Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • optimus
    Newbiemmer
    • Mar 2017
    • 11
    • Tervola

    #91
    Osaisko joku kertoo mitä nuo vikakoodit meinaa? Pikaisella googletuksella en löytäny mitään järkevää vastausta Luistonestonvalo palaa ja keskuslukitus ei toimi kaukosäätimellä.


    93 [147] Power up from the GM III

    0C [012] CAN-Bus off
    09 [009] No CAN message (ASC)
    0B [011] Wrong LWS-ID
    10 [016] Watchdog
    05 [005] EEPROM defective

    0F [015] Power on reset
    0E [014] DME changing code XOR-error
    13 [019] Toleration of changing code increased, key 1

    Comment

    • lihakimpale
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2017
      • 261
      • Oulu

      #92
      Eikös 06/2002 xenon umpiot ollu vielä purettavissa? Tarkoitus olisi vaihtaa rikkinäiset korkeussäätötapit.

      Comment

      • Midway
        Bimmer Rookie
        • Oct 2010
        • 157
        • Hamina

        #93
        Vaihdoin 96vm autoon yksivaiheisella bägillä olevan msport ratin missä vastaavat napit kuin alkuperäisessä ratissa

        Kaikki meni hyvin liittimet sopivat eikä jäänyt yhtään irralleen

        Koeajolla ei sitten toiminut mikään "uuden" ratin napeista

        Vaihdoin vielä vanhasta ratista koko johtosarjan ja slip ringin mut vieläkään ei tule virtaa ratin napeille

        Taas alkuperäinen ratti kiinni ja kaikki pelaa, ei ymmärrä hermot loppu

        Oisko ideaa missä vika

        Comment

        • Benzi87
          BTCF Member
          • Feb 2011
          • 1106
          • Oulu

          #94
          Originally posted by lihakimpale View Post
          Eikös 06/2002 xenon umpiot ollu vielä purettavissa? Tarkoitus olisi vaihtaa rikkinäiset korkeussäätötapit.
          Kaikki saa aina purettua, mutta on eri vieläkö ne saa kasaan...

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9157
            • Oulu

            #95
            Originally posted by Midway View Post
            Vaihdoin 96vm autoon yksivaiheisella bägillä olevan msport ratin missä vastaavat napit kuin alkuperäisessä ratissa

            Kaikki meni hyvin liittimet sopivat eikä jäänyt yhtään irralleen

            Koeajolla ei sitten toiminut mikään "uuden" ratin napeista

            Vaihdoin vielä vanhasta ratista koko johtosarjan ja slip ringin mut vieläkään ei tule virtaa ratin napeille

            Taas alkuperäinen ratti kiinni ja kaikki pelaa, ei ymmärrä hermot loppu

            Oisko ideaa missä vika
            Noissa ihan alkupään E39:eissä rattinapeleille on oma ohjausyksikkönsä, johon tulee napeilta suora yhteys. Uudemmissa ohjaus on suoraan nappipaneelin yhteydessä ja napeille tulee jännitteen ja maadoituksen lisäksi väyläyhteys, joka vanhemmissa siis vasta tuosta ohjauspurkilta. Uudemman napit saa kyllä toimimaan, mutta vaatii hieman johtojärjestelyjä.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Heenri
              Bimmer Rookie
              • Oct 2014
              • 31
              • Kajaani

              #96
              Varmaan tyhmä kysymys, mutta onko mahdollista ohjelmoida e39:n parkit (enkelit) syttymään lukot avattaessa ja jäämään päälle esim. 20 sekuntia, kun auton on lukinnut? Eli että saisi saattovalot. Jos onnistuu, niin olisiko joku tämmöisen halukas tekemään pientä korvausta vastaan Kajaanin alueella?
              Nkyinen: e46 330dA -02
              Ex: e39 523iA touring -98
              Ex: e32 735i man -89
              Ex: e38 740iA -98

              Comment

              • Shatter
                BTCF Member
                • Mar 2013
                • 926
                • Oulu

                #97
                Originally posted by Heenri View Post
                Varmaan tyhmä kysymys, mutta onko mahdollista ohjelmoida e39:n parkit (enkelit) syttymään lukot avattaessa ja jäämään päälle esim. 20 sekuntia, kun auton on lukinnut? Eli että saisi saattovalot. Jos onnistuu, niin olisiko joku tämmöisen halukas tekemään pientä korvausta vastaan Kajaanin alueella?
                Itsekin olen kyseistä ominaisuutta metsästänyt, mutta helpoin keino taitaa olla ostaa eLight moduuli millä voi ohjata valoja. Boxilla saa mm. saattovalot ja vilkkuun useamman väläytyksen pelkällä hipaisulla. Hinta ~100e
                Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

                E91 330dA xDrive M-Sport '09
                VW Golf mk4 1.6 '03
                Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
                MB W108 250S '67 x2

