E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Samppae39
    replied
    Originally posted by FiFi View Post
    Pahoittelut aiheen vaihdosta mutta oli pakko tulla kysymään fiksummilta. Osasko joku sanoa kuinka harvinainen on sportti sisusta värissä sattelbraun?
    Paljo harvinaisempi mitä musta tai harmaa. Valmistusmääriä tuskin kukaan tietää.

    Leave a comment:


  • FiFi
    replied
    Pahoittelut aiheen vaihdosta mutta oli pakko tulla kysymään fiksummilta. Osasko joku sanoa kuinka harvinainen on sportti sisusta värissä sattelbraun?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Stitch View Post

    Joop, kiitokset vinkeistä kaikille.
    Löytyi sama pumppu vielä halvemmalla, mutta johto täytyy ostaa mukaan erikseen.

    Tarjolla 40cm jossa molemmissa päissä liitin, ja 20cm jossa vain toisessa päässä. Hintaero johdoilla kympin, joten kumpi paree koliysiin?

    MTT:n pumpun johdossa näyttää olevan liittimet molemmissa päissä, mutta pituus ei varmaan 40cm ole. Kaipa tuon väsää kummasta vaan, en sillä
    Kuten MTT:n kuvassa lyhyt johto oikea E39:iin. Jos toisessa päässä ei ole liitintä, joutuu yhdistelemään vanhasta. Aivan joutavaa hommaa.

    Leave a comment:


  • Stitch
    replied
    Joop, kiitokset vinkeistä kaikille.
    Löytyi sama pumppu vielä halvemmalla, mutta johto täytyy ostaa mukaan erikseen.

    Tarjolla 40cm jossa molemmissa päissä liitin, ja 20cm jossa vain toisessa päässä. Hintaero johdoilla kympin, joten kumpi paree koliysiin?

    MTT:n pumpun johdossa näyttää olevan liittimet molemmissa päissä, mutta pituus ei varmaan 40cm ole. Kaipa tuon väsää kummasta vaan, en sillä

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    No eikö siitä vanhasta pumpusta olisi saanut sen johdon liittimineen vaihdettua siihen uuteen (tinaamalla)?
    Nojuu, tuollain oli helpompi mielestäni tehdä. Siinä kun on paikka ihan liittimelle. Olishan sitä voinu yrittää nuihin napoihin tinailla. Tuo kansi kun taitaa olla aika piukassa…

    https://m.autodoc.fi/pierburg/10123749
    Last edited by IiroU; 02-11-2024, 15:46.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    No eikö siitä vanhasta pumpusta olisi saanut sen johdon liittimineen vaihdettua siihen uuteen (tinaamalla)?

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Mä tilasin E65 webastoon Autodocilta Pierburgin pumpun. Maksoi varmaan 80€. Pari päivää sitten sama pumppu oli reilun 60€, nyt 90€. Hinnat siis pomppii. Ei ollut ihan plug n play, vaan joutui paikallisesta Webastohuollosta hakemaan pumppuun sopivan johdon. Johto poikki ja vanhasta pumpusta kortin pään liitin mukaan ja tinaamaan. Koko keikka varmaan 100€ paikkeilla. Näissä kun taitaa samat pumput olla jos Webaston malli on sama?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Juu, tuo Pierburg on sama kuin orkkis.

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Originally posted by Stitch View Post

    Näin joo päättelin asiaa googlattuani.

    Weban vesipumppu oem-numeron mukaan suht arvokas (64126918940).

    Olisiko tuohon mahdollista löytää vastaava joka kävisi esim viallisen osiin yhdistämällä? Letkulähdöt tms. Eikö tuo kansi ole kuvien perusteella irroitettava?

    Lisäkysymys: voiko tuo moottori olla vikaantunut niin että purkaa satunnaisesti akkua?
    Toki epäilen myös kertaalleen elvytettyä starttimoottoria. Mutta kuten tavallista vikaa ei saa päälle silloin kun sitä yrittää selvittää


    Tuommosen laitoin viime syksynä omaani. Plug & play.

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post

    Juu. Itellä 9/2002 valmistunut, jossa alipaineletku tukittuna. Ei vikavaloa. Tuo softaongelma koskee ihan viimeisen vuoden touringeja, joita valmistettiin sedania pidempään.
    Tuo oma on 8/03.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Stitch View Post

    Oma 11.02. valmistettu, toki se manuaali, ei vikavaloa. Teräslätkä, ja letku tukittu. Tuplavarmistus kun oli tekemisen puute.
    Juu. Itellä 9/2002 valmistunut, jossa alipaineletku tukittuna. Ei vikavaloa. Tuo softaongelma koskee ihan viimeisen vuoden touringeja, joita valmistettiin sedania pidempään.

    Leave a comment:


  • Stitch
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Lätkä pakosarjan ja EGR-putken väliin. Toki edellyttää, että EGR-venttiili on ehjä, siitä alipaineletku tukkoon. EGR-termarin saa pysyvästi tukkoon, kun purkaa sen ja poistaa pienemmän elementin, niin isompi ei pysty enää paikallaan aukeamaan. Noissa ihan loppupään E39 530d versioissa on vaan eri softaversio, joissa EGR:n disabloinnista vikavalo syttyy ja vaatii sitten softauksen.
    Oma 11.02. valmistettu, toki se manuaali, ei vikavaloa. Teräslätkä, ja letku tukittu. Tuplavarmistus kun oli tekemisen puute.

    Leave a comment:


  • Stitch
    replied
    Originally posted by Samppae39 View Post

    Tämän saa avattua myös ottamalla sulakkeen irti auton käydessä. En muista tarkempia ohjeita sekunteineen, mutta löytyy haulla varmasti.
    Tätä olenkin joutunut käyttämään joskus. Muutama kymmenen sekuntia irti on riittänyt.

    Leave a comment:


  • Stitch
    replied
    Originally posted by Samppae39 View Post

    Sulla on Webaston vesipumppu rikki, jos ajaessa toimii, mutta moottori sammuksissa ei. Ylikuumenee, ku vesi ei kierrä ja sammuu.
    Näin joo päättelin asiaa googlattuani.

    Weban vesipumppu oem-numeron mukaan suht arvokas (64126918940).

    Olisiko tuohon mahdollista löytää vastaava joka kävisi esim viallisen osiin yhdistämällä? Letkulähdöt tms. Eikö tuo kansi ole kuvien perusteella irroitettava?

    Lisäkysymys: voiko tuo moottori olla vikaantunut niin että purkaa satunnaisesti akkua?
    Toki epäilen myös kertaalleen elvytettyä starttimoottoria. Mutta kuten tavallista vikaa ei saa päälle silloin kun sitä yrittää selvittää

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Laitellut kans lätkän ennen EGR, tosin versiot on olleet näitä ilman EGR-termaria olevia.
    Pellistä jos tekee niin ei kestä, palaa reikä puhki. Kuparin kanssa en ole todennut samaa.
    En tiedä toimisiko sitten paremmin tuolla pakosarjan seudulla, kun itse oon laitellut nuo juuri sen ison metallilemmarin alle EGR-venttiilin ja putken väliin.


    E83 M47:aan 7mm reiällä oleva lätkä, ettei sytytä vikavaloa. Mieluustihan tuollaisen tulppaisi kokonaan jos vikavalotta onnistuisi.

    Leave a comment:

Working...
X