E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Lätkä pakosarjan ja EGR-putken väliin. Toki edellyttää, että EGR-venttiili on ehjä, siitä alipaineletku tukkoon. EGR-termarin saa pysyvästi tukkoon, kun purkaa sen ja poistaa pienemmän elementin, niin isompi ei pysty enää paikallaan aukeamaan. Noissa ihan loppupään E39 530d versioissa on vaan eri softaversio, joissa EGR:n disabloinnista vikavalo syttyy ja vaatii sitten softauksen.
👍 1 -
Entäs mallia tällainen? Menee nätisti piiloon, sitten vaan alipaineletku tukkoon, mutta osat paikallaan? Aika hyvä valikoima tuolla nettisivulla kaikenmaailman tulppia.Originally posted by Samppae39 View Post
Romut haluisin pitää paikallaan ihan mielenrauhan vuoksi, ettei ota katsurin silmään. Poistosetin saisin varaosa-autosta ja jos oikeen haluis askarrella, niin siitä sais vesiputketkin, että vois egr-jäähdyttimenki poistaa. Pistähän privalla hintatietoa sun romuista, jos innostuiski laittamaan vaan kuntoon.
Laitan YV nuista hiluista.
Leave a comment:
-
Romut haluisin pitää paikallaan ihan mielenrauhan vuoksi, ettei ota katsurin silmään. Poistosetin saisin varaosa-autosta ja jos oikeen haluis askarrella, niin siitä sais vesiputketkin, että vois egr-jäähdyttimenki poistaa. Pistähän privalla hintatietoa sun romuista, jos innostuiski laittamaan vaan kuntoon.Originally posted by IiroU View PostMä ostin aikoinaan omaan -02 30d Tafmet nimiseltä yritykseltä Puolasta valmiin tulppaussetin. Siinä tuli lätkä pakosarjan päähän, alumiiniputki EGR-venttiilin tilalle ja alumiinitulpat vesiletkujen päihin.
Ruuvilla ja letkukiristimellä EGR-venttiilin alipaineletku tukkoon. Vikakoodia se näytti INPAlla, mutta vikavalo ei syttynyt, koska EU3.
Edit, mulla on toki ne EGR romut vielä tallessa, jos haluat laittaa kuntoon…
Leave a comment:
-
Mä ostin aikoinaan omaan -02 30d Tafmet nimiseltä yritykseltä Puolasta valmiin tulppaussetin. Siinä tuli lätkä pakosarjan päähän, alumiiniputki EGR-venttiilin tilalle ja alumiinitulpat vesiletkujen päihin.
Ruuvilla ja letkukiristimellä EGR-venttiilin alipaineletku tukkoon. Vikakoodia se näytti INPAlla, mutta vikavalo ei syttynyt, koska EU3.
Edit, mulla on toki ne EGR romut vielä tallessa, jos haluat laittaa kuntoon…
Leave a comment:
-
530d -03 ja egr tulppaus. Vuotaa tuo egr:n putki ennen venttiiliä ja on puskenu möhmää pihalle, nii nyt ku on muutenki konehuone levällään, nii miettiny tulppausta. Haulla on tullu esiin moottorin vikavaloa, vikakoodia, egr venttiilin kääntämistä yms. Miten tuo ny oikeaoppisesti tehdään. Meinasin tehä sokean pakosarjan ja putken liitokseen, mutta muuten jättää romut paikalleen. Toimiiko näin ilman herjoja vai miten pitää tehdä?
Leave a comment:
-
Tämän saa avattua myös ottamalla sulakkeen irti auton käydessä. En muista tarkempia ohjeita sekunteineen, mutta löytyy haulla varmasti.Originally posted by IiroU View Post
Joo. Muutaman kerran antaa yrittää jos vesipumppu ei toimi. Tarpeeks usein vesipumpun vikakoodi niin lyö kortin lukkoon. Saa auki esim Tool32 avulla.
Leave a comment:
-
Joo, jos se hajoaa sähköisesti, monesti osaavat myös hajota niin, että on sähköisesti ainakin siinämäärin ehjä, että automatiikka ei vikaa tajua, mutta neste ei liiku.
Edit: hidas
Leave a comment:
-
Joo. Muutaman kerran antaa yrittää jos vesipumppu ei toimi. Tarpeeks usein vesipumpun vikakoodi niin lyö kortin lukkoon. Saa auki esim Tool32 avulla.Originally posted by Heguli 31 View PostEikös tuo Weban viallinen vesipumppu aiheuta vikatilan, joka uusiutuessaan muutaman kerran lukitsee ohjainkortin?
Leave a comment:
-
Eikös tuo Weban viallinen vesipumppu aiheuta vikatilan, joka uusiutuessaan muutaman kerran lukitsee ohjainkortin?