                Comment

                • Jii_Koo
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2013
                  • 785
                  • Jkl

                  #98
                  Originally posted by Shatter View Post
                  Itsekin olen kyseistä ominaisuutta metsästänyt, mutta helpoin keino taitaa olla ostaa eLight moduuli millä voi ohjata valoja. Boxilla saa mm. saattovalot ja vilkkuun useamman väläytyksen pelkällä hipaisulla. Hinta ~100e
                  Eipä onnistu vakioilla valomoduuleilla, mutta noita tuuninkipurkkeja on ebay pullollaan.
                  '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                  Comment

                  • Jasu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2002
                    • 2110
                    • Tampere / Isojoki

                    #99
                    Auto 2002 mallin 530d automaatilla. Oire on seuraava->

                    Hieman vaikea selittää, mutta tyhjäkäynnillä ja matalissa nopeuksissa tuntuu että moottori? huojuu/tärisee, oire voimistuu huomattavasti jarrua vasten ollessa, jolloin koko auto heiluu.
                    Tehnyt tätä kerran joskus aiemmin hetkellisesti, mutta nyt kokoajan.
                    Normi ajossa en huomaa oikeastaan mitään.
                    Volvo S80 V8
                    Mercedes C250d
                    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                    Comment

                    • Jii_Koo
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2013
                      • 785
                      • Jkl

                      Originally posted by Jasu View Post
                      Auto 2002 mallin 530d automaatilla. Oire on seuraava->

                      Hieman vaikea selittää, mutta tyhjäkäynnillä ja matalissa nopeuksissa tuntuu että moottori? huojuu/tärisee, oire voimistuu huomattavasti jarrua vasten ollessa, jolloin koko auto heiluu.
                      Tehnyt tätä kerran joskus aiemmin hetkellisesti, mutta nyt kokoajan.
                      Normi ajossa en huomaa oikeastaan mitään.
                      Onko muita oireita, jotka voisi viitata moottorin tukikumeihin? Esim. Kova heiluminen käynnistäessä tai sammuttaessa..? Näissähän taitaa olla kumeille jonkinlainen alipaineohjauskin, eli kannattaa sekin tsekata, jos tuollaisia oireita on.
                      '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                      Comment

                      • Jasu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2002
                        • 2110
                        • Tampere / Isojoki

                        Originally posted by jaykayarel View Post
                        Onko muita oireita, jotka voisi viitata moottorin tukikumeihin? Esim. Kova heiluminen käynnistäessä tai sammuttaessa..? Näissähän taitaa olla kumeille jonkinlainen alipaineohjauskin, eli kannattaa sekin tsekata, jos tuollaisia oireita on.
                        Ei ole.
                        Volvo S80 V8
                        Mercedes C250d
                        M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                        Comment

                        • Jasu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2002
                          • 2110
                          • Tampere / Isojoki

                          Originally posted by Jasu View Post
                          Auto 2002 mallin 530d automaatilla. Oire on seuraava->

                          Hieman vaikea selittää, mutta tyhjäkäynnillä ja matalissa nopeuksissa tuntuu että moottori? huojuu/tärisee, oire voimistuu huomattavasti jarrua vasten ollessa, jolloin koko auto heiluu.
                          Tehnyt tätä kerran joskus aiemmin hetkellisesti, mutta nyt kokoajan.
                          Normi ajossa en huomaa oikeastaan mitään.
                          Kylmänä ei juuri huomaa, mutta lämmetessä pahenee,
                          Voisiko olla suutinvika? Ja jos on, niin miten sen totean?
                          Volvo S80 V8
                          Mercedes C250d
                          M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                          Comment

                          • Gize
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2007
                            • 551
                            • Tampere

                            Originally posted by Jasu View Post
                            Kylmänä ei juuri huomaa, mutta lämmetessä pahenee,
                            Voisiko olla suutinvika? Ja jos on, niin miten sen totean?
                            Tuntuuko tehon puutetta vai kulkeeko kuten ennenkin? :think
                            Kulkineet:
                            BMW 730dA -03
                            BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                            BMW 323i -95
                            Honda CBR600Fighter
                            EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                            3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                            Comment

                            • Jasu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2002
                              • 2110
                              • Tampere / Isojoki

                              Originally posted by Gize View Post
                              Tuntuuko tehon puutetta vai kulkeeko kuten ennenkin? :think
                              En ainakaan ole huomannut mitään eroa.
                              Volvo S80 V8
                              Mercedes C250d
                              M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                              Comment

                              • Jii_Koo
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2013
                                • 785
                                • Jkl

                                Originally posted by Jasu View Post
                                Kylmänä ei juuri huomaa, mutta lämmetessä pahenee,
                                Voisiko olla suutinvika? Ja jos on, niin miten sen totean?
                                Korjausarvothan näet livedatalla aika kätsysti jos joku lähiseudultasi voi katsella niitä.
                                '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