memebuy23buy

E39 kysymyksiä ja vastauksia XIV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ekkoo1
    BTCF Member
    • Jun 2019
    • 1369
    • Pohjanmaa

    Originally posted by JaniR View Post
    Onko jollain kokemusta V8:n jakopään huollosta? Noin € paljonko saa varata jos teettää ja mitä osiin on mennyt euroja. Vanoksella tai ilman.
    Ja kannen venttiilien ohjurikumien huolto myös, kokemuksia?
    Osalistaa mitä on laitettu?
    Itsellä tämä remppa työn alla M62B44 koneeseen, tarvikkeena ketju+kiristin+laahaimet kitti, tiivistesetit (venakopat x2, jakopään/vesipumpun yms stefakitti), öljynerotin n. 400-500€ luokkaa ja OEM todennäköisesti noin tuplat tuosta. Saa olla tarkkana tuleeko pre-vanos vai vanos koneen tarvikepaskaa kun tilaa riippumatta mitä lupaavat vuosimalleista (mm. öljynerottimen ja yhden laahaimen saanut kiltisti hakea lakki kädessä marmorilta kun tuli väärä Autodocilta). Jotkut vaihtaa myös nokkien väliset ketjut ja niiden kiristimet samalla ja/tai noita pääketjun hammaspyöriä, itsellä oli aika selkeästi se U muotoinen iso laahain paskana niinkuin se yleensä tuppaa olemaan.

    En ole arviota kysynyt pajalta mutta suhteutettuna mitä olen jotain helpompia jakopää remppoja teetättänyt joskus niin veikkaisin kyllä että laskevat 2-3 htp tuohon remppaan riippuen ovatko ikinä aiemmin tehneet. Kohtalaisesti kuitenkin purkimista ja kasaamista ennenkuin pääsee itse asiaan, Vanos ajoittaminen vissiin vielä vähän monimutkaisempaa kun tuo pre-vanos.
    E39 540i -96 Ajamisen iloa
    E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
    E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
    Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10946
      • Joensuu

      Originally posted by ekkoo1 View Post
      Itsellä tämä remppa työn alla M62B44 koneeseen, tarvikkeena ketju+kiristin+laahaimet kitti, tiivistesetit (venakopat x2, jakopään/vesipumpun yms stefakitti), öljynerotin n. 400-500€ luokkaa ja OEM todennäköisesti noin tuplat tuosta. Saa olla tarkkana tuleeko pre-vanos vai vanos koneen tarvikepaskaa kun tilaa riippumatta mitä lupaavat vuosimalleista (mm. öljynerottimen ja yhden laahaimen saanut kiltisti hakea lakki kädessä marmorilta kun tuli väärä Autodocilta). Jotkut vaihtaa myös nokkien väliset ketjut ja niiden kiristimet samalla ja/tai noita pääketjun hammaspyöriä, itsellä oli aika selkeästi se U muotoinen iso laahain paskana niinkuin se yleensä tuppaa olemaan.

      En ole arviota kysynyt pajalta mutta suhteutettuna mitä olen jotain helpompia jakopää remppoja teetättänyt joskus niin veikkaisin kyllä että laskevat 2-3 htp tuohon remppaan riippuen ovatko ikinä aiemmin tehneet. Kohtalaisesti kuitenkin purkimista ja kasaamista ennenkuin pääsee itse asiaan, Vanos ajoittaminen vissiin vielä vähän monimutkaisempaa kun tuo pre-vanos.
      Kyllähän niihin nokkien välisiin kiristimiin kannattaa minimissään vaihtaa ne laahaimet.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • ekkoo1
        BTCF Member
        • Jun 2019
        • 1369
        • Pohjanmaa

        Originally posted by HTK12 View Post
        Kyllähän niihin nokkien välisiin kiristimiin kannattaa minimissään vaihtaa ne laahaimet.
        Juu, kyllä sekin muovi haurasta oli vaikka ei kulumaa ollut vielä kauheasti. En mitään virallista osalistaa uskalla antaa kun on huonosti suunniteltu projekti itselläkin, mutta jos kelaa läpi nuo TIS:n ohjeet timing chain replacementille niin näkee vähän mitä Hans käskee vaihtamaan matkalla, mm. uusi kunkkupultti ja dampperin pikkupultit. Tiivisteistä on yleensä aika hyvin valmiita kittejä.