Leave a comment:
-
Sulla on Webaston vesipumppu rikki, jos ajaessa toimii, mutta moottori sammuksissa ei. Ylikuumenee, ku vesi ei kierrä ja sammuu.Originally posted by Stitch View Post
Näinpä juuri
Mikä sen kylmettää. Josko se webasto(kaan) ei kierrätä vettä.
Tai nyt ainakaan ei kun on sulake irti. Joku vesihän siellä on kiertänyt kun ajaessa pöhisi, ajastuksella/kaukosäätimellä vain yritti
👍 2Leave a comment:
-
Näinpä juuriOriginally posted by Clavurion View Post
Manuaalissa ei ole EGR-jäähdytintä, eikä siten EGR-termariakaan, kuten ei myöskään imusarjan läppiä.
Mikä sen kylmettää. Josko se webasto(kaan) ei kierrätä vettä.
Tai nyt ainakaan ei kun on sulake irti. Joku vesihän siellä on kiertänyt kun ajaessa pöhisi, ajastuksella/kaukosäätimellä vain yritti
Leave a comment:
-
Manuaalissa ei ole EGR-jäähdytintä, eikä siten EGR-termariakaan, kuten ei myöskään imusarjan läppiä.Originally posted by Stitch View Post
Noh, osoitanko nyt tuplasti tyhmyyteni, mutta olen tuon vesipumpun vaihtanut, egr:n tulpannut, ja olen jokseenkin varma etten tuossa minun manuaalissa ole egr-termostaattia nähnyt.
Saatan olla dementikko, onhan siitä jo muutama talvi. En sitä löytänyt myöskään realoem:sta, enkä nyt kuvista joita oli tallella muovit ja imusarja irti suutinrempan yhteydessä.
Leave a comment:
-
Noh, osoitanko nyt tuplasti tyhmyyteni, mutta olen tuon vesipumpun vaihtanut, egr:n tulpannut, ja olen jokseenkin varma etten tuossa minun manuaalissa ole egr-termostaattia nähnyt.Originally posted by vexu524tdic View Post
Ei ainakaan minun järkeen mahdu että pumppu vaikuttaisi moottorin lämpöihin, onko EGR termarikin vaihdettu? Sen vaikutus on helppo testata vaikkapa sulkemalla vesikierto > puristimella letku tukkoon.
Saatan olla dementikko, onhan siitä jo muutama talvi. En sitä löytänyt myöskään realoem:sta, enkä nyt kuvista joita oli tallella muovit ja imusarja irti suutinrempan yhteydessä.
Leave a comment:
-
Ei ainakaan minun järkeen mahdu että pumppu vaikuttaisi moottorin lämpöihin, onko EGR termarikin vaihdettu? Sen vaikutus on helppo testata vaikkapa sulkemalla vesikierto > puristimella letku tukkoon.Originally posted by Stitch View Post
S536 Auxiliary heating, pumppu on vesiventtiilin yhteydessä.
Tosiaan tilasin joskus väärän venttiilipaketin kun vanhat jumitti huolella, mutta itse venttiilit tietty samat joten vaihdoin tuohon vanhaan runkoon ne uudet.
Tietty en silloin tuota pumppua testannut, ja voi olla että silloin vielä toimikin.
Epäilen että Webasto purkaa akkua, joten se on nyt väliaikaisesti pois käytöstä. Ajastuskaan ei toiminut (hetken yrittää ja sammuu), mutta ajon aikana weba kyllä puhisi.
Eikö tuon vesipumpun oire ole nimenomaan että tyhjäkäynnillä alkaa moottorin lämpö laskea?
Termarikin on tuoretta tavaraa, että tuskin siinä ongelma.
Leave a comment:
-
Sillä lisävesiventtiilien aux water pump:lla vain marginaalinen rooli. Lähes yhtä hyvin homma rokkaa pelkällä Weban vesipumpulla. Toimiessaan.Weban pumpun ohjaus Webalta ja lisävesipumpun IHKA:lta. Ja tehdasWebassa joka tapauksessa toimintaperiaate, että hyttä ensin tavoitteesseen ja jäljelle jääneet paukut voi uhrata motille.Originally posted by Stitch View Post
S536 Auxiliary heating, pumppu on vesiventtiilin yhteydessä.
Tosiaan tilasin joskus väärän venttiilipaketin kun vanhat jumitti huolella, mutta itse venttiilit tietty samat joten vaihdoin tuohon vanhaan runkoon ne uudet.
Tietty en silloin tuota pumppua testannut, ja voi olla että silloin vielä toimikin.
Epäilen että Webasto purkaa akkua, joten se on nyt väliaikaisesti pois käytöstä. Ajastuskaan ei toiminut (hetken yrittää ja sammuu), mutta ajon aikana weba kyllä puhisi.
Eikö tuon vesipumpun oire ole nimenomaan että tyhjäkäynnillä alkaa moottorin lämpö laskea?
Termarikin on tuoretta tavaraa, että tuskin siinä ongelma.
Leave a comment:
Leave a comment: