E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
=D No nyt.... löysin netin syövereistä tiedon että onnistuu Tool32, ja tosiaan 3min homma. Kylläpäs vitutus helpotti vaikka tunteja meni hukkaan kun en osaa DIS ja auton väliä säätää.
-
-
Originally posted by Alfistipohjoosesta View PostVM.2003. Kiitos, löysin inpa videoita mutta en omastani löytänyt koko kalibrointi kohtaa. Pitää kokeilla toisilla softilla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by peto2 View Post
Ainakin M52tu:ssa vanokset lakkaavat toimimasta jos jako pielessä ja tälle oli todella kryptinen vikakoodi, vanos end stop tjsp.
Harmi että nyt kun Vanoksen vikakoodista pääsi eroon, tuli tilalle fuel trim koodit jotka vinkaavat imuvuotoihin. Pitää perehtyä niihin vielä kun ainakin kaksi katkennutta pikkuletkua on jo löytynyt.
Leave a comment:
-
-
VM.2003. Kiitos, löysin inpa videoita mutta en omastani löytänyt koko kalibrointi kohtaa. Pitää kokeilla toisilla softilla.
Leave a comment:
-
-
Teitkö ohjauskulma-anturin alustuksen uusiksi? Ei tosin taida yleensä INPA:lla onnistua, vaikka se sieltä valikosta löytyisikin. DIS tai ISTA toimii.
Leave a comment:
-
-
Ei kai ohjauskulma-anturia ole kuin DSC:llä varustetuissa yksilöissä eli facelifteissä?
Leave a comment:
-
-
Syttyi luistonestonvalo. Inpassa abs puolella jatkuvasti päälle tuleva ohjauskulma vikokoodi. ABS näyttää nopeudeksi 0 kun on paikallaa. Ohjauskulma näyttää ihan oikein kun kääntää rattia mutta nopeustieto on 2,75km/h vaikka auto paikallaan.
Leave a comment:
-
-
Tutulta kuulostaa:
000067 DME: VANOS inlet camshaft, end position not reached
000068 DME: VANOS exhaust camshaft, end position not reached
Leave a comment:
-
-
Originally posted by -Tapi View PostKysymykset jatkuu: Kävin äsken katsastamassa yhtä E39:ani ja hylsy tuli vikakoodeista Vanokseen tai nokkien asentotunnistimiin liittyen.
muista tuota keväällä tutkineeni vaihtamalla molempien vanosten tiivisteet (M54B25) ja kun vikakoodit ei poistuneet, otin nokkien tunnistimet ja vanoksen solenoiditkin toisesta autosta jossa vanokset pelaa. Siltikään ei toimi.
Ehdotuksia?
Leave a comment:
-
-
Kysymykset jatkuu: Kävin äsken katsastamassa yhtä E39:ani ja hylsy tuli vikakoodeista Vanokseen tai nokkien asentotunnistimiin liittyen.
muista tuota keväällä tutkineeni vaihtamalla molempien vanosten tiivisteet (M54B25) ja kun vikakoodit ei poistuneet, otin nokkien tunnistimet ja vanoksen solenoiditkin toisesta autosta jossa vanokset pelaa. Siltikään ei toimi.
Ehdotuksia?
Leave a comment:
-
-
No tuo tamper dot sitten katosikin itsestään. Josko se pysyisikin sitten poissa.
Nyt kun pääsin kyselyn makuun niin kysynpä samalla: Mistähän etsisin vikaa kun kauko-ohjaimen nappuloita saa välillä painella kymmeniä kertoja ennen kuin ovet aukeaa tai menee lukkoon? Sama vika toisella kakellakin ja nämä on aftermarketia eli paristollisia. Olen vaihtanut patterit mutta ei auttanut.
Antennivahvistin lienee ainoa auton päässä asiaan vaikuttava osa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by -Tapi View PostMinulla syttyi kesken ajon tamper dot trippimittariin. Eka kerta kaikista E39:seistani ja niitä on ollutkin jo hieman yli 20 vuotta…
Tällä autolla oli rullattu 70 tkm 5 vuotta sitten ja nyt on mittarissa 198 000 km.
Onko tuo yleistä että auton sisäinen km-lukemien vertailu ontuu?) ja talvella tapahtui.
Leave a comment:
-
-
Minulla syttyi kesken ajon tamper dot trippimittariin. Eka kerta kaikista E39:seistani ja niitä on ollutkin jo hieman yli 20 vuotta…
Tällä autolla oli rullattu 70 tkm 5 vuotta sitten ja nyt on mittarissa 198 000 km.
Onko tuo yleistä että auton sisäinen km-lukemien vertailu ontuu?
Leave a comment:
-
Leave a comment: