Takaoven nappihan taitaa passata ovipahviin kumminkinpäin, kääntää napin ylösalaisin niin helpottaa takapenkkiläisten käyttämänä, mutta kuskinovestahan se toimii edelleen väärin
Nappi irtoaa ihan kampeamalla, 10 sek homma kääntää jos ongelmana vain takapenkkikäyttö.
E39 kysymyksiä ja vastauksia XIV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Entäpä jos kattoo kytkentäkaaviosta ja kääntää oikeat pinnit liittimessä ristiin. :thinkOriginally posted by MaxSound View PostTakaoven nappihan taitaa passata ovipahviin kumminkinpäin, kääntää napin ylösalaisin niin helpottaa takapenkkiläisten käyttämänä, mutta kuskinovestahan se toimii edelleen väärin
Nappi irtoaa ihan kampeamalla, 10 sek homma kääntää jos ongelmana vain takapenkkikäyttö.
Comment
-
Peruutus valo ongelma jatkuu
Eli ongelma jatkuu valomoduulissa ei ole vikaa. Peruutus valon kytkimessä ei ole vikaa. Eli onko vaihto ehtona nyt enää mittariston takana olevat piuhat? Toki mielessäni kävi myös sellainen että entä jos peruutus valon kytkimen johdot ovat hankautuneet puhki ja ottaisivat kiinni toisiinsa jolloin signaali pääsee läpi, tämä ei tosin selittäisi sitä miksi peruutus valot toimivat kun auto lämpeää.
Comment
-
Joku tän tyylinen ratkaisu tehtävä. Tai sitten vaihdan koko nostimen jos menee ihan heittämällä.Originally posted by zener View PostEntäpä jos kattoo kytkentäkaaviosta ja kääntää oikeat pinnit liittimessä ristiin. :think
Suurin ongelma tuon kanssa on se että tuo ikkuna aukeaa vähän raolleen jos painaa avaimesta lukitusnappia liian pitkäänE61 535d -04
Comment
-
Lepotilassa näytti 30mA. Akun jännite on nytten lautauksen jälkeen 12.6v. Otin akun irti ja käyn huomenna mittaamassa uudestaan. Vahvasti veikkaan akkua.Originally posted by schwarze View PostLepotilassa max 30mA. Mitäs näyttää?G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S
Ex:
E61 535dA -05
E91 320dA -06
E53 X5 3.0dA - 03
E39 535iA -01
E39 520i -97
E39 530dA - 00
Comment
-
Saakos tuon pyöräytettyä nostimen moottorin päästä helposti.Originally posted by AnttiR View PostJoku tän tyylinen ratkaisu tehtävä. Tai sitten vaihdan koko nostimen jos menee ihan heittämällä.
Suurin ongelma tuon kanssa on se että tuo ikkuna aukeaa vähän raolleen jos painaa avaimesta lukitusnappia liian pitkään
Comment
-
Nostimoottorin liittimestä vaihtaa pinnit toisin päin.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
E39 vm96 523 ja ongelmana etuvalojen vilkunta musiikkia kuunnellessa.
Asensin tuossa vajaa vuosi sitten autoon vahvarin ja subin uuden mankan kanssa. Hyvin toimii mutta häiritsee ajoa huomattavasti että etu valot vilkkuu musiikin mukana..
Vahvistimen virta otettu suoraan akulta sulakkeen kautta. Ei konkkaa.
Akku melko uusi, noin 3v ja virtaa riittää aina käynnistykseen vaikka kuuntelee ja webastoa käyttää.
Mittariston ja mankan valot ei vilku silmin havaittavasti ollenkaan, ainoastaan etu ajovalot.
Millä konstilla saan vilkunnan loppumaan, tuskin olen ainoa ongelmasta kärsinyt!?
Kiitos! :think
Comment
-
Ei taida nykyään 3 vuotta vanha akku olla enää uusi. Ootko putsannu maadoitus pisteet? Ja tarkistannu akun kenkien ja napojen kunnon? Jollei putsaus auta niin sit olis akun vaihto edessä.G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S
Ex:
E61 535dA -05
E91 320dA -06
E53 X5 3.0dA - 03
E39 535iA -01
E39 520i -97
E39 530dA - 00
Comment
-
Mikähän mahtaa olla kun 530d rupesi sytyttämään abs ja dsc valoa.
Inpa antaa koodiksi oikea taka-anturi ja open circuit, käytin tuota anturia irti, putsasin ja laitoin takasin ja koodit hävis vähäksi aikaa kunnes taas syttyivät paikalla ollessaan.
