Originally posted by Petri.Kekkonen
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 tutina syö miestä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Originally posted by SledgeHammer82 View PostJos Nokian renkaita 5-sarjan alla puhuu, niin ei kyllä kovin hyvin tiedä mistä puhuu. Nimim. juuri ajellut e34:sia ja e39:sejä varustettuna uusilla Nokioilla ja osa Michelin X-Ice Northeilla. Misukka hakkaa pitokyvyssä Nokian 5-0. Lisäksi limitillä ajaessa luisto alkaa Michelinissä rauhallisemmin kuin Nokialaisissa.Last edited by UGH!; 23-01-2007, 22:59.sigpic
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostRiippuu siitä mistä ne nesteet imi, joissain huolloissa imetään vain säiliö tyhjäksi joka tietty on lähinnä valohoitoa. Oikea tapahan olisi laittaa uutta nestettä paineella säiliön kautta ja sitten ilmausruuvit auki, lisäksi auto pitäisi kytkeä huoltotietokoneeseen ja laittaa ASC/DSC-moduli huoltotilaan jotta sen sisällä olevat nesteetkin vaihtuisi.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by UGH! View PostKohta 12 vuotta näiden renkaiden valmistukseen osallistuneena uskoisin kuitenkin tietäväni mistä puhun:think sen verran on kertynyt kaikenmoista dataa kaaliin, sekä ajokokemuksia löytyy E30, E34, E36, E38, ja E39 kys. renkailla
Tekeekö renkaan valmistukseen osallistuminen sinusta asiantuntija arvioimaan renkaan ajokäytöstä? E39 Hakkapeliitoilla vilkutteli koko ajan luistonestonvaloa kun samaan aikaan samalla tiellä samanlainen auto eteni eleettömästi Misukoilla. Rengasliikkeessä myös kertoivat, että tämä ei ollut ensimmäinen tapaus tänä talvena kun viitosbemarin omistaja ei ollut tyytyväinen Nokialaisiin. Näyttivätpä Hakkapeliitta rengaspinoa, jolla ei ollut ajettu juuri mitään. Oli kuulemma e39 kuski tuonut renkaat takaisin kun autolla ei voinut enää maantiellä ajaa ja taajamissakin luistonesto sekoili liian pehmeästä rungosta johtuvan huojumisen takia.
Comment
-
-
Originally posted by Tuonela View PostTäällä jälleen yksi tutiseva e39 (520 -00)... Renkaat on tasapainotettu, joten vika ei ole niissä. Voisiko apurungon puslat olla loppu jo 100tkm:n kohdalla? Auto on suomiauto, ajettu vain n. 105tkm. Takapää on esim. ohitustilanteissa ihmeellisen levoton. Muutenkin ihmetyttää alustan kolinat sekä edessä että takana, luulisi auton olevan noilla kilometreillä vielä "uutta vastaavassa" kunnossa...
Niin ja sen verran vielä nyt varmuuden vuoksi lisättätköön että vaikka pyörät on kuinka tasapainoitettu niin sehän ei vielä kerro mitään siitä onko ne pyöreät vai ei. Meinaan soikeat pyörät ei vaan toimi E39 alla. Oman kokemukseni mukaan alle 0.5mm pystyheitolla toimii ja jos heittoa on lähelle 1mm (jonka Nokia vielä yllätys yllätys hyväksyy) niin E39 tärisee kuin horkkatautinen - ainakin keulassa.Last edited by hurtta; 26-01-2007, 20:23.
Comment
-
-
Alla olevat nokian kananmunat vaihtuu huomenna misukoihin, toivottavasti vapinat loppuvat siihen... Epäilyttää vaan takapään äänet terävissä kuopissa, perää jää ikäänkuin "soimaan" kuopan jälkeen. Eli kuoppaan ajettaessa siis ääni ei ole "töm", vaan "töm töm töm"... Mistä tämä voisi johtua, jos ei puslista?
Comment
-
-
Originally posted by Tuonela View PostAlla olevat nokian kananmunat vaihtuu huomenna misukoihin, toivottavasti vapinat loppuvat siihen... Epäilyttää vaan takapään äänet terävissä kuopissa, perää jää ikäänkuin "soimaan" kuopan jälkeen. Eli kuoppaan ajettaessa siis ääni ei ole "töm", vaan "töm töm töm"... Mistä tämä voisi johtua, jos ei puslista?
Nokialaisten vaihto misukoihin noin yleisesti ajettavuuden suhteen tuskin on huono valintaLast edited by hurtta; 26-01-2007, 20:32.
Comment
-
-
Soiminen
Originally posted by Tuonela View PostAlla olevat nokian kananmunat vaihtuu huomenna misukoihin, toivottavasti vapinat loppuvat siihen... Epäilyttää vaan takapään äänet terävissä kuopissa, perää jää ikäänkuin "soimaan" kuopan jälkeen. Eli kuoppaan ajettaessa siis ääni ei ole "töm", vaan "töm töm töm"... Mistä tämä voisi johtua, jos ei puslista?
Comment
-
-
Originally posted by villej View PostMulla jäi tuo samantien pois taka-iskarien vaihdon jälkeen. Oli 170tkm lasissa. Jostain luon, että E39:n iskarit kestää noin 120tkm. Iskaritestien tuloksessa vanhat iskarit antoi melkein saman tuloksen kuin uudet. Ne eivät siis kerro iskarien kunnosta mitään.Ex-525TDSa Touring -98
Ex-MB E220T CDi -02
E61 520D -09
F11 518d -16
Comment
-
-
Originally posted by 525TDS Touring View PostMulla touringissa mittarissa 257tkm ja originaalit takaiskarit ja vielä timmissä kunnossa takakelkan puslat ja etuiskarit (jäätyivät) vaihdettu n. 200tkm: n kohdalla.
Takana oli vielä ihan ok iskussa,edessä aivan peput varmaan keulan madallus oli tehnyt tehtävänsä.
Tässä ennen joulua omaan autoon vaihdettiin keulaan kaikki rojut,tukivarret reaktiotangot yms kun päätin että uusin siine kaikki ettei tarvi muutaman kuukauden kuluttua ihmetellä kun kolisee.
No hain auton huollosta ja kas tutinaa oli taas..ajelin viikon ja sitten puhdistin etupyörän navan sekä vanteen kosketuspinnan ihan vaan testin vuoksi..ja kas suurin osa tutinasta hävisi.
Epäilen että muissakin navoissa on ruostetta yms paskaa..
Mutta pakko korostaa että tuo on hyvä ensi apu tutinan estoon =puhtaat navat..siis autossaF11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Turun ME-autossa vaihdettiin apurungon puslat,tärinät n.110km/h jäi,perä ei enää kolahtele terävissä kuopissa ja muutenkin tuntuu vakaammalta.
Auto 530D -00 193tkm
Tarkoitetaanko tuolla napojen putsauksella vanteen ja kiinnityspinnan putsausta,vai joutuuko siitä vielä jotain purkamaan ?Audi S3 -07
Ex: Skoda 120, Opel Kadett -68, Ford Taunus L -76,
Ford Escort LX -84, Ford Sierra -85, Toyota Carina 2 -88,
Toyota Celica GT -89, Toyota Corolla Si -94, Toyota Celica/Supra -84,
BMW 730i -89, Audi S4 -92, Toyota Corolla -89,
BMW 530dA -00, Audi S3 -07
Comment
-
-
Renkaat vaihtuivat misukoihin, tasapainottaessa huomasin että yhdessä vanteessa oli hieman heittoa. Laitoin sen eteen ja vapinat loppuivat siihen! Ei ravista yhtään rattiin, takana vanne aiheutti tutinaa... Ihme homma. Myös etupään kolinat loppuivat koiranluiden (yht. 45€ KL-varaosissa) vaihdolla. Vielä kun jaksais takaiskarit vaihtaa...
Comment
-
-
Siis...kannattaa todellakin siis tarkistaa noiden vanteiden virheettömyys ennen kuin lähtee mihinkään muuhun noiden tutinoiden eliminoimiseksi.
e39:ssä jo parin millin vekki alkaa varsinkin takapäässä tuntumaan vaikka välyksiä ei vielä hirveäst olisikaan.
Itsellä kun on tuo 19" vannekoko kaikissa perheen autoissa ns.käyttövannekoko, niin kyllähän joka syksy kun tavikiekot tulee alle, joudutaan 5-6 vannetta oikaisemaan jotta keväällä on jokaisessa 100% virheettömät vanteet alla.
Eli nytkin kun tuolla emännän e39:llä ajettiin ihan viimesiä varsin viileitä päiviä
ennen talvirenkaita ja takaa oli lisäks jo nuo 275/30-19" renkaat finaalissa,
oli varsinkin liikkeelle lähdettäessä havaittavissa tuossa n.100km/h nopeudessa pientä värinää. Alle vaihdettiin 100% pyöreät 17" BBS:t (halkaisija 0.5mm:n sisällä) 225/45-17" uusio mastereilla, samalla loppui värinäkin.Nyt kun kaikki kesävanteet oiottiin, niin toisesta Breyton takavanteesta löytyi viime kesän muistona n.3.5-4mm:n soikeus sisäkantista, ja toisesta etuvanteesta reilu parimillinen. Nätä ei havaitse enään silmällä, mutta vaikutus tuntuu kyllä e39:ssä varsinkin matalaprofiilisella kuluneella renkaalla.
Eli jos vekin havaitsee vanteessa ihan silmällä tasapainotuskoneessa pyörittämällä, niin varsinkin e39:n hieman kulahtaneessa/pehmenneessä takapäässä tämä tuntuu tutinana aivan varmasti.
Comment
-
Comment