Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 tutina syö miestä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    Originally posted by TJJ View Post
    Ratti heiluu (joskus) kevyessä jarrutuksessa, ei ongelmia kovemmassa jarrutuksessa. Mutta ratti heiluu myös joissain nopeuksissa, 80-90km/h tienoilla ainakin.
    Nyt on hammastanko vaihdettu ja ratti heiluu yhä joissain jarrutuksissa... Ja kyllä, on tehty jarruhuolto ja hinkattu rutosti myös jarrujen/laakereiden/vanteiden tasopintoja, ei mitään apua. Seuraavaksi vaihtuu uudet alatukivarret, reaktiotangot ja koiranluut.

    Mutta ei hammastangon vaihto turhaa ollut: vanha oli näköjään kypsymässä, kuskin puolen haitarikumi oli puolillaan öljyä ja toisessakin jo hiukan. Ohjaus ei myöskään enää "lyö käsille" samalla tavalla kuin ennen, tarkoitan ilmiötä kun ajoi hitaasti hiekkatiellä, niin ratti tuntui heiluvan vähän turhan herkästi pikkukivien takia.
    E39 528iA

    Comment

    • Bmw Dreamer
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 2762
      • Kouvola

      Jouduitko ajaa useesti katukivetyksestä yli, siis tietenkin sellasesta kohtaa mistä on tarkoitus ajaa, eli viistottu. Mulla ainakin lyö vähä käsille aina kun sisempi rengas nousee ylös, tosin tuota nyt taitaa tehdä vähä kaikki autot... Tarkemmin ajatellen ei kyllä niin pahasti ku BMW... :think
      BMW 520d Touring '06 314tkm
      BMW 530D Touring '99 552tkm
      BMW 320da Touring '02 427tkm
      Volvo V70 D5 '02
      Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
      Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
      Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

      Case IH 5140 Maxxum

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        Originally posted by Bmw Dreamer View Post
        Jouduitko ajaa useesti katukivetyksestä yli, siis tietenkin sellasesta kohtaa mistä on tarkoitus ajaa, eli viistottu. Mulla ainakin lyö vähä käsille aina kun sisempi rengas nousee ylös, tosin tuota nyt taitaa tehdä vähä kaikki autot... Tarkemmin ajatellen ei kyllä niin pahasti ku BMW... :think
        Kyllä minä niistä ajan, mutta en ole tuota ilmiötä huomannut (tai sitten olen siihen tottunut). Mutta iskunvaimennuksen toiminta on aika surkeaa noissa kiveyksien ylityksissä. Tilanne parani 18" renkailla 16" renkaisiin verrattuna, mikä on hiukan outoa, mutta eipä ole ainoa outo asia...
        E39 528iA

        Comment

        • Bmw Dreamer
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 2762
          • Kouvola

          Ite aattelin josko taas jotkut puslat on löystyneet, ja antaa myöten... En tiiä, annan olla ku ei kolise eikä tutise. Tai kolisee ku iskarin yläpää on väljä, mutta se nyt ei taas tähän vaikuta. Pitäis ehtii vaihtaa...
          BMW 520d Touring '06 314tkm
          BMW 530D Touring '99 552tkm
          BMW 320da Touring '02 427tkm
          Volvo V70 D5 '02
          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

          Case IH 5140 Maxxum

          Comment

          • jonne
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 248
            • Rusko

            Meylen satsi etupäähän

            Originally posted by Bomb5 View Post
            Viime keväänä vastaukset noista molemmista paikoista oli, että eivät asenna asiakkaan omia osia. Haluavat myydä varaosat samalla. Raidetangon päät ei paljoa maksa, mutta voihan ne vanhatkin olla vielä kunnossa. Mulla vaihtui eteen kaikki muut paitsi reaktiotangot. Niihin tosin vaihdoin powerflex puslat.

            Itselläni on tullut alatukivarsien palloniveliin pientä väljää ja hakemista esiintyy uratiellä. Myös reaktiotankojen puslat vaikuttavat veteliltä.
            Mitä mieltä olette tällaisesta paketista:




            Ko. autollahan ajellaan vain jotain 5000...6000 km vuodessa joten luulisi kestävän muutaman vuoden?
            Mikä laulaen tulee, se tulee.

            BMW E39 M5, vm. 2002

            Comment

            • Tome
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2003
              • 548
              • Joensuu

              Originally posted by jonne View Post
              Itselläni on tullut alatukivarsien palloniveliin pientä väljää ja hakemista esiintyy uratiellä. Myös reaktiotankojen puslat vaikuttavat veteliltä.
              Mitä mieltä olette tällaisesta paketista:




              Ko. autollahan ajellaan vain jotain 5000...6000 km vuodessa joten luulisi kestävän muutaman vuoden?
              Noista meyleistä on foorumilla keskusteltu aika paljon joten katso haulla.

              Comment

              • Bmw Dreamer
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 2762
                • Kouvola

                Originally posted by Tome View Post
                Noista meyleistä on foorumilla keskusteltu aika paljon joten katso haulla.
                Etkös nyt samalla oisit voinu vastata kysymykseenkin lyhykäisyydessään? (tai linkittää haun tähän...)

                Eli Meylet kestää aikansa, niinkuin kaikki muutkin tarvikemerkit, Lemförder kestää sitte paremmin. Kyllä noi meylet vois kestää pari katsastusta tuolla km määrällä, jos vaihtaa just ennen ku auton leimaa viimisinä päivinä, ja leimaa heti 8kk päästä auton uudestaan, eli heti kun saa leimata seuraavana vuonna. Ja hyvällä tuurilla kauemminkin, tai sitten ei totakaan.

                Rasvat katottava joka tapauksessa kumien alta, onko riittävästi jne.
                BMW 520d Touring '06 314tkm
                BMW 530D Touring '99 552tkm
                BMW 320da Touring '02 427tkm
                Volvo V70 D5 '02
                Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                Case IH 5140 Maxxum

                Comment

                • jonne
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 248
                  • Rusko

                  Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                  Etkös nyt samalla oisit voinu vastata kysymykseenkin lyhykäisyydessään? (tai linkittää haun tähän...)

                  Eli Meylet kestää aikansa, niinkuin kaikki muutkin tarvikemerkit, Lemförder kestää sitte paremmin. Kyllä noi meylet vois kestää pari katsastusta tuolla km määrällä, jos vaihtaa just ennen ku auton leimaa viimisinä päivinä, ja leimaa heti 8kk päästä auton uudestaan, eli heti kun saa leimata seuraavana vuonna. Ja hyvällä tuurilla kauemminkin, tai sitten ei totakaan.

                  Rasvat katottava joka tapauksessa kumien alta, onko riittävästi jne.

                  Jaaha, siis Meyletkin ovat jonkinlaista "kuraa" tässä pallonivelmaailmassa..
                  Täytynee ehkä sittenkin keskittyä Lemfördereihin kun nämä Suomen kuoppaiset tiet alati vain lisääntyvät...
                  Mikä laulaen tulee, se tulee.

                  BMW E39 M5, vm. 2002

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10080
                    • KVLA

                    Originally posted by jonne View Post
                    Jaaha, siis Meyletkin ovat jonkinlaista "kuraa" tässä pallonivelmaailmassa..
                    Täytynee ehkä sittenkin keskittyä Lemfördereihin kun nämä Suomen kuoppaiset tiet alati vain lisääntyvät...
                    Jos on tarkoitus autoa pitää pidempään,niin tuo satkun lisähinta ostaessasi "lemmarit" kyllä kannattaa.Itse en muuta merkkiä näihin painavakeulaisiin V8 Bemareihin laita.

                    Comment

                    • Tome
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2003
                      • 548
                      • Joensuu

                      Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                      Etkös nyt samalla oisit voinu vastata kysymykseenkin lyhykäisyydessään? (tai linkittää haun tähän...)

                      Eli Meylet kestää aikansa, niinkuin kaikki muutkin tarvikemerkit, Lemförder kestää sitte paremmin. Kyllä noi meylet vois kestää pari katsastusta tuolla km määrällä, jos vaihtaa just ennen ku auton leimaa viimisinä päivinä, ja leimaa heti 8kk päästä auton uudestaan, eli heti kun saa leimata seuraavana vuonna. Ja hyvällä tuurilla kauemminkin, tai sitten ei totakaan.