Myöhemmin käynnistin auton ja lähdin ajamaan ja noin 400m päästä syttyi taas ja sama koodi, open circuit. Tarkoittaako tuo nyt että anturissa on kosketusvikaa vai että piuhapoikka?
Livedataa antaa kyllä mutta tuo anturi herää mukaan hieman viiveellä muihin verrattuna.E70 X5 40D ///M-Sport vm. 11
-----------------------------
Ex.
E46 330D ///M-Sport vm. 04
E61 535D ///M-Sport vm. 09
E39 530D ///M-Sport vm. 02
Comment
-
Todennäköisimmin anturivika tai sitten abs boksi hajalla.Originally posted by Penahh View PostMikähän mahtaa olla kun 530d rupesi sytyttämään abs ja dsc valoa.
Inpa antaa koodiksi oikea taka-anturi ja open circuit, käytin tuota anturia irti, putsasin ja laitoin takasin ja koodit hävis vähäksi aikaa kunnes taas syttyivät paikalla ollessaan.
Myöhemmin käynnistin auton ja lähdin ajamaan ja noin 400m päästä syttyi taas ja sama koodi, open circuit. Tarkoittaako tuo nyt että anturissa on kosketusvikaa vai että piuhapoikka?
Livedataa antaa kyllä mutta tuo anturi herää mukaan hieman viiveellä muihin verrattuna.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Originally posted by _Bäri_ View PostEi taida nykyään 3 vuotta vanha akku olla enää uusi. Ootko putsannu maadoitus pisteet? Ja tarkistannu akun kenkien ja napojen kunnon? Jollei putsaus auta niin sit olis akun vaihto edessä.
Noh.. Maadoitukset, kengät ja navat hyvät! Oli tuossa ihan hetki sitten "liima venttiilli ongelma" ja akku kesti startata sen mitä uskalsia startille antaa, ihan pirusti. En usko akun olevan mitenkään loppu.
Vaikka kunka antaisin noille popeille kenkää niin ei tule muuta ongelmaa kuin tuo valojen vilkkuminen.
Itseä nyt hämää tässä se että miksi ajovalot vilkkuu mutta mittaristossa ei näy merkkejä että koko auton sähköt olisi virrasta puutteessa... :think
Comment
-
Yleensä joku näistä kolmesta vaihtoehdosta ratkaisee ongelman.
-Maadoitus
-Akku
-Laturi
Ootko tarkistannu valojen johdot?
Vinkuuko kaiuttimista?
Omat e39 on valoja vilkutellu jos on akussa ollu jännite liian alhainen, tosin nykyinen laittaa vaihteistonki vika tilaan akun takia.
G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S
Ex:
E61 535dA -05
E91 320dA -06
E53 X5 3.0dA - 03
E39 535iA -01
E39 520i -97
E39 530dA - 00
Comment
-
Originally posted by _Bäri_ View PostYleensä joku näistä kolmesta vaihtoehdosta ratkaisee ongelman.
-Maadoitus
-Akku
-Laturi
Ootko tarkistannu valojen johdot?
Vinkuuko kaiuttimista?
Omat e39 on valoja vilkutellu jos on akussa ollu jännite liian alhainen, tosin nykyinen laittaa vaihteistonki vika tilaan akun takia.
Kerkes vissiin mun netti kirjautua ulos kun äsken yritin vastailla..
Valojen liittimet oli siistit ja kuivat. Kauttimista ei tule vinguntaa, entisessä autossa tuli ja siinä oli liian pitkä maadoitus. Tässä ei sitä ongelmaa, lyhyet virta ja maa piuhat. Jos laturi olisi ongelma niin kaiketi olis ongelma myös startatessa?
Comment
-
ventiilikopan pinnapultti
E39 530i (2002) venttiilikopan tiivisteen vaihto käynnissä.
Tässä kuva KLIK
Venttiilinkoppaa irrottaessa kolmesta "mutterista/hatusta" lähti myös pinnapultti mukana (kuvassa nro 3), siis irti kannesta. Nyt hattu + pinnapultti on siinä venttiilikopassa kiinni, enkä pääse vaihtamaan sitä tiivisterengasta (kuvassa nro 7).
Ideoita miten saisi pinnapultit pois kopasta vai pitääkö vetää ensin vaan lukitteen kanssa kiinni ja kun lukite kuivuu, niin toivoo että lähtisi se mutteri auki, sen jälkeen vaihtaisi kumisen tiivisterenkaan?Last edited by tjhoo; 02-01-2019, 16:09.Nykyiset:
E70 3.0sd (2008)
Exät:
F87 M2 (2016)
F11 520xd (2013)
F11 525xd (2012)
E39 530i (2002)
E39 540i (1999)
E39 523i (2000)
E39 520d (2001)
Comment
Comment