Onko 97 mf-ratin slipring rikki ku vasemman puolen napeis ei valoja eikä tapahu mitää?
E39 kysymyksiä ja vastauksia XIV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Jäähdytysjärjestelmän huolet jatkuu..
Huomasin sattumalta (onneksi!!) että jäähdyttimen letku revennyt, josta ampunut nesteet ympäri konehuonetta.
Autoon vaihdettu kesällä lähes kaikki jäähdytysjärjestelmän osat paitsi letkut. Eli siis termostaatti, termostaatin kotelo, jäähdytin, paisuntasäiliö, paisuntasäiliön korkki sekä ilmausruuvit uusittu.
Onko ns. normaalia että vanha letku repeää tuolla tavalla normaaleissa paineissa vai olisikohan joku muu osa pettänyt ja kerännyt liikaa painetta..? :think:
Comment
-
-
Originally posted by 523i1996 View PostHuomasin sattumalta (onneksi!!) että jäähdyttimen letku revennyt, josta ampunut nesteet ympäri konehuonetta.
Autoon vaihdettu kesällä lähes kaikki jäähdytysjärjestelmän osat paitsi letkut. Eli siis termostaatti, termostaatin kotelo, jäähdytin, paisuntasäiliö, paisuntasäiliön korkki sekä ilmausruuvit uusittu.
Onko ns. normaalia että vanha letku repeää tuolla tavalla normaaleissa paineissa vai olisikohan joku muu osa pettänyt ja kerännyt liikaa painetta..? :think:
Itsellä E38:ssa oli ihan saman näköinen mutta ei vielä vuotanut.
Comment
-
-
Originally posted by 523i1996 View PostHuomasin sattumalta (onneksi!!) että jäähdyttimen letku revennyt, josta ampunut nesteet ympäri konehuonetta.
Autoon vaihdettu kesällä lähes kaikki jäähdytysjärjestelmän osat paitsi letkut. Eli siis termostaatti, termostaatin kotelo, jäähdytin, paisuntasäiliö, paisuntasäiliön korkki sekä ilmausruuvit uusittu.
Onko ns. normaalia että vanha letku repeää tuolla tavalla normaaleissa paineissa vai olisikohan joku muu osa pettänyt ja kerännyt liikaa painetta..? :think:F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Ainakin V8:ssa paukkuu letkut mukavasti. Itse vaihdoin _kaikki_ letkut. Viime talvena räjähti yksi, vaihdoin sen ja ajattelin vaihtaa loput myöhemmin VIRHE. Seuraava räjähti kuukauden päästä. Eli kun ne letkut alkaa noin räjähtelemään, itse vaihtaisin kyllä muutkin kun pelkästään tuon räjähtäneen.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Ilmeisesti M-Sport rattia ei ole saanut lämmitettynä? :thinkBMW E30 325i 1988 Delphin Metallic
BMW E34 5XXi 1990 Delphin Metallic
Honda Civic EF 1989 Rio Red
BMW E36 318i 1997 Ascot Grün
Nissan R32 Skyline GT-R 1991 Gun Metal Gray
Comment
-
-
Originally posted by niiksu View PostIlmeisesti M-Sport rattia ei ole saanut lämmitettynä? :thinkE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostEi valitettavasti ollut koskaan lämmitettyä M-sport rattia valikoimassa.BMW E30 325i 1988 Delphin Metallic
BMW E34 5XXi 1990 Delphin Metallic
Honda Civic EF 1989 Rio Red
BMW E36 318i 1997 Ascot Grün
Nissan R32 Skyline GT-R 1991 Gun Metal Gray
Comment
-
-
Originally posted by niiksu View PostJoo, täytyy harkita raaskiiko tuon lämmitetyn vaihtaa sitten normaaliin M-Sporttiin
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostEhkä kesäksi vois, mutta talvea vasten ei pysty vaihtamaan kyllä missään nimessä.
