Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 ostamassa III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Esko
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 11680
    • Kouvola

    Originally posted by harossi View Post
    sitten ihan perusasioihin eli kumpi näistä on oikea öljy 1999/9 malliin?

    Auttaa saamaan kaiken tehon irti urheilu- ja kilpa-autojen moottoreista.

    vai


    jotku ilmeisesti ajelee tälläkin?
    https://www.motonet.fi/fi/tuote/5950...-Life-5W-50-4l
    Myös muilta valmistajilta löytyy noita samoilla spekseillä varustettuja öljyjä. Esim. itse tulee käytettyä Liqui Molyn 10W-60 racetech öljyä ämmässä. Huomannut ihan merkittäviä eroja Castrolliin nähden ja hinta edullisempi.

    Comment

    • duuk
      Moderator
      • Dec 2006
      • 10501
      • Saaressa

      Originally posted by harossi View Post
      sitten ihan perusasioihin eli kumpi näistä on oikea öljy 1999/9 malliin?

      jotku ilmeisesti ajelee tälläkin?
      https://www.motonet.fi/fi/tuote/5950...-Life-5W-50-4l
      Kesät talvet ajelen tolla mobililla. No problem

      duke's garage:
      Suzuki R50
      E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
      M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
      S38 S54 S62

      instagram: _duuk

      Comment

      • IIIolut
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2005
        • 382
        • Mikkeli

        Originally posted by duuk View Post
        Kesät talvet ajelen tolla mobililla. No problem
        Aikoinaan ajelin useamman vuoden kanssa Mobililla edellisellä E39 M5:lla ja nyt mennään tuon nykyisen kanssa myös samalla öljyllä kesät ja talvet. Ei ole ollut ongelmia.
        E61 ///M5 -07
        F15 X5 40e ///M-Sport -16

        Ex. E39 ///M5 -01
        -Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.

        Comment

        • Tojopa
          BTCF Member
          • Mar 2004
          • 1592
          • Kuopio

          Originally posted by Esko View Post
          Myös muilta valmistajilta löytyy noita samoilla spekseillä varustettuja öljyjä. Esim. itse tulee käytettyä Liqui Molyn 10W-60 racetech öljyä ämmässä. Huomannut ihan merkittäviä eroja Castrolliin nähden ja hinta edullisempi.
          Millaisia eroja olet huomannut?

          Comment

          • Esko
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 11680
            • Kouvola

            Originally posted by Tojopa View Post
            Millaisia eroja olet huomannut?
            Öljynkulutus on pudonnut aika reilusti. Castrollia sai olla aina kannu mukana, jos pidemmälle reissulle lähti ja ajeli reippaasti. Nyt voinut jättää kannun huoletta kotiin

            Toinen minkä huomannut, kun näissä tuppaa nostajat jumittamaan pidemmän seisomisen jälkeen, niin Castrollilla sai käyttää öljyt sinne ihan käyntilämpötilaan, että nakutuksen saa pois. Nyt Liqui Molyn tavaralla riittää, että öljyn lämpeämisen huomaa mittarissa. Eli toisin sanoen voitele tehokkaammin jo alhaisemmassa lämpötiloissa vaikka paperilla arvot samat. Jos vaikka säästäisi laakereita yms. sisuskaluja pidemmässä juoksussa.

            Tota Liqui Molyn Racetechiä saat 5l kannun samaan hintaan tai jopa edullisemmin mitä 4l Castrollia maksaa.

            Comment

            • BMW_Harrastaja
              BTCF Member
              • Dec 2012
              • 819
              • Oulu area



              Tuossa on hinta/laatu kohdallaan.
              BMW driver and owner since 2000.

              Comment

              • turomu
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 310
                • Kuusamo

                Koeajolla kävin ja aika hyvältä yksilöltä vaikutti, ostohalut heräsi. Pari juttua jäi mieleen. Mikä voisi aiheuttaa vaimeaa matalaa jyrinää? Kuului/tuntui parhaiten moottorijarrutuksessa. Kilsoja alle 200tkm. Onko e39 takakaaren sisäreunat vakiona käännetty sisään (mankeloitu?)? Mitä SPORT nappi koelaudassa tekee? Ei kyllä tuntunut yhtään 400hp autolta mutta herrasmiesmäinen luonteeltaan ilmeisemmin.
                Ja tietenkin täytyykö oikeasti hyvästä maksaa 2 alkavia summia :think
                X3 30d M-sport
                exät:e39 M5, x3, e39 523iA,e32 730i,e46 316i,e39 520d,e39 523iA touring, e39 523iA, e30 325 cabriolet, e34 525i 12v, e34 524 TD, e34 535, e34 525 TDSA, e34 525 24v ja e30 316

                Comment

                • jumbo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 6603
                  • Lappeenranta

                  Originally posted by turomu View Post
                  Koeajolla kävin ja aika hyvältä yksilöltä vaikutti, ostohalut heräsi. Pari juttua jäi mieleen. Mikä voisi aiheuttaa vaimeaa matalaa jyrinää? Kuului/tuntui parhaiten moottorijarrutuksessa. Kilsoja alle 200tkm. Onko e39 takakaaren sisäreunat vakiona käännetty sisään (mankeloitu?)? Mitä SPORT nappi koelaudassa tekee? Ei kyllä tuntunut yhtään 400hp autolta mutta herrasmiesmäinen luonteeltaan ilmeisemmin.
                  Ja tietenkin täytyykö oikeasti hyvästä maksaa 2 alkavia summia :think
                  Omassa on vaihdelaatikon takapään laakerissa pieni välus, ja kuvittelisin että kovemmassa vaihdejarrussa tämä vähän hurisee/tärisee.
                  Kasren pokkaus on käännetty vakiona.
                  Sport nappi vaikuttaa ohjauksen jäykistymisenä ja tekee kaasupolkimen vasteesta herkemmän.
                  M550d

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    Originally posted by turomu View Post
                    Ja tietenkin täytyykö oikeasti hyvästä maksaa 2 alkavia summia :think
                    Vähintään.

