Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 alustasarja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petterihi
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2015
    • 623
    • Kerava

    Omaan 523 Touringiin tarvisi uudet takajouset, rautavieterit siis. H&R 40/15 paketti ei olisi kauhean hintainen, mutta mikä tuon käytännön madallus on edessä? Nyt siis normialusta. Takana tuskin eroa edes huomaa vanhoihin väsyneisiin ja toiselta puolelta kierroksen verran katkenneisiin...

    Uudet iskarit plus kääntölaakerit eteen sekä suuntaus lienee hyvä idea myös samassa konkurssissa?
    Last edited by petterihi; 27-04-2018, 22:11.
    E39 523iA Touring -00
    --
    E39 523 osia edullisesti
    Vuokrataan E39 Touring isojen puslien ulosvetäjää

    Comment

    • BloodEagle
      Newbiemmer
      • Jan 2019
      • 2
      • Kotka

      Nyt kaivattaisiin vähän kokeneemmän bmw miehen neuvoja. Auto on E39 528i sedan -96 ja takaiskarin jousi on poikki. Ongelma onkin siinä, että vuosien saatossa joku edellinen omistaja on laittanut alustasarjan eikä mitään tietoa minkä merkkinen/mallinen se on. Nyt pitäisi löytää sopivat takajouset tilalle.

      Katsastusmies on todennut että etäisyys pyörän navasta lokasuojan kaaren ylimpään kohtaan: edessä 350mm ja takana 340mm.

      Näin vanhaan katiskaan ei viitsisi hirveän kalliita uusia alustasarjoja ostamaan niin meinasin pelkät jouset vaihtaa jos vain sopivan kokoiset löytyy. Käykö esim m-mallin jouset jotka ovat vakio jousia lyhyemmät? Vinkkejä?

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10946
        • Joensuu

        Originally posted by BloodEagle View Post
        Nyt kaivattaisiin vähän kokeneemmän bmw miehen neuvoja. Auto on E39 528i sedan -96 ja takaiskarin jousi on poikki. Ongelma onkin siinä, että vuosien saatossa joku edellinen omistaja on laittanut alustasarjan eikä mitään tietoa minkä merkkinen/mallinen se on. Nyt pitäisi löytää sopivat takajouset tilalle.

        Katsastusmies on todennut että etäisyys pyörän navasta lokasuojan kaaren ylimpään kohtaan: edessä 350mm ja takana 340mm.

        Näin vanhaan katiskaan ei viitsisi hirveän kalliita uusia alustasarjoja ostamaan niin meinasin pelkät jouset vaihtaa jos vain sopivan kokoiset löytyy. Käykö esim m-mallin jouset jotka ovat vakio jousia lyhyemmät? Vinkkejä?
        Onko siellä nyt joku coilover sarja? jos on niin et sinne vakio m-sportin jousia voi laittaa, vaan pitäisi tunnistaa mikä sarja ja tilata siihen sopiva jousi. Jos siellä taas on normi iskari, niin sitten uudet jouset, esim ne m-sportit. Kannattaa sitten vaihtaa molemmat takajouset. Muuten voi tulla melkoinen ajettava jos erilaiset jouset osuu.

        Mistähän kohti se inssi nyt mittaili? E39:n m-sportti on 572mm/545mm (etu/taka) kun mitataan BMW ohjeen mukaan 16" vanteilla.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • BloodEagle
          Newbiemmer
          • Jan 2019
          • 2
          • Kotka

          Originally posted by HTK12 View Post
          Onko siellä nyt joku coilover sarja? jos on niin et sinne vakio m-sportin jousia voi laittaa, vaan pitäisi tunnistaa mikä sarja ja tilata siihen sopiva jousi. Jos siellä taas on normi iskari, niin sitten uudet jouset, esim ne m-sportit. Kannattaa sitten vaihtaa molemmat takajouset. Muuten voi tulla melkoinen ajettava jos erilaiset jouset osuu.

          Mistähän kohti se inssi nyt mittaili? E39:n m-sportti on 572mm/545mm (etu/taka) kun mitataan BMW ohjeen mukaan 16" vanteilla.
          Ei kuule mitään hajua mistä se inssi on mitannut, mutta kävin mittanauhan kanssa katsomassa niin aika lähelle osuu jos ottaa vaa suoraan renkaan navasta mitan lokarin kaareen. Anyways nyt asiaa tutkittuani ja kaikki autossa olevat paperit käytyäni läpi löysinkin yllätykseksi TUV todistuksen jousista. Taitavat olla Eibachin jouset 45 / 35 mm. ja vastaava koko sarja löytyy samalla numerolla ainakin tuolta. Elämä alkaa helpottumaan kun tutkii asiaa kunnolla.


          edit: löysinkin saman setin amazonista hintaan 152e. nyt on sitten etupäänkin jouset varalla koska parinkympin ero jos olisi tilannut pelkät takajouset.
          Last edited by BloodEagle; 24-01-2019, 22:30.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10946
            • Joensuu

            Originally posted by BloodEagle View Post
            Ei kuule mitään hajua mistä se inssi on mitannut, mutta kävin mittanauhan kanssa katsomassa niin aika lähelle osuu jos ottaa vaa suoraan renkaan navasta mitan lokarin kaareen. Anyways nyt asiaa tutkittuani ja kaikki autossa olevat paperit käytyäni läpi löysinkin yllätykseksi TUV todistuksen jousista. Taitavat olla Eibachin jouset 45 / 35 mm. ja vastaava koko sarja löytyy samalla numerolla ainakin tuolta. Elämä alkaa helpottumaan kun tutkii asiaa kunnolla.


            edit: löysinkin saman setin amazonista hintaan 152e. nyt on sitten etupäänkin jouset varalla koska parinkympin ero jos olisi tilannut pelkät takajouset.
            Jäikin jotenkin huomaamatta, että sanoit navan keskeltä inssin mitanneen. BMW ohjeen mukaa mitataan siitä vanteen alareunasta kaareen.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • -Markus-
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2005
              • 1463
              • Ihan Savossa

              Originally posted by BloodEagle View Post
              .
              Katsastusmies on todennut että etäisyys pyörän navasta lokasuojan kaaren ylimpään kohtaan: edessä 350mm ja takana 340mm.
              Tämä taitaa olla katsastusmiesten vakioitu tyyli mitata? Ainakin mun otteessa oli tuota luokkaa oleva mitta ja maininta alustasarjasta.

              Ford Mondeo Mk3 STW
              VW E-Golf 2015
              BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

              Comment

              • Wildchild
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2016
                • 256
                • Päijät-Häme

                Se on nimeomaan se tyyli, koska mitta pysyy samana rengaskoosta huolimatta.
                Bmw 525iA -02

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