Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XVI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • IiroU
    BTCF Member
    • Oct 2021
    • 430
    • Turku/Rauma

    Originally posted by Roisto View Post
    Mulla ei tarvinnu mitään vastusta. Japanin tuonti kun oli niin radiomodulina oli C23 tjsp, tähän kun vaihtoi BM54 niin tarvi adapterin väliin = pyöreät liittimet vs lattaliittimet. Johtosarjaan liitin sitten kiinan bluetooth-palikan oikeisiin johtoihin.

    Mutta tuohon vastushommaan: video. Tarvii ilmeisesti tuossakin olla tarpeeksi tuore BM54 :think
    Juurikin kyseistä videota katseltu jonka johdosta vastus laitettu, ei kuitenkaan löydä AUXia.
    E65 745d Individual -07

    Ex:
    E39 530dA Touring M-Sport -02
    E39 528i Sedan -00

    Vikakoodinlukua oman osaamisen rajoissa.
    Yhteydenotot YV.

    Comment

    • IiroU
      BTCF Member
      • Oct 2021
      • 430
      • Turku/Rauma

      Radiomoduulit, jotka valmistettu viikolla 41 vuonna 2002 tai sen jälkeen pitäisi toimia tuo AUX. Näin ainakin ulkomaan foorumilla meinattiin. Täytyy katsoa mikä tuo oma on, ja etsiä uudempi jos joskus halvalla löytyy.
      E65 745d Individual -07

      Ex:
      E39 530dA Touring M-Sport -02
      E39 528i Sedan -00

      Vikakoodinlukua oman osaamisen rajoissa.
      Yhteydenotot YV.

      Comment

      • IiroU
        BTCF Member
        • Oct 2021
        • 430
        • Turku/Rauma

        Tais valomoduuli tuosta omasta levitä. Sopiiko vain samalla osanumerolla vai jokin muukin? Onkos kokemusta vaihdosta? NCSexpert löytyy mutta enpäs ole koskaan käyttänyt...
        E65 745d Individual -07

        Ex:
        E39 530dA Touring M-Sport -02
        E39 528i Sedan -00

        Vikakoodinlukua oman osaamisen rajoissa.
        Yhteydenotot YV.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          Originally posted by IiroU View Post
          Tais valomoduuli tuosta omasta levitä. Sopiiko vain samalla osanumerolla vai jokin muukin? Onkos kokemusta vaihdosta? NCSexpert löytyy mutta enpäs ole koskaan käyttänyt...
          Runkonumeron vaihto esim. bmwscannerilla ja sitten koodaus NCS:llä. Käy muullakin numerolla, katso pitää olla sama korkeudensäätö man/aut ja vanhempaa kuin autossa oleva ei kannata laittaa.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • IiroU
            BTCF Member
            • Oct 2021
            • 430
            • Turku/Rauma

            Originally posted by HTK12 View Post
            Runkonumeron vaihto esim. bmwscannerilla ja sitten koodaus NCS:llä. Käy muullakin numerolla, katso pitää olla sama korkeudensäätö man/aut ja vanhempaa kuin autossa oleva ei kannata laittaa.
            Kiitoksia! Itseltä ei tuota bmwscanneria löydy. Taitaa olla helpompi hankkia moduuli ja hoitaa koodailut jonkun muun toimesta.
            E65 745d Individual -07

            Ex:
            E39 530dA Touring M-Sport -02
            E39 528i Sedan -00

            Vikakoodinlukua oman osaamisen rajoissa.
            Yhteydenotot YV.

            Comment

            • BiltemaMotorWork
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2013
              • 460
              • Joensuu

              Originally posted by IiroU View Post
              Kiitoksia! Itseltä ei tuota bmwscanneria löydy. Taitaa olla helpompi hankkia moduuli ja hoitaa koodailut jonkun muun toimesta.
              Onnistuu koodaus, mutta taitaa välimatka olla liian pitkä, nimimerkillä tunti sitten koodasin käytetyn LCM:n omaan käyttikseen.

