memebuy23buy

e39 alustasarja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kmn
    replied
    Noniin,

    eli meidän taloudestahan löytyy on tuollainen 528iA Touring vaimokkeelta ja tätäkin pitäisi saada vähän laskettua. Ei ole siis M-Sport ja perästä löytyy automaaginen tasonsäätö.

    Kysymys kuuluu, olenko ymmärtänyt oikein, että tasonsäätöä saa jotenkin säädettyä siten, että perä lepäisi vähän alempana? Autossa on 18" M6 Replicat alla, joten ei tarvisi laskea perää, kuin about 20mm. Onnistuuko tasonsäätöä säätämällä? :think

    Tämän lisäksi pitäisi sitten keulaa tiputtaa 40-50mm, koska vakionahan nämä on vaaterissa ja näyttää keulivan niin perkuleesti.. Onko suosituksia vakioalustan kanssa jousista, jotka olis järkeviä hintaluokaltaan? Tässä tapauksessa siis eteen vain. En mielelläni maksais yli 150e pelkistä jousista.. Satkulla saa ebaysta jo vaikka ja mitä, mutta en osaa ottaa yhtään kantaa, mikä toimii vakio pumppujen kanssa.. :think Auto on tosiaan käyttis, joten mitään rataominaisuuksia tässä ei haeta, vaan pikemminkin, jos pysyisi ajettavuus mahdollisimman lähellä alkuperäistä..

    Auto on menty vasta 215tkm, joten ei ole tarvetta alkaa vaihtamaan tolppiin suoraa, ellei joku myy halvalla jotain vähän ajettuja sitten..
    Last edited by kmn; 02-04-2012, 10:02.

    Leave a comment:


  • Bmw Dreamer
    replied
    Osaakos joku sanoa tällaisista jousista mitään:


    Eli Bilstein B3 (36-153954), toukan takapäähän.
    Tuollaset nimittäin sain jotain.. Vuosi? sitten, kun AD:ltä kävin hakemassa HD kärrinvetojouset taakse tuohon. Enemmänkin tuntuu että nuo madaltaa jotain 30mm?
    Perä nimittäin "roikkuu", ei kiva. (Ja autolla siis vedetään paljon kärriä, niin madallus ei ole mitenkään tarkoituksellista tähän yksilöön, nytten kärri nimittäin menee nenä maassa aika rumasti!)
    Oon miettiny myös ilmapussien laittamista tuonne taakse, mutta aika härskin hintasia taitanee olla mitkä vaan sarjat, siis ihan aftermarket kamakin kävis, mutta joko en osaa sellasia oikein hakea, tai eikö niitä vaan ole tehty tälläseen? Saisko tuonne nuo orkkispussit mitenkä istumaan, meneekö ihan plug and pray? Siis ihan pelkät jousipalkeet, loppu on sitte sovellettavissa.

    JA Jos jollain on perä "korkeella" ("mahtuu" turvakenkä taakse renkaan ja kaaren väliin), ja haluis sellaiseen korkeuteen että rengas ja kaari on melkein tasan, niin voisin olla kiinnostunu vaihtamaankin vaikka takajousia keskenään!
    (yhden tälläisen vastaavan auton näinkin, ja meillä oli kyllä takajouset menny ristiin, sillä oli perä 5 cm korkeammalla kuin keula, ja mulla melkein toisinpäin, mutta eroa lienee jotain 3 cm...)
    Last edited by Bmw Dreamer; 01-04-2012, 21:01.

    Leave a comment:


  • jeppis
    replied
    Onkohan jostain saatavana laadukkaita coileja pelkästään eteen? ja onko niitä sellaisia mitkä kestää ajaa soratielläkin? Taakse tulee bilstein b6 iskarit vakio ilmapusseilla.

    Leave a comment:


  • baier4ever
    replied
    Tuli tänään paneuduttua tuohon etupään kolinaan. Kolina paikaintui iskariin/niiden tukilaakeriin...

    Tolppa pois, havaittavissa selvästi välystä laakerissa...uudet laakerit marmorilta ja kiinni...mitä paskaa sama juttu uusilla, ei ymmärrä?

    Eli laakerin reikä liian iso iskarin yläpäässä olevaan jenka osaan mihin laakeri kiinnittyy.

    Alusta siis KW variant1, ihmettelin jo alustaan uutena laittamista kiinni jolloin huomasin pienen välyksen mutta ei todellakaan noin paljon kuin nyt.

    Onko muilla variant 1 omistajilla tästä kokemuksia??

