Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 tutina syö miestä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e46 ci
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 583

    Apurungon neljä puslaa vaihdettu taakse ja tutinat ja tärinät loppuivat siihen. Toivotaan että pysyvät myös pois..

    4x50e plus asennus 144e johon sisältyi myös abs anturin vaihto, osa 70e ja touring.

    Elämä on, BMW ei..
    ? <-E90, E39, E46, E36, E35..

    Comment

    • Stone
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 4074
      • Helsinki

      Originally posted by e46 ci View Post
      Apurungon neljä puslaa vaihdettu taakse ja tutinat ja tärinät loppuivat siihen. Toivotaan että pysyvät myös pois..

      4x50e plus asennus 144e johon sisältyi myös abs anturin vaihto, osa 70e ja touring.

      Elämä on, BMW ei..
      E39 touring?

      Missä vaihdatit?
      E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
      VW Pornstarter (työjuhta)
      Dodge RAM Cummins (venejuhta)
      Finnmaster T8







      Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

      Comment

      • e46 ci
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 583

        Autotyö Tonteri Oulu, entinen merkkiliike joten e39 voi viedä vielä huoletta..
        ? <-E90, E39, E46, E36, E35..

        Comment

        • Mooney
          Bimmer Rookie
          • Sep 2005
          • 29
          • Tampere/Vantaa

          Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
          Pistin privaa.

          EDIT: En kyllä löydä noita eBay:stä enkä oikein muualtakaan. Mikä lie oikea nimi saksaksi?


          jos apurungon puslista puhutte, ne ovat saksaksi GUMMILAGER

          Comment

          • superb
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 2827

            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
            Pistin privaa.

            EDIT: En kyllä löydä noita eBay:stä enkä oikein muualtakaan. Mikä lie oikea nimi saksaksi?

            Hinterachslager

            Comment

            • nullzwei
              BTCF Member
              • Oct 2002
              • 11056
              • ?

              Originally posted by superb View Post
              Hinterachslager
              ja myös tonnenlager. Hintsusti on puslia ebayssa E39:n just nyt tarjolla, vaikka kuinka ebayssa googlettais eri variaatioilla. Vertailin hieman hintoja; sedanin puslat lienee Suomessa jotain EUR 25 kpl, Saksassa näytti olevan 20 tienoilla. Siihen lähetyskulu Saksasta päälle = Ei kannata? Piirimyyjältä Suomessa saa touringin puslat hieman yli 50 EUR/kpl. Toki, jos ottaa ebaysta enemmän alustan hiluja samalta myyjältä saa helposti vaivan palkkaa sellaisen "sopivan summan".

              Comment

              • Petri.Kekkonen
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 7459
                • Oulu

                Originally posted by nullzwei View Post
                sedanin puslat lienee Suomessa jotain EUR 25 kpl, Saksassa näytti olevan 20 tienoilla.
                OK, sitten ei kannata tilata. Luulin että nekin ois 50€/kpl mutta kai se on sitten vain touring:iin noin kallista.
                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7459
                  • Oulu

                  Tilasin juuri tuolta ATP Autoteile:sta reaktiotangot ja kallistuksen vakaajan koiranluut eteen ja taakse. Vähän sekavaa tuo maksaminen kun eBay käskee maksaa heti jokaisen osan yksitellen, mutta tietenkin haluan maksaa kaikki kerralla ja vain yhdet postikulut.

                  Sellainen juttu tuli kuitenkin mieleen että kun noissa reaktiotangoissa on ne puslat mukana, mutta TJJ moitti että vähän kovilta tuntuivat, niin KL Varaosathan myy pelkkiä puslia myös, joten oiskohan mitään ideaa vaihtaa noihin ATP:n reaktiotankoihin KL:n mahdollisesti pehmeämmät puslat ennen kuin asentaa? Ei nyt tekis niin hirveästi lisähintaa kuitenkaan.
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • Carman
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2002
                    • 676
                    • Vilppula

                    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post

                    Sellainen juttu tuli kuitenkin mieleen että kun noissa reaktiotangoissa on ne puslat mukana, mutta TJJ moitti että vähän kovilta tuntuivat, niin KL Varaosathan myy pelkkiä puslia myös, joten oiskohan mitään ideaa vaihtaa noihin ATP:n reaktiotankoihin KL:n mahdollisesti pehmeämmät puslat ennen kuin asentaa? Ei nyt tekis niin hirveästi lisähintaa kuitenkaan.
                    Jos päädyt vaihtamaan KL:n puslat, niin multa löytyy yhdet käyttämättömät ylimääräiset puslat edullisesti!

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                      Tilasin juuri tuolta ATP Autoteile:sta reaktiotangot ja kallistuksen vakaajan koiranluut eteen ja taakse. Vähän sekavaa tuo maksaminen kun eBay käskee maksaa heti jokaisen osan yksitellen, mutta tietenkin haluan maksaa kaikki kerralla ja vain yhdet postikulut.

