E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • peto2
    replied
    Mitä eroa on 5hp24 eri versioiden välillä? Lähinnä että saako faceliftin laatikon toimimaan -98 autossa ja jos niin mitä askartelua se vaatii?

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    toimii ekalla kun silloinhan se antennivastaanotin on lähempänä kaukosäädintä eikä välissä ole kuin c-pilarin pelti
    ettei se antennivahvistin sieltä lasilta kuitenkin sitä kakenkin signaalia yrittäis?

    tuurilla vois WDS:sästäkin jotain helppiä löytyä tämän diagnostiikan kanssa.


    edit: https://bmwteka.com/wds/en/e39old/32c9e769

    Leave a comment:


  • -Tapi
    replied
    Originally posted by naikou View Post

    Mulla kans tehty keskuslukon kaukosäätö retrofit kun alkuoeräisenä sitä ei ollut, kaukosäätimenä joku ebayn 15€ maksanut kopio ”salmiakkiavain” ja tosiaan on sekin välillä tehnyt sellasta että saa monta kertaa painaa avausnappia ennenku reagoi, yleensä silloin kun on auton takana oikealla niin toimii ekalla kun silloinhan se antennivastaanotin on lähempänä kaukosäädintä eikä välissä ole kuin c-pilarin pelti
    Jännä että molemmat kommentit vastaavista ongelmista ovat juuri retrofit-aiheisia. Olisiko sittenkin jotain näissä kaukosäätimissä eikä vastaanottimessa?
    Mittasin eilen että se korimodulille lähtevä piuha ei maadoita kun kakea naputtelee ja lukot eivät reagoi. Eli vika ei ole ainakaan korimodulin päässä.
    Koetan ensi hätään löytää antennivahvistimen samalla osanumerolla 65258380685 ja laittaa sen paikalleen. Jos vika ei poistu, niin sen täytyy olla itse kakessa. Harmi kun sen mittaus ei minun taidoillani tai vehkeillä onnistu. Eli olisi kiva saada jollain mitattua lähteekö kakesta aina signaali ja vaihteleeko sen voimakkuus.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    Samaa vikaa omaan E39:iin retrofitatun systeemin kanssa. Kai ne antennivahvarit sitten vaan alkavat vanhemmiten pätkiä välillä..

    Edit. Tämä siis Tapin postaukseen kommenttina.
    Mulla kans tehty keskuslukon kaukosäätö retrofit kun alkuoeräisenä sitä ei ollut, kaukosäätimenä joku ebayn 15€ maksanut kopio ”salmiakkiavain” ja tosiaan on sekin välillä tehnyt sellasta että saa monta kertaa painaa avausnappia ennenku reagoi, yleensä silloin kun on auton takana oikealla niin toimii ekalla kun silloinhan se antennivastaanotin on lähempänä kaukosäädintä eikä välissä ole kuin c-pilarin pelti

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Eikös led takavaloille tarvinnut jotkut ballastit tms. ja prefaceissa sitten vielä peltiä piti vähän muotoilla että sopivat paikoilleen? Dokumentoi toki homma tänne, itseänikin kiinnostaisi ko. muutos.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Samaa vikaa omaan E39:iin retrofitatun systeemin kanssa. Kai ne antennivahvarit sitten vaan alkavat vanhemmiten pätkiä välillä..

    Edit. Tämä siis Tapin postaukseen kommenttina.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Tarviiko faceliftin alkuperäisille led takavaloille tehdä jotain virityksiä jos asentaa prefaceen kyseiset valot? LCM3B on asennettu ja koodattu autoon ja varmistettu ncs:llä että led takavalot on ruksattuna, riittääkö tämä vai pitääkö vielä tehdä jotain lisää? Tällä hetkellä jännitemittarilla mitattuna liittimeen tulee 13.8V kun moottori käynnissä

    Leave a comment:


  • -Tapi
    replied
    Originally posted by -Tapi View Post
    Mistähän etsisin vikaa kun kauko-ohjaimen nappuloita saa välillä painella kymmeniä kertoja ennen kuin ovet aukeaa tai menee lukkoon? Sama vika toisella kakellakin ja nämä on aftermarketia eli paristollisia. Olen vaihtanut patterit mutta ei auttanut.