    Leave a comment:


  • Rockwell
    replied
    Tällä hetkellä K.A.W. etujouset jossa merkintä BMW E39 VA 20-50. Iskareina jotkut Konit ja niisä oleva merkintä on alhaalla peitossa joten tarkempaa tietoa niistä ei ole.

    Tarkoitus olisi saada lisää maavaraa ja parantaa ajomukavuutta. Käyköhän noiden jousien tilalle alkuperäiset M-Sport jouset vai ovatkohan iskarit liian lyhyet kun ovat noin lyhyiden jousien parina?

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Bomb5 View Post
    Ok, pitää kattoa jos sorvais tommoset renkaat ite. Minkä verran siellä yläpään ja korin välissä on tilaa, että mahtuuko työntämään tommosen renkaan paikalleen laskemalla sitä tolppaa vain vähän? Vai pitääkö laskea ja kääntää niin paljon, että pitää irrottaa myös raidetangonpää?
    Eipä ole tuosta tilasta varmaa tietoa. Otin tolpan kokonaan irti koska muutin samalla yhden pultin reikää jotta sain camberin säätöön enemmän siirtymää.

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Kyllä korotin, leikkasin reikäsahalla 3mm alumiinista kaksi korotusrengasta/puoli ja laitoin ne iskarin yläpään ja korin väliin.
    Ok, pitää kattoa jos sorvais tommoset renkaat ite. Minkä verran siellä yläpään ja korin välissä on tilaa, että mahtuuko työntämään tommosen renkaan paikalleen laskemalla sitä tolppaa vain vähän? Vai pitääkö laskea ja kääntää niin paljon, että pitää irrottaa myös raidetangonpää?
    Last edited by Bomb5; 26-02-2012, 12:42.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Bomb5 View Post
    Korotitko etupäätä? Eibachin Prokit-jouset ovat muuten hyvät, mutta haluaisin etupäätä n. 5 mm ylemmäs, niin ei tartteis hidasteissa vetää vauhtia aina täysin pois. Löysin tämmöiset vahvistusrenkaat, jotka samalla korottaisivat etupäätä 3/16", eli n. 5 milliä: http://www.bmpdesign.com/technical/e...wer_damage.php
    Saakohan vastaavia ostettua Euroopasta ja mitkä paikat tämmöisiä osia myyvät?
    Kyllä korotin, leikkasin reikäsahalla 3mm alumiinista kaksi korotusrengasta/puoli ja laitoin ne iskarin yläpään ja korin väliin.

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Ajattelin muuten samalla tehdä korotusta keulaan. Iskaritolpan yläpään ja korin väliin mahtuu 6-7mm korotusrengas ja kiinnitysmutterit kiristyy silti koko pituudeltaan. Va onko tuossa suunnitelmassa jotain pielessä?
    Korotitko etupäätä? Eibachin Prokit-jouset ovat muuten hyvät, mutta haluaisin etupäätä n. 5 mm ylemmäs, niin ei tartteis hidasteissa vetää vauhtia aina täysin pois. Löysin tämmöiset vahvistusrenkaat, jotka samalla korottaisivat etupäätä 3/16", eli n. 5 milliä: http://www.bmpdesign.com/technical/e...wer_damage.php
    Saakohan vastaavia ostettua Euroopasta ja mitkä paikat tämmöisiä osia myyvät?

    Leave a comment:


  • DriveFast
    replied
    Originally posted by jeepster View Post
    Jos kevääksi suunnittelis vaihtavansa uudet iskarit, niin oisko tollanen hr cupkit sopiva, näyttäis saavan tohon 530d:hen 30/15 madaltavaa.
    Vai hankkiiko vakiota vastaavat?
    Madalluksella ei oo niin väliä, kunhan säilyy mukavana ajettavana, kadulla vain tolla ajetaan, käsitin että toi hr ois kohtuu mukava vielä.
    Oliko hyviä ehdotuksia mistä kannattaa tilailla, suomesta vai saksasta?
    Mitäs muuta kannattaa vaihtaa samalla, iskarin yläpäät ja pohjaanlyönti- ja suojakumit varmaankin.
    Tosiaan itse suosittelen Cup-Kittiä, ainakin 530D:hen.. Nuo halppisalustat säädettävyydestään huolimatta eivät käytännössä tuon massan alla oikein toimi, joten kannattaa hippasen enemmän euroja (+korkeussäädettävyys) uhrata tuon kitin eteen..

    En osaa sanoa, miten tuo 30/15 madaltaa esim. m-sporttiin nähden, mutta saat ainakin jämäkämmän alustan..
    Itse tilasin Saksasta, ebaysta löytyy vaihtoehtoja yleensä melko paljon, samalla tietty on hyvä vaihtaa nuo yläpäät, kun tolpat kerran ovat irti, toki pohjaanlyönti-/suojakumit on hyvä vaihtaa samalla, jos orginaalit näyttää aikansa eläneiltä..

    Leave a comment:


  • jeepster
    replied
    Jos kevääksi suunnittelis vaihtavansa uudet iskarit, niin oisko tollanen hr cupkit sopiva, näyttäis saavan tohon 530d:hen 30/15 madaltavaa.
    Vai hankkiiko vakiota vastaavat?
    Madalluksella ei oo niin väliä, kunhan säilyy mukavana ajettavana, kadulla vain tolla ajetaan, käsitin että toi hr ois kohtuu mukava vielä.
    Oliko hyviä ehdotuksia mistä kannattaa tilailla, suomesta vai saksasta?
    Mitäs muuta kannattaa vaihtaa samalla, iskarin yläpäät ja pohjaanlyönti- ja suojakumit varmaankin.

    Leave a comment:


  • mailman
    replied
    Originally posted by Terno View Post
    Jaa, no kiitokset. Oliko paljon korkeus eroa?Mites aykkyys? Toi M-Sport alusta toimii täällä maalla oikeastaan just bueno.Sopivan matala, eli kotia pääsee, ei liian kova kun joutuu ajelemaan muuallakin kun kesto päälysteillä. Ja coileille ei ole mitään käyttöä....
    M-Sport alustaan verrattuna tuo Cup Kitti ei tipahtanut liikaa. Itse olen myöskin käytännöllisyyden ystävä, vieläkin. Eli ei mitään liian matalaa, jotta käyttömukavuus menee
    Eli mittoja en muista, mutta ehkä joku 20/10 M-Sporttia matalampi taisi tulla setillä jonka H&R sanoo tiputtavan muistaakseni tuon 50/40 (ja tuo ilmoitus on ns. normi alustaiseen E39:iin, erikseen taitaa jollain pienellä präntillä olla että M-Sportissa madallus on pienempi).

    Originally posted by DriveFast View Post
    Itsellä sama alusta ja oon kyl ollut erittäin tyytyväinen.. Madallus itsellä 50/40, jolloinka talvella leikitään välillä lumiauraa.. Sopivan jäykkä alusta Suomen olosuhteisiin, eli epätasaisuudet tuntuvat kyllä jonkinverran, mut ei oo kuitenkaan mikään pintakova nypyttäjä, ei narise / pohjaa ja on raskaammalla diisselimotillakin kiva ajettava mutkapätkillä.. :P
    Joo sopiva kompromissialusta tuo kyllä on, toimii satunnaisesti radalla, että normikäytössä

    Leave a comment:


  • DriveFast
    replied
    Originally posted by mailman View Post
    Jos ei Coili-sarjaa halua, niin ite vieläkin kutoskoneiseen suosittelen H&R Cup Kittiä... Itsellä tuli M-Sport II alustan tilalle aikoinaan ex-528:iin.
    Itsellä sama alusta ja oon kyl ollut erittäin tyytyväinen.. Madallus itsellä 50/40, jolloinka talvella leikitään välillä lumiauraa.. Sopivan jäykkä alusta Suomen olosuhteisiin, eli epätasaisuudet tuntuvat kyllä jonkinverran, mut ei oo kuitenkaan mikään pintakova nypyttäjä, ei narise / pohjaa ja on raskaammalla diisselimotillakin kiva ajettava mutkapätkillä.. :P
    Last edited by DriveFast; 09-01-2012, 16:11.

    Leave a comment:


  • Terno
    Guest replied
    Originally posted by mailman View Post
    Jos ei Coili-sarjaa halua, niin ite vieläkin kutoskoneiseen suosittelen H&R Cup Kittiä... Itsellä tuli M-Sport II alustan tilalle aikoinaan ex-528:iin.
    Jaa, no kiitokset. Oliko paljon korkeus eroa?Mites aykkyys? Toi M-Sport alusta toimii täällä maalla oikeastaan just bueno.Sopivan matala, eli kotia pääsee, ei liian kova kun joutuu ajelemaan muuallakin kun kesto päälysteillä. Ja coileille ei ole mitään käyttöä....

    -Jarno

    Leave a comment:


  • mailman
    replied
    Originally posted by Terno View Post
    Mistä ja mitkä iskarit vanhojen tilalle m-sport alustaan? vai joutuuko poistamaan kaupasta onkun made-in-china coillit?
    Jos ei Coili-sarjaa halua, niin ite vieläkin kutoskoneiseen suosittelen H&R Cup Kittiä... Itsellä tuli M-Sport II alustan tilalle aikoinaan ex-528:iin.

    Leave a comment:

Working...
X