Originally posted by FiFi
View Post
E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
elikkäs tietäskö joku miten korjataan kun e39 520i -98 herjaa 06 MRS: Belt Tensioner, Passenger Side vikakoodia. lieneekö vika itse kiristimessä vai voiko vika olla vaikka tunnistinmatossa tms?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Turunpoika View PostMoikka. 530D -02 ajettu n.480000 km. Käynnistyy huonosti kun kone on lämmin ja sammuttaa n.10-15minuutiksi, esim kaupassa käynniksi, muuten ei ole käynnistys ongelmia. Vuoden sisällä vaihdettu tankinpumppu, kuskin penkin alla oleva pumppu, akku, korkeapainepumppu. Oisko mitään ajatuksia mikä voisi aiheuttaa tämän. Tuntuisi,että startti pyörisi silloin huonommin, auto on tyttären tytären käytössä joten tiedot tulee häneltä ja hänen mieheltä. Voiko startti mahdollisesti aiheuttaa tämän ongelman.
Leave a comment:
-
-
Pari suutinta jos vuotaa jo vanhuuttaan niin voisi noin oireilla kaiketi. Vikakoodien lukuun ei ole välineitä?
Leave a comment:
-
-
Huono käynnistyminen
Moikka. 530D -02 ajettu n.480000 km. Käynnistyy huonosti kun kone on lämmin ja sammuttaa n.10-15minuutiksi, esim kaupassa käynniksi, muuten ei ole käynnistys ongelmia. Vuoden sisällä vaihdettu tankinpumppu, kuskin penkin alla oleva pumppu, akku, korkeapainepumppu. Oisko mitään ajatuksia mikä voisi aiheuttaa tämän. Tuntuisi,että startti pyörisi silloin huonommin, auto on tyttären tytären käytössä joten tiedot tulee häneltä ja hänen mieheltä. Voiko startti mahdollisesti aiheuttaa tämän ongelman.
Raimo
Leave a comment:
-
-
Tossa autoa lisää tutkittu ja todettu että kardaanin takanivelessä ja vetareiden nivelissä on jonkunverran klappia, jos päivittäis e53 vetolaipat perään niin sitten voisi käyttää e39 mallisarjan isointa 94mm vetaria :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by naikou View Postvoisihan ne ylätukivarret vielä vaikka huvikseen uusia…ja vetoakselit tai vaikka painottaa takapyörät hunterin roadforcella
Tosin kun perä oli tunkattuna ilmaan, niin pyörä heilui kun otti renkaan ylä- ja alareunasta kiinni. Joten voihan sekin tärinää/renkaiden kulumista aiheuttaa.
Leave a comment:
-
-
Verarissa joku pieni välys tms?
Varmaan itte purkaisin pelin paloiksi ja alkaisin tutkimaan sieltä kohtaa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jarger View PostEpäilisin tuossa vaiheessa jarrulevyn molemmin puolin pintoja, tarkistaisin niiden suoruuden ja onko huonolaatuinen osa? Sekä kokeilisin toisilla vanteilla.
Ei itellä ainakaan E39 tärisyttele mitään. paitsi takajarruista vähän, niin vähällä ajolla että kerkeää levyt aina ruostumaan
Voiskohan olla että liian lähelle säädetyt käsijarrukengät aiheuttaa tollasta? Ainakaan katsastuksen jarrudynon mukaan ei laahaa yhtään mutta vaikka onkin uudet osat+vaijerit käsijarrussa niin tosi lähelle piti silti säätää ettei auto valu mäkeä alas
Leave a comment:
-
-
Originally posted by naikou View PostEn tiennytkään että touringiin saa inserttejä
Käytännössä mikä vaan voi aiheutta tutinaa e39 taka-akselissaOmassa sedanissa on taka-akseliin uusittu takakelkan puslat, perämurikan puslat, vakaajan yhdystangot, alapallonivelet aka ”narinahelat”, laakerit sekä laitettu powerflexin insertit takakelkan pusliin nelipyöräsuuntausta unohtamatta tietenkään…ja silti tuo saattaa satunnaisesti joskus alkaa täristää yli 100km/h vauhdissa.
Mitään väljää/löysää ei tunnu pyöräntuennassa mutta voisihan ne ylätukivarret vielä vaikka huvikseen uusia…ja vetoakselit tai vaikka painottaa takapyörät hunterin roadforcella
Ei itellä ainakaan E39 tärisyttele mitään. paitsi takajarruista vähän, niin vähällä ajolla että kerkeää levyt aina ruostumaan
Leave a comment:
-
-
PFR5-531 pitäis olla toukkaan oleva malli. 140€ ei nyt pahalta kuullosta, kun tosiaan vika voi olla muuallakin. Myös vetarien päittäin vaihdon vois kokeilla
Leave a comment:
-
-
En tiennytkään että touringiin saa inserttejä
Käytännössä mikä vaan voi aiheutta tutinaa e39 taka-akselissaOmassa sedanissa on taka-akseliin uusittu takakelkan puslat, perämurikan puslat, vakaajan yhdystangot, alapallonivelet aka ”narinahelat”, laakerit sekä laitettu powerflexin insertit takakelkan pusliin nelipyöräsuuntausta unohtamatta tietenkään…ja silti tuo saattaa satunnaisesti joskus alkaa täristää yli 100km/h vauhdissa.
Mitään väljää/löysää ei tunnu pyöräntuennassa mutta voisihan ne ylätukivarret vielä vaikka huvikseen uusia…ja vetoakselit tai vaikka painottaa takapyörät hunterin roadforcella
Leave a comment:
-
-
Apurungon pusliin saa näköjään lääkkeeksi inserttejäkin. Pitäis ehkä kokeilla niillä
Leave a comment:
-
-
Taka-apurungon isot puslat monesti väsyneet + kaikki muut pehmenneet puslat ja toki varmistettu että rengasvanneyhdistelmät oikeasti pyöreät ilman pystyheittoja.
Leave a comment:
-
Leave a comment: