memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Joker
    replied
    Originally posted by Joker View Post

    Auto ei ole vielä mulla vaan tulossa kunhan saan noudettua sen. Wetterillä tutkittu vajaa 500e edestä, näyttäis et oisko sulakkeita katsottu kun hansikaslokero irti ja paneelit kontista ym. Kuitenkaan siellä ei oltu vikaa löydetty.
    Auto saatu käyntiin ja koeajettua, syylliseksi paljastui vänkärin jalkatilassa olevassa sulakeboksissa hapettuneet liitokset, vettä oli todella rajusti siellä. Oiskohan syyllinen oven kosteussulku? Autossa ei kattoluukkua.

    Myös toimimatonta luistonestoa pitää selvitellä, abs:sät tuntu toimivan.
    myös ylävesiletkun liitos ei pysynyt kiinni ja sokkana oli joku patententti, saako tuohon irtona uutta sokkaa vai pitääkö koko letku uusia? Varmaan toki kun oikein tutkii löytää yhtä sun toista mut jos alkuun sais edes leimakuntoon.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    Tuli mieleen tällainen kysymys että millä tavalla kaikista karvalakeimman mittariston huoltovälinäyttö pystyy laskea päiviä, laskeeko se päivät IRIS-näytön kellonajan mukaan kun tuohan on ilmeisesti väylässä kanssa? Eli jos vaihtaisi tarvikesoittimen niin meneekö mittariston huoltovälinäyttö sekaisin kun IRIS irrotetaan autosta?
    Se IRIS, kuten kaikki muutkin grammarit on pelkkä käyttöliittymä. Kellonaika ym. tulee mittaristolta.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Tuli mieleen tällainen kysymys että millä tavalla kaikista karvalakeimman mittariston huoltovälinäyttö pystyy laskea päiviä, laskeeko se päivät IRIS-näytön kellonajan mukaan kun tuohan on ilmeisesti väylässä kanssa? Eli jos vaihtaisi tarvikesoittimen niin meneekö mittariston huoltovälinäyttö sekaisin kun IRIS irrotetaan autosta?

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Saahan siinä jonkinmoisen tuntipalkan, ku kolvailee.

    Leave a comment:


  • Stitch
    replied
    Originally posted by Samppae39 View Post

    Joo se tuon MTT:n mukana tuleva johto on tosiaan plug & play liittimiltään ja pituudeltaan. En muista pituutta, mutta ei se 40cm ole ainakaan. Montako kymppiä halvempi on se toinen pumppu, että kannattaa alkaa säätämään johtojen kans?
    Pierburg rahteineen (johto kahdella liittimellä valmiina)
    147,90
    vs
    sama Pierburg ja 20cm johto yhdellä liittimellä (rahteineen)
    105,80


    Leave a comment:


  • Joker
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post

    Missä päin tämä auto on?
    Vastasin privana.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Joker View Post

    Auto ei ole vielä mulla vaan tulossa kunhan saan noudettua sen. Wetterillä tutkittu vajaa 500e edestä, näyttäis et oisko sulakkeita katsottu kun hansikaslokero irti ja paneelit kontista ym. Kuitenkaan siellä ei oltu vikaa löydetty.

    Tarkotuksena ois lähtä tuoreella akulla kokeileen ja ilmeisesti naftaa ois hyvä olla reilummin jos pumpuissa häikkää ja bräkkiksellä jos saa käyntiin niin suutin vuotaa?
    Oletan että jos ajonestoon tms. Liittyvää vikaa niin olisi huomattu jo korjaamolla.

    Edit. Siis kuulemma klassisesti auto jäänyt ajosta parkkiin eikä siitä enään käynnistynyt. Ja kuulema oli myös epäilty jotain mahdollisesti jalalla kaltoinkohdeltuja johtoja jalkatilasta poikki tms. Joihin en itse osaa vielä ottaa kantaa.
    Missä päin tämä auto on?

    Leave a comment:


  • Joker
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post

    Ilman vikakoodejakin pääsee aika pitkälle. Pyörittää hyvin, mutta ei käynnisty? Paljonko polttoainetta? Lähteekö, jos suhauttaa jarrukliineriä imusarjaan palamisavuksi?
    Auto ei ole vielä mulla vaan tulossa kunhan saan noudettua sen. Wetterillä tutkittu vajaa 500e edestä, näyttäis et oisko sulakkeita katsottu kun hansikaslokero irti ja paneelit kontista ym. Kuitenkaan siellä ei oltu vikaa löydetty.

