Oletteko kokeilleet suositeltuja ilmanpaineita, jotka tuntuvat varsin matalilta. Eräällä foorumilaisella loppui tutinat siihen.
e39 tutina syö miestä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ei ne ainakaan minulla tuohon vaikuta. Mutta toki ne voi ongelman "korjata", sillä jos nivelissä on väljää, niin pehmeä rengas peittää ongelmaa lisäämällä joustoa muualle.Originally posted by KeimoOletteko kokeilleet suositeltuja ilmanpaineita, jotka tuntuvat varsin matalilta. Eräällä foorumilaisella loppui tutinat siihen.
Comment
-
No, auto on alkanut hutista, pitää vielä laittaa jo vaihdettujen osien lista esille ja nelipyöräsuuntauksen tulokset, niin raati voi kertoa missä on paikat rikki.
Ot: Mulla on siihen lastenratas käyttöön toinen auto, mutta kyllä tonne e39:siin tulee laitettua säännöllisesti betonia ~100-200kg konttiin, eikä raavi. Tilaa saa tekemälläOriginally posted by E38
PS. Voiko sinun E39:n takaluukkuun laittaa myös tavaraa (esim lastenrattaat tai jopa jotain painavampaa?) vai alkaako heti raapia?
Elämä on pihakivestä.
Comment
-
Edestä jotain, kun hiukan ratissa vatkaa... vanteet ilmeisesti, kun ei oikei mulle tule enää muuta mieleen.Originally posted by ZouiNo, auto on alkanut hutista, pitää vielä laittaa jo vaihdettujen osien lista esille ja nelipyöräsuuntauksen tulokset, niin raati voi kertoa missä on paikat rikki.
Eli vaidettuna, eteen: pyörännavat/laakerit, reaktiotangot, alatukivarret, jarrulevyt/palat. Taakse: alatukivarret, vakaajannivelet. +repullinen muita puslia.
etu vasen/oikea
caster v.6,42 o.6,30
camber v.-0,54 o.-0,48
auraus v.0,06 o.0,06 yhteensä 0,12
taka vasen/oikea
camber v.-2.00 o.-2.00
auraus v.0,09 o.0,09 yhteensä 0,18
kulkukulma 0,00Elämä on pihakivestä.
Comment
-
sama juttu mullakin, kaikki vaihdettu renkaita myöten ja siltikin vatkasi. Eilen sitten vaihdoin renkaat edestä taakse ja kas kummaa; ei tutinoita ollenkaan.Originally posted by ZouiEdestä jotain, kun hiukan ratissa vatkaa... vanteet ilmeisesti, kun ei oikei mulle tule enää muuta mieleen.
Eli vaidettuna, eteen: pyörännavat/laakerit, reaktiotangot, alatukivarret, jarrulevyt/palat. Taakse: alatukivarret, vakaajannivelet. +repullinen muita puslia.
etu vasen/oikea
caster v.6,42 o.6,30
camber v.-0,54 o.-0,48
auraus v.0,06 o.0,06 yhteensä 0,12
taka vasen/oikea
camber v.-2.00 o.-2.00
auraus v.0,09 o.0,09 yhteensä 0,18
kulkukulma 0,00
Ainoa juttu, että vieläkin ravistaa kevyessä jarrutuksessa. Mitenkäs sulla käyttäytyy kun jarrutat 110:n nopeudesta?
Listalta puuttuu vielä raidetangonpäät(samaten minultakin), joiden vaihdolla ainakin jenkki-saitin mukaan vika voi myös korjaantua.
Comment
-
Ei raavi täydelläkään kuormalla. Eihän Bemmi oo mikään volvoOriginally posted by E38PS. Voiko sinun E39:n takaluukkuun laittaa myös tavaraa (esim lastenrattaat tai jopa jotain painavampaa?) vai alkaako heti raapia?
Ex-525TDSa Touring -98
Ex-MB E220T CDi -02
E61 520D -09
F11 518d -16
Comment
-
Niin oletko kokeillut pienempiä vanteita, esim 16"?Originally posted by ZouiEdestä jotain, kun hiukan ratissa vatkaa... vanteet ilmeisesti, kun ei oikei mulle tule enää muuta mieleen.
