memebuy23buy

e39 tutina syö miestä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Tapi
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 3121
    • Välisuomi

    Originally posted by hurtta View Post
    Kluulisi sen sinne tarttuvan silleen tasaisesti renkaan pyöriessä että ei tasapainoon luulisi vaikuttavan.
    Nollakelin tietämissä käy helposti niin että pysähdyksen jälkeen pöly ja hiekka jää valumaan märkänä hitaasti pohjalle ja kun matka taas jatkuu niin kasa on kuivunut/jäätynyt vanteen alaosaan. Sama itseasiassa kesällä märillä hiekkateillä.
    ---

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7468
      • Oulu

      Originally posted by hurtta View Post
      ... mutta kun se ajaessa sinne kertyy niin luulisi sen sinne tarttuvan silleen tasaisesti renkaan pyöriessä että ei tasapainoon luulisi vaikuttavan.
      Näin minäkin ajattelin, mutta havainnot ei tukeneet tätä teoriaa. Eli ei se siellä tasaisesti ollut.
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • Keimo
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2032
        • Kekkoslovakia

        Alkaa tuntumaan, että vika on jossain muualla kuin jousituksessa. Itselleni vaihdettiin väljä alatukivarsi ja reaktiotanko oikealla puolelle. Meno muuttui hiljaiseksi ja kolahtelut jäi pois.

        Sillä ei kuitenkaan ollut mitään vaikutusta pieneen ratin väpinään.

        Onkohan ohjausakseli kaikkine kilkkeineen kuitenkin syypää tuohon ratin väpätykseen?

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          Originally posted by Keimo View Post
          Onkohan ohjausakseli kaikkine kilkkeineen kuitenkin syypää tuohon ratin väpätykseen?
          Ei...

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            Originally posted by Keimo View Post
            Alkaa tuntumaan, että vika on jossain muualla kuin jousituksessa. Itselleni vaihdettiin väljä alatukivarsi ja reaktiotanko oikealla puolelle. Meno muuttui hiljaiseksi ja kolahtelut jäi pois.
            Mutta vasemmalla puolella on yhä vanhat osat?
            E39 528iA

            Comment

            • Keimo
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2032
              • Kekkoslovakia

              Kyllä, vasemmalla puolella on vanhat osat.

              Mihin se perustuu, että ohjaussysteemi ei voi olla ratin väpätyksen syynä. Johan täällä oli kirjoittelija, jonka autoon servotronicissa ollut vika aiheutti väpinän.

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                Originally posted by Keimo View Post
                Kyllä, vasemmalla puolella on vanhat osat.
                Vaihda nekin ennen kuin teet muita korjauksia.
                E39 528iA

                Comment

                • Stone
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 4074
                  • Helsinki

                  Vois kuvitella, että jos tutisee niin sen aiheuttaja on joku pyörivä osa, joka ei ole tasapainossa(renkaat, kardaani, vetarit, jne.). Vähän ajetussa nuorehkossa autossa alustan osat on vielä niin jäykässä kunnossa, että tutinat ei etene tuntuvaksi tärinäksi asti vaikka pyörivissä osissa olisikin pientä epätasapainoa/heittoa. Taas näitä tyhmän kaduntallaajan teorioita...
                  E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                  VW Pornstarter (työjuhta)
                  Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                  Finnmaster T8







                  Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                  Comment

                  • Tuonela
                    BTCF Member
                    • Sep 2004
                    • 368
                    • Tampere

                    Täällä jälleen yksi tutiseva e39 (520 -00)... Renkaat on tasapainotettu, joten vika ei ole niissä. Voisiko apurungon puslat olla loppu jo 100tkm:n kohdalla? Auto on suomiauto, ajettu vain n. 105tkm. Takapää on esim. ohitustilanteissa ihmeellisen levoton. Muutenkin ihmetyttää alustan kolinat sekä edessä että takana, luulisi auton olevan noilla kilometreillä vielä "uutta vastaavassa" kunnossa...

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by Tuonela View Post
                      Täällä jälleen yksi tutiseva e39 (520 -00)... Renkaat on tasapainotettu, joten vika ei ole niissä. Voisiko apurungon puslat olla loppu jo 100tkm:n kohdalla? Auto on suomiauto, ajettu vain n. 105tkm. Takapää on esim. ohitustilanteissa ihmeellisen levoton. Muutenkin ihmetyttää alustan kolinat sekä edessä että takana, luulisi auton olevan noilla kilometreillä vielä "uutta vastaavassa" kunnossa...
                      Sedan vai touring? Minulla sedanin takapään ihmeellinen levottomuus (ja luistoneston valon palaminen kiihdytyksissä) hävisi kun vaihdoin uudet iskarit eteen ja taakse. Autolla oli silloin ajettu n. 115tkm eikä katsastuksessa huomautettu iskareista eikä muustakaan, silti etuiskarit oli lopussa. Ratin heiluminen katosi reaktiotangot ja alatukivarret vaihtamalla. Kolinat katosi oikean puolen koiranluun vaihdolla, tosin myös alatukivarret vaikutti jonkin verran alustan äänien sävyyn.
                      E39 528iA

                      Comment

                      • Tuonela
                        BTCF Member
                        • Sep 2004
                        • 368
                        • Tampere

                        Touring. Uudet takaiskarit odottavat asennusta, etuiskarit ovat testerin mukaan kunnossa (79/81). Toivottavasti kolinat johtuvat koiranluista eikä alatukivarsista... Mutta enemmän häiritsee toi tutina, onko muilla mennyt puslia vaihtoon noilla kilometreillä?
                        Last edited by Tuonela; 21-01-2007, 21:48.

                        Comment

                        • Petri.Kekkonen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 7468
                          • Oulu

                          Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                          ... oiskohan mitään ideaa vaihtaa noihin ATP:n reaktiotankoihin KL:n mahdollisesti pehmeämmät puslat ennen kuin asentaa?
                          Carman myi mulle edullisesti KL Varaosilta ostetut Bogen puslat joten pääsin sitten tekemään vertailua ATP:n reaktiotankojen vakiopusliin. Ulkonäkö kumin muodon osalta lähes identtinen. ATP:n puslista puuttuu vain kaikki numerot/tekstit kumista. Kovuudesta en jaksanut tehdä mitään tieteellistä testiä, mutta meisselillä käsissä vääntelemällä ero on todella selkeä. Bogen pusla on reippaasti pehmeämpi.

                          Huomenna toivottavasti saavat osat alle Tonterilla. Vai luulevatkohan ihan pimeeksi kun käsken vaihdaa uudet puskat toisiin samanlaisiin...
                          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                          E39 523i M Sport '00, Titansilber

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                            Kovuudesta en jaksanut tehdä mitään tieteellistä testiä, mutta meisselillä käsissä vääntelemällä ero on todella selkeä. Bogen pusla on reippaasti pehmeämpi.
                            Kai väänsit niitä molempia samasta kohdasta/samaan suuntaan, nehän ei tainnut olla joka suuntaan yhtä joustavia? Toivottavasti nuo ATP:n urheilullisemmat puslat ei halkea pakkasessa...
                            E39 528iA

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              Originally posted by Tuonela View Post
                              Täällä jälleen yksi tutiseva e39 (520 -00)... Renkaat on tasapainotettu, joten vika ei ole niissä. Voisiko apurungon puslat olla loppu jo 100tkm:n kohdalla? Auto on suomiauto, ajettu vain n. 105tkm. Takapää on esim. ohitustilanteissa ihmeellisen levoton. Muutenkin ihmetyttää alustan kolinat sekä edessä että takana, luulisi auton olevan noilla kilometreillä vielä "uutta vastaavassa" kunnossa...
                              Noilla kilsoilla menee ensimmäiset alatukivarret ja sieltä tulee sitten myös tutinat. Levottomuutta ei pidä/saa olla vielä noilla kilometreillä, joten sinulla on ilmeisesti alla 15":n testivoittajarenkaat?

                              Comment

                              • Petri.Kekkonen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2006
                                • 7468
                                • Oulu

                                Originally posted by TJJ View Post
                                Kai väänsit niitä molempia samasta kohdasta/samaan suuntaan, nehän ei tainnut olla joka suuntaan yhtä joustavia?
                                Kyllä, väänsin juuri siihen suuntaan missä on kumissa sellainen rako, jonka kutistumisesta näkee molemmista saman vääntökulman helposti. Bogella tuo rako vääntyi kiinni kevyesti irtopusla kädessä ja meisseli reiästä läpi. ATP:llä tuntui että meisselin varsi taipuu ennen kuin raon sai kiinni vaikka pusla tukivarressa pysyikin tukevammin paikallaan.
                                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                                Comment

                                Working...
                                X