    Antennivahvistin lienee ainoa auton päässä asiaan vaikuttava osa?
    Tutkin tätä tänään ja avasin verhoilut antennivahvistimen edestä. Naputtelin ensin kymmeniä kertoja kaken nappeja samalla heilutellen piuhoja ja niiden liittimiä ilman että auto reagoi. Sitten laitoin yleismittarin siihen piuhaan mikä lähtee korimodulille. Siinä on koko ajan 12V ja kun painan nappia, se ilmeisesti maadoittaa. No nytpä se sitten toimii ihan joka kerta kun nappia painaa ja yleismittari on kiinni linjassa... Täytyypä antaa tuon taas levätä jonkin aikaa ja kokeilla sitten uudestaan. Monesti käytännössä olen huomannut että kun se kerran reagoi kakeen, sitten se taas reagoi koko ajan jos jatkaa naputtelua.

    Leave a comment:


  • Alfistipohjoosesta
    replied
    =D No nyt.... löysin netin syövereistä tiedon että onnistuu Tool32, ja tosiaan 3min homma. Kylläpäs vitutus helpotti vaikka tunteja meni hukkaan kun en osaa DIS ja auton väliä säätää.

    Leave a comment:


  • Alfistipohjoosesta
    replied
    Originally posted by Alfistipohjoosesta View Post
    VM.2003. Kiitos, löysin inpa videoita mutta en omastani löytänyt koko kalibrointi kohtaa. Pitää kokeilla toisilla softilla.
    Ois varmaan vartin homma mutta mennyt jo 10h eikä yhteyttä DIS ja auton väliin. INPA toimii, Win10 läppäri haluua päivittää diagnostiikka pään. XP taas sanoo ettei ole paria ja heittää erroria. Nettiä luettu, vaihdettu ip ja muuta paskaa. Enintään virheilmoituksen vaihtuu. =D

    Leave a comment:


  • -Tapi
    replied
    Originally posted by peto2 View Post

    Ainakin M52tu:ssa vanokset lakkaavat toimimasta jos jako pielessä ja tälle oli todella kryptinen vikakoodi, vanos end stop tjsp.
    Tänään tuli purettua M54 vanos ekan kerran kokonaan ja niinhän sieltä paljastui yhdellä hampaalla pielessä oleva jakoketju ja tavallaan sitä korjaamaan yritetty yhdellä hampaalla pieleen ajoitettu apuketju. Ihan mielenkiintoinen ja nerokas rakenne ja hämmästyttävää kuinka monta "special toolia" tuohon kasaamiseen tarvitsee. Iso osa tuli tehtyä itse mutta sain lainaan esim Vanos-yksikön tilalle tulevan telineen joka painaa säätimet oikeaan asentoon kasattaessa.

    Harmi että nyt kun Vanoksen vikakoodista pääsi eroon, tuli tilalle fuel trim koodit jotka vinkaavat imuvuotoihin. Pitää perehtyä niihin vielä kun ainakin kaksi katkennutta pikkuletkua on jo löytynyt.

    Leave a comment:


  • Alfistipohjoosesta
    replied
    VM.2003. Kiitos, löysin inpa videoita mutta en omastani löytänyt koko kalibrointi kohtaa. Pitää kokeilla toisilla softilla.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Teitkö ohjauskulma-anturin alustuksen uusiksi? Ei tosin taida yleensä INPA:lla onnistua, vaikka se sieltä valikosta löytyisikin. DIS tai ISTA toimii.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    Ei kai ohjauskulma-anturia ole kuin DSC:llä varustetuissa yksilöissä eli facelifteissä?
    kyllä mulla on ollut DSC jokaisessa 540i:ssä, preface tai ei.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Ei kai ohjauskulma-anturia ole kuin DSC:llä varustetuissa yksilöissä eli facelifteissä?

    Leave a comment:

Working...
X