30 325 -83
                e36 325 -91
                e36 328 -98
                e30 325 M-tech1 -87

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  #83
                  Originally posted by e30_M-tech1 View Post
                  Mistä voisi öljyvuotoa tulla jos venttiilikopan tiiviste ei vuoda, öljyä tipahtelee lattialle öljypohjan kohalta, ja öljyssä on ilmastointihihnan seutu enemmän repsikanpuolelta kun kuskin? Eli ei öljynsuodattimen jalka, vai:think??

                  Toinen spooky juttu on miten ikkunat laskee (kaikki 4kpl) n. 15cm alas?samalla kun tunkkaan autoa ylös tai ryömin auton avain taskussa lattialla. En tarkkaan tiedä missä välissä
                  Nuo ikkunat saa laskettua avaimesta. Painat avausnappia tarpeeksi pitkään niin alkaa avautua.

                  Comment

                  • Haatainen
                    BTCF Member
                    • Jul 2009
                    • 1451
                    • Tampere

                    #84
                    Originally posted by Muurahainen View Post
                    Nuo ikkunat saa laskettua avaimesta. Painat avausnappia tarpeeksi pitkään niin alkaa avautua.
                    Ja avaa myös kattoluukun... Poikkeuksellisen hupaisaa huomata tämmöisen ominaisuuden olemassaolo käytännössä räntäsateisena päivänä. Sen avaimen kantama kun riittää sisältä talosta pihalle...
                    Alla:
                    E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                    E24 635Csi -84 Polaris metallic

                    Ennenkin on ollut autoja

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      #85
                      Originally posted by Haatainen View Post
                      Ja avaa myös kattoluukun... Poikkeuksellisen hupaisaa huomata tämmöisen ominaisuuden olemassaolo käytännössä räntäsateisena päivänä. Sen avaimen kantama kun riittää sisältä talosta pihalle...
                      Joo ihan mukava ominaisuus kesällä, mutta syksyllä/talvella lähinnä potentiaalinen ongelma. Melkein voisi koodata talveksi pois käytöstä. Kesällä tuota on tullut käytettyäkin.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • mikron
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 2171
                        • Himas

                        #86
                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Joo ihan mukava ominaisuus kesällä, mutta syksyllä/talvella lähinnä potentiaalinen ongelma. Melkein voisi koodata talveksi pois käytöstä. Kesällä tuota on tullut käytettyäkin.
                        Tässä taas herää ajatus että mitä vit...siä joku joka tänne pohjolaan on ensimmäisenä tullut, mitä se on ajatellut? Eikö viimeistään marraskuun pimeinä ja loskaisina päivinä olis joku kello soinut että nyt etelään vaikka sitten henkensä uhalla.
                        F11 530dA xDrive M-sport -13
                        Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                        Ex: E38 740iA -98
                        Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                        Ex: E39 523i -96
                        Ex: E34 520i -89

                        Comment

                        • juha_s
                          Alueaktiivi
                          • May 2008
                          • 447
                          • Lappeenranta

                          #87
                          Originally posted by e30_M-tech1 View Post
                          Mistä voisi öljyvuotoa tulla jos venttiilikopan tiiviste ei vuoda, öljyä tipahtelee lattialle öljypohjan kohalta, ja öljyssä on ilmastointihihnan seutu enemmän repsikanpuolelta kun kuskin? Eli ei öljynsuodattimen jalka, vai:think??


                          Ohjaustehostin on öljyssä ja varmaan vuotaa ,mutta voikos se toone hihna seudulle vaikuttaa??
                          Ja potilashan on: e39 530i sedan -01
                          Ajoviima ja flekti viskoo sitä tehostin öljyä mihin sattuu, itsellä kanssa hikoilee reippaasti niin sotkee öljypohjaa sekä pohjapanssarin samalla tavalla
                          F11 535d xDrive M-Sport -13

                          Comment

                          • qazzu
                            Newbiemmer
                            • Jun 2010
                            • 24
                            • lahti

                            #88
                            Käynnistysongelmaa sigun auton kanssa...ei ihan vastaavaa löytynyt haulla, joten olisikohan jollakin ideoita. Vikaa vähän paha kuvailla, mutta yritetään..

                            Silloin tällöin alkanut auto tekemään käynnistyessään sen, että lähtee kyllä käyntiin, mutta tuntuu, että olisi vain puolet pytyistä tulilla. Liikkeelle jos yrittää lähteä, niin sammuu heti. Kovalla kaasuttamisella ja kytkimen luistattamisella saattaa eteenpäin päästä, mutta tehot on ihan nollissa. Korjautunut aina sillä, että auto sammuksiin ja odottelee jonkun 10min ja starttaa uudelleen, ja toimii taas normaalisti.

                            Tämä tapahtuu yleensä, jos puolihuolimattomasti kääntää virta-avainta ja ei pidä sitä loppuasennossa riittävän pitkään. Kun "hehkuttaa" riittävästi, niin starttaa normaalisti.

                            Vikakoodit on luettu useastikin, mutta mitään ei löydy.

                            Missähän vika voisi olla? Voisiko virtalukko jotenkin tämän aiheuttaa? Nimittäin tuntuu, että eräällälailla yli pitää kääntää avain, jotta starttaa normaalisti. Ennen "otti kiinni" paljon aiemmin.

                            Avaintakaan ei enää virtalukko lataa (eikös näissä avaimen pitäisi virtalukosta latautua?). Tämäkin vika alkoi kai samoihin aikoihin.

                            Vai onkohan jotain ihan muuta? Tulpat, puolat, startti?!?
                            F30 320iA //M-Sport
                            ex. E39 530i //M-Sport

                            Comment

                            • mikron
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2005
                              • 2171
                              • Himas

                              #89
                              Originally posted by qazzu View Post
                              Käynnistysongelmaa sigun auton kanssa...ei ihan vastaavaa löytynyt haulla, joten olisikohan jollakin ideoita. Vikaa vähän paha kuvailla, mutta yritetään..

                              Silloin tällöin alkanut auto tekemään käynnistyessään sen, että lähtee kyllä käyntiin, mutta tuntuu, että olisi vain puolet pytyistä tulilla. Liikkeelle jos yrittää lähteä, niin sammuu heti. Kovalla kaasuttamisella ja kytkimen luistattamisella saattaa eteenpäin päästä, mutta tehot on ihan nollissa. Korjautunut aina sillä, että auto sammuksiin ja odottelee jonkun 10min ja starttaa uudelleen, ja toimii taas normaalisti.

                              Tämä tapahtuu yleensä, jos puolihuolimattomasti kääntää virta-avainta ja ei pidä sitä loppuasennossa riittävän pitkään. Kun "hehkuttaa" riittävästi, niin starttaa normaalisti.

                              Vikakoodit on luettu useastikin, mutta mitään ei löydy.

                              Missähän vika voisi olla? Voisiko virtalukko jotenkin tämän aiheuttaa? Nimittäin tuntuu, että eräällälailla yli pitää kääntää avain, jotta starttaa normaalisti. Ennen "otti kiinni" paljon aiemmin.

                              Avaintakaan ei enää virtalukko lataa (eikös näissä avaimen pitäisi virtalukosta latautua?). Tämäkin vika alkoi kai samoihin aikoihin.

                              Vai onkohan jotain ihan muuta? Tulpat, puolat, startti?!?
                              Millä ne vikakoodit on luettu ja missä?
                              F11 530dA xDrive M-sport -13
                              Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                              Ex: E38 740iA -98
                              Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                              Ex: E39 523i -96
                              Ex: E34 520i -89

                              Comment

                              • qazzu
                                Newbiemmer
                                • Jun 2010
                                • 24
                                • lahti

                                #90
                                Originally posted by mikron View Post
                                Millä ne vikakoodit on luettu ja missä?
                                Ihan kotikonstein INPA:lla ja jostain ebaysta tilatulta lukijalla. Hyvin tuo aiemmin ainakin on vikakoodit näyttänyt, jos/kun jotain ollut.

                                Huoltoonhan kärry on menossa lähiaikoina, siellä saavat lukea kunnon vehkeillä samalla. Jos vaan etukäteen jo saisi vähän vihiä, että mikä tuossa olisi mahdollisesti.
                                F30 320iA //M-Sport
                                ex. E39 530i //M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