memebuy23buy

E39 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lehtiskä
    Newbiemmer
    • Dec 2016
    • 18
    • Lahti finland

    523i E39 vm 96 manuaali vaihteiston vinkuminen.
    Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa että varsinkin 1 ja 2 vinkuu kierrosten mukana? Oikeastaan ainoa vaihde joka on äänetön on 5. Ääni ei ole muuttunut mihinkään vaikka ajettu 7tkm öljyt olen vaihtanut kahdesti. Onko jotain yleistä vikapaikkaa lootassa joka alkaa porsimaan vai onko ns ominaisuus vanhemmiten. Mittarissa 350tkm

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10114
      • KVLA

      Laakerit varmaan jo kuluneet. Painelet vaan hamaan tappii asti ja vaihdat uuden/käytetyn laatikon sitten tilalle jos porsii. Noitahan saa halvalla. Tai jos ääni häiritsee liikkaa jo nyt,niin vaihda se loota jo nyt. Remppoja noin paljon ajettuihin ei oikeastaan kannata tehdä. Laatikon vaihdossa uusit tarvittaessa kykin paketin.

      Comment

      • GeeTee
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 374
        • Lappeenranta

        Lähteekös tuo kässärikahva ihan vetämällä irti? Tuntuu aika tiukalle ainakin kun äske kokeilin vähä nykiä sitä kädensijaa irti?
        e46 325i Touring ex. e61 520d -06, e39 523i, e46 328i Touring, Evolution IV, e34 525i, e36 325i Coupe, e36 325i Coupe M3 Replica

        Comment

        • lihakimpale
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2017
          • 261
          • Oulu

          Originally posted by GeeTee View Post
          Lähteekös tuo kässärikahva ihan vetämällä irti? Tuntuu aika tiukalle ainakin kun äske kokeilin vähä nykiä sitä kädensijaa irti?


          Eli liimalla ton mukaan kiinni. Vähä kääntelemällä ja vääntelemällä irtoo.

          Comment

          • Worldfuture
            Bimmer Fanatic
            • May 2014
            • 324
            • Forssa

            Onko hankala homma vaihtaa lämmityspaneelin nappeja? Ilmeisesti tarvii irrottaa koko paneeli?

            Comment

            • Muurahainen
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by Worldfuture View Post
              Onko hankala homma vaihtaa lämmityspaneelin nappeja? Ilmeisesti tarvii irrottaa koko paneeli?
              Paneeli onkin paha irrottaa kun lähtee työntämällä

              Comment

              • AEP
                BTCF Member
                • Jul 2013
                • 216
                • Hämeenlinna

                Originally posted by Muurahainen View Post
                Paneeli onkin paha irrottaa kun lähtee työntämällä
                Eipä taida työntämällä lähteä. Protip ennen kuin kukaan sitä runnoo rikki, että lähtee vetämällä.
                F33 420i -15 Cabrio Alpinweiss III
                L322 4.4TDV8 -11 SUV Barolo Black
                E86 3.0si -06 Coupe Silbergrau

                E39 B10 -02 Touring Titansilber
                E39 D10 -01 Touring Oxfordgrün II
                E46 318i -98 Sedan Farngrün
                E30 320i -89 Cabrio Diamantschwarz
                E30 318is -88 2D Sedan Alpinweiss II

                Comment

                • _Henkka_
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2008
                  • 42
                  • Kuopio

                  Mistä hommata m57 142kw turbo pikkubudjetilla? Tekeekö noilla kiinaturboilla mitään vai onko järkevämpää hommata hyvä kuntoinen käytetty garrett?
                  E39 530d facelift -02

                  Ex 525d -07
                  Ex 325d -06
                  Ex 520d -01
                  Ex 325tds -96
                  Ex 530da -99
                  Ex m3 3.0 -95

                  Comment

                  • Zoui
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 6350
                    • Tampere

                    Mä olen melkein aina kyl työntänyt, takaa toki. Ensin vetänyt midin irti.
                    Elämä on pihakivestä.

