E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10121
    • KVLA

    #271
    Vermeet koodattu autoon?

    Comment

    • lapmiro
      Newbiemmer
      • Oct 2024
      • 4
      • Iisalmi

      #272
      Originally posted by lapmiro View Post
      Kaivaittaisiin apuja E39 2002 lci High OBC mittariston kanssa. Kolinaysi seisoi hallin takana hieman toista kuukautta ja siinä ajassa oli mennyt akku tyhjäksi. Tässä sitten vaihtui mittariston / ajotietokoneen kieli ranskaksi. Muutaman tunnin tuossa katselin Youtube videoita ja luin foorumeita sekä painelin mittarin nappeja sormet valkeana. Edelleen se ranskaa haastelee. Navigaattori puhuu englantia. Inpa/Ista käytössä, mutta sieltä en kielen vaihto ominaisuutta löytänyt.

      Eli eli, onko tosiaan OBC oma kieli, joka pitäisi pystyä vaihtamaan Test Nro10? Minulla se sieltä sanoo Land 06F, eikä vasemman mittariston napin painelu tai pitkäänkin pohjassa pito sitä miksikään vaihda. Jossain huhuiltiin että mittariston oikean napin pohjassa pitäminen ja virtojen päälle laittaminen vaihtaisi kieltä, mutta ainakaan itsellä se ei toiminut.
      Vastataan nyt itselle kun sain selvitettyä Youtube kommentin pohjalta. Eli Navigaattorista "Settings" -> "Speed Camera Alerts" -> siinä on sitten "tyhjä / On / Off" niin rullalla valita se tyhjä ruutu ja klikata siitä rullalla. Siitä avaan jonkun uuden valikon, josta saa kielen vaihdettua naviin ja mittaristoon.

      Comment

      • M-tech1_e30
        Newbiemmer
        • Nov 2024
        • 10
        • Tampere

        #273
        e39 530i 2001 sedan sai katsastuksesta hylsyn, vasen etuvalo syttyy pitkänä, kun ajovalot on päällä ja sihen (vasen puoli) syttyy ajovalo kun pitkät laittaa päälle. Ennen valot toimi normaalisti, niiden kytkentöjä ei ole muutettu. Ja niillä on katsastettukin ennen. Mistä voisi etsiä syytä?

        Comment

        • JiiVee92
          BTCF Member
          • Mar 2017
          • 971
          • Kouvola/Myllykoski

          #274
          Valo käytetty irti, ja pistokkeet väärin? Muistaakseni sopivat toistensa paikalle, ja siten mahdollista laittaa väärin jos ei ole tarkkana. Tai sitten valomodulissa bitti poikittain.
          EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
          NYT: E61 530xd -08 käyttis
          Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

          Comment

          • BLACK316
            Newbiemmer
            • Jan 2007
            • 27

            #275
            Nopea kysymys.. Onko normaalia että moottorin vikavalo ei syty palamaan vaikka irroittaa MAF:in johdon? Ja muutenki ei vaikuttanu mitenkään moottorin käyttäytymiseen. Ja siis 528i

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8284
              • Järvikylä (Nakkila)

              #276
              Originally posted by BLACK316 View Post
              Nopea kysymys.. Onko normaalia että moottorin vikavalo ei syty palamaan vaikka irroittaa MAF:in johdon? Ja muutenki ei vaikuttanu mitenkään moottorin käyttäytymiseen. Ja siis 528i
              Mahtaako koko valo olla toiminnassa ainakaan ennen 9/98 valmistuneissa. En ole nähnyt sellaisen syttyvän missään tilanteessa.
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • BLACK316
                Newbiemmer
                • Jan 2007
                • 27

                #277
                Kyllä se on toiminnassa. Viime talvena sytytti sen. Ja tää on 1999/10

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16601
                  • Asikkala

                  #278
                  Ei ehkä auta mitään mutta e46 325Ti (vai ti...) ei huomannut edes ajaessa mitään kun oli maffin piuha irti.

