memebuy23buy

E39 kysymyksiä ja vastauksia XIV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8094
    • Willähde

    Onko 97 mf-ratin slipring rikki ku vasemman puolen napeis ei valoja eikä tapahu mitää?
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • 523i1996
      Newbiemmer
      • Jul 2019
      • 2
      • Mikkeli

      Jäähdytysjärjestelmän huolet jatkuu..

      Huomasin sattumalta (onneksi!!) että jäähdyttimen letku revennyt, josta ampunut nesteet ympäri konehuonetta.

      Autoon vaihdettu kesällä lähes kaikki jäähdytysjärjestelmän osat paitsi letkut. Eli siis termostaatti, termostaatin kotelo, jäähdytin, paisuntasäiliö, paisuntasäiliön korkki sekä ilmausruuvit uusittu.

      Onko ns. normaalia että vanha letku repeää tuolla tavalla normaaleissa paineissa vai olisikohan joku muu osa pettänyt ja kerännyt liikaa painetta..? :think:
      Attached Files

      Comment

      • Muurahainen
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        Originally posted by 523i1996 View Post
        Huomasin sattumalta (onneksi!!) että jäähdyttimen letku revennyt, josta ampunut nesteet ympäri konehuonetta.

        Autoon vaihdettu kesällä lähes kaikki jäähdytysjärjestelmän osat paitsi letkut. Eli siis termostaatti, termostaatin kotelo, jäähdytin, paisuntasäiliö, paisuntasäiliön korkki sekä ilmausruuvit uusittu.

        Onko ns. normaalia että vanha letku repeää tuolla tavalla normaaleissa paineissa vai olisikohan joku muu osa pettänyt ja kerännyt liikaa painetta..? :think:
        Jos se letku on 20v vanha niin voihan se jo ripsahdella aika helpostikkin.
        Itsellä E38:ssa oli ihan saman näköinen mutta ei vielä vuotanut.

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8282
          • Järvikylä (Nakkila)

          Originally posted by 523i1996 View Post
          Huomasin sattumalta (onneksi!!) että jäähdyttimen letku revennyt, josta ampunut nesteet ympäri konehuonetta.

          Autoon vaihdettu kesällä lähes kaikki jäähdytysjärjestelmän osat paitsi letkut. Eli siis termostaatti, termostaatin kotelo, jäähdytin, paisuntasäiliö, paisuntasäiliön korkki sekä ilmausruuvit uusittu.

          Onko ns. normaalia että vanha letku repeää tuolla tavalla normaaleissa paineissa vai olisikohan joku muu osa pettänyt ja kerännyt liikaa painetta..? :think:
          mulla on kahdesta e39stä ratkennu letku samaan tapaan. huonot letkut tunnistaa helposti siitä että letkun kumi menee veltoksi. tarkasta muutkin letkut.
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10946
            • Joensuu

            Ainakin V8:ssa paukkuu letkut mukavasti. Itse vaihdoin _kaikki_ letkut. Viime talvena räjähti yksi, vaihdoin sen ja ajattelin vaihtaa loput myöhemmin VIRHE. Seuraava räjähti kuukauden päästä. Eli kun ne letkut alkaa noin räjähtelemään, itse vaihtaisin kyllä muutkin kun pelkästään tuon räjähtäneen.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • niiksu
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2014
              • 962
              • KPO/HKI

              Ilmeisesti M-Sport rattia ei ole saanut lämmitettynä? :think
              BMW E30 325i 1988 Delphin Metallic
              BMW E34 5XXi 1990 Delphin Metallic
              Honda Civic EF 1989 Rio Red
              BMW E36 318i 1997 Ascot Grün
              Nissan R32 Skyline GT-R 1991 Gun Metal Gray

              Comment

              • Clavurion
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 9159
                • Oulu

                Originally posted by niiksu View Post
                Ilmeisesti M-Sport rattia ei ole saanut lämmitettynä? :think
                Ei valitettavasti ollut koskaan lämmitettyä M-sport rattia valikoimassa.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • niiksu
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2014
                  • 962
                  • KPO/HKI

                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Ei valitettavasti ollut koskaan lämmitettyä M-sport rattia valikoimassa.
                  Joo, täytyy harkita raaskiiko tuon lämmitetyn vaihtaa sitten normaaliin M-Sporttiin
                  BMW E30 325i 1988 Delphin Metallic
                  BMW E34 5XXi 1990 Delphin Metallic
                  Honda Civic EF 1989 Rio Red
                  BMW E36 318i 1997 Ascot Grün
                  Nissan R32 Skyline GT-R 1991 Gun Metal Gray

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14578
                    • Oulu

                    Originally posted by niiksu View Post
                    Joo, täytyy harkita raaskiiko tuon lämmitetyn vaihtaa sitten normaaliin M-Sporttiin
                    Ehkä kesäksi vois, mutta talvea vasten ei pysty vaihtamaan kyllä missään nimessä.
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA (2.8l) '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • niiksu
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2014
                      • 962
                      • KPO/HKI

                      Originally posted by zener View Post
                      Ehkä kesäksi vois, mutta talvea vasten ei pysty vaihtamaan kyllä missään nimessä.
                      Nojuu, on tuo aika luksus varuste

                      Mutta lisää kyssäriä pukkaa:
                      Mikä noissa takasivulasien pienissä verhoissa jumittaa? Ja miten tuota kannattaa lähteä purkamaan? Nimittäin ei verho rullaudu enää takaisin sisälle
                      BMW E30 325i 1988 Delphin Metallic
                      BMW E34 5XXi 1990 Delphin Metallic
                      Honda Civic EF 1989 Rio Red
                      BMW E36 318i 1997 Ascot Grün
                      Nissan R32 Skyline GT-R 1991 Gun Metal Gray

                      Comment

                      • hietase
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2012
                        • 576
                        • Espoo

                        MAP-anturi

                        Vaihdoin map-anturin, kun siitä oli vikakoodi. Pois otetussa vanhassa oli varaosanumero 2.246.977 jonka alla 2D 15. Tilalle laitoin alkuperäisosan jossa luki 2 246 977 jonka alla 3C 6.

