Kiitoksia, onneksi en ehtinyt vielä purkaa käsijarrun suojapussi tms.
Tarttee vkl testata josko vaikka sais pitoa tuohon kässäriin.
Jep, sori annoin hieman vääriä ohjeita. Eli toi mun ohje kyllä pätee mutta vain pelkillä rummuilla varustettuihin (muistelin vielä vanhaa 316, ei ole vielä tarvinnut omasta säädellä...). Mutta kyllä edelleen saat säätää noi vaijerin pituudet oikeiksi kun olet sieltä reiästä sorkkinut sitä säätöä. Ja se ei nyt mikään ihme ole nypätä suojapaljetta irti, eli et joudu mitään "purkamaan" sen kuin nostat sen ylös vaan.
sigpic
Originally Posted by jari kihlman "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.
Vähän OT, mutta liittyy kuitenkin käsijarruun. Jos joudutte vaihtaan vaijereita e39, niin varautukaa ajan kanssa. Itse vaihdoin omaani, oli "rautapidike" hiertänyt suojakuoren lähes rikki, ja vaijeri hiukan jo tökki. Pyörännavan "sisään" tuleva vaijerin holkki osa sit TODELLA tiukassa, rupes melkein ympäriltä paikat hajoon, kun ei lähtenyt irti ei sitten millään.
Loppujen lopuksi koko pyörännapa paketti irti autosta ja sit pöydällä poraamalla jne jne.holkki veke.Ei menny ihan parissa tunnissa toi homma,ei..
No, loppu hyvin ja käsijarru nyt kuin uusi!
Ihan vain tiedoksi, saattaa mennä AIKAA ja HERMOJA.Muutenhan tuo homma helppo ja selkee.
Niinpä. Tuo kannattaa todellakin huomioida myös, jos homman teetättää huoltoliikkeessä.
Voi tulla arvaamattoman paljon tunteja, joten kannattaa ottaa hinta-arvio kirjallisena. Yleensä tuo holkki on jo 100tkm ajetussa autossa "hitsaantunut" niin kiinni että ilman navan irroitusta homma ei onnistu.
Lisää OT. Shadow line, kuinka paljon purkasit kardaanin ympäriltä, että sait uudet vaijerit pujotettua paikoilleen. Itellä irtosi tuo navan pää ihan tuurnalla ja 2kg lekalla.
Lisää OT. Shadow line, kuinka paljon purkasit kardaanin ympäriltä, että sait uudet vaijerit pujotettua paikoilleen. Itellä irtosi tuo navan pää ihan tuurnalla ja 2kg lekalla.
Helpolla olet saanut navan pään irti..
Taisinpa ottaa molemmat lämpösuojalevyt irti, että sai helposti pudoteltua.En muista, olisiko ollut välttämätöntä, mutta toi homma takkus muutenkin, niin ei jaksanut enää tapella toisenkin päädyn kanssa!
No jumalauta, että on tiukassa toi vaijeri. Millä ihmeen vekottimella se vaijeria ympäröivä holkki pitäisi lyödä sieltä naparungosta ulos? Eihän sitä napaakaan saa pöydälle jos kässärin vaijeria ei saa irti :(
On todellakin aina ärsyttävän tiukassa... Ei siinä oikein auta mikään muu kuin CRC ja lukkopihdeillä nitkuttelua edestakaisin ja kyllä se sieltä lopulta tulee, kuten muutama hikitippakin.
Ja niinhän se vaijeri lähti irti kun leikkas sen poikki Sitten vaan napa pöydälle, vähän lämpöpuhallinta ja niin pirusti lekaa. Kyllä on taas suunnittelun huippu...ei helvetti. Saas nähdä nyt minkälainen urakka tuo vaijeri on vaihtaa kokonaan. Onko kenelläkään kokemuksia?
Ei todennäköisesti löydy liitosta ja sitten sen putken irroituksen kanssa saa varautua 1-4kpl katkenneisiin pakosarjan laippapultteihin... Eli aika tyypillinen Opel/kertakäyttöratkaisu mm. tuo käsijarruhomma.
Paljonko e39:ssä pitäisi käsijarrun ottaa kiinni? Olen säätänyt pari kertaa, mutta silti tuntuu tehottomalta. Ei saa edes pyöriä lukkoon? Kuuluuko käsijarrulla saada näin isossa autossa takapyörät lukkoon kytkin pohjassa? Joissain pienissä etuvetosissa takapään jousituskin menee pohjaan käsijarrua nypättäessä, mutta omassa ei mitään vaikutusta, paitsi että pysyy paikallaan..
Minulla oli myöskin käsijarru heikkona e34:ssa, olin jo ostanut uudet vaijeritkin mutta vika olikin jumittuneissa nivellissä siellä rummun sisällä. eli voitelin/herkistin ne ja hyvin on sen jälkeen toiminut.
525 tdA touring -96
Harley Davidson Pan Shovel -63
Paljonko e39:ssä pitäisi käsijarrun ottaa kiinni? Olen säätänyt pari kertaa, mutta silti tuntuu tehottomalta. Ei saa edes pyöriä lukkoon? Kuuluuko käsijarrulla saada näin isossa autossa takapyörät lukkoon kytkin pohjassa? Joissain pienissä etuvetosissa takapään jousituskin menee pohjaan käsijarrua nypättäessä, mutta omassa ei mitään vaikutusta, paitsi että pysyy paikallaan..
Ei ne PV Suitsan jarrupalat e39:ä pysäytä, se riittää kun mäessä pysyy paikallaan.
Comment