        Itse otin osalistan pohjalle jostain jenkkifoorumeilta ja lähdin siitä soveltamaan, tuostahan saa kyllä kohtalaisen kalliin rempan riippuen mitä kaikkea muuta (imusarjan tiivisteet, valley pan, ylempi öljypohjan tiiviste jne.) lähtee vaihtamaan varmuuden vuoksi "samalla kun kerta on purettuna". Kannattaa varmaan suhteuttaa vähän auton arvoon ja kauanko sillä meinaa vielä lykätä muuten. Hyvin toki nakertaa myös kun säästää ensimmäisella kerralla ja saa purkaa kaiken uudestaan myöhemmin jonkun pikkuasian takia.
        Last edited by ekkoo1; 17-10-2019, 12:56.
        E39 540i -96 Ajamisen iloa
        E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
        E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
        Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

        Comment

        • lihakimpale
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2017
          • 261
          • Oulu

          Originally posted by Markuzzz View Post
          Kuka lähtis korjaamaan E39 pikselivikoja? Ajotietokoneesta ei saa mitään selvää saatika km lukemasta tai tripistä... Ilmiantakaa tekijä, jolle maksetaan




          Tuolta ketjusta löytyy usiampi kaveri, jotka nuita korjailee (tai ainakin korjaili).

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10946
            • Joensuu

            Originally posted by ekkoo1 View Post
            Juu, kyllä sekin muovi haurasta oli vaikka ei kulumaa ollut vielä kauheasti. En mitään virallista osalistaa uskalla antaa kun on huonosti suunniteltu projekti itselläkin, mutta jos kelaa läpi nuo TIS:n ohjeet timing chain replacementille niin näkee vähän mitä Hans käskee vaihtamaan matkalla, mm. uusi kunkkupultti ja dampperin pikkupultit. Tiivisteistä on yleensä aika hyvin valmiita kittejä.

            Itse otin osalistan pohjalle jostain jenkkifoorumeilta ja lähdin siitä soveltamaan, tuostahan saa kyllä kohtalaisen kalliin rempan riippuen mitä kaikkea muuta (imusarjan tiivisteet, valley pan, ylempi öljypohjan tiiviste jne.) lähtee vaihtamaan varmuuden vuoksi "samalla kun kerta on purettuna". Kannattaa varmaan suhteuttaa vähän auton arvoon ja kauanko sillä meinaa vielä lykätä muuten. Hyvin toki nakertaa myös kun säästää ensimmäisella kerralla ja saa purkaa kaiken uudestaan myöhemmin jonkun pikkuasian takia.
            Itse kyllä vaihtaisin kaikki tiivisteet, jotka joudutaan avaamaan. Samoin kaikki muoviset osat. Esim. tuon osv kohdalla mielestäni tyhmää säästää, kun sen pettäessä joutuu purkamaan taas auki kopat. Imusarjan tiivisteetkin vaihtaisin kyllä, myös imusarjan molempiin päihin tulevat tiivisteet kun se imusarja on irti, niin sen takana olevan pcv myös vaihtaisin. Melkoisen työläs vaihtaa myöhemmin. Jos alkaa osien hinta ahdistamaan, niin tilaa Saksasta säästää melkoisesti. Tuo ylempi öljypohja toki vähän nyt niin ja näin, vaihto melko työläs kun konetta pitää nostaa ym.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • ///Marko
              Bimmer Rookie
              • Nov 2009
              • 74
              • Oulu

              Mitä jos vaihtaa koko mittariston pikselivikaisen tilalle niin säilyykö mittarilukema samana kuin alunperin? Toimiiko manuaalivaihteisesta peräisin olevassa mittaristossa enää vaihdenäyttö kun autoni on automaattivaihteinen?

              Comment

              • Clavurion
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 9159
                • Oulu

                Originally posted by ///Marko View Post
                Mitä jos vaihtaa koko mittariston pikselivikaisen tilalle niin säilyykö mittarilukema samana kuin alunperin? Toimiiko manuaalivaihteisesta peräisin olevassa mittaristossa enää vaihdenäyttö kun autoni on automaattivaihteinen?
                Ei toimi koodaamatta, eikä tietysti kilsatkaan täsmää. Miksi et korjauta oman mittariston pikseleitä?
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • peltone
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 8094
                  • Willähde

                  Originally posted by ///Marko View Post
                  Mitä jos vaihtaa koko mittariston pikselivikaisen tilalle niin säilyykö mittarilukema samana kuin alunperin? Toimiiko manuaalivaihteisesta peräisin olevassa mittaristossa enää vaihdenäyttö kun autoni on automaattivaihteinen?
                  Mittaristossa säilyy mittariston kilsat.
                  Hakuun mittariston vaihto e39 , on käsitelty monesti monta eri skenaarioo.
                  E30 316 -87
                  E91 325i -06
                  E61 530d -06
                  F10 520d -14
                  ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                  Comment

                  • ///Marko
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2009
                    • 74
                    • Oulu

                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Ei toimi koodaamatta, eikä tietysti kilsatkaan täsmää. Miksi et korjauta oman mittariston pikseleitä?
                    Arvelin että olisin saanut mittariston halvemmalla. Toki jos koodaus maksaa yli satkun niin parempi korjauttaa vanha sitten.

