Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XVI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Worldfuture
    Bimmer Fanatic
    • May 2014
    • 324
    • Forssa

    Originally posted by niiksu View Post
    Oot kuitenkin nollannut vikakoodit/vikamuistin?
    Nollailin juu kaikki mitä oli, koitin myös pitää virrat päällä että sammuis. Johdosta en tiedä onko ehjä, mut uusi se on

    Comment

    • poke
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 3105

      Asensin 530i 2001 peltipakosarjat ja heitin orggiskatit mäkeen.
      Millaisia katteja olette käyttänyt peltisarjojen kanssa? ajatus kuitenkin että menee leimasta läpi.
      Kulkineet/projektit:

      640D F06
      530iA E39
      635 CSi E24
      518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
      1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

      Comment

      • BMW525Xda
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 8681
        • Xxxxxx

        Originally posted by poke View Post
        Asensin 530i 2001 peltipakosarjat ja heitin orggiskatit mäkeen.
        Millaisia katteja olette käyttänyt peltisarjojen kanssa? ajatus kuitenkin että menee leimasta läpi.
        Menee bilteman kateista alkaen läpi, paljonko haluat sijoittaa se on oma valinta. Varsinaiset kilpakilpa katit vaatii sitten todella kovan lämmityksen ennen mittausta.

        Comment

        • jepe-
          BTCF Member
          • Feb 2008
          • 714
          • Kotka

          Taustapeilissä eteenpäin osoittava tunnistin, onko tuo automaattisen himmentimen? Saako varaosana?
          Alpina B10 3.3 Touring
          Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

          Comment

          • ekkoo1
            BTCF Member
            • Jun 2019
            • 1368
            • Pohjanmaa

            Originally posted by jepe- View Post
            Taustapeilissä eteenpäin osoittava tunnistin, onko tuo automaattisen himmentimen? Saako varaosana?
            Eiköhän se ole sadetunnistin jos se on tuulilasia vasten, se himmeneminenhän on sitä varten jos takaa tulee kirkasta valoa.
            E39 540i -96 Ajamisen iloa
            E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
            E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
            Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

            Comment

            • jepe-
              BTCF Member
              • Feb 2008
              • 714
              • Kotka

              Originally posted by ekkoo1 View Post
              Eiköhän se ole sadetunnistin jos se on tuulilasia vasten, se himmeneminenhän on sitä varten jos takaa tulee kirkasta valoa.
              Se on peilissä siellä muovikuoren puolella, osoittaa eteenpäin. Ei lasia vasten.

              Sitä mietinkin et tuskin se vois olla himmenemisen kun osoittaa eteenpäin.
              Sadetunnistinta ei varusteluettelossa ole mut himmentyvät peilit kylläkin on, ei vaan toimi.
              Alpina B10 3.3 Touring
              Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

              Comment

              • aae30
                BTCF Member
                • May 2010
                • 2717
                • .fi

                ovien peilit herkästi ainakin jo vaihtunut normaaleihin/max lämmitettyihin. Hinnat kun ovat murto-osan himmenevien hinnasta.
                Taustapeilistä pitäis (muistaakseni) keskeltä erottaa jonkinlainen anturointi peilin lasin takaa.

                edit: ja näis on jo noit sisä taustapeilejäkin ruskeiks vetäny, niinku omas nykyises 530d, et sekin on voinut vaihtua normaalin.
                Sorry I'm Not Sorry
                E34 540iA 93 sedan
                E34 540iA 93 sedan
                E39 530iA 00 touring

                Comment

                • jepe-
                  BTCF Member
                  • Feb 2008
                  • 714
                  • Kotka

                  Taustapeilissä näkyy joo lasin puolella anturi kyllä, pisti vaan silmään se muovin puolellakin oleva.

                  Tuollainen siis se anturi.

                  Last edited by jepe-; 18-06-2021, 19:02.
                  Alpina B10 3.3 Touring
                  Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

                  Comment

                  • pyxq
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2019
                    • 115
                    • Laihia

                    523i nostaa lämpöjä ja räkii nesteet korkista pois
                    Uusittu syyläri termari ja korkki vesipumppu.
                    Eli vanhalla syylärillä nousi vähän lämmöt ja katoin että oli mennyt rikki.
                    No ei siinä mitään kaupasta uutta syyläriä ja sen asennuksen jälkeen ilmaantu hyvin ja puski sisälle lämmintä 20km ajon jälkeen kusi nesteet maahan ja siitä sitte hinaamalla kotia ja keula ylempänä ilmattiin ja taas puski lämmintä mutta silti korkin alta kusi kun löi korkin kiinni. öljykorkissa/tikussa ei näy majoneesia ainakaan, mitä seuraavaksi tekemään?


                    edit: termarikotelo+tiiviste ja taas toimii
                    Last edited by pyxq; 18-06-2021, 22:45. Reason: vika löyty
                    E46 316Ti "Milf" Compact

                    EXÄT
                    -97 523I Touring Oxfordgruen

                    Comment

                    • aae30
                      BTCF Member
                      • May 2010
                      • 2717
                      • .fi

                      Originally posted by jepe- View Post
                      Taustapeilissä näkyy joo lasin puolella anturi kyllä, pisti vaan silmään se muovin puolellakin oleva.