    Tarkotuksena ois lähtä tuoreella akulla kokeileen ja ilmeisesti naftaa ois hyvä olla reilummin jos pumpuissa häikkää ja bräkkiksellä jos saa käyntiin niin suutin vuotaa?
    Oletan että jos ajonestoon tms. Liittyvää vikaa niin olisi huomattu jo korjaamolla.

    Edit. Siis kuulemma klassisesti auto jäänyt ajosta parkkiin eikä siitä enään käynnistynyt. Ja kuulema oli myös epäilty jotain mahdollisesti jalalla kaltoinkohdeltuja johtoja jalkatilasta poikki tms. Joihin en itse osaa vielä ottaa kantaa.
    Last edited by Joker; 14-11-2024, 17:14.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Joker View Post
    Tuli potilaaksi -03 525d toukka josta pitäisi haluttomuutta käynnistymiseen lähteä selvittämään, millainen vikakoodinlukia tuohon kannattaisi hankkia?
    Vanhoja keskustelusta/linkkejä löytyy mutta onko noihin tullut mitää helppokäyttöistä viimeaikoina? Ilmeisesti nuo bluetooth palikat ei näissä toimi?
    Ilman vikakoodejakin pääsee aika pitkälle. Pyörittää hyvin, mutta ei käynnisty? Paljonko polttoainetta? Lähteekö, jos suhauttaa jarrukliineriä imusarjaan palamisavuksi?

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Kyllä ne bluetoothvärkit sinänsä toimivat mutta niillä saadut koodit ovat vähän mitä sattuu aina välillä. Jos oikeasti haluaa hyvän apuvälineen diagnosointiin niin sitten K+Dcan-kaapeli ja Mike's Easy BMW Tools on edelleen aika lyömätön paketti, foorumilta löytyy haulla runsaasti lisätietoa aiheesta. Jos taas riittää pelkästään vikakoodien nollaus katsastukseen niin sitten joku Carlyn bluetooth/wifipulikkakin kyllä ajaa asiansa.

    Leave a comment:


  • Joker
    replied
    Tuli potilaaksi -03 525d toukka josta pitäisi haluttomuutta käynnistymiseen lähteä selvittämään, millainen vikakoodinlukia tuohon kannattaisi hankkia?
    Vanhoja keskustelusta/linkkejä löytyy mutta onko noihin tullut mitää helppokäyttöistä viimeaikoina? Ilmeisesti nuo bluetooth palikat ei näissä toimi?
    Last edited by Joker; 14-11-2024, 10:27.

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Originally posted by Stitch View Post

    Joop, kiitokset vinkeistä kaikille.
    Löytyi sama pumppu vielä halvemmalla, mutta johto täytyy ostaa mukaan erikseen.

    Tarjolla 40cm jossa molemmissa päissä liitin, ja 20cm jossa vain toisessa päässä. Hintaero johdoilla kympin, joten kumpi paree koliysiin?

    MTT:n pumpun johdossa näyttää olevan liittimet molemmissa päissä, mutta pituus ei varmaan 40cm ole. Kaipa tuon väsää kummasta vaan, en sillä
    Joo se tuon MTT:n mukana tuleva johto on tosiaan plug & play liittimiltään ja pituudeltaan. En muista pituutta, mutta ei se 40cm ole ainakaan. Montako kymppiä halvempi on se toinen pumppu, että kannattaa alkaa säätämään johtojen kans?

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Originally posted by FiFi View Post
    Pahoittelut aiheen vaihdosta mutta oli pakko tulla kysymään fiksummilta. Osasko joku sanoa kuinka harvinainen on sportti sisusta värissä sattelbraun?
    Paljo harvinaisempi mitä musta tai harmaa. Valmistusmääriä tuskin kukaan tietää.

    Leave a comment:


  • FiFi
    replied
    Pahoittelut aiheen vaihdosta mutta oli pakko tulla kysymään fiksummilta. Osasko joku sanoa kuinka harvinainen on sportti sisusta värissä sattelbraun?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Stitch View Post

    Joop, kiitokset vinkeistä kaikille.
    Löytyi sama pumppu vielä halvemmalla, mutta johto täytyy ostaa mukaan erikseen.

    Tarjolla 40cm jossa molemmissa päissä liitin, ja 20cm jossa vain toisessa päässä. Hintaero johdoilla kympin, joten kumpi paree koliysiin?

    MTT:n pumpun johdossa näyttää olevan liittimet molemmissa päissä, mutta pituus ei varmaan 40cm ole. Kaipa tuon väsää kummasta vaan, en sillä
    Kuten MTT:n kuvassa lyhyt johto oikea E39:iin. Jos toisessa päässä ei ole liitintä, joutuu yhdistelemään vanhasta. Aivan joutavaa hommaa.

    Leave a comment:

Working...
X