E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Wespa
    replied
    Hyvin omakin E39 liikkuu talvella kitkoilla, ASC+T mulla myös. Ei nyt ihan E46:sen veroinen liikkeellelähdöissä, mutta ei ollenkaan huono.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    En minäkään saa omaa E39 kiinni talvella muistaakseni suoralla sentään, vaikka on ASC+T eli alkupään järjestelmä. Hyvä sekin on talvella, auttaa tosi paljon.
    Mutta oma biili tosiaan ei ole ollut ainakaan 5 vuoteen edes talvella ulkoilutuksessa, niin mielikuvista on hetken aikaa

    Leave a comment:


  • -Tapi
    replied
    Servotronic hälyttää oikosulkua. Piuhat mittasin, ei ole oikosessa ja raidetangonkin vaihdoin jolloin vaihtui samalla paineenohjausventtiilikin sen kyljessä. Eli vika on GM3 modulissa sisällä.
    Tilasin jo piirilevylle sen satiaisen joka ohjauksen venttiiliä ohjaa (BTS412B2) mutta sitä odotellessa googlailin ongelmaa ja saattaa olla että ongelma ei ratkea vaihtamalla tuo lutikka vaan vika on jossain syvemmällä korimodulissa.

    Ebay on pullollaan E39 GM3 high -merkinnällä olevia korimoduleita. Minun modulissani lukee osanumerona 61356922151. Pitääkö ostaa nimenomaan samalla numerolla oleva vai käykö tähän mikä vaan "E39 GM3 high" moduli?

    Leave a comment:


  • lapmiro
    replied
    Originally posted by Alfistipohjoosesta View Post
    Talvi lähestyy, enkä löytänyt varmuutta (jos nyt sittenkään olisin ostanut) 525i automaatti Touring lukkoperän sisuksiin. Ongelma on tuon aivan järjettömän huono liikkeelle lähtö kyky jos DSC päällä. Tuo järjestelmä ei taida jarruttaa sutivaa pyörää? Jos jarruttaa niin on jo epäillys että jarruttaa väärää pyörää. Huomaa myös että jos rattia on yhtään kääntänyt ennen ku auto liikkuu niin jää sutimaan vielä herkemmin. Sen saa ihan tasaiselle kiinni (tahallaan) jos laittaa ratin tappiin ja kaasun pohjaan. Tuossakin tilanteessa kun painaa DSC pois niin auto lähtee liikkeelle.
    Voiko DSC ohjelmoida niin että alkaa puuttumaan peliin vaikka yli 15km/h nopeudessa. Tai tuohon on vaihdettu abs yksikkö. Ei ole koodeja yms ja muuten tuntuu toimivan oikein mutta onko koodauksessa tullut joku hämminki. Lisäksi yksi jos jarruputket olisi takana väärin päin. Ne on uusittu penkkien alta taaksepäin. Nuo kaksi nyt vaatisi sen että järjestelmä jarruttaa sutivaa pyörää.
    Minulla on vm 2002 E39 DSC:llä ja minun mielestäni oikein loistava järjestelmä. Ainakaan minulla ei auto halvaannu lainkaan kun järjestelmä on käytössä, mutta jos sen napista sammuttaa niin sillon on kulku onnetonta kun yhtä rengasta sudittaa. Veikkaisin että autossasi on jokin häikkä järjestelmässä. Ainakin omastani sain Inpalla aika hyvin luettua koodeja ja tutkittua ohjauksen arvon muutoksia.

    Leave a comment:


  • azlakki
    replied
    Originally posted by Enoo View Post
    Olisiko kellään mittoja narinahelan vaihto työkaluun niin sattuisi oikeat tarvikkeet kun kauppaan menee?
    Tällä lähtee, uusi samalla integral linkit että pultit.
    https://aeromotors.fi/tuote/9214821/war87-mark-moto

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Omassani on myös tuo alkupään asc+t-systeemi ja sitä joskus peilijäällä testasinkin kun oli vielä vakio tasauspyörästö perässä niin kyllä se omasta mielestä lähti paremmin liikkeelle kun luistonesto oli päällä ja todellakin jarruttaa sutivaa pyörää mutta kyllä e39 liukkaalla surkeasti lähtee paikaltaan lukkoperälläkin kun on niin paljon kevyempi perä verrattuna keulaan eli toisinsanoen pitää tankkia täytenä ja tuoreet nastarenkaat niin kyllä tämmöinen on mainio talviauto.

    tuoreempi e92-koppasen dtc-ajonvakautus on sit jo paljon kehittyneempi järjestelmä

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Sitä en tiedä onko E39:n DSC luistoneston osalta yhtään sen kummempi kuin pelkkä ASC+T, mikä omasta löytyy, mutta kyllähän jälkimmäisenkin pitäis sutivaa pyörää jarruttaa. Käytännössä kuitenkin homma ei kovin tehokkaalta tunnu ja itse olen ainakin ajanut kaikki 19 talvea E39:llä luistonesto yleensä aina pois päältä taajamanopeuksissa.

    E92 hankinnan jälkeen huomas että se lähtee ihan eri tavalla liikkeelle liukkaalla.