                    Comment

                    • MeisterW
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2017
                      • 306
                      • Uusimaa

                      Originally posted by turomu View Post
                      Koeajolla kävin ja aika hyvältä yksilöltä vaikutti, ostohalut heräsi. Pari juttua jäi mieleen. Mikä voisi aiheuttaa vaimeaa matalaa jyrinää? Kuului/tuntui parhaiten moottorijarrutuksessa. Kilsoja alle 200tkm. Onko e39 takakaaren sisäreunat vakiona käännetty sisään (mankeloitu?)? Mitä SPORT nappi koelaudassa tekee? Ei kyllä tuntunut yhtään 400hp autolta mutta herrasmiesmäinen luonteeltaan ilmeisemmin.
                      Ja tietenkin täytyykö oikeasti hyvästä maksaa 2 alkavia summia :think
                      Hiljainen tuo auto on, eli ei kummempia jyrinöitä pitäisi kuulua. Ei mitään tyyppivikaa tule tuohon liittyen mieleen. 2 alkuinen on hyvää vastinetta rahalle! Ei tule V8 takavetomanuaaleja enää uusia..
                      E39 M5 2002
                      E70 X5 3.0sd 2008
                      E83 X3 3.0i 2005
                      G21 330e

                      Comment

                      • duuk
                        Moderator
                        • Dec 2006
                        • 10501
                        • Saaressa

                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Vähintään.
                        Niin ja vaikka ostotilanteessa pääsiskin näennäisen halvalla, erittäin nopeasti vanhaan autoon upottaa yhden 10 kiloo euroja. Vai mitä Masteri?

                        duke's garage:
                        Suzuki R50
                        E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                        M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                        S38 S54 S62

                        instagram: _duuk

                        Comment

                        • Esko
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 11680
                          • Kouvola

                          Noista voi helposti olla 50hv tai jopa yli ns. ”laitumella” erinäisten kuluvien osien takia kuten CPS:t, joista autossa on 4kpl. MAF:it likaantuu ja kuluu myös ajastaan ja antaa vääristyneitä litramääriä moottorinohjaukselle. MAF:ja autosssa 2kpl, jos ei sitten ole vaihdettu Alpha N softaan. Kyllä terve moottorinen E39 M5 liikkuu varsin ripeästi jo pelkän väännön voimin.

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            Originally posted by duuk View Post
                            Niin ja vaikka ostotilanteessa pääsiskin näennäisen halvalla, erittäin nopeasti vanhaan autoon upottaa yhden 10 kiloo euroja. Vai mitä Masteri?
                            Vaikkei ostaisi halpaakaan niin kymppi menee helposti Mutta sellaista se on vanhan Motorsportin kanssa.

                            Comment

                            • turomu
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2005
                              • 310
                              • Kuusamo

                              Muuten olis ehkä kohdallaan mutta kuitenkin n.170tkm ja jakopää ja laakerit tekemättä, kyllä niihin joku tonni vielä palais. Auto kyllä ollut varttuneemman väen käytössä ja hyvin huollettu että ei niillä remonteilla välttämättä hirveä kiire olisi. Kori hyvä ja ruosteeton, sisusta kuin uusi. Väri harvinaisempi. Vanokset on huollettu edellisen omistajan toimesta mutta pitäis selvittää mitä niille on tehty.

                              Tuolla kuitenkin on nettiautossa autoja joihin tehty isot remontit ja hinta lähempänä 15t€:think
                              X3 30d M-sport
                              exät:e39 M5, x3, e39 523iA,e32 730i,e46 316i,e39 520d,e39 523iA touring, e39 523iA, e30 325 cabriolet, e34 525i 12v, e34 524 TD, e34 535, e34 525 TDSA, e34 525 24v ja e30 316

                              Comment

                              • zakspeed
                                BTCF Member
                                • Nov 2003
                                • 1996
                                • Tampere/kainuu

                                Originally posted by turomu View Post
                                Muuten olis ehkä kohdallaan mutta kuitenkin n.170tkm ja jakopää ja laakerit tekemättä, kyllä niihin joku tonni vielä palais. Auto kyllä ollut varttuneemman väen käytössä ja hyvin huollettu että ei niillä remonteilla välttämättä hirveä kiire olisi. Kori hyvä ja ruosteeton, sisusta kuin uusi. Väri harvinaisempi. Vanokset on huollettu edellisen omistajan toimesta mutta pitäis selvittää mitä niille on tehty.

                                Tuolla kuitenkin on nettiautossa autoja joihin tehty isot remontit ja hinta lähempänä 15t€:think
                                Kilometrit vaikuttaa näissä hintaan varsin kovasti. Vaikka paremmassa iskussa olisi se 270tkm menty, kuin 170 menty.
                                -M5- '00
                                -i3 94 rex '19
                                -Ascona B 4.0 '80
                                Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                                -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                                -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