                  Comment

                  • azlakki
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2015
                    • 106
                    • Tampere

                    #279
                    Originally posted by BLACK316 View Post
                    Nopea kysymys.. Onko normaalia että moottorin vikavalo ei syty palamaan vaikka irroittaa MAF:in johdon? Ja muutenki ei vaikuttanu mitenkään moottorin käyttäytymiseen. Ja siis 528i
                    On normaalia koska kun johto nypätään irti niin ECU laittaa varakartalle jolloin tulisi toimia kuin piuha kytkettynä. Jos käynti/käyttäyminen muuttuu on MAF sökönä.

                    Comment

                    • AXELONE
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2019
                      • 33
                      • Helsinki

                      #280
                      Terve, Potilaana 3/96 vuoden e39. Tällä hetkellä rattina tuo vanha kunnon nelipuolainen vakkarin ja radion napeilla. Ajattelin kysellä, että onko mahdollista tilalle laittaa tuommoinen e46 salmiakkiratti napeilla? Ymmärtääkseni niissä ainakin 98-99 vuosina vielä tuo yks vaiheinen bägi, mutta jokaisessa näyttää tuo slipringin kiinnitys olevan täysin erilainen kuin tuossa e39 ratissa.

                      Comment

                      • slaissi_
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2017
                        • 30
                        • Alavieska

                        #281
                        Moro, valitettavasti ei passaa. Mulla on sama "ongelma" itsellä pre-facessa, kun haluais tuon napittoman e36 salmiakkiratin tilalle saman mutta napeilla.
                        Ainut skenaario mikä vois toimia ja mitä oon miettinyt; e36 salmiakkibägi, e46 salmiakkiratti missä napit, e39 napillisesta slip-ring, leikkaa/liimaa, johdotuksia.. jne.

                        Joka tapauksessa kuitenkin helpoin on vaihtaa m-tech 3 ratti. Kyllä siitä tuunaamalla saa ihan hienon.
                        E39 528ia Touring -97 käyttis
                        E39 520i Touring -98 luisurässi
                        E39 530da Touring -02 romu
                        E46 316i Sedan -99 romu

                        Comment

                        • Jarger
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2005
                          • 4304
                          • Finnland

                          #282
                          Ei kai noissa ole kuin kahta erilaista, 1 ja 2 vaiheisilla bägeillä olevia. ratteja?
                          Negatiiviset kauppakokemukset:
                          Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                          Comment

                          • naikou
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2010
                            • 1793
                            • Pk-seutu

                            #283
                            Uudemman rattiin saa askarreltua slipringin kiinnityksen sopivaksi ja sitten vaan E36 1-vaiheinen turvatyyny siihen
                            E39 523i Turbo

                            Comment

                            • Jarger
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2005
                              • 4304
                              • Finnland

                              #284
                              Itsellä on omassa pre-fl paskottu fl ratti juuri tuolleen asentamalla väärä, näin jäykästi ilmaisten
                              Hyvinhän se sinne sopii, mutta oon jo kolme "oikeanlaista" rattia hommaillut, saa nähdä minkä niistä siihen laittaa. Tuo nykyinen on kehältään pienin, mutta kun en pidä perforoidusta nahasta ja ei ollut saatavilla tehtaalta, joten häirii itseä. Silmäkään ei kerkeä näihin tottua kun suunnitelmat muuttuu viis kertaa useammin ennen kuin auto koskaan edes ajoon tulee. Tuollakin ratilla oon kerennyt autoa siirteleen vaan pihalla
                              Negatiiviset kauppakokemukset:
                              Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                              Comment

                              • naikou
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2010
                                • 1793
                                • Pk-seutu

                                #285
                                Senhän takia nuo e46 ratti kiinnostelee kun ne on pienemmällä kehällä, e39 ratti on semmoinen rahtilaivan ruori
                                E39 523i Turbo

                                Comment

                                Working...
                                X