Eli vaidettuna, eteen: pyörännavat/laakerit, reaktiotangot, alatukivarret, jarrulevyt/palat. Taakse: alatukivarret, vakaajannivelet. +repullinen muita puslia.
Okei leikki sikseen: Koska nämä mainitsemasi osat on vaihdettu? Nyt? Jos kuskaat betonia 20" valsseilla niin voiko jotku mainitsemistasi vaihdetuista osista olla kulunnut uudelleen?
Jos noi palikat on uusia niin sitten varmaan renkaasta on irronnut paino. Tai vanne kiero. Et kai oo menny antaa vaimon ajaa?
Autotalli:
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist
-66 Cadillac Coupe De Ville
Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci
Comment
-
Meillä ei rikkinäistä alustaa korjata pienentämällä vannetta tai paineitaOriginally posted by E38Niin oletko kokeillut pienempiä vanteita, esim 16"?
Okei leikki sikseen: Koska nämä mainitsemasi osat on vaihdettu? Nyt? Jos kuskaat betonia 20" valsseilla niin voiko jotku mainitsemistasi vaihdetuista osista olla kulunnut uudelleen?
Jos noi palikat on uusia niin sitten varmaan renkaasta on irronnut paino. Tai vanne kiero. Et kai oo menny antaa vaimon ajaa?
Heh, joo, oikeasti olen melko varma että nykyinen hutina johtuu huonoista vanteista (Kiinalaiset kromimökkylät kato), noi alustanosat on vaihdettu tämän alkuvuoden aikana, eikä ne ole uudestaan kulunut rikki. Tai olen mä tolla nyt puolessa vuodessa rullannut ~30tkm, että tiedä sitten.
Tolla vehkeellä on kuitenkin paljon ajettu ja tullaan ajamaan, toki myös ymmärrän että leveä 20" kumi käy myös alustan päälle, sitä varten sinne sitä palikkaa vaihdetaan. Tulee tuohon sitten 17" talvikitkat
ja kolmiosaiset oz-racinkit.
Elämä on pihakivestä.
Comment
-
Jäikö muuten jotain tutinaa iskareiden jäljiltä? Millaista? Olen ostamassa E39:ä, jossa juuri kuvailemasi iskarivamma ja oireet, mutta pitäisi tietää paraneeko iskarien vaihdolla kokonaan, vai varaudunko kauppojen jälkeen tonnin remppaan!?!Originally posted by vaviahNo niin. Nyt on etupään pyöräntuennat käyty läpi. Työn teki todella bemareihin erikoistunut ammattilainen. Mitään väljyyksiä ei havaittu. Iskarit olivat kuluneet kylläkin reilusti. Nyt siis edessä uudet iskarit ja koiranluut. Kaikki muu 200 tkm jaettua -97 originaalia. Auto tuntuu ajoltaan kuin uudelta! Kaikki vapina, jarrujen täristys, ratin vatkaus, ym. ovat poissa. En saanut myöskään takapään tutinaa esiin, mutta keli ei toisaalta sallinut ajoa 120 km/h kovin pitkiä matkoja...Say NO to signatures!
Comment
-
Minäkin tuota asiaa kysyin kohteliaasti paikallisen Bmw-jälleenmyyjän huoltotiskillä..mikä vikana voisi olla.."Jaa, ei me oo kyllä kuultu, tai no joo ainakin takapäässä se on monien sattumien summa, jos sellaista tärinää ilmenee". Varmaan näin onkin kun vaan tietäisi ja löytäisi ne "sattumat"Originally posted by Hemi...Ja ajatelkaas? Maahantuojaorganisaatio/huollot eivät ole koskaan e39:n tutinoista kuulleetkaan?
Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
256,15 euroa sisältäen postikulut.Originally posted by hurttaPaljonkos tuo lysti maksoi ja mistä ostit?
Comment
-
Edullinen satsi!!Originally posted by TJJ256,15 euroa sisältäen postikulut.
http://stores.ebay.de/ATP-Autoteile
Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment

Comment