                    Comment

                    • Biimersson
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2018
                      • 64
                      • Lahti

                      E39 523i vm97 ABS valo ongelma.
                      Eli leima pomppasi kun kys valo ei pala mittaristossa.
                      Luin tis-infosta että valon piuhan pitäisi tulla mittariston mustaan liittimeen paikkaan 17.
                      Kys pinniin ei kuitenkaan tule minkäänlaista johtoa.
                      Eikä johtonipussa ole irrallisia/katkottuja johtoja.
                      Myöskään 17pinnin maadoittaminen ei saanut valoa palamaan.
                      Onko jollain parempaa tietoa mihin ABS varoitusvalon piuha tulee?

                      Comment

                      • Muurahainen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by Biimersson View Post
                        E39 523i vm97 ABS valo ongelma.
                        Eli leima pomppasi kun kys valo ei pala mittaristossa.
                        Luin tis-infosta että valon piuhan pitäisi tulla mittariston mustaan liittimeen paikkaan 17.
                        Kys pinniin ei kuitenkaan tule minkäänlaista johtoa.
                        Eikä johtonipussa ole irrallisia/katkottuja johtoja.
                        Myöskään 17pinnin maadoittaminen ei saanut valoa palamaan.
                        Onko jollain parempaa tietoa mihin ABS varoitusvalon piuha tulee?
                        Oletko koittanut lukea vikakoodeja? Toimiiko ABS?
                        Ettei vain joku olisi mittaristosta hävittänyt tuota?

                        Comment

                        • Biimersson
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2018
                          • 64
                          • Lahti

                          Originally posted by Muurahainen View Post
                          Oletko koittanut lukea vikakoodeja? Toimiiko ABS?
                          Ettei vain joku olisi mittaristosta hävittänyt tuota?
                          ABS toimii ja vikakoodeja oli joskus taka anturilla mutta se vaihdettiin jo aikaisemmin kun nopeusmittari lakkasi toimimasta sen jälkeen ei ole ollut vikakoodeja.
                          Valo ei vaan syty mittaristoon kun lyö virrat päälle. Kokeiltu myös toisella mittaristolla sama homma siinä,.

                          Comment

                          • JiiVee92
                            BTCF Member
                            • Mar 2017
                            • 963
                            • Kouvola/Myllykoski

                            Alkaa nuo pesurin letkut olla jo aika mureita, ja lampunpesimille menevä letku menikin jo poikki jostain kun kuseksii osan nesteistä pois jos yrittää laittaa säiliön täyteen. Helpoin mutta kallein ratkaisu olisi tilata marmorilta letkusatsit ja vaihtaa ne, mutta ei kai nämä niin erikoisia ole etteikö onnistuisi metritavarasta tehdä? Muutama metri letkua ja y-haaroja, tai t-haaroja.

                            Ja sitten ne kysymykset:

                            Minkä kokoista letkua? Sisähalkaisijaltaan 3,5mm millaista motonet tarjoaa lasinpesuriletkuna, vai isompaa?

                            Ja pitääkö puskuri irroittaa, että saa ne lampunpesimien letkut vaihdettua?
                            EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                            NYT: E61 530xd -08 käyttis
                            Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                            Comment

                            • -Tapi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 3121
                              • Välisuomi

                              Ostaa pätkäytin jälleen E39:n. Tällä kertaa reilu 300 tkm rullatun 525i:n joka ensimmäisen päivän ajojen perusteella pääsee jatkoon. Muutamia juttuja siellä täällä pitää fiksailla ja yksi niistä lienee ohjaustehostin tai servotronic. Aamulla ensimmäinen mutka meinasi mennä loivaksi kun tehostus puuttui vähän aikaa miltei kokonaan (tai ainakin se yllätti sillä tunteella).

                              Vikakoodeissa Istalla näkyy "DSC: Steering angle sensor: identification."

                              Liittyisikö asiaan? Minkälaisia ongelmia näissä on? Lopun päivää ohjaus kumminkin toimi ihan ok.
                              ---

                              Comment

                              • alppiE39
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2019
                                • 106
                                • RIIHIMÄKI

                                Jarru laahaus ongelmaa

                                Mites ku pyöritän etu jarrulevyä kädellä ja satunnaisesti jumittaa levy aika paljonkin ja sen jälkeen liikkuu hetken kevyesti. Levy kuumenee aika paljon ja vinkuu kans jarruttaessa. Levyt ja palat myös aika uudet, oisko 10tkm sisään vaihdettu.
                                Elikkä onko vika levyssä vai paljojen / satulan puolella?

                                Comment

                                Working...
                                X