                      Rasvat katottava joka tapauksessa kumien alta, onko riittävästi jne.
                      Taitaa se suurin ongelma näissä olla suojakumin kestävyys. Ja rasvaa on tietysti uutena lisättävä. Ja sehän on tunnettu tosiseikka ettei katsastuksessa löydetä väljää vaikka puslat ja nivelet on lopussa ja ajoltaan auto surkea.. Mulla on keulassa 100tkm (3v) sitten vaihdettu kaikki osat uusiin lemfördereihin, sekä iskarit ym, 60tkm jälkeen oli reaktiotankojen puslat paskana (ja joo, kiristetty paino päällä ym.) tilalle laitoin powerfleksit. Tällä hetkellä tilannne se että reaktiotankojen pallot aivan helvetin väljät, menee heti vaihtoon kunhan ehdin. En tiedä miten paljon ne powerfleksit lyhensi nivelten elinikää mutta 100tkm suht huono tulos silti. Liekkö noissakin laatu heikentyny. Febi-bilstein ja trw on ihan yhtä hyviä kuin lemförder. Ainakin raidetangoissa trw kestänyt lemmua paremmin omien kokemusten perusteella.

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by TJJ View Post
                        Seuraavaksi vaihtuu uudet alatukivarret, reaktiotangot ja koiranluut.
                        Nyt on nuo vaihdettu. Eipä heilu enää ratti jarrutuksissa, ainakaan lyhyen testilenkin perusteella. Tosin, se varsinainen syy taitaa olla yhä olemassa ja heiluminen alkaa taas jossain vaiheessa. Ja kyllä, on tehty jarruremontti ja hiottu tasopinnat...

                        Ihan kuin hiekkatiellä tuntunut etupään ihmeellinen tärinäfiilis olisi kadonnut, ilmeisesti pallonivelissä oli hiukan väljää vaikka sitä ei vielä muuten huomannutkaan. Alatukivarren puslat oli vanhoissa selvästi pehmeämmät kuin uusissa. Vanhat osat (ja myös uudet) oli Lemförderiä, 3 vuotta/35tkm

                        Seuraavaksi vetoakselien huolto ja vaihto puolelta toiselle.
                        E39 528iA

                        Comment

                        • Bomb5
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2011
                          • 726
                          • Kivijärvi

                          Mulla on vuoden vanhat lemförderit edessä. Vasemman raidetangonpään sisemmässä nivelessä on ilmeisesti jo vähän väljää. Olen tosin joutunut ajamaan hieman keskeneräisen pihamaan kivetyksen ja tietyömaan läpi jonkin aikaa, saattaa vaikuttaa.
                          E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                          Comment

                          • Tome
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2003
                            • 548
                            • Joensuu

                            eli eipä ilmeisesti kestäny lemit TJJ:kään. Minä se en muuten enää lemförderiä alle laita.. Taidan piruuttaan laittaa uusiks reaktiotangoiks delphit kun ne saa ilman niitä puslia. Vaihdan vaan lemeistä suojakumit ja lisään kunnon vaseliinia. Katotaan kuin kestää
                            Last edited by Tome; 14-06-2013, 18:25.

                            Comment

                            • schwarze
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2004
                              • 2016
                              • Kangasala

                              Originally posted by Tome View Post
                              Taidan piruuttaan laittaa uusiks reaktiotangoiks delphit.
                              Minulla meni Delphin reaktiotanko vaihtoon 4v/90tkm ajettuna, toisella puolella ei vielä väljää ole. Delphin tilalle vaihdoin autooni valmistuslinjalla asennetun "vasta" 200tkm ajetun Lemförderin, joka on välyksetön
                              Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                              Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                              Comment

                              • Tome
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2003
                                • 548
                                • Joensuu

                                Originally posted by schwarze View Post
                                Minulla meni Delphin reaktiotanko vaihtoon 4v/90tkm ajettuna, toisella puolella ei vielä väljää ole. Delphin tilalle vaihdoin autooni valmistuslinjalla asennetun "vasta" 200tkm ajetun Lemförderin, joka on välyksetön
                                epäilenpä pikkuisen että tehtaalla asennettu "lemförder" tai vastaava ei ole sama kuin nykyisin tarvikkeena myytävät. Ainakin kestoiästä päätellen..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