                      Sellainen juttu tuli kuitenkin mieleen että kun noissa reaktiotangoissa on ne puslat mukana, mutta TJJ moitti että vähän kovilta tuntuivat, niin KL Varaosathan myy pelkkiä puslia myös, joten oiskohan mitään ideaa vaihtaa noihin ATP:n reaktiotankoihin KL:n mahdollisesti pehmeämmät puslat ennen kuin asentaa? Ei nyt tekis niin hirveästi lisähintaa kuitenkaan.
                      Eikös se ATP:n ohje käske odottamaan ennen kuin sinne maksusivulle menee, siis jotta kaikki olisi samassa tilauksessa. Tuolla firmallahan oli joku erillinen systeemi jonka kautta maksut menee joten ne eBayn oman systeemin ohjeet ja maksukohdat kannattaa unohtaa. Mutta jos noissa on epäselvää, niin firman edustaja vastasi ainakin minulle tosi nopeasti ja englanniksi.

                      Kovuudesta en tiedä, siis kun alkuperäiset oli lopussa/revenneet niin luotettava vertailu oli vaikeaa. Ei noissa enää jonkin ajan kuluttua huomannut mitään kovuutta.
                      E39 528iA

                      Comment

                      • TMW
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2006
                        • 145
                        • Kempele

                        Moi
                        Itse kun tilasin ATP:ltä niin vahvistus tuli mailiin ja sen mukana pankkiyhteys ja muut tiedot ja Sololla maksoin.

                        -Teijo

                        Comment

                        • Petri.Kekkonen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 7459
                          • Oulu

                          Originally posted by TJJ View Post
                          Tuolla firmallahan oli joku erillinen systeemi jonka kautta maksut menee joten ne eBayn oman systeemin ohjeet ja maksukohdat kannattaa unohtaa.
                          Juu, tulihan sieltä mailia ja homma selvisi ilman suurempaa ihmettelyä.

                          Originally posted by TJJ View Post
                          Kovuudesta en tiedä, siis kun alkuperäiset oli lopussa/revenneet niin luotettava vertailu oli vaikeaa. Ei noissa enää jonkin ajan kuluttua huomannut mitään kovuutta.
                          OK, hyvä tietää.
                          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                          E39 523i M Sport '00, Titansilber

                          Comment

                          • Petri.Kekkonen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 7459
                            • Oulu

                            Osat tuli tänään, eli kohtuullisen nopeaa toimintaa ATP:ltä.

                            EDIT: Tiistaina pitäs saada nuo osat alle, sitten näkee väheneekö kolina. Ainakin toistaiseksi pyykkilautapintaa ei teistä puutu. Hiukan vain epäilyttää olisiko pitänyt sittenkin ostaa myös ne alatukivarret samalla.
                            Last edited by Petri.Kekkonen; 18-01-2007, 12:52.
                            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                            E39 523i M Sport '00, Titansilber

                            Comment

                            • Kentsu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2004
                              • 1397
                              • Tuusula

                              Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                              Olipa nyt mullakin tuossa pitempää matkaa ajaessa ihan selvää tutinaa noin 125 km/h mittarivauhdista ylöspäin. Käytin sitten kaikki renkaat irti ja putsasin hiekat vanteen sisältä (varsinkin eturenkaissa paljon) ja harjailin teräsharjalla ruosteet navoista. Kulkee taas ilman tutinoita.

                              Näyttää siis noi 17" vanteet keräävän aika helposti tuota hiekkaa sisäänsä.
                              Oli myös jossain vaiheessa puhetta Volvojen tutinaongelmista, ja sattumalta tänään korjasin yhden S60:n tutinat putsaamalla vanteet samalla tyylillä. Jotkut vanteet näkyy imevän uskomattoman määrän kökköä sisemmälle pinnallensa. Ex- sekä nykyisen Bemarin vanteissa (orig. 15" ja 16") en ole vastaavaa ominaisuutta huomannut.
                              Ex: 523iA '97, 520iA '89
                              /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                              Comment

                              • hurtta
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2006
                                • 444

                                Originally posted by Kentsu View Post
                                Oli myös jossain vaiheessa puhetta Volvojen tutinaongelmista, ja sattumalta tänään korjasin yhden S60:n tutinat putsaamalla vanteet samalla tyylillä. Jotkut vanteet näkyy imevän uskomattoman määrän kökköä sisemmälle pinnallensa. Ex- sekä nykyisen Bemarin vanteissa (orig. 15" ja 16") en ole vastaavaa ominaisuutta huomannut.

                                Kyllähän sitä kökköä kertyy sinne vanteiden sisäpuolelle mutta kun se ajaessa sinne kertyy niin luulisi sen sinne tarttuvan silleen tasaisesti renkaan pyöriessä että ei tasapainoon luulisi vaikuttavan. Jos erehtyy pesemään autonsa sitten vaikkapa painepesijällä niin silloin saataa sisäpinnalta irrota paskaa paikoitellen siten että epätasapaino saattaapi olla valmis. Tämä vaan noin arvaus hihasta revittynä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