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by Zoui View Post
                      Mä olen melkein aina kyl työntänyt, takaa toki. Ensin vetänyt midin irti.
                      Aikamoinen ähellys jos noin tekee, ainakin jos on navi.. Minä olen leikannut vanhasta luottokortista 2-3cm leveän suikaleen jonka työnnän ilmastointipaneelin reunan ja kojelaudan väliin. Sitten vaan kevyt nykäisy ja paneeli irtoaa. Joskus on pitänyt laittaa liuskat molemmille puolille.
                      E39 528iA

                      Comment

                      • -Markus-
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2005
                        • 1463
                        • Ihan Savossa

                        Originally posted by Worldfuture View Post
                        Onko hankala homma vaihtaa lämmityspaneelin nappeja? Ilmeisesti tarvii irrottaa koko paneeli?
                        Kohtuu helppo purkaa se paneeli palasiksi, mut haasteellinen osuus on saada se kasattua! Mut tehtävissä on, onnistu parin tunnin säätämisen ja n 20 yrityksen jälkeen.

                        Ford Mondeo Mk3 STW
                        VW E-Golf 2015
                        BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                        Comment

                        • Muurahainen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          Originally posted by TJJ View Post
                          Aikamoinen ähellys jos noin tekee, ainakin jos on navi.. Minä olen leikannut vanhasta luottokortista 2-3cm leveän suikaleen jonka työnnän ilmastointipaneelin reunan ja kojelaudan väliin. Sitten vaan kevyt nykäisy ja paneeli irtoaa. Joskus on pitänyt laittaa liuskat molemmille puolille.
                          Minun ohje oli tuolle midi versiolle. Se irtoaa aika helposti yhtä ruuvia kääntämälä. Sitten Vain työntää paneelin takaa pois.

                          Toimiva kyllä tuo sinunkin versio asiasta on.

                          Comment

                          • Worldfuture
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2014
                            • 324
                            • Forssa

                            Kiitoksia vastauksista osaako joku vielä heittää että mitkä polttimot mahtaa olla sumareissa, m-sportti kyseessä:think ja joo helppohan se varmaan on kattoo, mut kysytään nyt

                            Comment

                            • _Rontti
                              BTCF Member
                              • Sep 2008
                              • 1195
                              • Raahe

                              E39 facelift vetokoukun sähköt? Onko noissa valmiiksi joku pistoke takakontissa mihin sähkösarja laitetaan. Ostanko purkuautosta sähkösarjan? Tai toinen että, mullaOis pre fl purkuauto tuossa pihalla jossa sähköt, niil saisko ne sovitettua tuohon facelift malliin?
                              -Raahe connection-
                              E39 LeMans BlueM5
                              E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
                              E39 523i Montrealblau
                              E34 DiamantSchwartz 535i
                              Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

                              Comment

                              • Soininen
                                BTCF Member
                                • Nov 2006
                                • 1298
                                • Kajaani

                                Originally posted by Soininen View Post
                                Eli olisi tarkoitus asentaa e39 faceliftiin, e39 prefacesta irroitetut sähköjakkarat normi manuaalisten tilalle. Fl ja prefl penkkien liittimet on erilaiset joten ei käy suoraan. Minulle kerrottiin ettei tarvitse tehdä muutakuin kytkeä väri väriin ja lisätä virran syöttö sähköpenkille. Tutkiskelin johtoja tuossa ja totesin ettei siellä kaikki värit täsmää.

                                Auton johtosarja

                                ruskea
                                rus-must
                                viol-vihr
                                sin-rus
                                sin-pun
                                valk-rus
                                valk-pun
                                valk-vihr

                                prefl sähköpenkki

                                ruskea
                                rus-must
                                pun-rus
                                viol-vihr
                                sin-rus
                                sin-pun
                                valk-sin
                                valk-pun
                                valk-kelt

                                Penkkiin tuleva virran syöttö on luultavastikkin tuo puna-ruskea paksu kaapeli. Muut värit melkein sattuukin mutta miten nuo valkoise johdot kytketään keskenään?
                                Olikos sitä jollain tähän ideoita? wds ei aukia itsellä ja vittumainen sieltä muutenkin lähteä ettimään johtoja kun ei tiedä ollenkaan mitä ne on..
                                E28 "525i" M52 -84
                                F11 520d xDrive -16

                                Comment

                                Working...
                                X