                      Tuollainen siis se anturi.

                      https://www.varaosahaku.fi/fi-fi/Hae...i/ID-20101338/
                      Jooh, oon järkeillyt, että se ois joku "vasta-arvo"-anturi, eli jos takaa tulee yht "kirkast" valoo ku edestäki, ei ois välttämät syytä himmentää:think.

                      edit: mul on semmone epäilys, että jos toiminnosta vastuussa oleva moduli huomaa sivupeilien vaihtuneen normaaliks, ei taustapeilikään toimis.
                      muistaakseni tos sigun toukassakin ois semmone tilanne atm..
                      Last edited by aae30; 18-06-2021, 20:07.
                      Sorry I'm Not Sorry
                      E34 540iA 93 sedan
                      E34 540iA 93 sedan
                      E39 530iA 00 touring

                      Comment

                      • BMW525Xda
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 8681
                        • Xxxxxx

                        :think

                        Comment

                        • khor
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2010
                          • 572
                          • Oulu

                          Jarrujen kanssa meinaa keinot loppua. Elikkäs satulat purettu + kasattu uudelleen uusilla romppeilla kevään aikana. Samalla uudet palat ja levyt. Ilmaus ei tahdo onnistua.

                          Eli kokeiltu ilmata perinteisesti toinen pumppaa jarrua toinen availee nippaa - kaikki tietää...

                          Kokeiltu laittaa paineen kanssa korkin kautta jarrunestettä ja samalla ISTA:lla pyöritellyt pumppua. Kokeiltu myös sticky-topicin H & V nippoja käyttää auki samalla kun painetta lyöty korkin kautta. Ilmaa ei tule yhtään satuloista. Varmaan puolitoista litraa laskettu läpi yhteensä.

                          Vaan ei, poljin painuu käynnissä hiljalleen pohjaan. Jarrut tuntuu ottavan edestä enimmäkseen. Sammuksissa ollessa poljinta painelemalla poljin menee kovaksi.

                          Ideoita?:think
                          E36 328i Cabriolet M-Sport -96
                          E39 530iA M-Sport -01
                          E36 318i Touring -96

                          Comment

                          • aae30
                            BTCF Member
                            • May 2010
                            • 2717
                            • .fi

                            tuon ikäiseen TIS:sis o erikseen DSC:eel varustetuille ohjeet, ja ne alkaa about näin:
                            Connect DIS.

                            Call up service function ”Bleeding ABS/DSC3 Hydraulics”.

                            Connect brake fluid changer to expansion tank and switch on.
                            ja siitä etenee mahdollisen huuhtelun jälkeen taka-akselin kautta eteen ilmaukses.

                            Flushing brake system completely
                            - Connect bleeder hose with collecting tray to bleeder valve on rear right brake caliper.
                            - Open bleeder valve and purge until clear, bubble-free brake fluid emerges.
                            - Close bleeder valve.
                            - Follow same procedure on wheel brakes rear left, front right and front left.

                            Bleeding rear-axle brake circuit
                            - Connect bleeder hose with collecting tray to bleeder valve on rear right brake caliper.
                            - Close bleeder valve.
                            - Run bleeding routine with DIS with bleeder valve open.
                            - After completing the routine, press brake pedal 5 times down to floor; clear bubble-free brake fluid must emerge.
                            - Close bleeder valve.
                            - Repeat procedure at rear left.

                            Bleeding front-axle brake circuit
                            - Connect bleeder hose with collecting tray to bleeder valve on front right brake caliper.
                            - Close bleeder valve.
                            - Run bleeding routine with DIS with bleeder valve open.
                            - After completing the routine, press brake pedal 5 times down to floor; clear bubble-free brake fluid must emerge.
                            - Close bleeder valve.
                            - Repeat procedure at front left.
                            erot abs+asc malliin näyttäis olevan suht pieniä, kuten kuinka monta kertaa poljinta pitää painaa jne..

                            onko istalla siis tehty toi "Run bleeding routine with DIS" tai vastaava nipan ollessa auki?
                            Sorry I'm Not Sorry
                            E34 540iA 93 sedan
                            E34 540iA 93 sedan
                            E39 530iA 00 touring

                            Comment

                            • alpine3
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2010
                              • 1270
                              • Kajjjaani

                              Originally posted by khor View Post
                              Ideoita?:think
                              Pystyykö tässä menemään oikean ja vasemman puolen satulat sekaisin, seurauksena ettei ilmausnippa ole enää korkeimmalla kohdalla? Muistan että näin oli täällä jollekin käynyt.
                              BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                              BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                Originally posted by khor View Post
                                Jarrujen kanssa meinaa keinot loppua. Elikkäs satulat purettu + kasattu uudelleen uusilla romppeilla kevään aikana. Samalla uudet palat ja levyt. Ilmaus ei tahdo onnistua.

                                Eli kokeiltu ilmata perinteisesti toinen pumppaa jarrua toinen availee nippaa - kaikki tietää...

                                Kokeiltu laittaa paineen kanssa korkin kautta jarrunestettä ja samalla ISTA:lla pyöritellyt pumppua. Kokeiltu myös sticky-topicin H & V nippoja käyttää auki samalla kun painetta lyöty korkin kautta. Ilmaa ei tule yhtään satuloista. Varmaan puolitoista litraa laskettu läpi yhteensä.

                                Vaan ei, poljin painuu käynnissä hiljalleen pohjaan. Jarrut tuntuu ottavan edestä enimmäkseen. Sammuksissa ollessa poljinta painelemalla poljin menee kovaksi.

                                Ideoita?:think
                                Paineella korkista nestettä sisään ja pyörittämällä ABS pumppua pitäisi kyllä onnistua ilmata ongelmitta. Eihän vuoda mistään jarrunestettä? Ettei olisi pääsylinteri rikki?
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