e39 tutina syö miestä

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jMh
    Bimmer Rookie
    • Feb 2005
    • 167
    • Napapiirin tuntumassa...

Originally posted by roibmw

Onkohan täällä Rovaniemen seudulla yhtään e39 farkkua m-sport alustalla varustettuna, ois nimittäin kiva verrata tuohon omaan "tömäyttelijaan"?
    On varmasti, täällä ainakin yksi joka tömähtelee ja vapisee teiden halkeamissa. Lisäksi tietenkin tärisee 110km/h:n vauhdissa. Puslien vaihto on ohjelmassa loppukesän/syksyn aikana, kunhan ehtisi tekemään sen ulosvetäjän. Merkkiliike osaa veloittaa hommasta aika paljon ja kun periaatteena on ollu tehdä kaikki korjaukset itse, niin homma on venynyt ja venynyt.
    Voisihan noita joku päivä testailla, itsellä ei ole tuttavapiirissä yhtään E39 farkkua.
    E46 330 xiA Touring M-Sport II 2002
    Ex: E39 528i Touring 1997

Vikakoodien lukua ja nollausta roin ympäristössä.

Comment

• Rapamaha
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2003
      • 683
      • -

Originally posted by villej
      Moro. -98 E39 523iA Touring 180tkm. Samaa probleemaa ja psykiatria kaivataan.
      Onkos apurungon puslien kuntoa edes tarkastettu? Mulla oli omassa 523i hiacessa puslat täysin finaalissa 170tkm kohdalla, meni kuin käärme kuorma päällä. Puslien, jousien ja iskarien vaihdon jälkeen on mennyt ilman isompia vapinoita.

Comment

• touring39
        BTCF Member
        • May 2005
        • 3901
        • Kaarina

Teinpä sitten pienen kokeen, eli takarenkaat ei ollu ihan tasapainossa, ja tämä tyypillinen 55 ja 110 km/h tärinä taas vaivasi.

ME Auto Raisiossa vaihtoi tänään kaikki 4 kpl takapään apurungon puslat (työt 140 ja puslat 59/kpl).

Samoilla tasapainottamattomilla renkailla tärinä hävisi täydellisesti, ja perä kantaa kuorman ja ottaa poikittaistöyssyt upeasti. Mittarissa on 194 tkm, eli kyllä se näyttää olevan puslien ikä ennen 200 tkm täynnä.

Eli tärinästä kärsiville suosittelen samaa lääkettä, jos kaikki muut palikat on jotenkuten kunnossa.
        Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

Ex:
        e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

Comment

• micci
          Bimmer Rookie
          • Mar 2006
          • 95

Voisitko laittaa kuvan vaikka netti-ETK:sta että näkisin mitkä osat olit vaihtanut. Itselläkin vaivaa juuri tuo 55km/h ja 110km/h tutinat ja ajattelin koittaa vaihdattaa samat osat.
          Mittarissa tällä hetkellä 177tkm ja alustaan ei tietääkseni ole juurikaan palikoita vaihdettu.
          Mahtaako homma muuten onnistua kotitallissa vai tarvitaanko jotain erikoistyökaluja?
          525TDS A -98 Touring

Comment

• Zoui
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 6350
            • Tampere

Originally posted by E38
            Laitoin E38:n kesärenkaisiin (225/60/16) taakse paineet 2.8 baariin koska lastia oli paljon (manuaalin suositus). Havaintona oli 90-130km/h:n nopeudessa ilmaantunut pieni tutina. Laskin paineet 2.5 baariin ja tutina on poissa.
            hmmm, tuliko siis korjattua alustan väljyydet laskemalla rengaspainetta?
            Elämä on pihakivestä.

Comment

• E38
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2005
              • 269
              • HKI,TKU

Originally posted by Zoui
              hmmm, tuliko siis korjattua alustan väljyydet laskemalla rengaspainetta?
              Alla kirjoitettu on vi*tuilua rehtiin ja kaverilliseen tyyliin:

En tiedä koska alla on renkaat jossa on myös kumia (ei siis ns. nuoriso -vanteensuojat). Takarenkaat on kyllä 3 vuotta vanhat ja paskana neljästä eri kohtaa (paikattu tubelesilla) joten tuntuu, että tasapainotus muuttui kovemmilla paineilla. Pystyheittoakin voi olla. Sen enempää asiaa ei tutkita koska E38:n viimeinen kesä on päällä, autosta tulee vaimon talvivessa.

PS. Voiko sinun E39:n takaluukkuun laittaa myös tavaraa (esim lastenrattaat tai jopa jotain painavampaa?) vai alkaako heti raapia?
              Autotalli:
              -07 Lexus GS300
              -96 Mercedes-Benz SL320
              -79 Wartburg 353W Tourist
              -66 Cadillac Coupe De Ville

Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci

Comment

• villej
                Newbiemmer
                • Mar 2006
                • 13
                • Vantaa

Tehtaalta tulossa kirje

Hee.

Sain viimeinkin Saksasta horsteilta vastauksen sähköpostissa. Kysyivät kärryn tunnistenumeroa ja lupasivat, että joku heidän insinöörinsä tekee korjausehdotelman. Ts. tehtaan oma lista potentiaalisista tutinan lähteistä ja tyyppivioista. Pyysin listan järjesteltynä eli ei kasana osia jotka vaihdetaan kerralla.

Apurungon puslat varmaankin ovat listalla - minulla tosin ne ovat Laakkosen mukaan ehjät. Pitäisi käyttää Robilla tutkailtavana. Ehkä Laakkosella on huononäköistä porukkaa..

Comment

• kMA
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2006
                  • 27
                  • Helsinki

Originally posted by Robi
                  Mitä mä oon noita touringin takapuslia katellut niin melkein kaikissa yli 140tkm ajetuissa on ne aivan loppu. Ei kannata luottaa korjaamon sanaan vaan kurkkaa itse. Oli yksi tapaus joka kävi neljä kertaa pajalla, myös laakkosella juuri takapään puslien takia ja siitä huolimatta takakelkan isot puslat oli vaihtamatta. Näytin pokalle ne puslat mitkä pitää vaihtaa ja se lähti siitä pajalle...eipä ole sen jälkeen tärissyt.

Noi on oikeasti helppo tsekata, 21mm pultti auki ja katsoo onko halkeamia puslissa...

Pk-seudulla voin jopa mä kurkata puslien kunnon jos ei itse viitsi.

Onko tuo yhtä helppo tarkistaa sedanista? ja onnistuukohan tunkilla..? tai vaihtoehtosesti jos joku osaisi kertoa Lappeenrannan seudulta jonkun paikan missä saa auton nostettua ylös. Olen yrittänyt etsiä mutta tuntuu että kaikki TI-hallit on nykyään varustettu pelkästään vesiletkulla

-kMA

ps. villej, laita heti infoo kun saat korjausehdotelman ni päästää korjailee..

Comment

• touring39
                    BTCF Member
                    • May 2005
                    • 3901
                    • Kaarina

Originally posted by Robi
                    Mitä mä oon noita touringin takapuslia katellut niin melkein kaikissa yli 140tkm ajetuissa on ne aivan loppu. Ei kannata luottaa korjaamon sanaan vaan kurkkaa itse. Oli yksi tapaus joka kävi neljä kertaa pajalla, myös laakkosella juuri takapään puslien takia ja siitä huolimatta takakelkan isot puslat oli vaihtamatta. Näytin pokalle ne puslat mitkä pitää vaihtaa ja se lähti siitä pajalle...eipä ole sen jälkeen tärissyt.
                    Juuri näin! ME-Autossakin asentaja oli sattumalta tiskillä kun mä suorastaan vaadin niitä vaihtamaan puslat. Asentaja sitten huikkas sieltä selän takaa, että "viimeksihän ne näytti hyviltä, kun niitä katottiin, eli ei niitä kannata vaihtaa".

Mä sitten totesin, että mä olen asiaan perehtynyt ja käynyt lukuisia keskusteluja kohtalotovereiden kanssa. Siihen asentajan lakoninen vastaus: "Ei kannata uskoa kaikkea mitä netistä lukee..."