    Leave a comment:


  • Alfistipohjoosesta
    replied
    Talvi lähestyy, enkä löytänyt varmuutta (jos nyt sittenkään olisin ostanut) 525i automaatti Touring lukkoperän sisuksiin. Ongelma on tuon aivan järjettömän huono liikkeelle lähtö kyky jos DSC päällä. Tuo järjestelmä ei taida jarruttaa sutivaa pyörää? Jos jarruttaa niin on jo epäillys että jarruttaa väärää pyörää. Huomaa myös että jos rattia on yhtään kääntänyt ennen ku auto liikkuu niin jää sutimaan vielä herkemmin. Sen saa ihan tasaiselle kiinni (tahallaan) jos laittaa ratin tappiin ja kaasun pohjaan. Tuossakin tilanteessa kun painaa DSC pois niin auto lähtee liikkeelle.
    Voiko DSC ohjelmoida niin että alkaa puuttumaan peliin vaikka yli 15km/h nopeudessa. Tai tuohon on vaihdettu abs yksikkö. Ei ole koodeja yms ja muuten tuntuu toimivan oikein mutta onko koodauksessa tullut joku hämminki. Lisäksi yksi jos jarruputket olisi takana väärin päin. Ne on uusittu penkkien alta taaksepäin. Nuo kaksi nyt vaatisi sen että järjestelmä jarruttaa sutivaa pyörää.

    Leave a comment:


  • Enoo
    replied
    Olisiko kellään mittoja narinahelan vaihto työkaluun niin sattuisi oikeat tarvikkeet kun kauppaan menee?

    Leave a comment:


  • -Tapi
    replied
    Originally posted by Jarger View Post

    Alkupään rateissa nuo ainakin menee erillisen ratin boksin kautta, noin periaatteessa varmaan simppelimmin (mitenkään asiaan syvemmin perehtymättä)
    Ilmeisesti niissä on U6052B-piiri joka multipleksaa signaalin kaikki eri "kanavat" yhteen lankaan. Onkohan uudemmissakin sama homma?
    Ja jos uudemmissa on erilainen systeemi niin silloin MFL boksi ei toimisi uudemman ratin kanssa. Harmi kun näiden kanssa ei ole valmistajalta oikein syvällistä dokumentaatiota.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by -Tapi View Post
    Sattuisiko joku ollut tutkinut koskaan facelift E39 monitoimiratin ja moottorinohjaimen välistä kommunikaatiota? Yksi karva siellä menee ja tahtoisin tietää olisiko siitä millään konstein "dekoodattavissa" vakionopeudensäätimen nappien signaalit erilleen? Erimerkkinen moottori toimii autossa muuten mallikkaasti mutta tällainen monitoimiratista toimiva vakionopeudensäädin on vielä haaveena.
    Alkupään rateissa nuo ainakin menee erillisen ratin boksin kautta, noin periaatteessa varmaan simppelimmin (mitenkään asiaan syvemmin perehtymättä)

    Leave a comment:


  • -Tapi
    replied
    Sattuisiko joku ollut tutkinut koskaan facelift E39 monitoimiratin ja moottorinohjaimen välistä kommunikaatiota? Yksi karva siellä menee ja tahtoisin tietää olisiko siitä millään konstein "dekoodattavissa" vakionopeudensäätimen nappien signaalit erilleen? Erimerkkinen moottori toimii autossa muuten mallikkaasti mutta tällainen monitoimiratista toimiva vakionopeudensäädin on vielä haaveena.

    Leave a comment:


  • azlakki
    replied
    Osuuko ropelli johonkin, pyöritä käsin.

    Leave a comment:


  • Anakis
    replied
    Originally posted by azlakki View Post

    Laita virrat päälle, avaa konepelti ja kuuntele pää moottoritilassa tikittääkö ennen käynnistystä.
    Pää laitettu moottoritilaan. Ei tikitä virrat päällä tai ennen käynnistystä, mutta ääni kesti tasan yhtä pitkään kuin viskotuuletin pyöri sammuttamisen jälkeen. Ei tuo kovin vanhalta tuntunut, kun hihnat keväällä vaihdoin, mutta ei ole minkäänlaista huoltokirjaa, niin ei tietoa onko vaihdettu. Liekö siinä kuitenkin siis vikaa...

    Leave a comment:


  • azlakki
    replied
    Originally posted by Anakis View Post
    Koitin haulla etsiä tuloksetta, jotenka kysymys tänne. 523i pitää hiljaista tasaista tikitystä käynnistyksen jälkeen, kierrokset tai ajonopeus ei tähän vaikuta ja tikitys jopa jatkuu reilu 5 sec auton sammuttamisen jälkeen. Myös jostain keskikonsolin takaa kuuluu staattista "häiriöääntä" vaikkei olisi virrat päällä. Sähkölaitteet kuitenkin toimii normaalisti eikä akku tyhjentynyt edes 3kk seisonnan aikana. Ideoita?
    Laita virrat päälle, avaa konepelti ja kuuntele pää moottoritilassa tikittääkö ennen käynnistystä.

    Leave a comment:

Working...
X