Mutta lisää kyssäriä pukkaa:
Mikä noissa takasivulasien pienissä verhoissa jumittaa? Ja miten tuota kannattaa lähteä purkamaan? Nimittäin ei verho rullaudu enää takaisin sisälle
BMW E30 325i 1988 Delphin Metallic
BMW E34 5XXi 1990 Delphin Metallic
Honda Civic EF 1989 Rio Red
BMW E36 318i 1997 Ascot Grün
Nissan R32 Skyline GT-R 1991 Gun Metal Gray
Comment
-
-
MAP-anturi
Vaihdoin map-anturin, kun siitä oli vikakoodi. Pois otetussa vanhassa oli varaosanumero 2.246.977 jonka alla 2D 15. Tilalle laitoin alkuperäisosan jossa luki 2 246 977 jonka alla 3C 6.
Mitä nuo kolme merkkiä varsinaisen varaosanumeron jälkeen tarkoittavat?
En tiedä missä vaiheessa vanha anturi on vikaantunut, vai oliko se vikaantunut. Auto toimi mielestäni ihan normaalisti. Uudella anturilla tehdyn pikaisen koeajon jälkeen sanoisin, että kaasuun vastaaminen terävöityi hieman ja esim. kiihdytys 80-90 km/h - 120 km/h tapahtuu vähän helpomman oloisesti.
Comment
-
-
Saako koitanluita ja vakaajan kumeja vaihdettua paino päällä (rampeilla)? "Pihatie" on sen verran jyrkkä, ettei uskalla pukeille laittaa ja ainoalla tasasella paikalla eli autokatoksessa on passatin raato oottelemassa osia saksasta. Toki perä ylämäkeen ja pukkien etujalkojen alle jotku lipareet, että olis suorassa, mutta itsesuojeluvaisto on turhan korkea tämmösiin
Toisena asiana, yön yli seisoneen auton paisarin korkkia avasin, nii puski heti nesteitä pihalle. Säiliö on piripinnassa ja järjestelmässä painetta. Ilmeisesti liikaa tavaraa siellä, kun kylmällä koneella nuin tekee? Olisko syytä hakea alkuperänen korkki nykysen oletettavasti tarvikkeen tilalle ja nesteitä pois viivaan asti?
Kyseessä siis 528i vuodelta -96 jos näillä on tässä väliä
Edit. Niin ja voiko koiranluut, jotka ainaki on ihan lopussa aiheuttaa tärinää vai lähetäänkö syytä tutkimaan reaktiotangoista, rengastuksesta ja jarruista?
Comment
-
-
Originally posted by vakahkon View PostSaako koitanluita ja vakaajan kumeja vaihdettua paino päällä (rampeilla)? "Pihatie" on sen verran jyrkkä, ettei uskalla pukeille laittaa ja ainoalla tasasella paikalla eli autokatoksessa on passatin raato oottelemassa osia saksasta. Toki perä ylämäkeen ja pukkien etujalkojen alle jotku lipareet, että olis suorassa, mutta itsesuojeluvaisto on turhan korkea tämmösiin
Toisena asiana, yön yli seisoneen auton paisarin korkkia avasin, nii puski heti nesteitä pihalle. Säiliö on piripinnassa ja järjestelmässä painetta. Ilmeisesti liikaa tavaraa siellä, kun kylmällä koneella nuin tekee? Olisko syytä hakea alkuperänen korkki nykysen oletettavasti tarvikkeen tilalle ja nesteitä pois viivaan asti?
Kyseessä siis 528i vuodelta -96 jos näillä on tässä väliä
Edit. Niin ja voiko koiranluut, jotka ainaki on ihan lopussa aiheuttaa tärinää vai lähetäänkö syytä tutkimaan reaktiotangoista, rengastuksesta ja jarruista?
Mutta katso vaikka YouTubesta miten niitä osia vaihdetaan, katso minkälaisessa asennossa heillä on autot ja pystytkö samaan siinä pihatielläsi?
Uskon että tärinät johtuvat juuri väljyydestä puslissa.
Paisari ongelmaan, seuraile tilannetta ja ei ne mitta yksiköt (min-max) turhaan sinne ole laitettu.G21 320xd lci m-sport
Comment
-
-
Originally posted by BMWjunkie View PostEi onnistu paino päällä koiranluitten tai vakaajan puslien vaihto. Koiranluut ei aiheuta tärinää, ainoastaan kolinaa töyssyissä.
Comment
-
Comment