No pidin kuitenkin pääni, ja tutinat hävis
                    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

Ex:
                    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

Comment

• tuomkiti81
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2005
                      • 1162
                      • Seinäjoki

laitetaampa ny omatki kokemukset tähän keskusteluun...eli mulla ei ainakaa toistaiseski ole tota tärinä-ongelmaa vielä ollu paitsi sillon ku ajaa kauan aikaa tasakaasulla n.100km/h ja siitä lähtee tasasesti kiihdyttämään niin auto takapäästä kuuluu ihmeellinen jurina ja koko auto tärisee n.2sekuntia.tässä vaiheessa nopeus on jotain +110km/h.eipä toi oo kovin pahasti ajamistä häirinny mut ihmetyttää vaan että mistähän tommonen tärinä johtuu? autona siis e39 530d
                      Mercedes Benz Cls 350cdi W218
                      Opel Insignia 2.0 Cdti
                      Scania R560 8x4

Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
                      Ex. E60 530dA -05
                      Ex. E39 530dA -01
                      Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
                      Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
                      Ex. Opel Vectra 1.6i -99

Comment

• hurtta
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2006
                        • 444

Originally posted by touring39
                        Juuri näin! ME-Autossakin asentaja oli sattumalta tiskillä kun mä suorastaan vaadin niitä vaihtamaan puslat. Asentaja sitten huikkas sieltä selän takaa, että "viimeksihän ne näytti hyviltä, kun niitä katottiin, eli ei niitä kannata vaihtaa".

Mä sitten totesin, että mä olen asiaan perehtynyt ja käynyt lukuisia keskusteluja kohtalotovereiden kanssa. Siihen asentajan lakoninen vastaus: "Ei kannata uskoa kaikkea mitä netistä lukee..."

No pidin kuitenkin pääni, ja tutinat hävis

- noh, näitä lökäpöksy-nenänkaivaja-minä-tiedän-kaiken-olen-asentanut-autoja-pienestä-pitäen-asentajia valitettavasti löytyy aina sieltä täältä, onneksi taitavat sentään olla jo katoavaa kansanperinnettä

Comment

• Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

...ja ongelma on se että useimmat BMW asentajat ajaa Opelilla, VAG:illa...tai riisillä...

Comment

• creative 22
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2005
                            • 560
                            • Alavus

Shaking e39

No niin, irroitin tänään molemmat etupyörät autostani, purkasin jarrut.Etunapojen ja jarrulevyjen välissä oli reippaasti ruostetta, annoin porakonetta ja "neekerin tukkaa", oikein huolella.Kasasin ja koeajolle..masentava oli lopputulos, tutina lähes tuplaantui!
                            Täytyy kyllä alata suunnittelemaan toisia renkaita ja ehkä vanteitakin.
                            Nämä nykyiset on painotettu jo 4 kertaa, tuloksetta..
                            Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

BMW Freude Am Fahren

Comment

• TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

Originally posted by creative 22
                              No niin, irroitin tänään molemmat etupyörät autostani, purkasin jarrut.Etunapojen ja jarrulevyjen välissä oli reippaasti ruostetta, annoin porakonetta ja "neekerin tukkaa", oikein huolella.Kasasin ja koeajolle..masentava oli lopputulos, tutina lähes tuplaantui!
                              Et ole kuitenkaan vielä vaihtanut alatukivarsia? Minulla ainoa ongelma on ollut ratin heiluminen 85-95km/h vauhdissa ja jarrutuksissa, talvirenkailla ihan sama juttu. Heräteostin eBaysta uudet reaktiotangot, alatukivarret ja raidetangot (myös sisänivelet) joten ehkäpä niillä saa jotain muutosta, toivottavasti parempaan... Koiranluut vaihdoin jo (toinen oli väljä) ja etuiskarien yläpuolen laakerit, takaiskarit yms. vaihtuu viikonloppuna. Tämähän alkoi etuiskarien vaihdolla (joka pitää tehdä nyt osin uudestaan), mutta sitten tuli innostus tehdä koko juttu vähän paremmin.
                              E39 528iA

Comment

• creative 22
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2005
                                • 560
                                • Alavus

Hmmm..auton alla makaavia Bmw-kuljettajia voi näköjään bongata nyt joka puolella suomeaAivan oikein, en ole vaihtanut alatukivarsia, vain ne reaktiotankojen puslat.Kovasti noita retuuttelin kun sisäpäät oli irti mutta en noissa huomannut mitään vikaa, pallonivelet olivat kunnossa.Sisäpäitä koetin väännellä pitkän pultin kanssa, eipä niissäkään välystä tuntunut.

Onhan toki täysin selvää että tuo sisäpää voi olla jo väljä vaikkei se käsin tunnukkaan, momentithan on ihan toiset kun autolla ajetaan ja paino on päällä..
                                Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

BMW Freude Am Fahren

Comment

Working...
                                X