Originally posted by Stitch
View Post
E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Joo se tuon MTT:n mukana tuleva johto on tosiaan plug & play liittimiltään ja pituudeltaan. En muista pituutta, mutta ei se 40cm ole ainakaan. Montako kymppiä halvempi on se toinen pumppu, että kannattaa alkaa säätämään johtojen kans?
-
Paljo harvinaisempi mitä musta tai harmaa. Valmistusmääriä tuskin kukaan tietää.Originally posted by FiFi View PostPahoittelut aiheen vaihdosta mutta oli pakko tulla kysymään fiksummilta. Osasko joku sanoa kuinka harvinainen on sportti sisusta värissä sattelbraun?
Leave a comment:
-
Pahoittelut aiheen vaihdosta mutta oli pakko tulla kysymään fiksummilta. Osasko joku sanoa kuinka harvinainen on sportti sisusta värissä sattelbraun?
Leave a comment:
-
Kuten MTT:n kuvassa lyhyt johto oikea E39:iin. Jos toisessa päässä ei ole liitintä, joutuu yhdistelemään vanhasta. Aivan joutavaa hommaa.Originally posted by Stitch View Post
Joop, kiitokset vinkeistä kaikille.
Löytyi sama pumppu vielä halvemmalla, mutta johto täytyy ostaa mukaan erikseen.
Tarjolla 40cm jossa molemmissa päissä liitin, ja 20cm jossa vain toisessa päässä. Hintaero johdoilla kympin, joten kumpi paree koliysiin?
MTT:n pumpun johdossa näyttää olevan liittimet molemmissa päissä, mutta pituus ei varmaan 40cm ole. Kaipa tuon väsää kummasta vaan, en sillä
Leave a comment:
-
Joop, kiitokset vinkeistä kaikille.Originally posted by Samppae39 View Post
Löytyi sama pumppu vielä halvemmalla, mutta johto täytyy ostaa mukaan erikseen.
Tarjolla 40cm jossa molemmissa päissä liitin, ja 20cm jossa vain toisessa päässä. Hintaero johdoilla kympin, joten kumpi paree koliysiin?
MTT:n pumpun johdossa näyttää olevan liittimet molemmissa päissä, mutta pituus ei varmaan 40cm ole. Kaipa tuon väsää kummasta vaan, en sillä
Leave a comment:
-
Nojuu, tuollain oli helpompi mielestäni tehdä. Siinä kun on paikka ihan liittimelle. Olishan sitä voinu yrittää nuihin napoihin tinailla. Tuo kansi kun taitaa olla aika piukassa…Originally posted by Heguli 31 View PostNo eikö siitä vanhasta pumpusta olisi saanut sen johdon liittimineen vaihdettua siihen uuteen (tinaamalla)?
https://m.autodoc.fi/pierburg/10123749Last edited by IiroU; 02-11-2024, 15:46.
Leave a comment:
-
No eikö siitä vanhasta pumpusta olisi saanut sen johdon liittimineen vaihdettua siihen uuteen (tinaamalla)?
Leave a comment:
-
Mä tilasin E65 webastoon Autodocilta Pierburgin pumpun. Maksoi varmaan 80€. Pari päivää sitten sama pumppu oli reilun 60€, nyt 90€. Hinnat siis pomppii. Ei ollut ihan plug n play, vaan joutui paikallisesta Webastohuollosta hakemaan pumppuun sopivan johdon. Johto poikki ja vanhasta pumpusta kortin pään liitin mukaan ja tinaamaan. Koko keikka varmaan 100€ paikkeilla. Näissä kun taitaa samat pumput olla jos Webaston malli on sama?
Leave a comment:
-
Juu, tuo Pierburg on sama kuin orkkis.Originally posted by Samppae39 View Post
Leave a comment:
-
Originally posted by Stitch View Post
Näin joo päättelin asiaa googlattuani.
Weban vesipumppu oem-numeron mukaan suht arvokas (64126918940).
Olisiko tuohon mahdollista löytää vastaava joka kävisi esim viallisen osiin yhdistämällä? Letkulähdöt tms. Eikö tuo kansi ole kuvien perusteella irroitettava?
Lisäkysymys: voiko tuo moottori olla vikaantunut niin että purkaa satunnaisesti akkua?
Toki epäilen myös kertaalleen elvytettyä starttimoottoria. Mutta kuten tavallista vikaa ei saa päälle silloin kun sitä yrittää selvittää
Tuommosen laitoin viime syksynä omaani. Plug & play.
Leave a comment:
-
Juu. Itellä 9/2002 valmistunut, jossa alipaineletku tukittuna. Ei vikavaloa. Tuo softaongelma koskee ihan viimeisen vuoden touringeja, joita valmistettiin sedania pidempään.Originally posted by Stitch View Post
Oma 11.02. valmistettu, toki se manuaali, ei vikavaloa. Teräslätkä, ja letku tukittu. Tuplavarmistus kun oli tekemisen puute.
Leave a comment:
-
Oma 11.02. valmistettu, toki se manuaali, ei vikavaloa. Teräslätkä, ja letku tukittu. Tuplavarmistus kun oli tekemisen puute.Originally posted by Clavurion View PostLätkä pakosarjan ja EGR-putken väliin. Toki edellyttää, että EGR-venttiili on ehjä, siitä alipaineletku tukkoon. EGR-termarin saa pysyvästi tukkoon, kun purkaa sen ja poistaa pienemmän elementin, niin isompi ei pysty enää paikallaan aukeamaan. Noissa ihan loppupään E39 530d versioissa on vaan eri softaversio, joissa EGR:n disabloinnista vikavalo syttyy ja vaatii sitten softauksen.
Leave a comment:
-
Näin joo päättelin asiaa googlattuani.Originally posted by Samppae39 View Post
Sulla on Webaston vesipumppu rikki, jos ajaessa toimii, mutta moottori sammuksissa ei. Ylikuumenee, ku vesi ei kierrä ja sammuu.
Weban vesipumppu oem-numeron mukaan suht arvokas (64126918940).
Olisiko tuohon mahdollista löytää vastaava joka kävisi esim viallisen osiin yhdistämällä? Letkulähdöt tms. Eikö tuo kansi ole kuvien perusteella irroitettava?
Lisäkysymys: voiko tuo moottori olla vikaantunut niin että purkaa satunnaisesti akkua?
Toki epäilen myös kertaalleen elvytettyä starttimoottoria. Mutta kuten tavallista vikaa ei saa päälle silloin kun sitä yrittää selvittää
Leave a comment:
Leave a comment: