memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JJT
    replied
    Originally posted by FiFi View Post
    elikkäs tietäskö joku miten korjataan kun e39 520i -98 herjaa 06 MRS: Belt Tensioner, Passenger Side vikakoodia. lieneekö vika itse kiristimessä vai voiko vika olla vaikka tunnistinmatossa tms?
    Kiristimen paukun liitin kannattaa ensin tarkastaa, ne tahtoo löystyä.

    Leave a comment:


  • FiFi
    replied
    elikkäs tietäskö joku miten korjataan kun e39 520i -98 herjaa 06 MRS: Belt Tensioner, Passenger Side vikakoodia. lieneekö vika itse kiristimessä vai voiko vika olla vaikka tunnistinmatossa tms?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Turunpoika View Post
    Moikka. 530D -02 ajettu n.480000 km. Käynnistyy huonosti kun kone on lämmin ja sammuttaa n.10-15minuutiksi, esim kaupassa käynniksi, muuten ei ole käynnistys ongelmia. Vuoden sisällä vaihdettu tankinpumppu, kuskin penkin alla oleva pumppu, akku, korkeapainepumppu. Oisko mitään ajatuksia mikä voisi aiheuttaa tämän. Tuntuisi,että startti pyörisi silloin huonommin, auto on tyttären tytären käytössä joten tiedot tulee häneltä ja hänen mieheltä. Voiko startti mahdollisesti aiheuttaa tämän ongelman.
    Pelkkä starttimoottori ei ongelmaa aiheuta, mutta voi toki olla myötävaikuttava tekijä. Lämpimänä käynnistysvaikeudet taustalla todennäköisimmin nokka-akselin tunnistin tai vuotava suutin. Vikakoodeillahan tässäkin pitäisi lähteä liikkeelle. Nokkatunnistimen suhteen voi toki kokeilla oireiden ilmaantuessa vaikka kylmäspray:llä anturin jäähdyttämistä. Mikäli vikakoodi matalasta rail-paineesta, seuraavaksi suuttimien paluuvirtausten mittaus.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Pari suutinta jos vuotaa jo vanhuuttaan niin voisi noin oireilla kaiketi. Vikakoodien lukuun ei ole välineitä?

    Leave a comment:


  • Turunpoika
    replied
    Huono käynnistyminen

    Moikka. 530D -02 ajettu n.480000 km. Käynnistyy huonosti kun kone on lämmin ja sammuttaa n.10-15minuutiksi, esim kaupassa käynniksi, muuten ei ole käynnistys ongelmia. Vuoden sisällä vaihdettu tankinpumppu, kuskin penkin alla oleva pumppu, akku, korkeapainepumppu. Oisko mitään ajatuksia mikä voisi aiheuttaa tämän. Tuntuisi,että startti pyörisi silloin huonommin, auto on tyttären tytären käytössä joten tiedot tulee häneltä ja hänen mieheltä. Voiko startti mahdollisesti aiheuttaa tämän ongelman.

    Raimo

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Tossa autoa lisää tutkittu ja todettu että kardaanin takanivelessä ja vetareiden nivelissä on jonkunverran klappia, jos päivittäis e53 vetolaipat perään niin sitten voisi käyttää e39 mallisarjan isointa 94mm vetaria :think

    Leave a comment:


  • asse21
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    voisihan ne ylätukivarret vielä vaikka huvikseen uusia…ja vetoakselit tai vaikka painottaa takapyörät hunterin roadforcella
    En itse huomannut väljän taka ylätukivarren aiheuttavan tärinöitä e39 eikä e53:ssa.
    Tosin kun perä oli tunkattuna ilmaan, niin pyörä heilui kun otti renkaan ylä- ja alareunasta kiinni. Joten voihan sekin tärinää/renkaiden kulumista aiheuttaa.

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Kardaani ja sen kannatinlaakeri tai kumilätty tai vakionopeusnivel?

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Verarissa joku pieni välys tms?
    Varmaan itte purkaisin pelin paloiksi ja alkaisin tutkimaan sieltä kohtaa

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Originally posted by Jarger View Post
    Epäilisin tuossa vaiheessa jarrulevyn molemmin puolin pintoja, tarkistaisin niiden suoruuden ja onko huonolaatuinen osa? Sekä kokeilisin toisilla vanteilla.
    Ei itellä ainakaan E39 tärisyttele mitään. paitsi takajarruista vähän, niin vähällä ajolla että kerkeää levyt aina ruostumaan
    Mutta jarruttaessa ei tärrää yhtään, palat/levyt takana on ihan perus febibilsteiniä ettei ainakaa halvinta kuraa ja kitkapinnat pysyneet siistinä kun auto makaa aina vähintään katoksen alla.

    Voiskohan olla että liian lähelle säädetyt käsijarrukengät aiheuttaa tollasta? Ainakaan katsastuksen jarrudynon mukaan ei laahaa yhtään mutta vaikka onkin uudet osat+vaijerit käsijarrussa niin tosi lähelle piti silti säätää ettei auto valu mäkeä alas

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    En tiennytkään että touringiin saa inserttejä

    Käytännössä mikä vaan voi aiheutta tutinaa e39 taka-akselissa Omassa sedanissa on taka-akseliin uusittu takakelkan puslat, perämurikan puslat, vakaajan yhdystangot, alapallonivelet aka ”narinahelat”, laakerit sekä laitettu powerflexin insertit takakelkan pusliin nelipyöräsuuntausta unohtamatta tietenkään…ja silti tuo saattaa satunnaisesti joskus alkaa täristää yli 100km/h vauhdissa.

    Mitään väljää/löysää ei tunnu pyöräntuennassa mutta voisihan ne ylätukivarret vielä vaikka huvikseen uusia…ja vetoakselit tai vaikka painottaa takapyörät hunterin roadforcella
    Epäilisin tuossa vaiheessa jarrulevyn molemmin puolin pintoja, tarkistaisin niiden suoruuden ja onko huonolaatuinen osa? Sekä kokeilisin toisilla vanteilla.
    Ei itellä ainakaan E39 tärisyttele mitään. paitsi takajarruista vähän, niin vähällä ajolla että kerkeää levyt aina ruostumaan

    Leave a comment:


  • Slammed
    replied
    PFR5-531 pitäis olla toukkaan oleva malli. 140€ ei nyt pahalta kuullosta, kun tosiaan vika voi olla muuallakin. Myös vetarien päittäin vaihdon vois kokeilla

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    En tiennytkään että touringiin saa inserttejä

    Käytännössä mikä vaan voi aiheutta tutinaa e39 taka-akselissa Omassa sedanissa on taka-akseliin uusittu takakelkan puslat, perämurikan puslat, vakaajan yhdystangot, alapallonivelet aka ”narinahelat”, laakerit sekä laitettu powerflexin insertit takakelkan pusliin nelipyöräsuuntausta unohtamatta tietenkään…ja silti tuo saattaa satunnaisesti joskus alkaa täristää yli 100km/h vauhdissa.

    Mitään väljää/löysää ei tunnu pyöräntuennassa mutta voisihan ne ylätukivarret vielä vaikka huvikseen uusia…ja vetoakselit tai vaikka painottaa takapyörät hunterin roadforcella

    Leave a comment:


  • Slammed
    replied
    Apurungon pusliin saa näköjään lääkkeeksi inserttejäkin. Pitäis ehkä kokeilla niillä

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Taka-apurungon isot puslat monesti väsyneet + kaikki muut pehmenneet puslat ja toki varmistettu että rengasvanneyhdistelmät oikeasti pyöreät ilman pystyheittoja.

    Leave a comment:

Working...
X