              Mutta samalla ois itselläkin kysymys niin ei lopu ainakaan tekeminen kesken: airbagin valo palaa ja INPA antaa koodin zuendkreis 0 -> fahrer airbag grenzwertueberschreitung. Nollauksen jälkeen kun käynnistää auton niin syttyy samoin tein uudelleen. Vapaa suomennos ois kuljettajan airbag sytytyspiirin raja-arvo ylitetty. Mutta minkä kuljettajan bägi on kyseessä, kun eikös ovessakin ole bägi ratin lisäksi, vai liittyykö kuljettajan penkkiin jotenkin?

              Potilas: 9/98 523iA

              Comment

              • Worldfuture
                Bimmer Fanatic
                • May 2014
                • 324
                • Forssa

                Meinaakos nämä jotain imuvuotoo?
                Polttoaineen säätö ryhmä 1 ja ryhmä 2. Ja samat uudestaan mutta luki perässä että sallittu alue ylitetty.
                Jossain luki jostain tulpista ainakin mitkä on imusarjan päässä, mistä tämmöisiä saa?
                Vikanahan oli se ettei meinannut aamulla lähteä käymään, sai sahata aika kauan. Sit tuntu ehkä käyvän paremmin kun otti maffin liittimen irti. M54B30.

                Edit:miksi tuo teksti vittuilee?
                Last edited by Worldfuture; 05-04-2023, 14:03.

                Comment

                • aae30
                  BTCF Member
                  • May 2010
                  • 2712
                  • .fi

                  Originally posted by Worldfuture View Post
                  Edit:miksi tuo teksti vittuilee?
                  jeesuksen aikainen foorumi tahtoo sisäänkirjautuessa rastin ruutuun "remember me", että ääkköset
                  toimii nykyselainten kanssa.

                  niitä tulppia saanee osanumerolla mistä tahansa bmw-osia myyvästä liikkeestä/verkkokaupasta, ja
                  varmaan osasta tarvikkeita myyviä putiikeistakin. osanumeroja voi selata vaikka täältä klikkaamalla
                  yläreunasta BMW Parts Catalog, ja valitsemalla auton, jonka jälkeen suunnistaa engine->
                  intake manifold system-> josta löytyvät osat #15+#17 lienee mitä haet.
                  Sorry I'm Not Sorry
                  E34 540iA 93 sedan
                  E34 540iA 93 sedan
                  E39 530iA 00 touring

                  Comment

                  • BiltemaMotorWork
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2013
                    • 460
                    • Joensuu

                    Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
                    Onnistuu koodaus, mutta taitaa välimatka olla liian pitkä, nimimerkillä tunti sitten koodasin käytetyn LCM:n omaan käyttikseen.

                    Mutta samalla ois itselläkin kysymys niin ei lopu ainakaan tekeminen kesken: airbagin valo palaa ja INPA antaa koodin zuendkreis 0 -> fahrer airbag grenzwertueberschreitung. Nollauksen jälkeen kun käynnistää auton niin syttyy samoin tein uudelleen. Vapaa suomennos ois kuljettajan airbag sytytyspiirin raja-arvo ylitetty. Mutta minkä kuljettajan bägi on kyseessä, kun eikös ovessakin ole bägi ratin lisäksi, vai liittyykö kuljettajan penkkiin jotenkin?

                    Potilas: 9/98 523iA
                    Jos joku lukee niin tää ratkesi ilmeisesti. Alotin osabingon slipringillä ja sillähän se taisi ratketa. Vakkarin nappi tuntu myös siltä, ettei aina saanu kosketusta. Nii nyt on pysyny valo poissa kun pyörittelin 5min pihamaalla rinkiä, mut saa nähä kuinka kauan mennään taas. Ulkosesti en kyllä nähny vanhassa slipringissä vikaa et en tiiä mikä siinä hajos.

                    Comment

                    • Worldfuture
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2014
                      • 324
                      • Forssa

                      Joku täällä joskus sanoi että on ihan hyvä setti m-sporttiin tuo eibach pro kit, siinä on ilmeisesti madallus 30/20-25:think aattelin vaan että m-sporttihan on jo vakiota matalampi keulasta 20mm ja perästä 15mm? Oletan että toi pro-kit pudottaa ton verran vakioo, mutta tippuuhan toi m-sporttikin sillä vähän. Tilasin joskus autodocilta etujouset mitkä oli muka m-sporttiin sopivat, mutta ensinnäkin ei meinannu saada jousta puristettua niin paljoo että olis saanu tolppaan kiinni, ja jäi mun mielestä aika korkeeks. Niin ke oli varmaan kumminki normimallin jouset:think

                      Comment

                      • Wespa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2016
                        • 1838
                        • Karjaa

                        Joo nimenomaan vakioon verrattuna tiputtaa ton verran. Mulla on M-Sport-alustaisessa sedanissa tuo Pro-Kit, omaan silmään oikein hyvä. Voisin tuonne projektitopicciin napata piakkoin uusia kuvia kunhan saan huomenna vihdoin "uudet" kesävanteet alle.
                        E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                        Porsche 944 -86 (DE)
                        Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                        Comment

                        • mcleod
                          BTCF Member
                          • Sep 2003
                          • 60
                          • Ruovesi

                          Mulla on kanssa kahdessa autossa ollut tuo prokit. Se on ihan jees jos halua vähän matalamman kuin m-sport ja ei kuitenkaan mikään liian matala.
                          e39 540ia m-sport -01
                          Opel Commodore gs -67
                          Opel Rekord r6 -85
                          Opel Senator 3.0 24v -89

                          Comment

                          • Worldfuture
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2014
                            • 324
                            • Forssa

                            Originally posted by Wespa View Post
                            Joo nimenomaan vakioon verrattuna tiputtaa ton verran. Mulla on M-Sport-alustaisessa sedanissa tuo Pro-Kit, omaan silmään oikein hyvä. Voisin tuonne projektitopicciin napata piakkoin uusia kuvia kunhan saan huomenna vihdoin "uudet" kesävanteet alle.
                            Saakos noita settejä suomesta jostain alle kolmeensataan, vai kannattaako tilata tuolta autodocilta?:think

                            Comment

                            • Rikke_
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 1101
                              • brushpower(harjavalta)

                              Oisko jollain jotain ideaa mikä vikana kun tosta mun E39:stä meni ajossa mittarit pois pelistä.... Eli kaikki muu pelittää paitsi nopeusmittari, kierrosluku mittari, PA-mittari ja lämpömittari.... Akku kunnossa ja latauksen mittasin 13.92.... Tarttis saada leimalle tuo vietyä pikaiseen ni apu olis tarpeen
                              Skoda Octavia RS 2016

                              EX:3xE30, 8xE34, 2xE39, 2xE36, 1xE46

                              Comment

                              • Flamen
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2011
                                • 584
                                • Kuopio

                                Originally posted by Rikke_ View Post
                                Oisko jollain jotain ideaa mikä vikana kun tosta mun E39:stä meni ajossa mittarit pois pelistä.... Eli kaikki muu pelittää paitsi nopeusmittari, kierrosluku mittari, PA-mittari ja lämpömittari.... Akku kunnossa ja latauksen mittasin 13.92.... Tarttis saada leimalle tuo vietyä pikaiseen ni apu olis tarpeen
                                Googlettamalla ensmäinen mahdollinen vika mittariston sammumiselle, virtalukon pohja rikki? Joskus mittariston nollaus auttaa. Mittaristo nollautuu irrottamalla akun +10 minuutis.
                                Ruosteeton Karmann

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