                        Mitä nuo kolme merkkiä varsinaisen varaosanumeron jälkeen tarkoittavat?

                        En tiedä missä vaiheessa vanha anturi on vikaantunut, vai oliko se vikaantunut. Auto toimi mielestäni ihan normaalisti. Uudella anturilla tehdyn pikaisen koeajon jälkeen sanoisin, että kaasuun vastaaminen terävöityi hieman ja esim. kiihdytys 80-90 km/h - 120 km/h tapahtuu vähän helpomman oloisesti.

                        Comment

                        • vakahkon
                          Newbiemmer
                          • Aug 2019
                          • 8
                          • Oulu

                          Saako koitanluita ja vakaajan kumeja vaihdettua paino päällä (rampeilla)? "Pihatie" on sen verran jyrkkä, ettei uskalla pukeille laittaa ja ainoalla tasasella paikalla eli autokatoksessa on passatin raato oottelemassa osia saksasta. Toki perä ylämäkeen ja pukkien etujalkojen alle jotku lipareet, että olis suorassa, mutta itsesuojeluvaisto on turhan korkea tämmösiin

                          Toisena asiana, yön yli seisoneen auton paisarin korkkia avasin, nii puski heti nesteitä pihalle. Säiliö on piripinnassa ja järjestelmässä painetta. Ilmeisesti liikaa tavaraa siellä, kun kylmällä koneella nuin tekee? Olisko syytä hakea alkuperänen korkki nykysen oletettavasti tarvikkeen tilalle ja nesteitä pois viivaan asti?

                          Kyseessä siis 528i vuodelta -96 jos näillä on tässä väliä

                          Edit. Niin ja voiko koiranluut, jotka ainaki on ihan lopussa aiheuttaa tärinää vai lähetäänkö syytä tutkimaan reaktiotangoista, rengastuksesta ja jarruista?
                          Last edited by vakahkon; 23-09-2019, 15:44. Reason: Unohtu

                          Comment

                          • Hampsu
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2009
                            • 253
                            • Lappeenranta/Helsinki

                            Originally posted by vakahkon View Post
                            Saako koitanluita ja vakaajan kumeja vaihdettua paino päällä (rampeilla)? "Pihatie" on sen verran jyrkkä, ettei uskalla pukeille laittaa ja ainoalla tasasella paikalla eli autokatoksessa on passatin raato oottelemassa osia saksasta. Toki perä ylämäkeen ja pukkien etujalkojen alle jotku lipareet, että olis suorassa, mutta itsesuojeluvaisto on turhan korkea tämmösiin

                            Toisena asiana, yön yli seisoneen auton paisarin korkkia avasin, nii puski heti nesteitä pihalle. Säiliö on piripinnassa ja järjestelmässä painetta. Ilmeisesti liikaa tavaraa siellä, kun kylmällä koneella nuin tekee? Olisko syytä hakea alkuperänen korkki nykysen oletettavasti tarvikkeen tilalle ja nesteitä pois viivaan asti?

                            Kyseessä siis 528i vuodelta -96 jos näillä on tässä väliä

                            Edit. Niin ja voiko koiranluut, jotka ainaki on ihan lopussa aiheuttaa tärinää vai lähetäänkö syytä tutkimaan reaktiotangoista, rengastuksesta ja jarruista?
                            Oli kyllä nii sekavaa tekstiä etten ymmärtänyt ihan kaikkea.

                            Mutta katso vaikka YouTubesta miten niitä osia vaihdetaan, katso minkälaisessa asennossa heillä on autot ja pystytkö samaan siinä pihatielläsi?
                            Uskon että tärinät johtuvat juuri väljyydestä puslissa.

                            Paisari ongelmaan, seuraile tilannetta ja ei ne mitta yksiköt (min-max) turhaan sinne ole laitettu.
                            G21 320xd lci m-sport

                            Comment

                            • alpine3
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2010
                              • 1277
                              • Kajjjaani

                              Ei onnistu paino päällä koiranluitten tai vakaajan puslien vaihto. Koiranluut ei aiheuta tärinää, ainoastaan kolinaa töyssyissä.
                              Last edited by alpine3; 23-09-2019, 18:21.
                              BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                              BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                              Comment

                              • zener
                                Moderator
                                • Oct 2004
                                • 14578
                                • Oulu

                                Originally posted by BMWjunkie View Post
                                Ei onnistu paino päällä koiranluitten tai vakaajan puslien vaihto. Koiranluut ei aiheuta tärinää, ainoastaan kolinaa töyssyissä.
                                Miksi ei? Olenkai minä ainakin vaihtanut... Helpompikin ilman auton nostamista.
                                E65 730dA '04 klick
                                F10 520dA '11 klick
                                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                                Instagram


                                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                                Comment

                                Working...
                                X